Uitgerekend in augustus 2019

Hoi allemaal,

Wat een mooie, maar ook spannende tijd is dit! Voor mij is het mijn eerste zwangerschap en ik merk eerlijk gezegd nog niet heel veel van kwaaltjes, behalve dat mijn buik zo rond is als een basketbal (nu al…!) Ik maak me daar wel een beetje zorgen om, maar de verloskundige zal me hopelijk geruststellen volgende week bij de eerste echo (dan ben ik 7 weken zwanger).

Zoals ik jullie verhalen zonet heb gelezen, heeft de een te maken (gehad) met miskramen, de ander heeft een aantal kinderen en voor weer een ander is het de eerste zwangerschap (net als bij mij). Wat je situatie ook is, probeer te genieten van deze tijd! Ik merk bij mezelf dat ik ongelofelijk onzeker ben over van alles, maar tegelijk is het ook zo geweldig!

Liefs, Tessa

Proficiat annelies, desi en tessa !

Ik probeer zo veel mogelijk te genieten. Maar heb al sinds zaterdag enorm veel last van darmkrampen. Al 2 maal naar de huisarts geweest… Nu nog thuis van het werk tem. Maandag. Op het werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben omdat ik de eerste echo wil afwachten. Nu vonden ze wel dat ik lang thuis zit voor een darminfectie. Tjah ik zou me liever ook op en top voelen maar ja… Hoe gaat het nog met jullie?

Groetjes,
Tilde

Hai tilde.
Ik heb ook heel erg last van mijn darmen gehad , obstipatie en kramp echt heel vervelend en nu heb ik dikke griep boven op m’n zwangerschap symptomen dus ik begrijp hoe ellendig je je voelt , ik werk dan wel niet maar moest wel m’n kind naar school brengen echt waardeloos …ik ben nu bijna 7 weken
Gr

Nogmaals gefeliciteerd dames!

Ook ik heb best wat rommelende darmen, Tilde. Niets extreem, maar het gaat er actiever aan toe dan anders. Dat gaat ook regelmatig gepaard met buikkrampen.

Tessa, van zodra ik wat gegeten heb (hoeft echt niet veel te zijn), is mijn buik helemaal opgeblazen. Meestal is het wat beter als ik naar het toilet geweest ben.

Op zich voel ik me best wel oké, al zal ik pas gerust zijn als ik een echo gehad heb en een kloppend hartje gezien heb.

Veel succes dames en probeer zo veel mogelijk te genieten van jullie zwangerschap!

Liefs,
Evi

Hai aanstaande moeders!
Net mijn eerste echo gehad,ik had gehoopt dat ik het hartje kon horen en meer zekerheid had gehad ( dacht dat ik al 8 weken zwanger zou zijn ) maar ik ben dus nog maar 4 a 5 weken… maak me zoveel zorgen, ik ben overduidelijk zwanger wat je ook aan de test,bloedtest en echo zag. Maar alsnog, hoe groot is de kans dat het fout gaat?? Gelukkig over 2 weken weer een echo en duimen maar…
ik heb al wel een hele dikke buik, ben al 4 kilo aangekomen… en 2 cupmaten groter, heeel erg moe & snel geërgerd, heel chagrijnig, misselijk en alles…
wat moet ik nou? Ben een beetje radeloos!!

Liefs sunanda

Hoi Sunanda!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf ook aan het aftellen om een echo te maken, om dezelfde reden. 4-5 weken is nog net te vroeg om het hartje te zien. Ik heb ergens gelezen dat dat pas kan vanaf 6 weken. Ik ben nu 7 weken zwanger, maar ben zo bang om geen kloppend hartje te zien. Daarom heb ik ook tot nu toe nog geen echo laten maken. Waarschijnlijk ga ik toch volgende week een afspraak maken, want ik word zowat elke nacht in paniek wakker. Ik troost me telkens dat de kans op een miskraam niet zo groot is + geen bloed betekent dat alles in orde is. Gelukkig kan ik er altijd met een paar mensen over praten, dat is ook al wat. We kunnen niet anders dan afwachten en proberen zoveel mogelijk te genieten. Weet dat je niet alleen bent met die ongerustheid, volgens mij zijn we best met velen.
Succes!

Liefs,
Evi

Hoi Sunanda,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat het voor je een teleurstelling voor je was om te horen dat je nog niet zo lang zwanger bent als je dacht. Ik heb volgende week mijn eerste echo, dus ik ben ook erg benieuwd.

Je zorgen maken mag, en dat is ook natuurlijk. Dat doe ik zelf ook, al is het misschien iets te veel… Maar als alles je laat zien dat je zwanger bent, dan mag je daar ook op vertrouwen. Je bent ook duidelijk zwanger als ik de kwaaltjes lees waar je last van hebt.

Probeer zoveel mogelijk ook te genieten van deze tijd, ook al is dat misschien lastig. Je krijgt een kindje en wordt (weer) mama! Hoe bijzonder is dat? Ik hoop dat dit je een beetje helpt en gerust stelt.

Liefs, Tessa

Hey hey allemaal,

Ik ook daarnet mijn eerste echo gehad. Ben nu net 6weken zwanger en heb het hartje al kunnen horen ?. De gynaecoloog zei dat ze pas het hartje kunnen horen als het vruchtje 3mm is. Over 2 weken moet ik ook terug. Alles zag er goed uit en het vruchtje zat op de juiste plaats.

