Uitspraak baby-naam

@Marcellaaatje wrote:

Ook word ze vaak Anoek genoemd :snooty:






Ach ja en als ze dan wel echt Anouk heten heb je altijd weer mensen die er Manouk van maken :roll: :naughty:

onze zoon het Matthijs. 2 x t om duidelijk te maken dat mat- thijs is en niet maaaaaaaaaaathijs.

(toch gaat dat nog verkeerd :? )



En dat verkleinen idd. Hier wordt er dan matthijsje, thijsje, matje ( :silenced: ) van gemaakt. ZO HEET HIJ TOCH NIET, poeh he!!!



(dacht nog wel een makkelijk uitspreekbare naam te hebben uitgezocht haha)



zo ook mijn eigen naam. Hoe vaak mensen niet zeggen: patriesja (?)

tis gewoon patriesieja.



Leuk topic trouwens :thumbup:



gr. patricia

Ik heet Jasia (néé, Fannie is een nepnaampie :wink:)… poeh… wat mensen daar al niet van maken :naughty:… je spreekt het uit als [Jasja]. Makkelijk hè? Maar het wordt… Jaaaasje, Jaziaaa, Jesje, Jazziieeaaa, Jasje, Sasja, Jas… en van die laatste heb ik al héél veel grapjes gehoord :twisted: .

En ik heet Pleun en moet zó vaak mijn naam spellen!! Dat is toch raar? Pleun… wat is dáár nou ingewikkeld aan?? Gelukkig is de naam wel wat populairder aan het worden trouwens. Maar als ze m dan eenmaal doorhebben wordt het vaak Pleunie… JAKKES!!! :evil:

Mijn naam is dus Stephanie en je spreekt het uit als Stéphanie. Wat ik vaak hoor: Stefnie of steffanie (om het zo maar te schrijven). Daarom schreef ik mijn naam op school altijd als Stéphanie.



Liefs Stephanie

Ik heet Esther,wordt eigenlijk nooit verkeerd uitgesproken.

Wordt wel vaak Es genoemd maar dat vind ik geen enkel probleem.

Mijn naam wordt dan wel weer vaak verkeerd geschreven.Vaak zonder h,maar ach,als het beestje maar een naam heeft.



Voor Sven vind ik het niet leuk als zijn naam verkleind wordt.

Onze dochter heet Youni, dat spreek je dus uit als joenie. Er zijn maar weinig mensen die dat in één x goed hebben, soms wordt e djoenie genoemd… :think:

Wat een leuke topic :smiley: Nou ons meisje komt pas over een weekje of tien, dus die uitspraak vertel ik dan nog wel :wink:



Maar ik ben dus Vicky met een V… en geen Fikkie met een F :roll: Ik blaf alleen als ik echt sjaggo ben :wink: En ik ben ook geen [Vikkie] maar wel [Viekie]… En ook geen Vick… Moeilijk he, zo’n extra Y erachteraan :roll:



Mijn zusje heet Jill [Djill] dus en dat werd ook wel eens Gilles… :roll: Toen ze vier was corrigeerde ze zelf al iedereen met een duidelijk HET IS [DJILL] JA…



Mijn papa heet Herwin (Pools volgens mij?) en de H wordt altijd vergeten…

Onze zoon heet Mika Roar Matias (Miekaa Rooar Maatias), Roar word vaak uitgesproken als Ror :x en dat is precies de reden dat we die niet als roepnaam genomen hebben. Wilde hem het telkens verbeteren besparen (nou maar hopen dat Mika wel makkelijk is :wink: )

@Vicky wrote:



Maar ik ben dus Vicky met een V… en geen Fikkie met een F :roll: Ik blaf alleen als ik echt sjaggo ben :




:lol: :lol: :lol:



@Vicky wrote:
En ik ben ook geen [Vikkie] maar wel [Viekie]




Ik hoop dat ik dat kan onthouden, want ik dacht het dus verkeerd!



@Vicky wrote:


… En ook geen Vick… Moeilijk he, zo’n extra Y erachteraan :roll:

O, ik heb er ook zo'n hekel aan als mensen mij Carool noemen, gelukkig gebeurt dat zelden en alleen maar tantes mogen het doen omdat die het al zo lang op die manier doen.

Leuk topic!

