Uitgaven zomervakantie/ervaring Molecaten Park Bosbad Hoeven

Nog even over kamperen of een huisje. Wij zijn een aantal keren in cp geweest, kei leuk hoor, maar toen we vorig jaar zijn gaan kamperen vonden we dat vooral voor Anne toch veeeeel leuker. Kei gezellig met de kindjes van de camping en als de kids het naar hun zin hebben, hebben papa en mama dat ook :mrgreen:

Onze klapcaravan staat bij mij ouders op de tuin. Hun tuin is best groot en hij staat niet in het zicht dus ik heb ook geen stallingskosten.

Wij zoeken altijd aanbiedingen, nu hebben we voor 2 weken een stacaravan gehuurd voor 500 euro in zuid-Frankrijk op een grote camping (14=7)

dus 1 week gratis.

Wij gaan ook altijd in het voor of naseizoen. En we gaan misschien maar 1 of 2 keer uit eten.

Mij lijkt een all inclusive vakantie ook niks, ik hou van kamperen.

Wij hebben nu nog een kleine BMW waar we geen eigen tent in kunnen meenemen, naast onze bagage. Dus huren wij sinds we kinderen hebben een tent van bijv. eurocamp of i.d.

Dit jaar gaan we met tendi in een safaritent, super luxe, maar kost wel 1800 euro voor 2 weken. Erg veel geld, maar dan heb je ook wat.

Eerdere jaren waren we tussen de 1200-1500 euro kwijt voor een eurocamp vakantie.

Dat is wel enkel de huur. Diesel en eten/drinken is er nog niet bij gerekend,…

Maar wij kamperen graag. Als we met 2 kinderen in het hoogseizoen verder weg zouden gaan met vliegtuig of id zijn we denk ik minstens het dubbele kwijt.

@Kittycat wrote:

Sjemig, dat is weinig :shock:

Wij zaten te denken aan max 1000 euro per persoon (volwassen) voor 10 dagen of meer :shifty: en dan all inclusive, of 700 pp met logies/ontbijt.

Maar ik ga dan ook echt niet op een camping zitten :snooty: Dan blijf ik liever thuis.

Kijk dan kan je idd een halve auto bekostigen door een jaartje niet te gaan :lol:

Maar mij moet je dus niet all inclusive stoppen… dat vind ik vreselijk :oops: Daar is iedereen dus anders in. Wij zouden wel meer uit kunnen geven aan de vakantie, maar wij vinden het dus heerlijk om de camping te zitten, dit jaar op een boederijcamping waar de kids heerlijk kunnen banjeren… aan het eind van de vakantie kan de broek zelf rechtop staan waarschijnlijk :mrgreen:

Een huis vind ik voor een midweekje of een lang weekend nog wel leuk en alleen met manlief een nachtje of weekend hotel ook, maar met de kids erbij wil ik vrijheid en niet om 6 uur aan moeten sluiten bij het buffet.

En wij gaan hier wel in het hoogseizoen aangezien de oudste leerplichtig is.

Hey nou lijk ik toch iets leuks gevonden te hebben!!

Iemand ervaring met dit park?

Molecaten Park Bosbad Hoeven

Ligt in Noord Brabant, ziet er geweldig uit voor kids! En voor 3 weken nog geen € 1000! Is weer wat anders dan € 1300 voor 2 weken :wink:

Iemand er geweest??

Woon er vlak bij en ja het is inderdaad eenheel leuk park goed gekozen zouik zeggen!

@mamaMarije wrote:

Kijk dan kan je idd een halve auto bekostigen door een jaartje niet te gaan :lol:

Maar mij moet je dus niet all inclusive stoppen… dat vind ik vreselijk :oops: Daar is iedereen dus anders in. Wij zouden wel meer uit kunnen geven aan de vakantie, maar wij vinden het dus heerlijk om de camping te zitten, dit jaar op een boederijcamping waar de kids heerlijk kunnen banjeren… aan het eind van de vakantie kan de broek zelf rechtop staan waarschijnlijk :mrgreen:

All inclusive verplicht je niet perse om te eten bij je hotel he :angel:

Tis alleen wel makkelijk dat áls je in het hotel bent je gewoon kunt halen wat je wilt, inclusief drankjes. Overigens ben ik nog maar 1x op all inclusive vakantie geweest.

We zijn een keer obv logies/ontbijt in Griekenland geweest en waren de halve dag bezig met flesjes water en andere drankjes regelen en bedenken waar we zouden gaan eten. Zo irritant.

