Uitgerekend in december 2019

Hey, zo leuk! Ik ben blij dat alles goed loopt voor je!!
Vandaag hebben wij even heel hard geschrokken. Ik verloor ineens veel bloed. Meteen naar de gynaecoloog gegaan en tegen onze verwachtingen in lijkt alles oke.
We hebben ook een kloppend hartje gezien… wat een moment he?
Ik moet wel zeggen dat het voor ons heel dubbel is, ondanks de geruststelling van de arts toch erg bang nu! Veel rusten is nu het belangrijkste hier en hopen op het beste :slight_smile: over 2 weken terug voor een echo.

Hier wat onrust doordat ik van heel veel klachten (hoofdpijn, misselijk, pijnlijke borsten en erg moe) ineens ben gegaan naar bijna geen klachten meer (iets pijnlijke borsten, amper moe, niet misselijk en geen hoofdpijn) verloskundige wil morgen echo maken om te zien of het hartje goed klopt enz. Erg spannend!

@Nicole2202 wat ontzettend vervelend voor je!

@Ansofie jeetje dat is schrikken zeg! Hoop dat het goed blijft gaan!!

Voor de rest; succes met alle klachten!

1 like

Hey Sabrina,

Wat fijn 10 weken! 17 mei is nog 8 dagen! heel dichtbij! :grinning:
Ik voel je, ik maak me ook continue druk.
Hier wordt ik ook moe van. Ik krijg nu ook het idee gewend te raken aan de misselijkheid? lijkt alsof het minder is? Opgeblazen gevoel en buikpijn zijn het ergst! Eerst was het buikpijn door de honger, omdat ik geenhap door m’n keel kreeg. Nu kan ik wel wat meer eten, omdat ik gewoon forceer anders heb ik de hele dag honger en dan zit ik weer met opgeblazen gevoel…

We hebben het gisteren aan mijn broer en schoonzusje verteld, een paar dagen nadat we een kloppend hartje hebben gezien. Dat was erg spannend! Zondag op moederdag vertellen we het aan onze ouders.

Jij al verteld?

oh wow! Wat schrikken lijkt me dat inderdaad. Wat fijn dat het allemaal ok is.
Rustig aan doen, bijkomen van de schrik en positieve gedachtes hebben. Ik ga niet zeggen dat 2 weken zo om zijn, bij lijkt 1 dag al 2 weken te duren. Succes met broeden en wachten!!!

1 like

oh nicole, wat erg…

Ik weet niet wat ik moet zeggen…

hi

ik ben vooral moe erg moe maar dat had ik bij mijn dochter ook. Sinds gisteren ook misselijk en dat ken ik niet dus houd mijn hart vast. Vandaag valt het weer mee gelukkig :slight_smile: ja warme kruik doet wonderen en ind lekker toegeven aan je vermoeidheid. Je lichaam werkt zo hard dus ik lig vaak als het kan vroeg in bed netflix te kijken :slight_smile:

@Lin ja dat was wel een domper maar goed we slaan ons er doorheen hahaha

@Lysanne ik zou je mijn bevallingsverhaal vertellen.

met 38 weken is naomi geboren. Ik had de week ervoor al last van voorweeen en ontzettend dikke enkels lang leve vocht vasthouden :frowning: maar goed…

rond 00.30 werdt ik wakker met weer voorweeen dacht ik :wink: en heb nog gewoon heerlijk geslapen tot 03.30. Toen ik weer wakker werdt had ik wel meer last maar zeker draaglijk. Ik ben toen eigenlijk in en uit bed geweest elk uur tot 7.00 u in de ochtend om de ongemakken op te vangen en warme kruiken tegen mijn buik aan te leggen. Vanaf 7.00 uur tot 8.00 uur onder de douche gestaan omdat het in dat uur wel iets ongemakkelijker werdt maar niet dat het niet uit te houden was.

8.00 uur heb ik maar eens besloten om mijn man wakker te gaan maken want het was wel zeker dat het door ging zetten en ons kleine meisje ging komen. Vanaf dat moment werdt het ook wel zwaarder en mijn man moest dus nog de klossen onder het bed zetten… Tip zet deze echt optijd want je weet niet wanneer ze komen :smile:

8.45 was de verloskundige bij mij en keek ze op hoeveel cm ontsluiting ik zat. Toen bleek dat ik op 9cm al zat :fearful::fearful: en ik de keuze moest gaan maken ziekenhuis of thuis? ik wou me echt niet meer aankleden en zei dat het lekker maar thuis moest gebeuren. Verloskundige is gaan bellen naar babycare kraamhulp, maar niemand te pakken te krijgen en moest er een zzp kraamhulp uit lelystad komen.

