Uitgaven zomervakantie/ervaring Molecaten Park Bosbad Hoeven

Wij hebben afgelopen november 2 weken in een bungalow huisje gezeten van hoogenboom (villapark panjevaart in Hoeven) wat grenst aan het molecatenpark (je krijgt er ook entree bewijzen bij voor de accomodatie) .

We wonen er een dorp vandaan en omdat we een verbouwing hadden zijn we 2 weken ons huis ontvlucht en naar een super de luxe huisje gegaan. Omdat de verbouwing wat tegen zit moeten we waarschijnlijk binnenkort weer maar dat vinden mijn jongens niet erg het is daar erg leuk. Bubbels de indoorspeeltuin is hier echt favoriet :dance:

Niet helemaal jouw vraag maar ik heb wel goede ervaringen met de luxe huisjes van hoogenboom.

Even kijken of ik een linkje kan vinden;

dit huisje hadden wij toen http://www.hogenboomvakantieparken.nl/detail.aspx?object_id=34721

@Lune wrote:

@Kittycat wrote:
@mamaMarije wrote:
Kijk dan kan je idd een halve auto bekostigen door een jaartje niet te gaan :lol:

Maar mij moet je dus niet all inclusive stoppen… dat vind ik vreselijk :oops: Daar is iedereen dus anders in. Wij zouden wel meer uit kunnen geven aan de vakantie, maar wij vinden het dus heerlijk om de camping te zitten, dit jaar op een boederijcamping waar de kids heerlijk kunnen banjeren… aan het eind van de vakantie kan de broek zelf rechtop staan waarschijnlijk :mrgreen:

All inclusive verplicht je niet perse om te eten bij je hotel he :angel:

Tis alleen wel makkelijk dat áls je in het hotel bent je gewoon kunt halen wat je wilt, inclusief drankjes. Overigens ben ik nog maar 1x op all inclusive vakantie geweest.

We zijn een keer obv logies/ontbijt in Griekenland geweest en waren de halve dag bezig met flesjes water en andere drankjes regelen en bedenken waar we zouden gaan eten. Zo irritant.

Vorig jaar met de auto naar een appartement in Zuid-Frankrijk geweest, 22 weken zwanger, was een bewuste keus, was erg leuk overigens. Toen hebben we wel een paar keer zelf te eten gemaakt en de rest uit eten geweest.

Nu met baby willen we niet zo ver rijden, anders was zoiets wel een optie. Plus dat niet alles in de auto past om met een baby op autovakantie te gaan. Dit jaar wil ik gewoon in de watten gelegd worden :angel:. Ik ben wel op vakantie, ik ga dan echt niet staan koken, een berg handdoeken meeslepen, wassen, afwassen, schoonmaken, en helemaaaal niet met mijn wc-rolletje naar een vreemde wc lopen waar de halve camping met zijn al dan niet vieze billen gebruik van maakt, dan kan ik beter thuis blijven :slight_smile: Maar ieder zijn keus hoor, kamperen is voor kids dan wel weer leuk, alleen voor (deze) mama (en papa) niet.

Mijn mond valt echt open bij dit bericht. Is dit echt serieus? Halve dagen bezig om wat te drinken te regelen en niet met de auto wegkunnen omdat je een baby hebt… :shock:

Ik weet wel dat wij van een ander uiterste zijn, maar dit vind ik echt wel heel bizar. Wij gingen gewoon op fietsvakantie, met baby, dreumes en peuter. Lekker kamperen bij de boer, tent, slaapzakken, deryan bedje voor baby allemaal op de fiets of in de fietskar en gaan :smiley:

Wij overwegen dit jaar een auto te huren ivm mijn zwangerschap maar dat kost al zoveel geld dat we dat dan liever opzij leggen om een keer te gaan vliegen met ze. Riksjakids heeft heel veel geweldige verre reizen met kinderen, valt qua prijs echt super mee. Ik zou het echt veel liever daaraan besteden en nooit aan een duur huisje in ons saaie kikkerlandje.

Ik denk dat wij gemiddeld 600 euro uitgeven in twee weken, incl een dagje efteling, af en toe uit eten.

Waarom valt je mond hiervan open?