Vorig jaar met de auto naar een appartement in Zuid-Frankrijk geweest, 22 weken zwanger, was een bewuste keus, was erg leuk overigens. Toen hebben we wel een paar keer zelf te eten gemaakt en de rest uit eten geweest.

Nu met baby willen we niet zo ver rijden, anders was zoiets wel een optie. Plus dat niet alles in de auto past om met een baby op autovakantie te gaan. Dit jaar wil ik gewoon in de watten gelegd worden :angel:. Ik ben wel op vakantie, ik ga dan echt niet staan koken, een berg handdoeken meeslepen, wassen, afwassen, schoonmaken, en helemaaaal niet met mijn wc-rolletje naar een vreemde wc lopen waar de halve camping met zijn al dan niet vieze billen gebruik van maakt, dan kan ik beter thuis blijven :slight_smile: Maar ieder zijn keus hoor, kamperen is voor kids dan wel weer leuk, alleen voor (deze) mama (en papa) niet.

hoi

wij wonen niet zo ver van hoeven vandaan en hebben daar ook met de caravan 3weken gestaan vondt het daar erg goed.

De entertaimend was goedgeregelt, de tioketgebouwen netjes schoon.

Veel zwembaden en een super leuke speeltuin.

we hadden toen helaas veel slecht weer en waren erg blij met de indoorspeeltuin die erbij zat.

ik vondt bosbadhoeven een mooie camping

@Gemmama wrote:

Ligt in Noord Brabant, ziet er geweldig uit voor kids! En voor 3 weken nog geen € 1000! Is weer wat anders dan € 1300 voor 2 weken :wink:

Iemand er geweest??

leuk! wij zijn er ook geweest was super

@Gemmama wrote:

Iemand er geweest??
ha, ik kende die naam ergens van, maar gene idee waarvan. Nu weet ik het opeens: toen ik 9 was zijn wij van limburg naar zeeland gefietst (en weer terug) en toen hebben we daar een nachtje geslapen. Teon kreeg je een speciaal pasje voor het zwembad, vonden we heel hip :mrgreen:

Maar verder heb je niet zo veel aan info uit '91 denk ik 8) los van dat mijn geheugen me ook niet veel mee vertelt dan dat pasje :mrgreen:

Chantal, in een stacaravan of met eigen tent?

Wij zijn toen met de caravan heen geweest :wink:

Ik zit er aan te denken saampjes met R. op vakantie te gaan. Tent,gaspitje met fles en slaapspul + wat speelgoed in de auto en gaan met die banaan.Heb een budget van 200 daar daarop kijken we wel hoelang we weg blijven :mrgreen: Misschien langs wat familie dat we de tent bij hun neerzetten (hebben we alweer een nacht gratis)

Kamperen met de tent, met 2 volwassenen en 1 dreumes. We zijn twee jaar geleden samen geweest (voor het eerst echt kamperen voor mij, mijn man doet het al zijn hele leven). Ik was meteen overstag :slight_smile: Niks boeken, gewoon rondtrekken met zijn drietjes.

Twee jaar terug waren we nog geen 1000 euro kwijt, 2 weken, zo goed als elke avond uit eten.

Vorig jaar i.v.m. nieuwe huis alleen een weekje op Texel wezen kamperen, dat kostte veel minder, omdat we toen weinig uit eten gingen met een baby.

deze zomer weer 2 weken trekken, en waarschijnlijk veel meer zelf koken, dus ik denk dat we een stukje goedkoper uit zijn, ik schat 700 of 800 euro ofzo voor 2 weken (terwijl we eerst in een huisje in Engeland wilden gaan zitten met familie, waar we al 1200 euro kwijt waren voor het huisje, nou, dat doen we dus echt niet!)

wij gaan dit jaar kamperen in Frankrijk…ingerichte luxe bungalowtent, hoeven alleen lakens e.d. mee te nemen.

Wij gaan dan 10 dagen voor 210 euro! Komen dan apart wel de kosten voor benzine en boodschappen, maar boodschappen reken ik niet echt mee, dat ben je anders ook al kwijt…geen idee hoeveel we aan benzine kwijt zullen zijn :shifty:

wat ook een leuk en goedkoop idee is! Huis ruilen met anderen…zo gingen wij vroeger altijd in het hoogseizoen 3 weken op vakantie! Erg leuk :slight_smile: en het kostte mijn ouders nooit wat, want wat ze moesten betalen voor een huis, dat haalde ze weer uit hun eigen huis, ideaal!

hoihoi

2 jaar geleden voor het eerst met de vouwwagen weg geweest naar een svr camping ik geloof 14 dagen voor 200 euro? en dan natuurlijk wat exstra’s voor ijsjes enz. Nienke was toen 4 en vondt het geweldig ze mocht de boer helpen ponny rijden enz. Ze was heel verdrietig toen we naar huis gingen.