Rond 9.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en mijn man kon de verloskundige gaan helpen omdat de kraamhulp ontbrak. Ik kan je zeggen moment van breken is echt heerlijk want er valt een druk van je buik af en kon ik even ademhalen.

9.45 begonnen de persweeën en 10.07 was ze geboren en kraamhulp kwam om 10.15 binnen vallen die heeft dus helemaal niets meegekregen :slight_smile:

dus zoals je leest een snelle maar ook een makkelijke bevalling niet uit gescheurd dankzij de verloskundige want zei deed een warme washand op mijn vagina zodat het soepel bleef (misschien een tip om te doen).

ik had alleen een placenta die niet meteen los kwam en bloedverlies wat wel weer stopte dus ik kon thuis blijven maar verder beval ik liever 10x dan 10x zwanger zijn :slight_smile:

elke bevalling is anders en is ook maar hoe jij erin gaat. Ik heb het over e heen laten komen en zie wel hoe het ging.

liefs

Dit klinkt wel heel fijn, als ik het zo mag doen teken ik er voor! :ok_hand::sparkling_heart:
Ik merk dat ik bij de gedachte aan een bevalling wel iets meer rust heb gevonden inmiddels.
Zometeen naar de verloskundige en hopelijk een kloppend hartje zien… Spannend!!

Heerlijk he… Dat Netflix!! :grin: gebruik het zelf ook. Echt fijn, in bed netflixen!!

afbeelding

Zie hier de echo van ons kleine frummeltje, waarschijnlijk 8week en 4 dagen oud.
Alles is goed, het hartje klopt en we hadden zelfs het geluk dat de baby wat bewoog, armpjes gingen omhoog en terug naar beneden… :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes: wat een ontzettend bijzonder moment, die wilde ik graag met jullie delen!!

Op de echo was ook een cyste zichtbaar maar hier hoefde ik me absoluut geen zorgen om te maken. Deze kon nog prima verdwijnen uit zichzelf.

Voorlopig uitgerekende datum word 12 december maar dat kan bij de volgende echo (28mei) nog anders blijken.

Ik denk dat ik nu voorzichtig aan toch maar echt wel ga proberen te genieten van het feit dat ik zwanger (en bijna klacht vrij) ben… :smiling_face_with_three_hearts:

Ben benieuwd naar hoe het met de rest gaat!

Proficiat! :smiley: zo leuk! Geniet er maar van!

Heeey!Misselijkheid, moeheid en opgeblazen gevoel wordt bij mij steeds minder dus hoop dat het bij jou intussen ook minder is (of weg zelfs;)) We hebben het twee weken geleden aan onze families verteld met een taart en foto van de echo erop :smiley: was heel grappig want het duurde echt lang voordat ze het doorhadden.
Vandaag (na dagen aftellen) eindelijk weer een echo gehad en het was zo leuk :heart_eyes: hij/zij was heel actief met de kleine voetjes en armpjes aan het zwaaien en we hebben zelfs een filmpje meegekregen naar huis :grin: heel fijn en rustgevend gevoel dat alles goed gaat. van mij mag de buik nu wel groeien :crazy_face:
Hoe heeft de familie gereageerd? En wanneer is de volgende echo?

Hier vandaag ook een 2de echo (nu 9 weken en 1 dag). Een serieus bolletje enthousiasme, zo zwaaien met die armpjes :smiling_face_with_three_hearts: heel leuk om te zien!
Onze uitgerekende datum is nu op 24/12/2019 gezet :christmas_tree:!
De misselijkheid is bij mij zo goed als weg intussen, wel nog steeds erg snel vermoeid.
Hoe is het met iedereen anders? :blush:

Wat spannend allemaal zeg! Ik heb as dinsdag de 28e mijn 2e echo. Dan ook 9+1 zo benieuwd. Tot nu toe uitgerekend op 30-12 :scream: maar dat zal nog bijgesteld worden met de termijnecho. En nog steeds weinig kwaaltjes alleen beetje pijn in borsten en soms wel erg pijnlijke hoofdpijn, maar als dat het is…

Liefs

1 like

Hoii!
Ik ben ook 19 en uitgerekend in december de 11ste

Goedenavond allemaal!

Ik ben 18 december uitgerend van mijn eerste kindje! Ik vind het allemaal super spannend en kan nooit wachten tot de volgende echo. Ik wil graag weten of het kindje goed blijft groeien en gezond is in die weken. Tot nu toe maar een keer een pretecho gedaan. Als ik ben bevallen ben ik 26 jaar oud.
Ik wens iedereen een fijne en goede zwangerschap toe.