Mijn naam Marjon spreek je gewoon uit als Mar-jon, en niet als Maaaar-ie-jon wat vaak gebeurt! :wink:

Ja, maar er staat toch ook een j, en geen i… Van sommige namen snap ik dan niet dat die verkeerd uitgesproken worden… Zoals de jouwe dus… Maar bij Vicky kan ik me dus heel goed voorstellen dat mensen dat als “vikkie” uitspreken… En Jasia zou logischerwijze “jaasieja” zijn, ipv “jasja”… Maar Marjon… Nee, daar hoef je toch geen Einstein voor te zijn om dat goed uit te spreken…??

@Yolanda wrote:

En Jasia zou logischerwijze “jaasieja” zijn, ipv “jasja”…
Heb je gelijk in, als iemand het alleen op papier heeft gezien. Maar in 9 van de 10 gevallen heb ik mijn naam luid en duidelijk gezegd… gewoon Sasja, maar dan met een J. En dan nog doen mensen het continu verkeerd :naughty:.

Ja, kijk, dan is het een ander verhaal… (toevallig kende ik vroegah iemand die “gewoon” Jasja heette…)



Mijn naam wordt ook meestal verkeerd geschreven of uitgesproken… Yolande, Jolanda, Jolande, Yvonne ( :shock: )… En mijn achternaam begint met “Op…”… En iedereen schrijft doodleuk Jolanda Ver… En dan maakt het niet of ik mijn naam gezegd of geschreven heb… Hier op het forum gebeurt het net zo goed hoor… Toevallig schrijf jij mijn naam wel goed… :mrgreen:



Maar mogen we je nu ook Jasia gaan noemen, of blijf je Fannie…??

@Yolanda wrote:

Maar mogen we je nu ook Jasia gaan noemen, of blijf je Fannie…??
Wat jij wil :wink:. Ik luister naar alletwee, hahahaha. M’n achternaam (getrouwde achternaam) is Hempenius… je moet 's weten wat ze dáár allemaal van maken :lol:.

@Fannie wrote:

M’n achternaam (getrouwde achternaam) is Hempenius… je moet 's weten wat ze dáár allemaal van maken :lol:.




Ehm, kunt u dat even spellen voor mij…??? :mrgreen:



Ik heb ooit eens tegen Frank gezegd dat de enige reden dat ik met hem wilde trouwen, was dat ik dan zijn achternaam zou krijgen… Die kan bijna niet fout gaan namelijk… De Jong… De meest voorkomende achternaam in Nederland… Maar ach, dan zouden ze er vast weer een h achter plakken…

@Yolanda wrote:

Maar ach, dan zouden ze er vast weer een h achter plakken…
:lol: :roll: Hihihi.



[Hempeeen-ie-us] en dus niet Hempus, Humpoes, Penus, Penis, Hempunnus, en zo heb ik er nog een paar… toen we over Saba’s naam nadachten zei ik nog tegen m’n man: tja, als ze gepest wordt dan is dat toch met d’r achternaam, dus d’r voornaam kan best wel wat hebben :oops: :lol:.

Mijn meisjesnaam is SMIT, die mag ik ook nog vaak spellen :? !

Mijn achternaam is Vantorre… wordt in nederland standaard van Torre… Toen ik bij de vk kwam hadden ze er Santorree van gemaakt :shock: En vaak wordt het uitgesproken als Vantorree, terwijl ik er toch echt maar 1 e zie staan :think: jaja tis wat die naam van mij :wink:



Mijn vriend heet trouwens Sydney, die moet zijn naam ook vaak wel een paar keer herhalen haha

@Yolanda wrote:

@Fannie wrote:
M’n achternaam (getrouwde achternaam) is Hempenius… je moet 's weten wat ze dáár allemaal van maken :lol:.




Ehm, kunt u dat even spellen voor mij…??? :mrgreen:



Ik heb ooit eens tegen Frank gezegd dat de enige reden dat ik met hem wilde trouwen, was dat ik dan zijn achternaam zou krijgen… Die kan bijna niet fout gaan namelijk… De Jong… De meest voorkomende achternaam in Nederland… Maar ach, dan zouden ze er vast weer een h achter plakken…




mijn meisjes naam is de Jonge… daar maken ze heeeel vaak de Jong van…