Uitslag baby 7 weken

Emma zit sinds een week of 2/3 onder de uitslag in d’r gezicht en nekje. Ook tussen haartjes en achter oortjes, op oortjes enz. Eerst werd er gezegd pukkeltjes door veranderende hormoonhuishouding via mij en dat zou met een maand of 3 vanzelf verdwijnen. Maar nu zit ze zo onder dat ik me af begin te vragen of t niet iets anders is. Soms zie jet bijna niet en soms ziet ze er echt niet uit! Heel af en toe denk ik dat ze er jeuk aan heeft, maar verder lijkt t haar niet te vervelen. Het lijkt wel erger te worden door warmte, dus of het dan misschien warmtebultjes zijn? Wel huilt ze dus ook al sinds een week of 3 veel. Het is nu zo erg dat ik denk ik woensdag toch maar even naar de ha ga. Iemand enig idee of pukkeltjes zo erg kunnen worden dat het hele rode vlekken worden met heel veel kleine bultjes? En hoe lang het kan duren? Ik gebruik nog steeds neutral, kan dus niks bedenken waar t vandaan komt, juist in d’r gezichtje gebruik ik meestal niks.

De foto is niet zo heel duidelijk, nu is het ook al veel erger. Het lijkt wel allemaal in te drogen, ziet er ook niet zo nattig uit zoals bijv eczeem eruit kan zien. Voor wie is het herkenbaar?



Thanks!

Ziet eruit als warmtebultjes en/of eczeem…

Lenn heeft het in zijn nekje en het is idd de ene keer (bij warmte) vuriger dan de andere keer. Hij heeft op zn lijfje echte eczeem en dat ziet er anders uit, maar ik weet niet of die bultjes ermee te maken hebben zeg maar…

Merlijn heeft er ook een beetje last van dat is idd warmte uitslag. Dat verdwijnt meestal pas weer als het wat koeler wordt.

Ik zou zeggen warmte uitslag inderdaad, maar het is natuurlijk lastig te zien op een fotootje. Als je twijfelt toch gewoon even langs de huisarts gaan. Beter 1x teveel dan 1x te weinig.



Wel kan je er intussen voor zorgen dat ze altijd met haar gezicht op katoenen doek (hydrofiele luier?) ligt. Is koel en absorbeert goed als ze het warm heeft.

Dit had ons mannetje ook. ik smeer er meerdere keren per dag lanette creme (met 50% vasaline) op. Dab trekt het helemaal weg!



Nu is het rustig en is 1x smeren per dag voldoende.

Met 7 weken zat Amélie ook helemaal onder de bultjes/pukkeltjes. Dat is heel normaal rond die tijd (heeft met het moeder hormoon dat uit hun lichaampje gaat temaken volgens mij :think: )

Lekker vet insmeren hielp hier goed, maar het moet echt vanzelf weer weg gaan hoor!

Veron heeft hier ook erg last van , zoals andere al zeggen goed vet houden met vasaline evt ook via ha te krijgen de vasaline lanette die wordt ook vergoed door de verz .



Succes en als het je gevoel beter maakt gewoon even langs de HA



groeten loes

Arme meis!

Het ziet er idd uit als warmte uitslag. Weet eigenlijk niet of vet houden dan wel het juiste is. Ik heb het zelf namelijk heel erg en het enige wat helpt is koelen. Insmeren met iets sluit het alleen maar af waardoor de hitte er niet uit kan. ( als het echt warme uitslag is dus…)

Ik dacht in eerste instantie ook aan warmte uitslag, maar omdat je schrijft dat het al een week of twee/drie is, denk ik niet dit het is.



Het enige wat ik je kan aanraden: Ga naar de huisarts. Beter een keer te veel, dan te laat. Daar ben je tenslotte voor verzekerd.

Ik ben met dergelijke uitslag naar de ha geweest en dan wordt er gezegd: baby-acne, droog huidje en/of warmte. Anyways, smeren helpt en nu hoef ik ook niet of nauwelijks meer te smeren.

Ik vind zelf ook dat eczeem er anders uitziet. Ik ga toch morgen naar de ha. Het wordt alleen maar erger, nu ziet haar hele gezicht er t merendeel van de tijd uit als 1 rode vlek, nekje en hoofd wordt ook steeds meer en het gaat nu lager. Ook op d’r armpjes zie ik nu van die vlekjes verschijnen. Maar toen het begon was het idd nog niet warm en dus lijken me t geen warmtebultjes. Drogen die ook in? En kunnen ze daar last van hebben? Ze krijgt er wel steeds meer last van, ze wrijft met haar hoofd en handen.



Annyway, het zit me niet lekker in combinatie met d’r vele huilen en onrust, dus ga de ha gewoon even laten kijken.

