We hebben gisteren de uitslag gehad.
De kansberekening op een kindje met Downsydroom kwam in mijn geval uit op 1:1600. Wat volgens de VK een laag risico is, nog minder dan 0.1% dus. (Ben erg blij met deze uitslag, maar besef dat het nog niet wil zeggen dat het ook niet kan gebeuren dat het wel zo is, het stelt me iig de komende maanden gerust)
Mijn zusje zei, ohhh das nog redelijk hoog. Zij had 1:15000 (ik denk dat ze zich een nul vergist maar okee)
Wat was jullie kansberekening?
van lucas 1:3650
thomas 1:950 (omdat hier het bloedafnemen ook bij hoorde, en die heb ik bij lucas niet gedaan)
1/11000
Mijn zusje zei, ohhh das nog redelijk hoog. Zij had 1:15000 (ik denk dat ze zich een nul vergist maar okee)
Weet niet hoeveel jonger ze is dan jou, maar ik denk dat het wel kan kloppen (ook als je kijkt naar andere berekeningen hier)
Heb het zelf trouwens niet gedaan (was 20 bij de 1e, dus werd toen nog niet geopperd)
1:24 Nekplooi en bloedafname.
1:29300
zoiets was het tenminste :think:
1:24 Nekplooi en bloedafname.
Ligt het aan mij of is dit toch wel een hele grote kans? Heb er niet zo`n goed idee bij omdat ik me er nog nooit zo goed in verdiept heb.
Is jou kindje wel "gezond" of heeft het syndroom van down?
Voor de nekplooi was het bij mij 1:1000
Na de nekplooi was het 1:20.000(ook bloedafname)
Het hangt ook erg van je leeftijd af, ik was tijdens de nekplooi 21
Gr
Ik ben nu 35 jaar en mijn zusje was vorig jaar 32 jaar.
Ik kan me bij Tijn niet meer herinneren wat de uitkomst was, maar ik dacht wel hoger (ik bedoel een lager risico)
Mijn (toen 39-jarige) zus 1:15!
Overgewicht, het feit dat het kindje weinig bewoog tijdens de echo (terwijl ie juist heel veel bewoog op de echo een paar weken daarvoor), haar leeftijd en de negatieve uitslag van de bloedtest (er schijnt iets in je bloed te moeten zitten dat kindjes met Down niet hebben) gaven die uitslag.
Ze heeft nog een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen en gelukkig was toen alles in orde en heeft nu ook een gezonde zoon van bijna 6 maanden!
bij mij was het 1:18000 ja echt met 3 nullen :shock:
maar een nul meer of minder denk zelf dat je je pas zorgen moet maken als er maar 3 getalen na de : staat en je leest het dan kan het nog goed gaan.
het is maar een kans, en de loterij wint toch ook bijna niemand :think:
(daarvan zeggen ze kans 1:7 :shifty: )
Ik heb geen nekplooimeting laten doen, omdat ze je alleen maar ongerust maken.
Nu kregen we tijdens de 20 weken te horen dat het kindje kans had van 1: 380 in plaats van 1: 1380 vanwege de nieren en het hart.
Bij 32 weken terug moeten gaan. Alles was nu in orde. Gelukkig!
Maar ons wel heel veel zorgen gemaakt en waarschijnlijk om niets.
Zelfs al heb je een hogere kans, de kans is nog steeds heel klein.
Als het een lot uit de loterij was en je had kan van bv 1: 100, zou jij dan denken dat je het lot had gewonnen.
Groetjes Ellen
bij mij was het 1: 460 nekplooimeting + bloed
ik was 34, en ja de verloskundige zei tegen mij ook dat dit een normale uitslag was.
Wist niet dat de kans ook zoo klein kon zijn. Wij hadden een kans van 1:200. We hebben er verder niks mee gedaan, vonden de kans mooi klein…
ik weet alleen dat hij 0,7mm was, dat was helemaal oke zei de echoscopiste.
Bij mij was de nekplooi 1.47 mm, ik dacht wel bij de meting, oei dat lijkt me erg dik in verhouding tot…
1:3100
Vond (vind) ik een erg kleine kans. Was een tripeltest.
Groetjes,
Femke
Bij Sam: nekplooi 0,8 mm 25 jaar kans van 1: 35000
Bij Julia: nekplooi 1,4 mm 27 jaar kans van 1: 3300
bij dex weet ik het niet.
maar bij deze 1:7600
groetjes Iris
De verloskundigen wilde dat de uitslag niet meer zou worden weergegeven in 1:…, maar gewoon de uitslag geen verhoogd risico of wel verhoogd.
Ik heb met 1600 / 1 geen verhoogd risico, maar lees nu wel dat het ook stukken kleiner kan zijn. Niet dat ik me nu daar veel zorgen over maak, de kansberekening is toch nog minder dan 0.06% kans, ik ben iig blij dat ik het heb laten doen. Toch een extra uitgebreide echo en er was niets vreemds te zien op de echo.
Maar ik kan me voorstellen dat dit soort uitslagen wel een vertekend beeld geeft, en sommige as moeders zich wel zorgen maken!
Lijkt mij geen verkeerde zaak, als ze de uitslag op die manier gaan weergeven.