Van hoelaat, tot hoelaat slaapt jullie dreumes?
Met de leeftijd van net 1. (bijna 1 + maand)…
Riley is altijd een vroege vogel geweest, met naar bed gaan, en er uit komen.
(18.15/18.30 naar bed, 05.30/06.00 uur wakker).
Paar weken terug hebben we hem later naar bed gebracht (19.00/19.15uur)
Hij werd wonder boven wonder tussen 07.15/07.45 wakker.
Hij is dus ziek geweest, had veel slaap nodig, dus oude tijd weer, maar ook oude tijd weer wakker…
Hij slaapt als hij om 18.15 uur naar bed gaat, overdag niet… dat is ook een reden dat hij toen der tijd eerder naar bed ging, hij weigert namelijk.
Toen hij dus vanaf 19.00/1915 uur ging, slaapt hij wel overdag (07.15/07.45 wakker, om 11 uur naar bed, en tussen 12.30/13.00 uur weer wakker).
Op deze manier houd hij het vol tot 19.15 uur, maar langer ook echt niet.
Maar hij vertikt nu tot 07.15 door te slapen en meld zich rustig weer tussen 5 en 6.
Hoe doen jullie dit?
Wij hebben dit ritme sinds Talysha naar 1 slaapje per dag is gegaan.
20:00 a 20:15 naar bed.
9:15 a 9:30 wakker worden.
Dan gaat ze in de middag rond 13:30 naar bed en slaapt tot 16:30 a 17:00 uur.
Ook al oogt ze niet moe rond 13:30, ik breng haar toch altijd naar bed. Ze valt eigenlijk altijd direct in slaap, maar heel soms is ze gewoon nog niet moe en is ze gewoon nog een half uurtje wakker, en ligt ze gewoon in bed te kletsen en valt daarna in slaap.
Maar huilt hij als ie wakker word ?
Heel soms wil Talysha ook nog eens wakker worden om 7:00 of 8:00 hoor haar dan 1 minuut kletsen en valt daarna weer in slaap.
Wij hebben dit ritme sinds Talysha naar 1 slaapje per dag is gegaan.
20:00 a 20:15 naar bed.
9:15 a 9:30 wakker worden.
Dan gaat ze in de middag rond 13:30 naar bed en slaapt tot 16:30 a 17:00 uur.
:shock: :shock: :shock:
Ik zit hier echt in volle verbazing. Whaauw wat een rust moet dat zijn.
Noortje slaapt van 20.00/20.15 tot aan haar flesje rond half zeven/zeven uur. Heel af en toe slaapt ze dan nog een half uurtje in maar dat is zeldzaam.
's Middags slaapt ze van 12.30/13.00 tot een uur of 14.30 (nooit langer!)
Cas is wel al wat ouder maar slaapt al een tijdje zo:
19u - 10u (soms wel langer)
13.30u - 15.30u
Romata, Y.eline sliep dezelfde tijden als jou meisje,
Helaas is Indy 7 dagen per week tussen 6 en half 7 wakker, in het weekend vind ik het minder. Ik legde haar altijd weer terug maar mevrouw wil dus niet meer slapen en is gewoon klaar wakker.
Moet ook zeggen dat ze sowieso elke ochtend mee moet naar school dus tot 9 uur of half 10 laten slapen lukt sowieso nooit meer.
Het is erg vroeg vind ik, ik hoop gewoon dat ze later tot een uur of half 8 - 8 uur uitslaapt dat vind ik nog wel een redelijke tijd haha :thumbup:
Indy ging altijd om 18:30-19:00 uur op bed maar ze heeft haar ritme om gegooit en slaapt niet eerder dan 20:30 uur nu.
Wow ben jaloers op jullie bietje en romata :shock:
maar later naar bed, hoe breng je dat in ? Want kan niet ineens hem later naar bed brengen dat houd hij dus niet vol zo 123.
En middagslaapje :shock: zo lang! :shock:
Vind het ook heeeerlijk hoor dat Talysha zo goed slaapt.
Ben benieuwd hoe ons ander meisje dat straks gaat doen, weet dat het niet snel voorkomt dat een kindje zoveel slaapt van alle verhalen die ik hoor. Och maar dat geeft ook helemaal niets, ik ga er straks met liefde uit voor de nachtvoedingen (de 1ste paar maanden haha :mrgreen:)
Kun je hem dan niet gewoon elke dag een kwartiertje later in bed leggen ?
Of hem wat langer bij zijn middagslaapje laten liggen, en dan in de avond er later in.
Ivan gaat tussen 19.30-20.00 naar bed. En wordt tussen 8.00 en 9.00 wakker
Gaat tussen 12.30-13.00 naar bed tot een uur of 15.30
Wat gaan jullie kids laat naar bed :shock:
Jurian gaat tussen 18.00 en 18.30 uur naar bed.
Als ik vroege dienst heb maakt mijn man hem om 07.00 uur wakker.
Als ik late dienst heb of vrij ben, dan wordt hij altijd rond 07.30 uur wakker, gaat zitten spelen, valt weer in slaap tot 09.00 uur.
