Uitgerekend in maart 2019

Goedemorgen allemaal,

Gefeliciteerd allemaal!
Ik was gister 1 dag overtijd en een test gedaan, had het zo niet verwacht: positieve test! We zijn super blij maar het is ook heel onwerkelijk. Ik heb al meer dan een week gevoelige borsten en al een aantal dagen steekjes/krampen in mijn onderbuik.
Morgen de verloskundige bellen!

Hoe gaat het bij jullie?

Van harte iedereen! !!
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen heb al sinds begin veel last van mijn buik/liezen. Soms heftige steken en soms voel ik kramp in mijn baarmoeder. Hoop zo dat het vruchtje op de goede plek zit!!! Verver weinig klachten soms beetje misselijk sochtends even en beetje gevoelige tepel. De 18e hebben we de eerste echo. Vorige keer bij de eerste echo bleek het een miskraam te zijn. Dus onze instelling is: eerst zien dan geloven :slight_smile:

Hé Maria, kan me voorstellen dat dit dan jullie instelling is nu.
Voor ons is het de eerste keer. Ik hoop zo dat alles goed gaat, maar ben ook bang voor mk o.i.d. Ik probeer maar positief te zijn, kunnen lange weken worden tot de eerste echo XD

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben bijna 43, heb een zoon van 13 en 2 stiefkinderen van 11 en 17.

Een paar maanden geleden waren we verrast dat ik zwanger was. Mijn man had zijn sterilisatie ongedaan laten maken, maar kregen 2,5 jaar geleden nieuws dat dit niet gelukt was. Dus waren dolblij met dit goede nieuws. Ik ontdekte dit met 5 weken. Met 9 weken zaten we in het ziekenhuis voor een echo (omdat ik 13 jaar geleden ben overleden na een thuisbevalling met veel te veel bloedverlies). Helaas…bij de echo bleek dat het met 5 weken al niet meer levensvatbaar was. Omdat ik al op leeftijd ben, wilden we wachten totdat de miskraam spontaan op gang kwam. Dit gebeurde pas in week 12! Een hele heftige ervaring :frowning:

Nu ben ik weer zwanger (bijna 5 weken) en in maart 2019 uitgerekend…maar…sinds gisteren hevige buikkrampen en veel diarree. En sinds vanmorgen ineens ook bloedverlies (roze bloed bij afvegen). Heb vandaag weinig gegeten en vanmiddag meer bloedverlies na het plassen en na het avondeten weer buikpijn/krampen en diarree met roze bloed bij afvegen. Dus heb ik buikgriep en niks ernstigs of zit er weer een miskraam aan te komen? Ik ben zo in de stress! En kan niet happy zijn vanwege de zwangerschap, bang voor wat komen gaat.

Bedankt helene
Ja het blijft intzettend spannend en hoop voor jullie een hele mooie echo!
Weken duren idd erg lang zo :slight_smile:

Bij de eerste keer dat ik zwanger was heb ik mijn vriend op een hele leuke manier verrast dat blijft een hele mooie herinering! Nu zijn we wat afwachtender. dat is idd jammer
Hoop te horen van iedereen hoe de echos zijn!

Heftig esther! Hopen op een buikgriep en het beste!
Spannende tijden zo voor jullie

Vanmorgen de VK gebeld. De praktijk waar ik me heb aangemeld doet de eerste echo pas rond 10/11 weken. Dat duurt me te lang XD. Dus bij een echobureau een afspraak gemaakt voor 3 augustus! Spannend!
Ik merk wel sinds vandaag dat mijn borsten minder gevoelig zijn en ook de buikkrampen/steekjes die ik de afgelopen dagen had, minder is geworden. Hopelijk betekent dat niks…

Helaas…voor de tweede keer is het fout gegaan :frowning:

Wat verdrietig Esther :frowning: veel sterkte

Wat naar Esther… Veel sterkte gewenst

Hoi iedereen! Ik zaterdag een positieve test gehad. (Eigenlijk 3) haha. 2 aug. Eerste afspraak. Ben na 9 jaar de pil op 31mei 2018 gestopt en het is gelijk raak… spannend maar had het niet verwacht. Voel me ook ineens zo onzeker… zit het goed ? Ben nu 5weken dan als het goed is. Veel misselijk en duizelig erg vervelend… iemand nog tips??

Groetjes!

Hallo,

Ik had ook vervelende buikpijn en steekjes, sinds gister is dat over, maar heb nu ook erg rugpijn vanaf vandaag, maar ik bloed niet, hopelijk hoort dit er allemaal bij…

Ik ben 5 weken en 6 dagen zwanger…

Gefeliciteerd Lariss! En spannend 2 augustus, ik heb op 3 augustus de echo!

Vandaag zijn bij mij de kleine steekjes in mijn buik en gevoelige borsten weer aanwezig :slight_smile:
Las op verschillende sites ook dat je ‘symptomen’ dagelijks anders kunnen zijn, dus ik probeer positief te blijven!

Hoe doen jullie het met sporten? Ik heb gelezen dat alles wat je voor de zwangerschap al deed, gewoon nog kan. Ik speel ongeveer 2x per week squash maar merk toch dat ik me vanavond liever een beetje inhoud op de baan… Toch bang dat het misschien slecht is voor het vruchtje als ik te intensief sport…?

Dag allemaal, effe mijn hart luchten…
Gisterenmiddag had ik plots bloedverlies… niet bruin maar echt wel helderrood. Wel enkel bij het afvegen en niets in mijn slip. Rugpijn heb ik ook, krampen niet echt maar wel zo menstruatie-gevoel. (Heb ik de hele tijd al gehad). Ben zoooo verdrietig !!!
Mprgen om 15u20 heb ik mijn eerste echo. Maar ga al uit van het ergste, alweer. Vorig jaar in november ook een miskraam gehad. We waren nu zo gelukkig maar vallen weer van onze roze wolk
Het is zo oneerlijk…

Wat verdrietig Wendy! Hoe Gaat het nu?? Ik duim voor je morgen dat het bloed van de innesteling was of iets anders en je eenvruchtje im goede staat ziet zitten! Laat je weten hoe het was?

Zelf heb ik ook sinds het begin constant krampen in mijn liezen en soms ook baarmoeder dan moet ik echt zitten of liggen. Veel erger dan de vorige keer ( dat werd een miskraam)
Laten we voor ons duimen dat die krampen het groeien van de baarmoeder is.

Hoi Wendy! Wat naar… Ik ben er ook steeds bang voor elke x met afvegen kijk ik… Ik hoop voor jullie dat het morgen een opluchting is ipv een teleurstelling! Positief blijven! Succes morgen ben benieuwd.

Xx

Spannend Wendy, ik duim voor een goede echo voor jullie morgen.

Iemand nog tips hoe je die eerste weken tot de eerste echo doorkomt? Ik wordt nu al ongeduldig en we moeten nog ruim 3 weken wachten XD

Hoi Helene,

Ja hier nog… veels te spannend! Ben wel vaak misselijk en duizelig… En ik vind sommige dingen ineens zo erg stinken…

Hoe is de echo gegaan wendy?

Het is een miskraam geworden…
Er was niets meer te zien.
Alweer een grote teleurstelling… ik voel me echt alweer gefaalfd als vrouw.
Vertrekken zondag op vakantie, toch een domper nu…