dan gaan wij pas aan tafel. Ivan eet met ons aan tafel mee met de pot. Eerder eten is geen optie
Wij eten eigenlijk altijd om 17.45 uur, dan komt mijn man uit zijn werk. Als ik niet werk heb ik sowieso alle tijd om op tijd te koken, maar ik werk ook overdag tot 3 uur, dan ben ik eigenlijk altijd, mits ik niet wat langer doorwerk, om 4 uur thuis, hebben we nog tijd zat. Ik begin wel vroeg met werken, maar dan ontbijt mijn man met Jurian. Ideaal zo
Josephine gaat om 19:00 naar bed. Dan ligt ze in bed bedoel ik. Ze wordt altijd tussen 5:30 en 6:00 wakker. Komt ook door onze werkdagen en die tijden houdt ze ook op de andere dagen aan. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant wel een zekerheidje Moeten we er zelf maar rekening mee houden dat we niet te laat gaan slapen.
Mijn avond is heilig (soort van) en ik moet er niet aan denken dat ze tot 20:00-21:00 ofzo op is! Liever vroeg op bed en vroeg wakker zodat ik wat aan mijn avond heb dan dat ze laat naar bed gaat en laat wakker is, want die tijd 's morgens gebruik ik dan waarschijnlijk toch niet.
's Middags slaapt ze nog tussen 12:00 en 15:00 Soms korter, soms ietsjes langer.
L.R. slaapt van 19 uur tot 5/6 uur en nu alleen nog maar de ochtenden van 9.15 tot 11.15 uur. Voorheen deed hij nog een klein slaapje in de middag van 14.30 tot 15.30 uur.
ella gaat ongeveer om 19.00 uur naar bed, is ze erg moe dan om half zeven, is ze nog niet zo moe dan om half acht. ze word tussen acht en negen uur wakker en soms later :oops:
ik zou ook proberen om hem na de middag in bed te leggen, dus na de boterham, want nu word hij misschien van de honger wakker, of krijgt hij voor elf uur zijn lunch?
De meeste kindjes bepalen min of meer wel zelf hun ritme, kun je er weinig mee want moe is moe natuurlijk.
Casper gaat naar bed tussen 19.00 en 19.30 en slaapt dan de ene keer tot 6.30 en soms tot 7.30.
In de middag wil hij maar 1 x slapen en ik probeer hem altijd rond 13.00 naar bed te doen. Dan slaapt hij de ene keer een uurtje en een andere keer (drukkere dagen) tot 15.00/15.30 veel langer wil ik hem dan ook niet in bedje hebben want we proberen rond 17.30-18.00 te eten en dan mag hij best al even wakker zijn. Het is een kindje van zijn moeder en wakker worden heeft bij hem even tijd nodig
Nu wordt volgend weekend de klok verzet (grrrr) en ga ik zijn bedtijd dus wat verschuiven. En dat werkt hier alleen per kwartiertje. Dus overmorgen een kwartiertje eerder naar bed. De dag daarna weer een kwartiertje en zo verder. Meer kun je ws niet qua rekken of vervroegen. Het blijft een beetje uitproberen dus af en toe eens wat aanpassen in de tijden. (wakker worden heb je nog het minste bij te vertellen )
Mijn dochter ging rond een uur of 9, 10 naar bed, sliep tot 8 uur, half 9 'sochends en sliep overdag 2 uur. Mijn zoon is bijna 1, hij ligt rond een uur of 8 in bed en slaapt dan tot 7 uur, half 8 en ligt dan een half uur in zijn bed te kletsen. Overdag slaapt 2 keer.
[quote="Tedski"Liever vroeg op bed en vroeg wakker zodat ik wat aan mijn avond heb dan dat ze laat naar bed gaat en laat wakker is, want die tijd 's morgens gebruik ik dan waarschijnlijk toch niet.
