Uitgerekend in oktober 2019

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in oktober uitgerekend zijn.

2 likes

Hoi Anne, hoe gaat de zwangerschap bij jou momenteel? Ik ben op 09-10-2019 uitgerekend. En jij?
Groetjes Eefje

2 likes

Hi hi, ik ben 5 oktober 2019 uitgerekend! ik voel me enorm slecht, als ik te lang loop doen mn banden pijn. Ik heb een enorme afkeer tegen drinken, drink nog heel weinig, voel me ook heel misselijk. Hoe gaat het met jullie??

3 likes

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag 6 weken zwanger van een eerste kindje. In principe ben ik 23 okt uitgerekend. Het is eigenlijk nog zo onwerkelijk en krijg over 2 weken een eerste echo, hier kijk ik zo naar uit, het gaat voor mn gevoel zo langzaam! Ik hoop dat alles in orde is en dat dat moment mij meer rust geeft. Ik voel in ieder geval al van alles. Heb best last van een opgezette buik waardoor mijn broeken al strak zitten. Met vlagen misselijk, emotioneel en moe. Dit is vooral de laatste dagen toegenomen. Verder kan ik mijn werk goed uitvoeren en hou alles binnen, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Ik heb het nog niet aan familie verteld, ik wil eerst de echo afwachten. Mijn beste vriendin is wel op de hoogte omdat we een dagje sauna hadden gepland die ik onverwacht moest afzeggen. Hebben jullie het al kenbaar gemaakt?

Leuk om dit met andere vrouwen te kunnen delen die net zo ver zijn. Gezien ik er met niemand over spreek, behalve mijn partner!

Groetjes Anke

1 like

Hoi allen! Hier 6.5 wkn zwanger van de eerste. 20-10-2019 ben ik uitgerekend.
Al vrij snel had ik last van menstruatieachtige pijn, nog steeds. Last van mijn borsten en tepels maar dat is het dan ook wel, gelukkig!

Leuk om via hier mijn, nieuwe, ervaringen te delen en te lezen van anderen.

Groet Tessa

2 likes

Hoi allemaal! Wat super leuk, een topic van iedereen die op dit moment in dezelfde spannende fase zit!

Ik ben op 11 Oktober uitgerekend, en heb volgende week dinsdag de eerste echo, ik zou op dat moment 8 weken in verwachting zijn :heart:!
Vind de eerste echo enorm spannend!

Ik had de eerste weken alleen nog last van vermoeidheid en meeeeeeega gevoellige borsten, en wat menstruatie achtige krampies, maar helaas is daar afgelopen dinsdag de misselijkheid bij gekomen…
Ach, zolang alles goed is met die kleine frummel, ben ik enorm gelukkig!

2 likes

Dit bericht kwam ik vandaag tegen op het ad.

Zwangeren opgelet: er zit te weinig calcium in multivitaminepillen

https://www.ad.nl/wetenschap/zwangeren-opgelet-er-zit-te-weinig-calcium-in-multivitaminepillen~a44a3b40/

Slikken jullie naast foliumzuur ook nog andere aanvullende supllementen?

En hoe gaan jullie om met het drinken van koffie?

1 like

Hallo,

Ik ben een jonge mama die nu 6 weken en 3 dagen zwanger is, ik vroeg me af of iemand een middeltje wist tegen misselijkheid ?

1 like

De symptomen die jij ervaart komen erg overeen met die van mij.

1 like

Ik vind dit echt vreselijk, heb al 2 kinderen en bij beiden heb ik me nog nooit zo slecht gevoeld. Op t moment drink ik alleen nog maar perzikthee en eet ik amper nog. Hoe hou ik het vol…

1 like

Hoi, wat een leuke berichtjes. Ik ben nu 6,5 week zwanger en 31-10 uitgerekend van ons eerste kindje, heel bijzonder. Over twee weken krijg ik de eerste echo. Heb eigenlijk tot nu toe alleen last van hele gevoelige borsten en afentoe wat krampjes en vermoeidheid. Ben soms wel heel onzeker over wat er allemaal in mn lijf afspeelt, maar hoort erbij zoals ik overal lees, vooral met een eerste kindje. Hoe is dat bij jullie en hoe gaan jullie daarmee om? Groetjes, Elise

1 like

Hallo allemaal, wat leuk om ervaringen te delen.
Als alles goed gaat ben ik rond 29 oktober uitgerekend! Dit is m’n eerste keer en ik merk dat ik heel realistisch ben, “het kan nog steeds fout gaan”.

Vandaag dus 7 weken zwanger en volgende week de eerste echo. Ik kan niet wachten en ook ik vind het allemaal heel langzaam gaan. Ik twijfel nog steeds of het wel echt is, het voelt nog steeds zeer onwerkelijk, maar die 2 testen zullen toch zeker wel gelijk hebben denk ik dan… ik merk dat ik toch echt behoefte heb aan het bewijs van die echo…

Ik voel me op zich wel oké. Ik eet zo’n 8 keer per dag kleine beetjes om te zorgen dat de misselijkheid niet de overhand krijgt. M’n darmen en maag zijn vervelend en de vermoeidheid is ook te voelen en onverwachte bewegingen voel ik onderin m’n buik.
Wat ik wel echt irritant vind is dat m’n hartslag al een week of 3 veel hoger is dan normaal. M’n huisarts zegt dat het er bij hoort en ze maakt zich geen zorgen, maar het heeft wel effect op verschillende dingen.

Zijn jullie ook constant aan het zoeken naar informatie over de groei van je kleintje?

Als ik het goed heb heeft een aantal van jullie inmiddels de eerste echo gehad, hoe was dat?

Hoi allemaal, wat leuk eindelijk een forum te vinden dat nog on-topic is! Ik ben uitgerekend op 24/10. Het is ons eerste kindje en we kijken er erg naar uit. Hebben jullie al veel gekocht voor jullie kleintje? Ik heb mij al goed laten gaan qua kledij en babyspulletjes, het is gewoon zo schattig!
Eind deze week ga ik dan voor de eerste keer naar de gynaecoloog, wat kan ik verwachten?
Ik heb op 6 weken wel een pret echo laten maken om gerustgesteld te zijn. Dat was een fijne ervaring.

2 likes

Hier ook zo hoor, bij alles dat ik voel ga ik meteen op Google zoeken wat en hoe.

2 likes

Hai ik ben 11 weken en 3 dagen en ben 4 oktober uitgerekend. Ik heb ook last v borsten en last van mn heupen snachts. Dit had k al vznF 6 weken. Niet fijn en ook mijn maag doet vervelend. Maar k moet nog even…leuk he zwanger zijn??

1 like

Hoe ver ben je als je naar de vk gaat ?? Gr

Hoi hoi, ik heb nog niks gekocht, ik wacht eerst de echo af, komende woensdag ben ik aan de beurt :tada: en dan kijk ik verder :slight_smile:
Ik kan je niks vertellen over wat je kunt verwachten, voor mij is ook alles nieuw :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zal exact 9 weken zijn

Ja alles is zo spannend en nieuw hè