Dat verbaasd mij weer… :lol:

Iedereen viert haar vakantie toch op de manier hoe ze het het fijnste vind?

Zij wil luxe en in de watten gelegd worden op deze manier, jij niet.

Prima toch?

Ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat je de shock-smiley gebruikt en dat je zo schrikt van haar bericht.

Dat dacht ik dus ook Madre…

Ik kan me dus echt wel 20x leukere vakanties voorstellen dan met de kinderen op de fiets… maar ja… zie fietsen dan ook als handig voor om het huis enzo en verder heb ik er de schurft aan :lol:

En hoewel ik ook met elk kind makkelijker word en er steeds minder mee hoeft, kan ik me goed voorstellen dat als het je eerste kindje betreft, je de auto al zo vol hebt met babymeuk.

Dat dit niet nodig is, dan leer je mettertijd.

Bij ons lag de eerste vakantie de auto ook bom en bomvol.

Nu kan ik met de helft minder en 3 kinderen ook prima toe.

Ach ja… ieder zijn meug, maar die van mij is geen fietsvakantie hoor :mrgreen:

Niet dat mijn mond openvalt van verbazing, maar ik kan me Lunes reactie wel een beetje voorstellen, omdat Kittycat het heeft over dingen die volgens haar niet kunnen (zoals met de baby in de auto op vakantie).

Natuurlijk kan dat prima, net zoals het ook vast niet een halve dag kost om ergens een flesje water te kopen.

Dat ze zo’n soort vakantie niet wil, dat is natuurlijk wat anders, dat kan ik me dan weer prima indenken.

Het is gewoon een kwestie van smaak/voorkeuren (en financiële mogelijkheden), en daar is verder niets mis mee toch? Ieder zijn eigen manier van vakantie vieren, voor de één is dat in een luxe resort, en voor de ander een primitieve kampeervakantie, heerlijk dat er genoeg keuze is voor iedereen.

Ik heb trouwens net mijn bestemming gevonden voor de meivakantie, een week kamperen op een boerderijcamping in Duitsland. Camping kost 15 euro per nacht, ik verwacht daarnaast nog rond de 200 euro kwijt te zijn aan eten & uitstapjes, voor 2 personen (Laura & ik, papa laten we thuis deze keer).

Klinkt leuk, Duitsland is mooi!

Nee, dat is idd waar mijn mond van openvalt, natuurlijk weet ik dat er veel en veel meer mensen die op een superdeluxe allinclusive resort zitten als op fietsvakantie gaan, maar er wordt geschreven dat je niet met de auto en een baby op vakantie kan, en dat iemand dat denkt, ja, daar valt mijn mond wel van open.

@Gemmama wrote:

Hey nou lijk ik toch iets leuks gevonden te hebben!!

Iemand ervaring met dit park?

Molecaten Park Bosbad Hoeven

Ligt in Noord Brabant, ziet er geweldig uit voor kids! En voor 3 weken nog geen € 1000! Is weer wat anders dan € 1300 voor 2 weken :wink:

Iemand er geweest??

Heb je al geboekt?

Vroeger :wink: woonde ik in Hoeven en kregen mijn zusje en ik ieder jaar een abbonement voor het zwembad/attractiepark/speeltuin! Super leuk toen! Iedere dag fietsen we er vroeg heen om pas laat weer terug te komen. Ik heb ook nog een zomer op de camping gewerkt en vond het er leuk en netjes uitzien, maar dat is wel zo’n 16 jaar geleden. Hoeven en Bosschenhoofd zijn omliggende plaatsen en daar is vrij weinig te beleven, je moet je vertier , buiten het omliggende bos, echt wel in het park zoeken.

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids naar een camping in italie.

Dit is voor mij een hele omschakeling want ik ben van huis uit gewend om in (all inclusive) hotels te verblijven. Wat dat betreft dus een verwend nest :lol:

We hebben wel een mobile home met eigen douche/wc en airco en betalen voor 12 dagen zo’n 1400,- euro. Daar komt dan nog al het eten, drinken en uitstapjes bij.

Maar ik kan me er wel in vinden dat een camping voor kinderen veel leuker en gezelliger is dan een hotel dus daarom toch de overstap van hotel naar camping.