En?? Was je al bij de ha geweest?

Jep, ben geweest. Ha dacht toch eczeem, door droogheid. Heeft een zalf voorgeschreven en dna moet t maar over gaan. Vk moest ik toevallig ook heen, die dacht ook eczeem. Die heeft me aangeraden om andere voeding te proberen. Ik ga nu eens hypo allergene voeding proberen. Die heeft iets andere bestdandelen enzo en kan goed zijn dat ze daar al heel goed op reageert. Ook zou t kunnen dat ze door spruw en dus minder weerstand is gaan reageren, of een reactie op de gel daarvoor. Ik heb zelf t idee dat t m in de voeding zit. Merkte vandaag ook echt dat als huid rustig is, ze zelf ook rustig is en dat die onrust op komt zetten nadat huid roder wordt. Ik smeer voorlopig alleen even met vaseline want dat lijkt ook te helpen, niet meteen teveel crempjes enzo. Dus eerst dit proberen en dan eens kijken of t werkt.



Bedankt voor de tips!

Hoop dat het snel beter gaat met je meisje!

:-*

thanks mip!!



We zijn echt zoekende hier. Ze is zo ontevreden en vaak zo verdrietig. Als ze wel rustig is en tevreden dan is ze een heel ander kind, die Emma zien we niet zo vaak. :cry: Ik denk dat t deels misschien toch ook wel warmtebultjes zijn, maar deels ook iets anders. Ik ga nu eens koelen proberen, anders Lanette zalf smeren, die heb ik gehad en tegelijkertijd zijn we op andere voeding aan t gaan. En bij de osteopaat heb ik ook nog hoop liggen. Dus we hebben weer nieuwe trucjes in de doos zitten…op naar een blije Emma :pray:

Lanette creme werkt hier super! (er zit heel veel vaseline in, maar blijft niet zo glimmen als 100% vaseline). Jarid wordt er dan helemaal rustig van (bij hem vlamde het ook op en had hij er erg veel last van).



Ik zing er ook een deuntje bij, anders vindt hij het smeren niet leuk! Ik heb zelfs een heel liedje verzonnen van 6 regels! En lachen dat hij dan doet!

Ik ben nu ook met die creme begonnen. Vaseline blijft zo vettig idd. Maar, wat doe je tegen het “innemen” ? Emma zit steeds met d’r handjes aan d’r gezicht, en dan in d’r mond, ook met spul erop dus. Daarom was ik eerst alleen bij vaseline gebleven, dat leek me t minste kwaad te kunnen.



Nu heb ik d’r net ingesmeerd met Lanette en sokjes om d’r handjes gedaan, maar dat vind ze niet zo leuk. zo kan ze tenminste ook even niet meer krabben, want ze heeft al weer wondjes daarvan. Het smeren vond ze wel prima, leek ze zelfs wel fijn te vinden. Ben benieuwd of t gaat helpen, het ziet er nu heel vurig uit en t breid zich nog steeds uit. Hoe snel zag je resultaat? en waar komt t bij jou kleine vandaan of weet je dat niet?

Ik smeerde bij elke luier-wisseling en voordat ik met hem naar buiten ging. Al heel snel (de volgende dag) was het gevlamde weg en was een deel van de uitslag weggetrokken. Na een aantal dagen verdween alles op de achtergrond.



Het duurde wel een lange tijd voordat ik nog maar 1-2 keer per dag kon smeren. (+/- 2 weken). Nu smeer ik wanneer ik het op zie komen en dat is voldoende. (soms dus dagen niet, dan weer opeens wel 1 of 2x smeren).



Bij hem leek het een combi van baby-acne en warmte/droogte-pukkels. Hij krijgt het ook als hij heel erg had moet huilen door een boertje wat dwars zit en hij het met deze hitte daardoor heel warm krijgt. Dan zie je het “groeien”.



Dus wat het precies is weet ik niet, maar de creme helpt! :thumbup:

En was t ook droog bij hem? Dus wel lijkend op eczeem? Met jeuk?

Gek genoeg heeft Emma ook een paar van die bultjes op d’r handjes, precies op de plekken die ze in haar mond stopt. Ik ga maar smeren en die andere veoding dus en hopen dta t daarbij blijft. Hoop niet dat ze straks voor heel veel allergisch blijkt ofzo, zo zielig.

Het was soms net schuurpapier en toen ik er nog niets aan deed kwam het zelfs op zijn oogleden… :shock: :cry: Dan zat hij heel de tijd in zijn ogen te wrijven. Naderhand wist ik wanneer het smeertijd was als hij weer begon met wrijven! (gelukkig niet krabben!)