Uitlaatklep; tandjes en kiezen pfff

Even van me af schrijven hoor. Casper is de meeste tijd echt de gezelligheid zelve. Genieten natuurlijk! Maar de afgelopen tijd pfffff. Gelukkig weet ik sinds een paar daagjes dat het een fase is maar wel een vermoeiende. In de nacht weer wakker worden, overdag zwaan kleef aan, sneller huilen, sommige dagen zelfs weer ‘terug’ naar 2 slaapjes (kort) ipv 1 slaapje (lang) waardoor het huishouden even lastig te doen is. Nu heb ik ook wel medelijden met hem want eerst dacht ik dat het ‘gewoon’ een fase was maar het blijken 2 kiezen en 4 tanden te zijn die hem kwellen. Gek genoeg had ik het aan kunnen zien komen als ik ietsje beter had opgelet want hij heeft 2 dagen ‘gebonkt’ met zijn hoofd op de vloer, afstandbediening of speeltjes tegen zijn hoofd meppen. Dat schijnt toch samen te hangen met vervelende plagende oortjes dus daar had ik wel aan gedacht maar niets aan gezien en hij greep ook niet naar zijn oortjes. Toch als het idd zijn tandjes zijn geweest logisch dat hij meer druk op zijn oortjes en holtes ed zou hebben. Dat komt er nu ook deels uit doordat hij wat verkouden (alleen neus) is geworden.

Vanavond ook weer; goed gegeten, lekker gedronken, netjes op tijd naar bedje zonder teveel gemopper in zijn pyama en bedje en gelijk gaan slapen. Maar om half 10 was hij alweer wakker, roepen om mama. Dus maar even gaan kijken en gelukkig was een aai over zijn bol en een kus genoeg en is hij weer gaan slapen. Maar wat zullen we (hij en wij) blij zijn als de kiesjes er helemaal door zijn en de tandjes idem. Daar mag dan wel een gebakje op gegeten worden :lol:

Vanavond maar eens lekker op tijd naar bedje kunnen we allemaal wel gebruiken. :angel:

herkenning…



hopelijk heb je een goede nachtrust…



( ik heb hem al een paar nachten niet gehad… en het lijkt erop dat ook deze nacht niet beter gaat worden…)

hier klinkt het ook bekend,lieke heeft al 4 kiesjes en heb er niks van gemerkt :shock:

maar nu komen de hoektandjes door en dat merk ik wel,ook kort slapen en veel wakker zijn :roll:

gooi worteltjes in de vriezer , lekker koud en hard en gezond , kan hij goed op bijten een bijtring komt er toch niet in de buurt :thumbup:

Oeh worteltjes wil ie niet :o maar is niet zo erg want het ergste lijkt alweer voorbij. Gisteravond 1 keer geweest rond 10-en, kusje, aaitje klaar! :dance:

Hopelijk gaat het bij iedereen zo snel voorbij! :thumbup:

Ik lees bij de openings post iets over zoch zelf slaan ??



Komt dat ook door t krijgen van tandjes ? Want dan weet ik meteen waarom Jana sinds een paar dagen steeds haar eigen gezicht slaat, en hard ook nog :? Probeer al uit te leggen dat t niet mag omdat t pijn doet.



Maar dat helpt ook niet bepaald. Eten gaat ook pet, en slapen gaat t zelfde als t eten, ben eergisteren 5 keer snachts eruit geweest voor haar.

En net met in bed leggen 4 keer teug naar boven omdat ze huilde.



Heb haar nu maar een zetpilletje gegeven, nu slaapt ze, hopelijk ook heel de nacht nu.



Yup daar kan het door komen. Ik lees het ook meer. De tanden/kiezen die erdoor willen komen geven extra druk op de kaak, holtes, oren etc. Sommige kindjes krijgen zelfs oorontsteking door al die extra druk. Bij Casper is verder echt niets te zien aan zijn oortjes. Alleen tanden en kiezen. Zelf poetsen is hij nu helemaal fan van (misschien het frisse ook van de tandpasta en even lekker schrobben neemt misschien wat druk weg of zo) hij drinkt iets meer lijkt het. Verder gewoon sneller moe maar toch vaak in de avond niet goed door kunnen slapen. Gisteren 2 x wakker geweest gelukkig op een beetje ‘nette’ tijden want na 23.00 heb ik hem niet meer gehoord en heeft hij prima doorgeslapen. Maar dus wel met een zetpilletje. Lastig inschatten of hij er 1 nodig heeft maar ja hij kan ook niet uitleggen dat hij pijn heeft. Hij krijgt hem zeg maar als hij de eerste keer flink wakker wordt (meestal rond 20.00) en daarna was hij dus nog 1 x wakker rond 22.00, aai kus etc was het prima! Eten gaat redelijk maar het is zoveel minder dan ik gewend ben van hem. Paar hapjes en dan is hij er klaar mee. Gisteren zelfs maar wat soep vooraf gedaan want dat vind hij nu boeiend om te eten. Zo had hij weer iets meer binnen dan anders. :shifty:

hier was het idd zo ong. bij elk doorkomend tandje/kiesje oorontsteking tot hij buisjes kreeg met 11 maanden.



