Uitgerekend in december 2019

Hey FJL,

Je kan gerust nu al bellen voor een afspraak hoor! Zij bekijken zelf wanneer je kan komen (normaal gezien rond 8 a 9 weken een eerste echo). Ook kan je al een afspraak maken bij jouw huisarts voor een bloedafname enz!
Veel succes :slight_smile:

1 like

Bij mij hetzelfde verhaal… Ik dacht nu 8.5 week zwanger te zijn, maar gisteren met de eerste echo bleek het nu 6 weken te zijn. Jammer he is dat, nu moeten we nog langer wachten…

Dag mama’s, pas 15mei m’n eerste echo, maar hier zal het ook een december kindje worden. We hebben al een dochtertje, ben enorm benieuwd hoe zij op de zwangerschap en op het nieuwe leven zal reageren :slight_smile: hoe voelen jullie je momenteel? Hier vooral super moe, weinig energie en met vlagen behoorlijk misselijk. Groetjes!

Dankjewel Ansofie! Ik wist niet dat een afspraak bij de huisarts ook nodig was?
Ben erg benieuwd, wat er valt onder ‘enz.’ ?

Hey, ja dat is dan om bloed af te nemen en de 1ste vragen op te vangen :blush: zo werkt mijn huisarts he! Dus bloedafname was bij mij aan 6 weken. Dan kreeg ik ook het zwangerschapsboekje en het medisch boekje dat je moet meehebben bij alle afspraken. Dat was mn enz :grin:
Ik ben gisteren nog es teruggegaan omdat ik ineens wat bloedverlies had, maar blijkt loos alarm te zijn… hormoonwaarden opnieuw getest en zijn heel mooi aan het stijgen :crossed_fingers:t3:

Wow super! Hoeveel weken ben je nu?

Vanavond trouwens eerste afspraak bij de verloskundige :slight_smile:

Nu zou ik in de 7de week zitten (volgens mn huisarts 7 weken en 3 dagen om precies te zijn). Gisteren toonde mn bloedresultaten dan ook perfect op het gemiddelde op 7 weken. Maar de 1ste echo staat pas op 15/05 gepland dus bang afwachten tot dan!
Wat is het toch onzeker allemaal? Ik ga het pas helemaal geloven na de 1ste echo denk ik :woman_shrugging:t3:

Oh zo spannend! Een echo dus? Hoe ver ben jij? :slight_smile:

Jeetje mineetje wat spannend! ik zit ook en de 7e week! Wij zitten echt in hetzelfde schuitje! :slight_smile:
Ik heb hetzelfde gevoel als jij, dat ik het wellicht pas echt ga geloven wanneer de eerste echo is geweest.

Vorige week vrijdag heeft de dame van ‘moeders voor moeders’ nog een test gedaan, met haar gesproken (heel fijn) en toen ben ik actie gaan ondernemen en meteen de verloskundige gebeld, Zoals ik al zei, vanavond dus eerste afspraak (ik weet dat er nog geen echo komt, jammer genoeg), maar dat maakt het al wat ‘echter’. Ik zal vanavond aan de verloskundige vragen of ik een afspraak kan maken bij de huisarts. Ten minste heb het gevoel dat het na vanavond pas kna/mag, raar he?

Ik zal dan waarschijnlijk ook rond 15/05 mijn eerste echo hebben?

Spannend!

Oh inderdaad :smiley: wat leuk!
Ja vanavond zal je verloskundige ook al veel kunnen zeggen he, erg spannend!
Het is zo’n bijzonder nieuws dat je het bijna niet durft geloven he! Dus ik snap jouw gevoel volledig.
Ik vermoed van wel, de 1ste echo is normaal gezien rond 8 a 9 weken zodat er al voldoende te zien is!

Hoi Marijke,
Geloof dat ik dat wel fijn zou vinden, een positief verhaal! (Heb intussen al aardig wat negatieve gehoord, gelukkig wel met positieve afloop)
Groetjes Lysanne

Wat leuk zeg , dat we allemaal zo dicht bij elkaar zitten mbt hoeveel weken zwanger we zijn! Ik ben nu 7 weken (als het goed is) 16 mei de eerste echo! Spannend!

1 like

Hooi!

Net terug van eerste afspraak bij de verloskundige. Volgende week al mijn eerste echo, zo spannend en leuk!

De verloskundige liet weten dat ik op en top zwanger over kom bij haar, met al mijn symptomen!

Fijne avond!

Toevalliger wordt het niet! :speak_no_evil:
Ik moest vandaag nog bij de huisarts zijn en ook zij vond dat een eerste echo op 15/5 wel nog ver weg was. Ze heeft het geregeld met de verloskundige dat ik ook volgende week al mag gaan! :smiley: donderdag staat de echo op de planning :slight_smile:

Hi allemaal,

In januari met mijn 8 weken echo te horen gekregen dat ik een mk heb gehad en het kindje niet in leven was… nu alweer 6 weken zwanger. 16 mei eerste echo met iets meer dan 7 weken ivm mk. en nu hopelijk met goed nieuws! Bijna geen last van kwaaltjes! Hebben meerdere dat? Als de berekeningen kloppen 28 dec 2019 uitgerekend…

Liefs

Helaas bleek bij de termijn echo dat de hartslag van ons 1e kindje 2 dagen ervoor was gestopt met kloppen :frowning: nu medicatie gekregen om de miskraam op te wekken.

Hi Ansofie!

Dus morgen de echo?! Spannend! Wij zijn eergisteren geweest, op maandag. Jeetje wat was dit spannend! Ze heeft een buikwand echo eerst geprobeerd, maar daarna toch een inwedige echo gedaan. (Hier was ik gelukkig (mentaal) op voorbereid). En daar was het een kloppend hartje! Wat apart was dit om te zien, nog steeds onwerkelijk.

Vandaag gebeld door de verloskundige en onze afspraak voor de termijn echo staat al gepland!

Succes morgen!

Hi Marijkeje87,

Het voelt alsof ik al maanden zwanger ben! Ik ben elke dag misselijk, buikpijn, opgeblazen gevoel, veel boeren, paar keer per dag kokhalzen van bepaalde geuren en heel erg moe…

Zodra ik thuis kom van werk gaat er een heerlijke warme kruik tegen mijn buik of tegen mijn rug aan, heerlijk!

Hoe voel jij je?

Ik heb intussen al twee echo’s achter de rug (eentje met 5 weken en een na 9). Alles in orde, ben nu 10 weken zwanger maar vind het nog steeds erg spannend en kan niet wachten tot de volgende echo op 17 mei :see_no_evil: ik maak me continu druk :see_no_evil: verder ben ik intussen wel gewend aan de moeheid en de misselijkheid af en toe. Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie het al verteld aam familie/vrienden?