Uitgerekend in februari 2020

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in februari 2020 uitgerekend zijn

Goedemorgen meiden!

Mijn naam is Nienke, 27 en zwanger van ons eerste kindje. Uitgerekende datum is 17 februari.
Ik vind het onwijs spannend!! Hoe alles gaat lopen, of alles goed gaat. De dagen duren nu onwijs lang… herkenbaar?
11 juli hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige, aftellen maar…
Groetjes Nienke

1 like

Hoi Nienke!
Judith hier, 30 en ook zwanger van de eerste… whaaaaa suuuper spannend!!! Ik ben 15 februari uiterekend en 12 juli eerste afspraak met de vk! We gaan aardig gelijk op! :grin: En ja wat duurt dat nog lang hè…
Voel je je verder goed?

Groetjes!

Hoi Judith,

Ah wat leuk!! Dan gaan we zeker aardig gelijk op :slight_smile:
Het is echt onwijs spannend, omdat het ook nog zo onzeker is nu. Ik voel me tot nu toe nog goed, nog geen last van kwaaltjes, maar misschien ook nog te vroeg om daarvoor te juichen haha. Hoe voel jij je?
Groetjes Nienke

Ja, super spannend… De ene keer voel ik me super zeker, en het andere moment denk ik ojee… als het maar niet alsnog mis gaat…
Ik ben wel echt veel sneller moe en ik produceer vet veel speeksel :joy::see_no_evil: heb ik weer zo’n vreemd kwaaltje, maar ik las dat het erbij hoort. Ohja en mn boobs kunnen ook weinig hebben… Verder mag ik ook nog niet klagen!
Ik overweeg een pret echo rond 8 weken om alvast wat meer zekerheid te hebben over het vruchtje… we hebben hier ook nog een (stief)dochter van 12 rondlopen en ze is erg allert op dit onderwerp. Misschien dat we het haar dan met 8 weken willen vertellen. Ik vind het best lastig om er thuis niet altijd open over te kunnen praten. Ook moet ik enorm waken voor nieuwsgierige oogjes die meelezen op mijn telefoon. :sweat_smile: Gelukkig is ze er wel heel duidelijk over dat ze nog liever gisteren een babyzusje heeft! Dus het nieuws opzich gaat vooral vreugde opleveren.
Kun/wil jij het nog voor je houden??

Ja daar heb ik ook last van inderdaad: ene moment zeker andere moment beetje angst.
Vermoeidheid en boobs die herken ik wel :see_no_evil:
Haha dat is inderdaad wel een bijzonder kwaaltje, maarja, zolang het maar geen misselijkheid is toch!
Ja, kan me voorstellen dat je het thuis niet al te lang meer geheim kan houden met iemand van 12 die rond loopt! Nog een maandje…
Wij willen het voorlopig nog even geheim houden, in ieder geval tot de afspraak bij de VK, maar misschien wel tot de 12 weken… als we dat volhouden haha.

Inderdaad, misselijkheid lijkt me zo naar… klopt ff af
Ja nog ff onze mond houden… Naast onze dochter vertellen we het op dat moment ook alleen aan onze ouders, broer en schoonzus en verder houden wij het voor de rest van de wereld ook nog even stil. Met hen zou ik het ook willen kunnen delen stel dat het mis gaat. Daar hebben wij het een beetje op afgewogen.
Hoewel ik het het liefst van de daken schreeuw op sommige momenten :sweat_smile:

Ja inderdaad!! Dat hebben wij ook, we wachten dan wel de 8 weken controle af en mocht het can nog mis gaan wil je het waarschijnlijk toch met mensen delen… en buiten dat wil ik het inderdaad ook van de daken schreeuwen haha dus mag het dan ook wel een keer :grin: ben benieuwd hoe jullie eerste controle zal zijn of misschien wel de pret echo?! Hou me op de hoogte! Succes de komende weekjes… :zipper_mouth_face:

Nog een Manon! @Bloempies Ook jij gefeliciteerd!