@sunanda: ik begrijp dat je ongerust bent. Ik was ook bang om niets te kunnen zien of horen zo vroeg. Hopelijk kan je binnen 2 weken meer zien en is alles in orde.

Woow gefeliciteerd allemaal!!
Ik mag me ook bij de club aansluiten.
Ben nu bijna 6 weken zwanger! Allemaal zo ontzettend spannend!!
Ik heb de eerste echo al gehad afgelopen zaterdag. Waren bang dat het buiten de baarmoeder zat. Maar alles zag er goed uit…
Woensdag mogen we weer!!
Tot nu niet echt kwaaltjes alleen de borsten die snachts vooral erg zeer doen!!
Hopelijk gaat het bij alle een mooie zwangerschap worden!

Hallo allemaal !

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd voor iedereen , hoe spannend ! ?

Ik ben Kim,
Samen met mijn man al een zoontje van 4,5.
Gisteren hebben we positief getest !
Een mega surprise maar hartstikke welkom.

Wanneer vertellen jullie het aan familie ?
Vind het heel lastig omdat ik voor ons zoontje meerdere miskramen heb gehad.

Heel veel succes iedereen & geniet geniet geniet !

Groetjes

Dag kim,

Eerst en vooral gefeliciteerd!

Ik ben 7 weken ver. Vorige week naar de gynaecoloog geweest en hij zei dat we het nu al mogen vertellen tegen onze dichte familie. Hij zegt dat je er toch over zou praten moest er iets fout aan gaan. Dus mijn ouders weten het al.
Volgende week loet ik terug naar de gynaecoloog. Ik ben dan 8 weken. Als alles dan orde is zal ik het vertellen op mijn werk. Ik moet op 6 maanden stoppen omdat ik in de zorg werk.

Mvg,
Tilde

Hoi allemaal,

Allereerst gefeliciteerd! Mijn man en ik hebben twee weken terug heel wat testen gedaan maar steeds negatief na 8 dagen overtijd. Sinds vorige week dan toch echt eindelijk positief en dus voor de eerste keer zwanger (als het goed is nu 6 weken en 3 dagen). Nog niet heel veel kwaaltjes alleen heel erg moe en pijn in mn borsten.

Wel sinds een paar dagen last van krampen in mn onderbuik, alsof het beginnende menstruatiekrampen zijn?! Iemand ervaring mee?

Liefs,

T.

Hoi T.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ook hier regelmatig last van krampjes, lijkende op beginnende menstruatie. Zeker als ik moe ben en veel inspanning heb gedaan. Sommige dagen is er niks, andere dagen heb ik er meer last van. Dit is bij mij ook om en bij de 6weken begonnen. Zo lang de pijn niet hevig wordt, maak ik er mij geen zorgen om. Kan te wijten zijn aan de groeiende baarmoeder, rommelige darmen,… Als je je toch zorgen maakt, kan je best je gynaecoloog raadplegen.

Geniet van je zwangerschap!

Liefs,
Evi

Vandaag mijn eerste echo gehad. Het kindje heeft de juiste grootte en het hartje klopt goed. Wat een opluchting! Binnen een 4-tal weken gaan we terug voor een meer gedetailleerde echo.

Hoe gaat het met de anderen?

Liefs,
Evi

Dag evi,

Leuk om te horen dat alles in orde is ? wij vol ongeduld aan het wachten tot zaterdag voor de echo.

Groetjes,
Tilde

Hoi,

Wat fijn voor jullie Evi dat alles helemaal goed is! Met hoeveek weken heb jij deze echo gehad? Hoe voel je je verder?

Wij zijn druk aan het aftellen voor de eerste echo die we pas 4 januari hebben … pff…

Succes Tilde zaterdag!

Groetjes,
T.

Volgens de echo ben ik vandaag 8weken en 4 dagen. Slechts 1 dag verschil met mijn eigen berekeningen. Op zich voel ik mij wel goed. Voornamelijk sneller moe en ik kan niet goed eten. Maar ik veronderstel dat dat binnen enkele weken wel zal beteren.
Ik heb bewust voor de feestdagen een echo laten maken, zodat ik met een gerust hart kerst en nieuwjaar kan vieren. Maar ik wou ook niet te vroeg gaan, zodat ik zeker het hartje zou horen kloppen.

Ik duim voor jullie, dat ook bij jullie alles goed gaat!

Liefs,
Evi

Hallo allemaal!

volgens de echo ben ik vandaag 14 weken en 1 dag! Afgelopen zaterdag hebben we een pret echo en gender reveal gehad! Wij verwachten een zoontje!! :smiley: Ik heb gisteren nog even de beelden bekeken en het was zo duidelijk te zien. Bij mij klopte de nub niet.

1 like

Hallo allemaal ! Allereerst iedereen gefeliciteerd! :blush: ik ben hier nieuw. Mijn naam is chanine en ik ben momenteel 11week in verwachting. We zijn 31aug uitgerekend.

Echo gehad op 10 week, we dachten toen op 8week te zitten :see_no_evil: kleine vergissing in mn cyclus. Ik ben behoorlijk gesloopt en misselijk… en sinds deze week ook de steken in de liezen :+1: ik spaar ze blijkbaar allemaal :sweat_smile: verder mag ik niey klagen, we zijn zo onwijs blij met dit nieuwtje :heart_eyes:

@Nine en @khaleesi hoe gaat het nu met jullie?