Nu gaan we naar een vekabo camping voor ongeveer 210 euro 10 dagen en ook hier kan ze weer van alles doen. Ik ben wel benieuwd hoe het met die kleine zal gaan maar dat komt vast wel goed

groetjes

marlies

wat goedkoop allemaal…

Wij gaan 2.5 week met de auto en tent naar de cote d azur , let wel in het HOOG seizoen en waren gem 1800-2000 euro kwijt (met 2 volw en een kind).

Incl alles, dus vanaf de dag van vertrek tot de dag van thuis komst :wink:

Wij gaan in de zomervakantie 2 weken in een huisje in de Ardennen zitten.

We betalen daar 844 euro voor. Omdat wij van uitjes en veel extra’s houden hebben we het zakgeld geschat op 650 euro. Ik wil het met 1500 euro alles betaald doen. Hier ook naar plopsa, grot, treintje, etc. Dat tikt toch aan en wij zijn van mening dat je het hele jaar werkt om 2 weken het batterijtje op te laden. Wij hebben het er dus voor over.

Ik snap dat andere het zondegeld vinden.

Je kan het meestal zo gek maken als je zelf wil. Goed zoeken en je vind goedkope leuke vakanties.

Goh, ik doe echt iets verkeerd geloof ik. Wij zijn vorig jaar 3,5 week weggeweest. Eerst ruim 2 weken naar de Zuid-Franse kust en daarna een week naar de Alpen. Thuis heb ik alle kosten bij elkaar geteld (camping, tol, benzine, boodschappen, uitstapjes etc) en kwam uit op 4080 euro…Das dus wel erg veel, wat ik zelf ook al wel dacht. Dit jaar gaan we proberen het anders te doen.

@Kittycat wrote:

@mamaMarije wrote:

All inclusive verplicht je niet perse om te eten bij je hotel he :angel:

Tis alleen wel makkelijk dat áls je in het hotel bent je gewoon kunt halen wat je wilt, inclusief drankjes. Overigens ben ik nog maar 1x op all inclusive vakantie geweest.

We zijn een keer obv logies/ontbijt in Griekenland geweest en waren de halve dag bezig met flesjes water en andere drankjes regelen en bedenken waar we zouden gaan eten. Zo irritant.

Vorig jaar met de auto naar een appartement in Zuid-Frankrijk geweest, 22 weken zwanger, was een bewuste keus, was erg leuk overigens. Toen hebben we wel een paar keer zelf te eten gemaakt en de rest uit eten geweest.

Nu met baby willen we niet zo ver rijden, anders was zoiets wel een optie. Plus dat niet alles in de auto past om met een baby op autovakantie te gaan. Dit jaar wil ik gewoon in de watten gelegd worden :angel:. Ik ben wel op vakantie, ik ga dan echt niet staan koken, een berg handdoeken meeslepen, wassen, afwassen, schoonmaken, en helemaaaal niet met mijn wc-rolletje naar een vreemde wc lopen waar de halve camping met zijn al dan niet vieze billen gebruik van maakt, dan kan ik beter thuis blijven :slight_smile: Maar ieder zijn keus hoor, kamperen is voor kids dan wel weer leuk, alleen voor (deze) mama (en papa) niet.

Mijn mond valt echt open bij dit bericht. Is dit echt serieus? Halve dagen bezig om wat te drinken te regelen en niet met de auto wegkunnen omdat je een baby hebt… :shock:

Ik weet wel dat wij van een ander uiterste zijn, maar dit vind ik echt wel heel bizar. Wij gingen gewoon op fietsvakantie, met baby, dreumes en peuter. Lekker kamperen bij de boer, tent, slaapzakken, deryan bedje voor baby allemaal op de fiets of in de fietskar en gaan :smiley:

Wij overwegen dit jaar een auto te huren ivm mijn zwangerschap maar dat kost al zoveel geld dat we dat dan liever opzij leggen om een keer te gaan vliegen met ze. Riksjakids heeft heel veel geweldige verre reizen met kinderen, valt qua prijs echt super mee. Ik zou het echt veel liever daaraan besteden en nooit aan een duur huisje in ons saaie kikkerlandje.

Ik denk dat wij gemiddeld 600 euro uitgeven in twee weken, incl een dagje efteling, af en toe uit eten.