Onze grootste angst is dan ook met de 2e op komst, dat we weer zo’n ellende krijgen met die doorkomende tanden/kiezen.



Gelukkig gaat het weer beter met je mannetje, want wat een ellende kunnen die kleintjes ervan hebben :frowning:

@Rhiannon wrote:

Yup daar kan het door komen. Ik lees het ook meer. De tanden/kiezen die erdoor willen komen geven extra druk op de kaak, holtes, oren etc. Sommige kindjes krijgen zelfs oorontsteking door al die extra druk. Bij Casper is verder echt niets te zien aan zijn oortjes. Alleen tanden en kiezen. Zelf poetsen is hij nu helemaal fan van (misschien het frisse ook van de tandpasta en even lekker schrobben neemt misschien wat druk weg of zo) hij drinkt iets meer lijkt het. Verder gewoon sneller moe maar toch vaak in de avond niet goed door kunnen slapen. Gisteren 2 x wakker geweest gelukkig op een beetje ‘nette’ tijden want na 23.00 heb ik hem niet meer gehoord en heeft hij prima doorgeslapen. Maar dus wel met een zetpilletje. Lastig inschatten of hij er 1 nodig heeft maar ja hij kan ook niet uitleggen dat hij pijn heeft. Hij krijgt hem zeg maar als hij de eerste keer flink wakker wordt (meestal rond 20.00) en daarna was hij dus nog 1 x wakker rond 22.00, aai kus etc was het prima! Eten gaat redelijk maar het is zoveel minder dan ik gewend ben van hem. Paar hapjes en dan is hij er klaar mee. Gisteren zelfs maar wat soep vooraf gedaan want dat vind hij nu boeiend om te eten. Zo had hij weer iets meer binnen dan anders. :shifty:






OOhh herkenning…



Hier lopen vandaag liters kwijl eruit, en ze vind het nog grappig ook, haar wanger zijn zo rood als t maar kan, ze propt alles in haar mond wat ze vinden kan, maar geen eten :wink: :eh:



HOpelijk zijn de tanden er snel door dan zijn we daar ook van af :wink:



Gisteren speciaal zacht eten gekookt, puree, spinazie en gehaktballetjes, maar madam wou niet eten. Daarna heb ik een kopje flauwe bouillion gemaakt… en haar spinazie puree en gehakt erbij gedaan en dat in de keuken machine geblenderd :sick: :mrgreen: Ze vond de soep uiterst lekker :shifty:



Ze had wel tenmiste wat binnen zo :angel: Het was net erwtensoep alleen iets donkerder :mrgreen:

Mwah iig vind Jana het zelf nog grappig :mrgreen: maf kind hihi. Fijn dat er iig iets in is gegaan. En de manier waarop is af en toe niet zo boeiend :wink:



Jak zeg iedere keer ontstekingen! :shock: Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet zeg. Maar zoals er ook al meer zeggen, geen kindje is gelijk dus alle hoop dat de kans groter is dat het veel makkelijker zal gaan. :thumbup: Succes met je laatste loodjes!



Vanavond hier overigens weer nix gegeten. 2 hapjes en een hapje pizza. Toetje ging wel goed en daarna nog een glaasje groentesap. Maar hij ligt tot nu toe (sinds 19.30) wel lekker te slapen en vanmiddag heeft hij ruim 2 uur geslapen! Hij had om en om een rode wang maar nu geen van twee. :pray:

Ik heb vandaag de “bumba” methode toegepast.



Jana word van niks op de pc blijer dan bumba kijken, de eerste poging met eten wat hopeloos. alleen maar huilen. Dus heb ik haar bord weg gepakt en het een uur later nog eens geprobeerd.



Heb haar gezegd, dat ze moest eten, omdat mama anders Bubma uit zou zetten. Eeste hapje ging er in, en tweede hup der mond dicht.



Tja en toen ging Bumba uit :oops: :mrgreen: En wondererswaardig ging haar mond weer open, heb haar zo gek gekregen op die manier dat heel haar bordje leeg was op een stukje vlees na.



