Pure nieuwsgierigheid hoor.
Voorheen gingen wij altijd kamperen in het buitenland en waren we tussen de € 1000 en € 1200 voor de hele vakantie (2 a 3 wkn) incl eten en drinken kwijt.
Nu zijn we natuurlijk ineens met 2 persoontjes meer en willen we graag in Nederland blijven maar als ik leuke parken zie met wat goede voorzieningen dan ben je snel tussen de € 1200 en € 1300 kwijt voor 2 weken en dan moet je nog eten en drinken!!
Ben ik nou zo’n krent die dit vrij duur vindt voor 2 weken vakantie? We zijn natuurlijk wel met z’n vijven en 2 babies, dus wat extra luxe is wel fijn, maar toch vind ik het wel een heleboel geld!
Hoeveel geven jullie ongeveer uit en voor hoeveel personen is dat?
wij geven voor een kampeervakantie meestal niet meer dan 600 euro uit. Dat is dan voor 2-3 weken, met de auto, twee volwassenen en twee kinderen (die tot nu toe altijd gratis zijn geweest) en we hebben een tent.
tijdens vakanties gaan we weleens uit eten, maar niet heel vaak. We hebben ook niet echt superdure uitstapjes tijdens een vakantie. Meestal een aantal keer entree van iets (bijv. kasteel of museum). Geen attractieparken o.i.d. Wel doen we regelmatig ergens een terras aan om wat te drinken en iets kleins te eten.
het meeste geld gaat hier naar de benzine, tolkosten voor de snelweg en kampeerplek.
we gaan meestal naar een lokale markt en een grote supermarkt voor onze boodschappen, dus geen campingwinkel (alleen voor broodjes).
onze bestemmingen zijn binnen europa tot nu toe Zweden, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk en Zuid-Limburg geweest. Allemaal redelijk vergelijkbaar qua prijs.
wij waren vorig jaar voor het kamperen zelf (2 volwassenen, 3 kinderen, auto) ong. 200 euro kwijt voor 10 overnachtingen.
Eten en drinken… tja dat doe je thuis ook, dus de gewone booschappen reken ik niet tot vakantie uitgaven… wel de extra dingen als lekker een ijsje, keertje uit eten etc.
Maar denk met 2x hele dag zwemparadijs (waarvan 1 dag echt compleet met daar een patatje) en een dag Koningin Julianatoren en dus de rest… dat wij niet meer dan 400 euro kwijt.
Ik snap dus nooit dat er mensen zijn die door niet op vakantie te gaan een halve auto of verbouwing kunnen bekostigen…wij kopen er nog niet eens een tuinhuisje voor :lol:
Dit jaar gaan we 12 nachten naar een camping die per nacht op 21.50 euro zit…
Het maakt natuurlijk ook veel uit of je in het hoogseizoen moet gaan of in voor- of naseizoen. Dan zijn er vaak leuke aanbiedingen voor huisjes.
Sjemig, dat is weinig :shock:
Wij zaten te denken aan max 1000 euro per persoon (volwassen) voor 10 dagen of meer :shifty: en dan all inclusive, of 700 pp met logies/ontbijt.
Maar ik ga dan ook echt niet op een camping zitten :snooty: Dan blijf ik liever thuis.
wij kunnen met tent met 4 personen voor 16 euro per nacht goed koper heb ik nog niet echt kunnen vinden…
en het eten ja uit de winkel maar dat heb je thuis ook
en af en toe wat lekkers we gaan ongeveer 2 weken denk ik dus een euro of 400/450 moeten wij kunnen redden met vowassenen kids en een dagje efteling oja bezinine nog dan word het zoon 500 vind ik meer als genoeg
Ik ga ook vast niet kamperen, wat een ellende, dan blijf ik ook liever thuis.
Wij gaan een weekje naar duitsland, hebben een huisje gehuurd. Kost ons €300,- voor een week. (mijn broer betaalt ook €300,-) Naja benzine, uitjes en eten en drinken daar hebben we geschat op max €350,- Dus voor €650 zijn wij een week in Duitsland geweest. In een warm groot huis voor 9 pers; zitten wij daar met 5 pers :lol:
ook wij gaan dit jaar camperen! alleen daar krijg ik het echte vakantie gevoel van… we gaan 8 dagen met drie personen en zijn zo’n 300 euro kwijt. schat dat het ons daar nog zo’n 500 euro gaat kosten aan uitstapjes en uit eten. we gaan in het naseizoen.
voor de kampeerders: gaan jullie dan in een tent of caravan?
en is dat goed te doen met kinderen?
Wij rekenen op 1000- tot 1500 euro. Incl alles.
Wij zijn bezig om een caravan aan te schaffen dus we zullen dan met de caravan gaan voor het eerst.
Dus kan nog niet zeggen of het me bevallen gaat.
Vorig jaar zijn we met de tent weggeweest en dit jaar gaan we met de klapcaravan (niet van tentdoek). In de mei vakantie als het een beetje mooi weer is gaan we m uitproberen. In de tent vorig jaar was geen probleem voor Anne, dus met de klapcaravan moet dit nog beter te doen zijn. Wij gaan dit jaar een rondje nederland maken en boeken vooraf niks. We blijven 2-3 nachten op 1 camping en dan gaan we naar de volgende. Geen idee hoeveel we kwijt zullen zijn, vorig jaar waren we denk ik iets van 250 euro kwijt (ruim geschat) voor 3 nachten, 100 euro voor de kampeerplaats, uiteten, ijsjes etc.
Wij zaten op de kamping van de Beekse Bergen, het leuke is dat je dan geen entree meer hoeft te betalen voor de beekse bergen zelf en voor speelland en dat is echt ideaal (vinden wij dan). Dit wordt dit jaar de laatste camping die we aandoen.
Met de caravan (2 volwassenen en 2 (gratis) kinderen: max 25 euro per nacht; 14 nachten = 350 euro (Als je naar een luxe kindercamping gaat kunnen deze kosten rustig oplopen naar 75 euro per nacht, dus als je wilt kan je je geld wel kwijt, ook bij een camping :lol: )
Brandstof ong 100 euro (Limburg / Duitsland etc max 4 uur rijden ivm caravan)
Wij rekenen alleen de extra’s aangezien wij ook zeggen dat we normaal ook boodschappen nodig hebben.
Af en toe uit eten, toegangsprijzen en vaak een terrasje/lunch etc kost wel al gauw 25 euro per dag, dus nog een keer 350 euro (maar kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt)
Totaal ongeveer 800 euro
Wel gaan wij met de caravan trouwens vaker per jaar op vakantie en heb je ook nog evt stallingskosten (tenzij je hem bij huis houdt), maar dan heb je ook de lol van regelmatig even weg en alle hobbies kosten geld :mrgreen:
ik reken het nooit uit, maar denk dat wij aardig in de buurt zitten van de bedragen die mamamarije noemt.
de 1300 euro uit de OP zou ik ook behoorlijk veel vinden voor een vakantie in nederland, dan zou ik het liever uitgeven aan buitenland (al komt er dan natuurlijk weer heel wat extra bij).
Maar goed, ik hou van kleine simpele campings bij boer oid, en die zijn vast lang niet zo prijzig als campings met enorme zwembaden en zo.
Eten reken ik idd niet mee, omdat ik ook op vakantie meestal gewoon op brandertjes kook, dus dat zijn niet echt extra kosten.
Tja… ik ben dan weer zo’n muts die helemaal niets heeft met alle inclusive… zit je net ergens waar het eten niet te nassen is, moet je wel doorbijten :lol: of je verlies nemen en extra kosten maken door elders te eten.
Vink niks… :shifty:
Hier zijn we ook niet dol op vakantieparken, je betaald de naam, je betaald een zwembad wat vaak die naam niet eens mag hebben en je betaald enorme verschillen voor hoog en laag seizoen.
Dus wij gaan al jaren op vakantie via bellvila of soortgelijke vakantiehuisjesintermediairs en we kijken vaak bij last minutes.
Dit jaar moet ik bevallen in de zomervakantie en dus gaan we over 2 weken een hele week in een vrij luxe huisje in de Ardennen. Geen vakantiepark, wel goed uitgerust en voorzien van vaatwasser want mijn man zegt altijd… belachelijk om 700 euro te betalen om vervolgens met de hand af te wassen als ik thuis voor niks extra meer luxe heb.
We zijn voor een hele week van zaterdag tot zaterdag 381 euro kwijt inclusief eindschoonmaak.
We willen graag wat grotten bezoeken, een dagje plopsaland en verder gewoon lekker keutelen.
met de tent gaan we ook altijd kamperen bij een middenmoter wat facilliteiten aangaat en vaak niet eens persee met een zwembad op de camping, maar in het aangrenzende plaatsje is ook al oke.
Zijn nog nooit meer dan pakweg 800 euro kwijt geweest voor vakanties en dan was het 2 weken.
Eten en drinken reken ik idd ook niet mee, dat doen we thuis ook.
@knipoogje1983 wrote:
Kamperen met kinderen is echt zo leuk!
Caravan (van mijn ouders), tent, ik heb het allebei gedaan, kan allebei prima. Een caravan biedt wat extra gemak voor jezelf (koken op een normale hoogte en zo, en je kunt het goed verwarmen 's avonds), maar voor de kinderen maakt dat niet zoveel uit vind ik. In een tent kun je weer makkelijker een campingbedje of een matras op de grond kwijt.
Het is wel handig om de kampeerplaats een beetje uit te zoeken op de leeftijd van je kinderen. Bij kleine kinderen die al wel kunnen lopen, is het ideaal als er wat kleine speeltoestellen op het veldje zelf staan (een klein zandbakje is vaak al genoeg), dan kunnen ze lekker zelf rondhobbelen en houd je toch het overzicht.
(we hebben ook wel eens ergens gestaan waar het speeltuintje net om de hoek uit zicht was - Laura was toen 2 jaar - toen hebben we echt geen rustig moment gehad)
En verder kun je het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk. Je hebt campings van 15 euro per nacht, je hebt campings van 50-60 euro per nacht (en nog veel meer ook als je wil), het is maar net welke faciliteiten je wilt. Als er een zwembad is, een indoor speeltuin en een uitgebreid recreatieprogramma, dan betaal je daar ook voor. Aan de andere kant maak je dan misschien weer minder uitstapjes buiten de camping, dus dan kun je het weer een beetje terugverdienen.
Zelf koken helpt ook een heleboel om de kosten laag te houden.
wij gaan naar een kleine camping met 2 simpele rechthoekige zwembaden en schoonouders hebben daar al jaren al een stacaravan dus hebben wij alleen een slaap plaats nodig (tent) en voor onze kleren en zo een ruimte en een paar stoeltjes en een mini tafel en eten koken doen we samen met schoonouders en daar ook eten of uit eten en verder is er een speeltuintje en een kinderboerderij bij en regelmatig (in de zomer elke dag) wat te doen…
@knipoogje1983 wrote:
met tent. hier doorslaand succes. Wel handig als je een tent hebt met een redelijke binnentent buiten de slaapplekken om, zodat je ook bij regenweer nog even kunt zitten. En idd zoals meijs zegt: een plekje met speeltoestellen in het zicht is ideaal.
Kleine campings zijn sowieso ideaal met kleine kinderen vind ik, omdat ze overzichtelijk zijn en je kind er niet kwijt kan raken (heb ik het dus over capmings met 20 staanplaatsen of zo).
Ik dacht het eerste jaar dat wij gingen kamperen (nano was toen 2,5 denk ik, andere kindjes 2,5 en 5) dat er van echt uitrusten voor mij niet echt sprake zou zijn met drie kinders, maar we hebben echt ontzettend utigerust. De kinderen rende de hele dag op de camping rond, maakten snel vriendjes, konden door de kleinschaligheid niet verdwalen dus je hoefde er neit de hele tidj achter aan. Heerlijk! Krijg meteen weer zin!!!
dit jaar zijn we voor 2 weken huisje in duitsland ook weer niet meer dan 750 euro kwijt ex het eten, in het hoogseizoen.
Wij kiezen vaak voor particuliere huisjes die aardig wat luxe hebben, maar die niet de hoofdprijs reken. Een zwembad of andere voorzieningen die op die “vakantieparken” aanwezig zijn vinden we zelf wel in de omgeving.
Mijn ervaring is zowiezo dat particulier iets huren over het algemeen makkelijker uit kan dan een georganiseerd park
Wij gaan ook zeker volgend jaar weer kamperen. Het liefst zou ik het nu al doen maar ik zie het niet zo zitten met 2 banjers die 's nachts het nogal grappig vinden om een uur te liggen kletsen tegen elkaar en ondanks dat ze vlak naast elkaar slapen moet het natuurlijk wel op standje hoog
Dat wil ik onze mede campinggasten niet aandoen 8)
Dus nu dachten we: doen even luxe en gaan voor een huisje, maar ik wil eigenlijk van alles op het park te doen hebben zodat we niet steeds die auto in hoeven en kwam dus uit bij Het land van Bartje, helaas alleen nog een luxe boerenvilla beschikbaar, op zich geen probleem maar € 1300 voor 2 weken is wel erg prijzig.
Buitenland zou goedkoper zijn, Zuid Frankrijk vond ik al grote stacaravans voor € 800 voor 3! weken, maar daar komt de benzine nog overheen en we willen eigenlijk nog niet zo’n eind rijden met de kids.
Misschien toch eens even stiekem gluren wat zo’n kindercamping kost, ik vind het ook altijd zo heerlijk om te kamperen, mits het droog is :mrgreen:
We gaan trouwens in juni, ik wil dus niet weten wat je in het hoogseizoen betaald voor zo’n park :shock:
Het land van Bartje is wel erg leuk, hoewel ik het zwembad echt wayyyy too klein vind.
Wij zijn daar een keer geweest op een last minute.
Vrijdag ochtend kijken of ze smiddags nog wat beschikbaar hadden en diezelfde middag erheen.
Luxe huisje, hele week voor 99 euro :mrgreen:
Persoonlijk zou ik toch wat verder rijden dan… in juni in NL is het echt niet altijd super weer en gezien de kosten… dure grap joh…
Of gewoon denken, we doen het toch. Met een manege, midgetgolfbaan en zulks is het wel een erg leuk park.