[/quote]
Bij mij is het precies andersom. Ik vind het alleen maar gezellig als ze 'savonds nog wakker zijn en ik vind het ook leuk voor mijn vriend want anders ziet hij ze alleen maar 's morgens. Die uurtjes slaap zijn me meer waard dan een extra uurtje voor mezelf. Dat pak ik wel als mijn vriend bij onze dochter zit te wachten totdat ze in slaap valt
Eline slaapt sinds een paar maanden van 18.30-07.30 (ongeveer, kan ook iets eerder/later zijn, maar dit is het wel gemiddeld) en 's middags van 12.00-15.00
Hier gaat de kleinste naar bed om 18.50 uur ongeveer en slaapt dan tot 06.30/07.00 uur. Met veel geluk een half uurtje langer.
Tussen de middag slaapt hij van 12.30 - 14.00.
Wij hebben van die verduisterende rolgordijnen gekocht en dat heeft wel geholpen.
Maar misschien wordt hij wakker van buren die vroeg naar het werk gaan ofzo? (dat gebeurd hier heel vaak)
Of misschien heeft ie honger? Dan kun je proberen hem een flesje pap te geven in de ochtend en weer een uurtje je bed in te kruipen.
Als er hier in de nacht niet geslapen wordt dan wordt er smorgens wel gewoon op de normale tijd opgestaan.
Hoe lekker het ook voor jou is een uurtje langer te slapen :mrgreen: Anders heb je kans dat hij zn ritme voor die dag kwijt is en dus straks lekker is uitgeslapen waardoor die vanavond nog niet moe is en je weer een probleem hebt :?
Onze jongste is eigenlijk al sinds zijn geboorte een slechte slaper iig 's nachts.
En uitslapen doet hij al helemaal niet.
Als dat wel zo is, weet ik dat hij ziek is.
Wij worden er ondertussen al meer hopelozer van iedere ochtend maar die 5 op de wekker te zien :shock:
Op zich niet erg dat hij wakker is, maar hij huilt en gilt meteen het hele blok wakker.
Bij ons in bed is ook geen optie, want hij gaat niet lekker liggen en huilen net zo hard als in zijn eigen bed.(gezellig als we straks op de camping staan)
Pas als meneertje beneden op de bank zit is hij weer tevreden en troostbaar.
Of we hem nou vroeg 7 uur op bed leggen of pas om 8 uur het maakt geen enkel verschil.
Ook tussen de middag zijn slaapje eraf is ook geen optie doordat hij zo vroeg wakker is, is hij rond 10/11 uur helemaal stekker af.
Met als gevolg een huilend mannetje wat helemaal niks meer kan en wil.
Wel proberen we hem maar 1 1/2 a 2 uur te laten slapen tussen de middag, maar helaas heb ik dan de eerste 15 min na wakker maken een huilend, boos mannetje, waar dan geen land mee te bezeilen is.
Hier iig een radeloze mama (en papa) die chronisch slaap te kort hebben.
Hier gaat Stijn tussen 18.30 en 20.30 naar bed beetje afhankelijk hoe hij overdag geslapen heeft. Dan wordt hij ergens in de vooravond lees 23/23.30 wakker of rond 0.30 en dan overstuur, dan moet ie tussen ons in. Ontroostbaar lees hysterisch in bed. Vervolgens om 7 uur soms 8 uur weer wakker maar ook met regelmaat 6 uur. Ach wij zijn nachtbrakers van nature de huisarts dacht dat ie dat misschien van ons had en stelde voor hem een uurtje of 21 naar bed te doen. Maarrrrr dan wordt ie weer een keer ziek en dan laat je hem toch niet zo lang klooien.
Ben gister begonnen aan het boekje “slaap kindje slaap” van dr Estivill is een spaanse neuroloog die in het kort suggesties aanreikt om je kindje beter te laten slapen. Vriendinnetje van me heeft er een heel ander en vrolijker kindje door gekregen.
Stijn is wel gewoon vrolijk hoor en zeker niet oververmoeid eerder onvermoeibaar :mrgreen: , dat maakt een hoop slechte nachtrust goed.
Lars wordt altijd op dezelfde tijd wakker ongeacht hoe laat ik hem naar bed breng 's avonds. Om 19.00 uur naar bed is rond 6.30 / 7.00 uur wakker. Om 20.00 uur naar bed is ook om 6.30 / 7.00 uur wakker! Ik heb al van alles geprobeerd, maar helaas het blijft een vroeg vogeltje…