Ze heeft daarna zelfs nog een hele wafel gegeten :dance:

Ooooh Jana is corrupt! :lol: Casper kun je echt totaaaal niet ‘omkopen’ dus vandaag was weer naatje. 5 hapjes aardappel met spinazie en een klein gehaktstaafje (kan hij met zijn handjes eten vandaar dat ik de vorm aanpas) en een halve peer als toetje. :wall:

Vandaag maar eens kijken wat hij er weer van gaat maken. Maar eens bami maken, wat sliertjes apart en eens kijken of ik wat grovere groente erbij maak voor hem zodat hij het met zijn handjes kan eten.

hier vannacht ook weer uit bed geweest voor een gillend meisje, zo zielig!

zetpilletje gegeven en toen na 10min in slaap gevallen. heel de dag wel vrolijk en redelijk gegeten (suze is al geen grote eter)

maar weer alles in haar mond, dachten net dat we daarvan af waren en ze kwijlde echt heel erg vandaag. niet eerder zo erg meegemaakt bij een tandje. hopelijk is ze er snel weer van af.

ga maandag gelijk worteltjes halen, thanks voor de tip!!

hier komt het volgende tandje eraan…



met een fikse verkoudheid… dus slijm en snot slierten vliegen om onze oren. :sick:



Dave had trouwens ook bijna altijd oorontsteking zijn 1e 2 levensjaren…toen buisjes… wist niet dat dat door de tandjes kan komen… had ik dat maar geweten…



ik zal Jade nu ook beter in de gaten houden daarop…thanx voor de tip :thumbup:

HIer zijn we bezig aan de onderste twee hoektandjes, ook flink verkouden, en er op los snotteren.



Snot uitsmeren op mijn leren bank is ook errug leuk, en als t er op zit roept madammeke, baaah mama, baah. :roll:



En drama queen op de top, huilen als ik al zeg effe wachten, of dat er iets niet mag :mrgreen:



Helluppp, mijn bumba methode werkt ook niet meer, ja wel op de manier van filmpje aan, hapje erin, en dan uitspugen… hap mama, hapje erin en uitspugen. Daag, trap ik net in, dan geen eten :oops:

Oh wat een drama he die tanden en kiezen! Dat is het enige waar Noëlle last van heeft! Niks is goed, alleen maar huilen en jengelen… Ik smeer dentinox dat doet echt wonderen!

Ooooh zomaar ineens niet meer corrupt? :wall: Ben je mooi klaar mee… :silenced:

Maar hier ook weer een orale fase. Kattenbrokjes gingen er vandaag in… :shifty: :sick: hij vind het ws prettig op iets hards te knabbelen. Dus maar eens wat vaker een cracker ipv brood. En hij sabbelt ook ineens weer op zijn vingers, en als het even kan probeert hij overal zijn speentje mee heen te smokkelen. :lol:

En eigenlijk is het enige wat er aan het doorkomen is…de laatste stukjes van zijn laatste kiesjes. Daarna zijn we er voor euhm een jaar of 4/5 vanaf?

Vandaag ging het hier goed!! Moet er wel bijzeggen dat hij ten eerste om een uur of 4 in de nacht eerst wakker werd. Manlief erheen, iedereen weer slapen. Toen om 7 uur weer wakker. Prima eruit, ontbijt etc. Omdat we vanmiddag naar het CB moesten op een rottijd (13.30) heb ik hem om 10 uur weer naar bed gebracht. Als hij niet wil slapen ook prima maar hij lag binnen het half uur te slapen! En gezellig dat hij was toen hij wakker werd! :inlove: De hele dag goed gegaan. Lekker gespeeld op het CB, lekker gefietst, daarna nog naar de speeltuin etc. Om 3 uur is hij nog een uurtje gaan slapen. Toen gaan koken en rond half 6 zijn we aan tafel gegaan (zonder papa nog die had een spoedje op zijn werk) en hij heeft gegeten als een bouwvakker! :o

Zooooo heerlijk als het weer goed gaat! Dus dames er gloort hoop dat het bij allemaal beter gaat worden! :dance:

Hier gaat t ook af en toe beter, en de andere keer spuugt ze t uit… jaja weer iets nieuws, gewoon effe goed kauwen en t dan uit spugen haha. viezerik is het :mrgreen:



Maar nog steeds als ik een bord pasta voor haar neus zet, dan eet ze als of haar leven ervan af hangt.



Het brood ging vandaag ook goed, ze had flink buiten gespeeld, dus wel honger ervan gekregen, van mij mag het weer blijven zoals het nu is, heerlijk zeg, leker met haar naar buiten, rond laten lopen in de speeltuin bij ons voor en dan heeft ze wel honger.



Enne af en toe werkt mijn omkoping tch weer haha, eergisteren goed gegeten met behulp van hopla :roll: :inlove:

Oooh echt wel lekker weertje en buitenspelen doet wonderen! Vanmorgen heeft ie gewoon bij het ontbijt gebakken ei gegeten, halve boterham met pindakaas en daarna nog een krentebolletje. :o

Maar omkopen werkt hier iig niet. :lol: Gelukkig :angel: is het (nog) niet zo’n viezerikje dat hij kauwt en uitspuugt meestal als hij bv een vleesje oid niet moet dan geeft hij het netjes :lol: