Uitgerekend in april 2020

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in april uitgerekend zijn.

1 like

Ik heb gisteren en vanmorgen een hele lichte positieve kruidvat test gehad. het streepje was zo licht dat je er wel onzeker van wordt. over 3 dagen nog maar een keer testen

Ook ik ben in april uitgerekend. :slight_smile:

Op 27 augustus pas de eerste echo om te zien of het hartje klopt… poeeeh wat duurt dat wachten lang…
Dit is mijn eerste keer en ik heb bijna nergens last van…! Ene kant heel fijn maar aan de andere kant maak ik me daardoor zorgen of alles wel goed gaat.

Zaterdag gaan we het toch onze (schoon)ouders vertellen omdat ze het anders wel door hebben… (we hebben een etentje en als ik dan niet drink hebben ze dat meteen door).

Iemand nog originele ideeën om de zwangerschap aan te kondigen aan opa en oma to be? T liefst iets waarbij het kwartje nog moet vallen, dus een doordenkertje :wink:

Liefs

Gefeliciteerd diertje !! ik hoor weleens dat mensen dan een fotolijstje geven met de tekst van foto voor 1e kleinkind. voor mij is het de derde zwangerschap maar het blijft spannend. ook gezien mijn leeftijd van 37 jaar. ik ben van plan met de aankondiging om mijn zoontjes een shirt aan te doen.

Jij ook gefeliciteerd! :slight_smile: Ik kan me voorstellen dat het ook bij een derde zwangerschap nog spannend blijft.

Heb jij verder symptomen of klachten van je zwangerschap? En bij de vorige zwangerschappen?

Ik voel namelijk echt bijna niks dus dat baart me een beetje zorgen… ook al staat op internet dat er genoeg vrouwen zijn die ook geen symptomen hebben. Het is toch fijn als je af en toe een bevestiging krijgt van je lichaam dat het goed zit.

Bedankt voor de tip! Ik denk dat zoiets m wel gaat worden.

Ik zie dat ik net per ongeluk diertje had getypt :joy:. Komt door het woordenboek.
Ik heb al een week vage buikkrampen waar ik onzeker van wordt. Lijkt net op een voorstonden van menstruatie, daarom vind ik het elke keer spannend als ik naar de wc ga. Voor de rest voel.ik ook nog vrij weinig maar bij mij is het waarschijnlijk ook nog heel pril. De 2 streepjes waren nog heel erg licht. vrijdag heb ik met het werk een barbecue en ook ik ben bang dat ik dan door de mand val. als ik geen biertje drink gaan alle alarmbellen rinkelen :thinking:. Ben je lang bezig geweest?

Hoi Twiggy, dat dacht ik al haha, geeft niks. :slight_smile:

Mmm die buikkrampen lijken mij ook vervelend idd, ben je idd toch bang dat het steeds doorkomt.
Wel fijn om te horen dat jij verder ook geen klachten hebt, stelt toch wat meer gerust haha :see_no_evil:

Ik ben zelf ook nog maar heel pril zwanger hoor, vandaar mijn onzekerheid… Ik ben pas 5 weken. Die echo lijkt daarom ook nog zooo ver weg. Helaas maar even volhouden.
Ik was na drie maanden zwanger. Vol ongeloof, want ik had een dun baarmoederslijmvlies dus had niet verwacht dat het zo snel zou lukken!

Jaaa lastig om te verbloemen dat je zwanger bent he? Bij ons in de familie/vriendengroep zit iedereen er ook een beetje op te wachten dus alle kleine dingen vallen al op.
Wanneer ben je van plan het te vertellen aan anderen?

hey Chertje,

De buikklachten zijn nu over gelukkig. voor de rest geen klachten. wij hebben het onze familie al verteld en de rest over 2 maanden. volgens een app ben ik 16 april uitgerekend. ik heb 3 juli de spiraal laten verwijderen en wist mijn cyclus nog niet. ivm onze leeftijden 37 en 40 dachten we dit gaat lang duren maar 1e ronde raak :hugs:
was dus echt een shock maar wel een gele leuke :tada::tada::tada::baby::baby::baby:.

Hoihoii

1 April (gwen grap) uitgerekend :upside_down_face: hier ook vrijwel geen symptomen. Alleen die buikkrampen wat me inderdaad ook onzeker maakt.

Hallo. Alvast een dikke proficiat voor iedereen hier!:slight_smile: Ik ben uitgerekend voor 21 april. Ben nog maar heel pril zwanger dus en had maar heel licht streepje.
ik ben dus nog heel onzeker omdat ik 3dagen voor NOD heb getest . er kan dus nog veel misgaan. ik voel echt steken regio blaas/lies. Nog iemand die dit herkent?

Hey wat leuk dat jullie ook uitgerekend zijn in april! Ik ben zwanger van mijn 2e kindje en uitgerekend op 17 april. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Zo voelde het ook echt! 2 keer een test gedaan vrijdag en 2 keer duidelijke streepjes. Nu natuurlijk weer even spannend. De eerste echo is ook weer spannend.

Als je een licht streepje ziet ben je zwanger. Anders nog een test doen. En die steken heb ik ook in mijn liezen en beetje in mijn onderbuik. Ongigevoel zeg maar

1 like

Gefeliciteerd allemaal!