@ManonAnna , goed dat je even gebeld hebt toch een beetje gerustgesteld. Fijn ook dat je afscheiding minimaal is… Ik zou me ook doodschrikken waarschijnlijk. Een van mijn beste vriendinnen heeft een aantal weken geleden met 6 week een MK gehad. Anders waren we nu tegelijk zwanger. Zaterdag zit ik op 6 weken… hou m’n hart vast… stom he!
Mijn eerste echo staat trouwens gepland met 7 weken en 3 dagen… hoop dat ik dan wel wat kan zien!!

Oh en dit forum… hoe werkt het nou precies?? Ik heb nu opeens een antwoordlimiet?! Wat is dat nou weer…? Ik heb nu een oud antwoord aangepast in de hoop dat ik het zo kan omzeilen :sweat_smile: “Nieuwe gebruikers hebben een tijdelijke beperking van 3 antwoorden.” staat erbij. Iemand enig idee hoe tijdelijk dat is?

Hi dames! Hier 10 februari uitgerekend van de tweede! Ben 27 jaar en heb een zoontje van bijna 2. 1 juli hebben we onze eerste afspraak bij de gynaecoloog. Spannend! We hebben in februari een missed abortion gehad, dus vind het nu ontzettend spannend! Hopelijk hebben we een leuk cadeautje voor m’n zoontjes verjaardag 2 juli! :kissing_heart::kissing_heart:

Hihi moeilijk hè je mond houden :face_with_hand_over_mouth: wij proberen het nu echt voor onszelf te houden, zelfs mijn ouders weten het nog niet, en bij m’n schoonouders verzin ik allerlei smoesjes want ik houd van wijn drinken met m’n schoonmoeder :see_no_evil:. We hebben nu besloten dat het we het nog even stilhouden ivm een MK in februari. Verder ben ik ontzettend moe, hongerig (misselijk als ik niet op tijd eet). Hoe voelen jullie je verder?? Vind trouwens wel dat jullie lang moeten wachten bij de VK voor een eerste echo, of krijgen jullie gelijk een termijnecho? Ik ben medisch ivm bloedstollingsziekte, dus moet gelijk naar de gynaecoloog, maar mocht met 8 weken komen. Ik overweeg om deze week nog te bellen of het eerder kan ivm bruine afscheiding, al ben ik daar wel bekend mee door de ziekte en vorige zwangerschap, maar omdat het nu de 2e keer mis is gegaan, twijfel ik wel weer erg. Wat zouden jullie doen?

Hoi Manon!
Wat vervelend een MK… ik snap dat je daardoor angstig bent en het zekere voor het onzekere wilt nemen! Bij twijfel zou ik alrijd even bellen om te overleggen wat de gynaecoloog vindt. Wie weet kunnen ze voor die 8 weken al het hartje zien op de echo!
Van misselijkheid heb ik gelukkig (nog) geen last, maar ben dan ook nog maar 5 weken zwanger dus :crossed_fingers: op hoeveel weken zit jij nu ?
Ik heb met 8 weken de eerste afspraak met VK en dan ook een echo, dus dat klopt wel dan met de termijn :)! Wanneer zou jij anders naar de gyneacholoog moeten?
Groetjes

Hoihoi.

Spannend hoor.

Ik ben al moeder van een meisje van 6 jaar.
Uitgerekend op 7 februari.
As vrijdag eerste afspraak bij de verloskundige. Dan ben ik precies 7 weken, als het goed is.

Ik vind het heel spannend, ben ook wel ergens bang dat het mis gaat.
Al probeer ik positief te blijven.

Ik heb alle kwalen wel behalve misselijk.
Maar ik denk maar zo, gelukkig kwaaltjes, geeft me toch een fijner gevoel.

Mijn ouders hebben we het zondag verteld. Beste vriendin afgelopen vrijdag.

Vrijdag na de echo vertellen we het mijn schoonouders.
Ook idd afgewogen, mocht misgaan, wie vertel je het dan alsnog.

Onze dochter krijgt het ook dit weekend te horen, als alles goed is.

Hi dames!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

@ManonAnna, ik zou zeker bellen… better safe than sorry. Ik kan me goed voorstellen dat je na een MK je extra snel zorgen maakt en zeker wilt weten dat het oke is.
Voor zover me nu bekend is krijg ik bij mijn eerste afspraak bij de VK geen echo. Dat is pas met 9 tot 12 weken… maar dat vind ik zo lang duren!! Ik heb nu toch gekozen om dan zelf een echo aan te vragen, dan maar zelf betalen. 3 juli gaat dat gebeuren.
Als het dan goed lijkt gaan we het de grote zus in elk geval vertellen… het is zo lastig ze is er zelf ook zo mee bezig. Vanmorgen bij het ontbijt kreeg ik weer allerlei vragen: van ‘welke achternaam ga je je kind geven’ tot ‘is het altijd zo dat je misselijk bent als je zwanger bent?’ Pfff… :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

@AnousLizzy hoe denk je dat je dochter gaat reageren??

Hallo dames,

Gefelicteerd met jullie zwangerschappen!

Ik ben Manon, 25 jaar en heb een zoontje van 3,5. Ik heb afgelopen donderdag middag een positieve test gehad, zaterdag een CB met 1-2 weken erop staan! Ik ben als het goed is dan 25-02-2020 uitgerekend!
Nu zwanger van mn vriend(niet de vader van mijn zoontje).

Wij hebben het zondag tegen zijn ouders verteld en vanavond aan mijn ouders. Weten dat het nog heeeel pril is maar wilden het toch graag kwijt🙈

Hi Manon! Jij ook gefeliciteerd!!

Dames, ik heb inderdaad de gynaecoloog maar even gebeld, ik kan een extra echo krijgen volgende week ivm MK vorige keer indd. Maar er is een kans, doordat ik dan net 7 weken ben, dat er nog niet zoveel te zien is, zeggen ze. En nu wil ik dat onszelf ook niet aandoen. Dus ik denk dat ik nog even 2 weken moet uitzitten, vliegt ook voorbij die tijd met een peuter om je heen haha. Bruine afscheiding (al is het wel minimaal gelukkig) is voornamelijk oud bloed, en dat weet ik ook allemaal wel, maar this toch altijd weer spannend. Maar mocht ik me nou nog meer zorgen om maken mag ik altijd terugkomen, dat is een fijne geruststelling. Tot die tijd maar genieten van alle zwangerschapskwaaltjes toch? :yum:

1 like

Hallo allemaal
Ik ben Michèle, 35 jaar en zwanger van mijn tweede ivf kindje met donor​:hugs:ik ben uitgerekend op 17/2/2020 en hoop​:pray:t2::pray:t2::pray:t2::pray:t2:Zo erg dat ik op 2 juli een mooi hartslagje mag zien​:crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:
Ik heb al een zoontje, Diaz Mayson v 1j9m en hij is gewoon perfekt❤️
Leuk dat we hier samen onze ervaringen kunnen delen! Nog mensen met ivf?
Groetjes

1 like

Gefeliciteerd Michelle!

Ik denk dat onze dochter het geweldig vind.
Onze poes is krols. Dus toevallig kreeg ik allemaal vragen er over. Wat wil ze dan? Hoe doe je dat dan? En hoe doen grote mensen dat? Haha oeps

Ze is echt aan het wachten… op goed nieuws van ons.

Oooh geweldig hahaha! Hoe doen grote mensen dat… :joy::joy: Super leuk! Hoe ga je het grote nieuws aan haar vertellen? Ik wil voor ‘onze grote zus’ ook iets leuks verzinnen waarop we het haar vertellen. Iemand tips?