Uitgerekend in juni 2019

Hoi!
Ja ik heb ook enorm last van misselijkheid. Was al 5 kilo afgevallen. Heb de dokter gebeld en heb nu speciale medicijnen gekregen. Dat helpt wel wat! Ik ben donderdag 12 weken dus hoop dat het ook gauw wat afzakt.
Heeel veel succes morgen! Hoop dat je je gauw wat beter voelt

Hoi Anne,

Wat vervelend zeg… nou hopen dat het zsm over gaat! Ik ben ook bijna 11w, maar ik heb tot de dag van vandaag geen zwangerschpskwaaltjes. Enkel gevoelige en pijnlijke borsten. Ik heb donderdag de termijnecho, zo spannendddd…

Succes morgen!!!

Hoi Anne,

Ik heb me hartstikke ziek gevoeld met 10 weken. 2 dagen thuis gezeten met misselijkheid/spugen. Gelukkig niet zo heftig als jou, maar kon iig niet werken. Ben nu 12+1 en wordt wel minder. Ik heb van de huisarts emefasene gekregen, omdat de misselijkheid daarvoor (va week 7) continu was en ik niet kon functioneren.
Ze zeggen dat het na 12 weken minder wordt, dus nog even volhouden :).
Volgende week extra echo met 13 weken. Ben nu uitgerekend op 2 juni.
Succes morgen met jouw echo!

@Patt succes donderdag!! ?

@Naomi en @Nadine mij werd ook gevraagd of ik dat medicijn wilde, ga zo even met de verloskundige bespreken of dat slim is. Met een beetje geluk zakt het weer gewoon af (en snel het liefst).

Succes en sterkte iedereen. Het is voor een goed doel!

Heftig meiden… die misselijkheid en spugen.
Ik heb misselijkheidsvlagen maar tot op heden nog niet overgegeven. Wel zit ik veel sneller vol en dan ploft mn buik zo wat. Ben 3.5 kilo aangekomen al pfff! Meer dames die al zijn aangekomen?
Was gisteren 11 weken en had mn 2e echo.
Het was zooo leuk!! Het eerste beeld wat we zagen was een sprongetje haha zo leuk. De baby was al heel beweeglijk.
Alles zag er goed uit! Over twee weken heb ik nog een echo om naar de maag en darmen te kijken en nog voor de kerst een echo om te kijken wat het geslacht is!
Spannend en leuk allemaal ?

Hoi IH1989,

Ik kom geen gram aan, want eet super slecht. Met name 's avonds kan ik niet eten. Kan de geur van de airfyer of van vlees niet eens verdragen. Leef momenteel op soep en frieten haha! Huisarts zei dat het geen kwaad kon. Overdag eet ik wel goed, dus dat compenseert zich een beetje.
@Anne, er schijnt ook homeopatische tabletten te zijn: okugest. Heb ze nu in huis gehaald, maar heb ze nog niet geprobeerd. Zijn te verkrijgen bij de kruidvat en schijnen ook te helpen. Emefasene kan trouwens verder geen kwaad voor je baby! Wordt veel voorgeschreven bij zwangere vrouwen zei mijn verloskundige (die heeft me aangeraden deze te vragen bij de huisarts als de misselijkheid niet over ging).
Vandaag goede uitslag gekregen van de NIPT test! Volgende week extra echo, gewoon om het kindje weer te kunnen zien. Kan weer volop genieten nu :)!

Hi meiden,

Wat vervelend die misselijkheid zo erg :(.
Ik heb gelukkig nergens last van maar juist tegenovergestelde en eet alles wat los en vast zit… Gevolg 10wkn en 2 kilo zwaarder…
Vanavond eerste deel combi test. Meerdere die daarvoor hebben gekozen?

@Nadine Gefeliciteerd met de positieve test! Een goede geruststelling kan ik mij voorstellen.
@IH1989 Spannend! Geslachtsbepaling doen wij ook nog voor de kerst hihi! Leeuk

Hoi dames,

Heb net een echo gehad en ben vandaag precies 11w zwanger. Een positieve resultaat! 4.5 cm en bewegen met de handjesss en beentjesss. Zo leuk om te zien.
Ik ga voor de gewone Nipt test. Volgnde week woensdag een afspraak ervoorrr…

@IH, nadia: wat vervelendd die misselijkheid… ik heb juist al die tijd gedacht dat er misschien wat mis ging met mn zwangerschap omdat k helemaaal niet misselijk ben geweest. Heb zo erg getwijfelddd… gelukkig een positieve echo gehadd… succes ermee dames

@patt dan liggen wij heel dicht bij elkaar Ja! Onze zwangerschap lijkt ook wel een beetje op elkaar zo te lezen haha. Jij al aangekomen ?
Wat fijn dat alles goed was! Geniet ervan!
Wij vertellen het zaterdag aan mijn ouders en zusjes enz. Spannend en zin in!

Hallo
Bij ons is het helaas in een miskraam geeindigt…we geven niet op!
Wat een klap is dat zeg.

@Renée ahh nee :frowning: wat heftig voor jullie. Sterkte!

@renee,

Sterkte meis!

Leuk om met andere aanstaande mama’s te kletsen over alles

Oké Ik moet deze site nog even snappen want hij doet een beetje raar…ik ben 13 weken en 3 dagen zwanger en buiten dat ik dolgelukkig ben, voel ik me echt als een beer die zn winterslaap nodig heeft…meer mama’s er last van?

Hi Nicole welkom! En gefeliciteerd met de kleine! Ik ben ook 13w zwanger. We gaan gelijk zo te zien. Ik heb er nergens van last gehad. Maar het is zeker normaal als je meer slaap nodig hebt.

Hey Nicole,
Ik ben ook 13 weken en 3 dagen zwanger en ben ook veel moe. Maar ik ben ook veel duizelig en snel flauw. Heb een hele lage bloeddruk dus nu aan de zoethout thee. Verder rustig aan.
Het kan verder geen kwaad gelukkig.

Hallo allemaal,

Ik vraag me even iets af… ik ben morgen 15 weken, ik heb alleen best wel pijn in mijn onderbuik. Hebben jullie dit ook? ik ga morgen vroeg denk ik verloskundige even bellen. Want heb er best wel last van…

Hey Naomi,

Kan het bandenpijn zijn? Dat zit onderin je buik. Het zijn de banden die je baarmoeder op zijn plaats houden. Deze groeien nu.

Groetjes,

Anne

Hoi (aanstaande) mama’s. Ik ben 16 juni uitgerekend. Bij de 20 weken echo was te zien dat mijn placenta volledig de uitgang blokkeert.

Is er nog iemand die daar ervaring mee heeft? Ik wil echt geen keizersnede! Ja natuurlijk, als het moet dan moet het. Maar ik zou het wel echt heel naar vinden.

Moet woensdag naar het ziekenhuis dan ben ik 26 weken en 3 dagen en gaan ze kijken of hij al opgeschoven is.

@Eleanor_Snelson hoe is het inmiddels? Ging het goed in het zkh? En is er wat veranderd?