Hij slaapt 's middags een uurtje of 2, met uitschieters naar 3,5 uur. Als ik 's middags moet werken is het korter, omdat hij dan vaak rond 12 uur slaapt, en er dan om half 2 weer uit moet. Die dagen gaat hij vaak ook op tijd weer naar bed 's avonds.
Op mijn vrije dagen en op het kdv slaapt hij meestal van 1 tot 3 ongeveer.
Dus ik kan altijd lekker uitslapen, op een heel enkele keer na, dat hij het om half 8 echt wel heeft gezien in bed en weigert verder te slapen. Ik ga sowieso niet naar hem toe om half 8 's morgens, want als hij een van ons heeft gezien vertikt ie het ook om verder te slapen, we laten hem lekker liggen, pas als hij echt minimaal een kwartier blijft jammeren, haal ik hem er wel uit, en starten we de dag.
hoe bedoel je Romata met:
Of hem wat langer bij zijn middagslaapje laten liggen, en dan in de avond er later in.
?
@Sweet-Love wrote:
hoe bedoel je Romata met:
?
Ja als je hem in de middag wat langer zou kunnen laten liggen, kan hij er in de avond misschien wat later in ?
Dat je dat zo een beetje oprekt, tot hij aan de tijd zit die je graag wil dat hij naar bed gaat.
@littlewonder wrote:
Wat gaan jullie kids laat naar bed :shock:
Jurian gaat tussen 18.00 en 18.30 uur naar bed.
.
dan gaan wij pas aan tafel. Ivan eet met ons aan tafel mee met de pot. Eerder eten is geen optie
wat een lange slapers hier. Lekker hoor!
Mijn dochter gaat tussen 19.15 en 19.30 naar bed en slaapt dan 06.30. s’middags slaat ze van 12.30- uiterlijk 14.30.
gr Leonie
@romata wrote:
@Sweet-Love wrote:hoe bedoel je Romata met:
?
Ja als je hem in de middag wat langer zou kunnen laten liggen, kan hij er in de avond misschien wat later in ?
Dat je dat zo een beetje oprekt, tot hij aan de tijd zit die je graag wil dat hij naar bed gaat.
In de middag slaapt hij zolang hij wilt Als hij om 12.00 u gaat, en om 15.00 slaapt hij nog, dan laat ik hem liggen… maar helaas slaapt hij dus niet zolang.
ik geef devano een fles en leg hem terug in bed en dan slaap hij nog even een uurtje of zelfs langer.
hij gaat rond 7 uur half 8 naar bed word om half 6/6uur wakker en krijgt dan een pap fles en slaapt dan tot 7 uur half 8
Hij slaapt overdag 2x tijden en hoelang verschilt.
maar mijn ventje is echt heel druk en rent klimt springt en speelt de hele dag kan niet stil zitten en is een clowntje hartstikke gek dus heeft hij ook genoeg slaap nodig.
Hier gaan ze ook om 18:00/18:30 naar bed. En komen er om 06:00 weer uit. Ze zijn dit gewend door mijn werkdagen en op mijn vrije dagen houden ze helaas hetzelfde ritme aan.
We hebben ons er maar bij neergelegd.
Aukje is een langslaper… zitten nu wel te experimenten met slapen, omdat ze nu nog steeds 3x per dag naar bed gaat… smorgens red ze het gewoon niet zonder… zijn nu wel bezig om het een beetje te verzetten… maar ach… ze zal het wel nodig hebben
Aukjes “normale” schema
Wakker eerst tussen 8 en 9 uur., nu is dat rond 8 uur heel af en toe 7 uur, maar dan kan ik ze nog wel bij me neerleggen en dat slaapt ze verder…
maar zeg maar dat wij rond een uurtje of 8.30-9 uur naar beneden gaan (oudst is dan ook pas wakker… :mrgreen: )
en aukje gaat rond 10 uur weer slapen tot 11-12 uur (soms probeer ik ze wakker te houden en dan om 11.00 naar bed voor haar “middag” slaapje
en als ze smorgens slaapt dan is het 14-16 uur slapen en dan gaat ze rond 19.00 uur naar bed tot smorgens, maar dit kan ook al eerder zijn.
Bij Femke was het dat ze meestal rond 20.00 uur pas naar bed ging… maar wij doen de dames s’avonds tegelijk naar bed.
maar moet er wel bij zeggen femke slaapt smiddags niet meer… al een mnd of 4…
Denk ook dat er niets anders op zit dan er bij neerleggen.
Leuk is anders, en ook die 2 weken uitslapen waren prettig! :roll: :lol:
Joey gaat rond 19.00 naar bed en wordt dan rond 8.30 - 9.00 wakker.
Overdag slaapt hij bijna niet meer. Soms nog een uurtje maar thats it.
Het is een volhouder. Ook al is hij moe hij wil absoluut niet slapen, dus dan laat ik hem maar gaan en dan wordt hij 's ochtends soms nog later wakker.
Ik dacht gister avond, we brengen hem 'alvast; 15 min later naar bed.
Maar het niet willen uitlslapen om 06.00 u melden vind ik MINDER! erg, dan wat er vannacht is gebeurd!
Van half 1 tot half 4 is hij wakker geweest, meldde zich weer om kwart over 6…
En ging er om half 9 weer terug in. Slaapt nu nog steeds… maar gebroken nacht…