Uitgerekend in augustus 2019

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in augustus uitgerekend zijn.

Hoi dames!

Na bijna 6 jaar proberen, heb ik eergisteren ontdekt dat ik eindelijk voor de eerste maal zwanger ben door middel van een zwangerschapstest. Langs één kant ben ik bijzonder opgelucht, langs de andere kant onzeker en kan ik het nauwelijks geloven. Aan de hand van de kwaaltjes, wist ik eigenlijk al zonder test dat ik zwanger ben. Zo ben ik met momenten bijzonder emotioneel, zijn er dagelijks verschillende vlagen van vermoeidheid en duizeligheid. En wat me het meeste opvalt: ik heb trek in bijna niets. Ik probeer regelmatig toch wel wat te eten, maar zodra ik een hap neem, dan is de trek verdwenen als sneeuw voor de zon.
Aanstaande maandag gaan we naar de dokter om een bloedtest. Best wel spannend!

Liefs
Evi

Hallo,

Ik ben halverwege augustus gestopt met mijn pil. 2 weken geleden op controle geweest bij de gynaecoloog omdat ik erg lange cyclussen heb. Toen vertelde hij mij dat ik nog geen eisprong gehad had en dat er nog niet veel actie was… ik enorm teleurgesteld natuurlijk… nu begon eind vorige week mijn borsten pijn te doen… zondagnacht wat bruinige afscheiding… ik opnieuw teleurgesteld omdat ik dacht dat mijn maandstonden zouden komen… vond het wel vreemd want had de keer ervoor meteen veel helderrood bloed…
Gisteren zwangerschapstest gedaan en positief! Wel een zeer licht streepje dus ik durf nog niet te veel hopen… morgen opnieuw testen en eventueel naar huisarts voor bloedtest…

Evi hopelijk voor jou alleen maar positief nieuws na al zolang te proberen! ???

Groetjes,
Tilde

Hoi Tilde,

De bloedtest was duidelijk positief afgelopen maandag. Ik heb wel bewust gewacht tot na het weekend. Tijdens het weekend werden de testen alsmaar duidelijker, dus was ik er al redelijk gerust in. Morgen zal ik al 5 weken ver zijn. Ondertussen heb ik wel wat kwaaltjes: gespannen borsten, af en toe wat krampjes, overdag weinig eetlust, zeer wisselend humeur, gevoelig voor allerlei geuren,hogere lichaamstemperatuur, hogere hartslag,… De ene dag ben ik er super gerust in en de andere dag maak ik mezelf gek met twijfels.

Ik duim voor jou voor een positieve test! En wat die langere cyclus betreft, bij ons hebben ovulatietesten heel goed hun werk gedaan.

Hou je me op de hoogte?

Liefs
Evi

Hey evi,

Eerst en vooral dikke proficiat! Ik begrijp dat je toch wat je twijfels hebt. Ik heb precies ook wat schrik om enthousiast te zijn!

Net een 2e positieve test! Straks naar de dokter om bloed te laten nemen. Zo spannend allemaal! Kan het precies niet geloven!
Mijn kwaaltjes zijn: al heel de week gespannen borsten, veel boertjes moeten laten (vooral smorgens), sinds vannacht het zuur, soms wat krampjes, en begin deze week 3 dagen wat bruinige afscheiding (wss innestelingsbloeding).
Hopelijk zal ik snel uitslag weten van de dokter!
Heb je al een afspraak voor de 1e echo?

Groetjes,
Tilde

Hoe spannend allemaal! Bij mij leek het wachten op de bloeduitslag een eeuwigheid te duren. Maar ik was er eigenlijk wel min of meer gerust in. Een zwangerschapstest geeft nooit vals positief aan.
Ik heb geen innestelingbloeding gehad, maar dat boeren herken ik ook wel. Nu ook sinds gisteren af en toe een steekje ter hoogte van mijn maag, wat ook weer veroorzaakt wordt door de hormonen.
Ik heb nog geen afspraak voor een echo, want volgende woensdag verhuis ik naar het buitenland. Ik zal het dus daar allemaal nog moeten uitzoeken, wat het natuurlijk nog spannender maakt.
Ik duim voor een goede bloeduitslag!

Liefs,
Evi

hoi allemaal ,

Ik ben 35 en heb 2 kinderen van 6 en 17 jaar (jongen en meisje) en ik heb maandag ontdekt dat ik zwanger ben !! ( 3 testen gedaan allemaal positief).
Wij zijn er erg blij mee maar ik schrok wel haha het was namelijk gelijk de 1e ronde raak (oeps).
Ik ben denk ik ongeveer 4 a 5 weken nu .
Dinsdag naar de huisarts voor doorverwijzing naar het ziekenhuis omdat ik twee keer een keizersnee heb gehad en mijn oudste dochter geboren is met een open ruggetje , dus ik zal onder controle staan daar …
Verder voel ik me wel goed , vorige zwangerschappen ook mild geweest met de kwaaltjes.
Wel wat humeurig haha en sochtends wat zwakjes maar verder klaag ik nog niet haha

Groetjes

Hoi Tizzum!

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het gelijk met de eerste ronde gelukt is.
Ik wens je veel succes met je zwangerschap.

Liefs
Evi

Hoi Evi,

Nu als ik er zo over nadenk komt het ook wel goed uit zo , uitgerekend volgens de tabellen 30 juli maar meestal zitten die er een paar dagen naast dus ga er vanuit begin augustus maar met een keizersnede is het meestal 2 weken eerder dus mooi in de zomervakantie en dat komt goed uit met het herstel.
Mits alles goed gaat natuurlijk het is nog erg vroeg .
Gr tizzum

Volgens de tabellen zou ik uitgerekend zijn 26 juli. Ik ben heel blij met de datum, lekker kort bij mijn verjaardag (30 juli). Maar of de baby iets vroeger of later komt, maakt op zich weinig uit. Als hij of zij maar gezond is.
Het is inderdaad nog erg vroeg, maar ik ga ervan uit dat alles goed zal gaan.

Fijn weekend!

Hallo allemaal,

@tizzum:dikke proficiat!
@evi: veel succes met de verhuis! Extra spannend allemaal!

De bloeduitslagen waren goed. Heb de gynaecoloog al gebeld voor een afspraak en mag volgende week vrijdag al gaan. Volgens mij ben ik dan net geen 6 weken. Is dat niet wat vroeg voor de eerste echo?

Groetjes

Gefeliciteerd Tilde!

6 weken vind ik persoonlijk een beetje snel, om de reden dat ze nog niet veel gaan kunnen zien. Ik wil graag gaan rond ongeveer 8-9 weken, maar ik ga eerst afwachten wat ze mij ginds vertellen.

Veel succes!

Hoi tilde ,
Achja wat is vroeg ? Ik krijg om de 3 weken echo’s en weet dat je met 6 weken in iedergeval het hartje hoort …en ja pas met 12/13 weken zie je een ienie minie mensje …Maargoed ze kunnen je wel vertellen wanneer je nou precies uitgerekend bent etc …dus geniet er gewoon van het blijft een bijzonder moment ongeacht hoe ver je bent .
Groetjes

Ik ben 7 aug uitgerekend, eerste kindje. Veel pijn in mijn onderbuik. Zeker als ik er op druk. Hebben er nog meer last van?

Hoi mar,

Ik heb soms een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Ook af en toe wat krampen. Maar het is niet zo dat het echt pijn doet. Misschien eens vragen aan de huisarts of gynaecoloog?

Groetjes,
Tilde

Dat drukkende gevoel heb ik ook wel, maar inderdaad niet om te zeggen dat het pijn doet. Al moet ik wel zeggen dat het gevoel toeneemt als ik door de dag meer inspanning heb gedaan.
Bij twijfel kan ik alleen maar aanraden om het eens na te vragen bij je dokter.

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 5 weken zwanger na iets meer dan 1,5 proberen ?.
Ik heb een gezonde zoon van 2,5 jaar. Vorig jaar april heb ik een miskraam gehad met 9 weken. Nu eindelijk weer zwanger.
Bij deze miskraam had ik een echo met 6,5 week hierbij vertelde ze dat er geen hartje klopte. Misschien waren we te vroeg dus week later terug komen maar toen nog steeds geen kloppend hartje . Met 9 weken heeft mijn lichaam het afgestoten.

Nu hebben we 24 dec een eerste echo, bewust ingepland omdat ik dan 8 weken ben. Maar ik word zo gek van dat wachten en die spanning… Ben zo bang…
Iemand ervaring?

Groetjes Linda

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 5 weken zwanger na iets meer dan 1,5 proberen ?.
Ik heb een gezonde zoon van 2,5 jaar. Vorig jaar april heb ik een miskraam gehad met 9 weken. Nu eindelijk weer zwanger.
Bij deze miskraam had ik een echo met 6,5 week hierbij vertelde ze dat er geen hartje klopte. Misschien waren we te vroeg dus week later terug komen maar toen nog steeds geen kloppend hartje . Met 9 weken heeft mijn lichaam het afgestoten.

Nu hebben we 24 dec een eerste echo, bewust ingepland omdat ik dan 8 weken ben. Maar ik word zo gek van dat wachten en die spanning… Ben zo bang…
Iemand ervaring?

Groetjes Linda

Hallo mama’s

Dit weekend positief getest. Uitgerekend voor 8 augustus 2019.
Dit is ons 2e kindje.
En blijkbaar doen we dit goed die periode aangezien ons dochter geboren is op 2 augustus :slight_smile:

Alvast een dike proficiat aan iedereen en Veel success!

Lijkt me nu al een leuke groep mama’s

groetjes
Annelies

Halllo allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Na 3 dagen over tijd te zijn heb ik een test gedaan. (Positief getest)
Was enorm zenuwachtig, hiervoor 3x een mk gehad. En eerlijk gezegd dacht ik aan de ene kant ik wil het zo graag weer proberen en aan de andere kant niet. Ben nu zo bang dat het weer niet goed zit. Maak mezelf de hele dag gek met gedachtes, slaap er slecht van en kan er niet met heel veel mensen over praten.
Heb best wat lichte krampen, niet de hele dag maar bij inspanning. Eetlust is er bijna niet en af en toe wat duizeligheid… Maar dat was het dan ook wel qua kwaaltjes… ik ben vandaag 5 weken en heb volgende week vrijdag een echo.
Nog even in spanning dus…

Groetjes, Desi