De steken in de lies komen mij ook bekend voor. de ene dag wat minder dan de andere. ik mag 28 augustus naar de verloskundige voor de intake en eerste echo. waarschijnlijk gaat de tijd nu kruipend voorbij. de eerste weken zijn gewoon zo spannend. zodra je de eerste echo hebt gezien voel je je een stuk zekerder.
leuk om elkaar zo op de hoogte te houden vooral omdat we in dezelfde weken uitgerekend zijn.
hopelijk blijft het bij iedereen goed gaan :four_leaf_clover:

2 likes

blij te horen dat ik niet enige mee steken ben! was onzeker en vandaag toch nog eens een dure digitale test gekocht en opnieuw zwanger! heel raar want bij men vorige zwangerschap (nu2j geworden) had ik zo duidelijke tekens! en nu voel ik zo goed als niks.
mag 3 september bij de gyneacoloog!en ga vandaag bij de dokter men bloedwaarden trekken. hopelijk stellen die zaken me dan veel meer gerust! :wink:

1 like

wachten duurt lang hè :roll_eyes:.
voel me vandaag super moe en vanmorgen ook huilen over een meningsverschil met mijn zus :see_no_evil:. ik schaamde me kapot :sweat_smile::sweat_smile:. maar ja hoort erbij, als dat alles is :slight_smile:.

Hoihoi! Super fijn dat dit bestaat, vroeg mij namelijk al af of de steken ‘normaal’ waren. Ik ben er vorige week achtergekomen dat we onze eerste kindje verwachten nadat ik 3testen had gedaan haha. Omdat ik het niet kon geloven heb ik een dag later nog maar een keer een test gedaan en achteraf gezien hadden we dat geld beter kunnen uitgeven aan babykleertjes want er stond weer zwanger op. Wij hebben 28aug onze eerste echo en ook vinden dit echt mega spannend. Ik denk eigenlijk vooral omdat je dan nog zekerder weet dat je zwanger bent en dat het goed gaat en er een hartje klopt?! Volgens de app ben ik 15april uitgerekend dus ben benieuwd!

Ik vraag me af hoe jullie partners reageerde op het grote nieuws? Blij, verbaasd of stiekem toch erg onverwachts (ondanks dat ze erbij waren haha)?

Groetjes Nadia

Hi Nadia,

Gefeliciteerd! En wat fijn dat je al zo snel je eerste echo hebt :blush:
Ik heb mijn eerste echo 27 augustus en ben 9 april uitgerekend.

Mijn man was heel blij! Hij had het zelf eerder door dan ikzelf haha. Ik had totaal geen zwangerschapsymptonen dus ik dacht niet dat het raak was. En op mijn NOD dacht ik dat het nog zou komen. Mijn man wilde dat ik een test deed en ja hoor… een licht streepje. Toen dacht ik alsnog dat het streepje te licht was en het dus niet zo was. Maar mijn man was al overtuigd: ik was zwanger! De volgende dag een clearblue test gedaan en daar stond idd ook op “zwanger”!

Hoe ging dat bij jou?

hier was mijn vriend ook heel blij. duurde wel dagje om door te dringen.
Voorlopig heb ik nog altijd geen symptonen.
men borsten beginnen een klein beetje gevoelig te worden en begin te merken dat ik wel rap op mijn paard zit :stuck_out_tongue: nuja ik ben ook nog maar 2 dagen over tijd. Hoe zit het bij jullie?

Ik had vanochtend een kruitvat test gedaan… ook een licht streepje maar het is een streepje! Morgen de clearblue doen met weken indicator.
Gefeliciteerd … een streepje is zwanger!

Hoihoi,

Ahh leuke reacties gelukkig en jullie ook allemaal gefeliciteerd natuurlijk!! Nog een weekje voor @Chertje, spannend hoor!!

Die van mij was eerst blij vervolgens raakte die in shock, daarna in paniek en nu beseft hij het nog steeds niet helemaal, maar zit al wel dingen te lezen wat ik wel en niet zou mogen en voor een stoere luiertas zodat ook hij evt. de luiertas zou kunnen dragen haha. Ik denk dat het hij het pas gaat beseffen dat die papa wordt zodra de echo er is. Nog een weekje gelukkig, zit echt al af te tellen haha.

Ik heb ook nog geen symptomen, behalve mijn gevoelige en grotere borsten, waarvan ik denk oh dit is overduidelijk de zwangerschap. Wel heb ik nadat ik de symptomen las dat ik denk oh zou het daardoor misschien komen? Zoals het overmatig speeksel en hijgen zodra ik loop en bel tegelijk. Nu ben ik flink wat aangekomen de laatste jaar en is mijn conditie ook wel ver te zoeken maar dit is wel heel extreem!

Hebben jullie het al aan iemand verteld, familie/vrienden? Wij hebben het tegen onze ouders gezegd en schoonzusje en omdat mijn vriend de dag erna nog in shock was heeft hij het tegen zijn beste vriend verteld, die ook een kleine heeft en die nog erger in shock was toen hij het hoorde van zijn vriendin. Konden ze samen even bijkletsen hahaha

Ik heb ook lichte buikkrampen gehad, nu nergens meer last van. Uitgerekend op 5 april