Uitdrijving

1e: totale bevalling (inleiding) 6,5 uur, uitdrijving 4 minuten (de gyn miste de bevalling :lol: )



2e: totale bevalling (natuurlijk) 3 uur en een kwartier, uitdrijving 1,5 minuut (lag nog op een onderzoekskamer en werd met een noodgang in een rolstoel gegooid en rennen over de gang naar de verloskamer)



3e totale bevalling (ingeleid) 2 uur en 3 minuten, uitdrijving 8 minuten (en dat leeeeeek toch lang! :shock: :roll: :mrgreen: )

Als ik dit zo lees dan denk ik 2 dingen…oh…de 2e gaat vaak makkelijker en aangezien de 1e me wel meeviel komt het vast goed :wink: en…help!! gaat bij iedereen de 2e echt sneller??? :shock:



Onze meis werd geboren om precies te zijn 2 uur en 37 minuten na de 1e wee, na een minuut of 20 persen, ongeveer 7 weeën. Volgens mij had ze er sneller uitgekund, maar na het wegzuchten van persweeën in de auto enz kon ik de omschakeling niet zo snel maken…dusse nr 2 wordt gelanceerd denk ik?? :angel:



Nog even en ik kan het vertellen! :mrgreen:

Kan je wel rekening mee houden Wieniex :mrgreen: , dus om dan nog in de auto te stappen… :wink:

Zoon nummer 1 heeft het mij erg zwaar gemaakt tijdens het persen.

Hij lag zo met zijn hoofdje dat ik hem zelf niet ver genoeg kreeg…dus met persweeen en al in de auto naar het ziekenhuis voor een vacuumverlossing.

In totaal 1,5 uur geperst bij deze bevalling.



Zoon nummer 2 heeft duidelijk voordeel gehad van de vrij gemaakte weg…hahaha.

Binnen 6 minuten persen was hij eral.

zonder ziekenhuisopname of wat dan ook…ok een paar scheurtjes maar wat was ik trots op mij zelf zeg.



Het persen vond ik ook vreselijk.

Had de ervaring van de eerste bevalling nog in mijn achterhoofd dus ik dacht dat ik weer in het zh zou eindigen.

Totdat de vk mij streng toesprak en zei dat we thuis gingen bevallen.

Maar persen = niet leuk :naughty:

@miranda79 wrote:

Kan je wel rekening mee houden Wieniex :mrgreen: , dus om dan nog in de auto te stappen… :wink:




De vk denkt dat we het ziekenhuis niet eens halen :mrgreen: Maar vorige keer had ik dus al volledige ontsluiting en persdrang maar was het vruchtwater zo groen/bruin dat we nog naar het zkh moesten. Hub moest er maar achteraan komen, ik moest meteen met vk mee…dusse ben benieuwd!! :mrgreen:

@wieniex wrote:

@miranda79 wrote:
Kan je wel rekening mee houden Wieniex :mrgreen: , dus om dan nog in de auto te stappen… :wink:




De vk denkt dat we het ziekenhuis niet eens halen :mrgreen: Maar vorige keer had ik dus al volledige ontsluiting en persdrang maar was het vruchtwater zo groen/bruin dat we nog naar het zkh moesten. Hub moest er maar achteraan komen, ik moest meteen met vk mee…dusse ben benieuwd!! :mrgreen:




Dat bedoel ik :mrgreen: . Ik had de drie keer ook het ziekenhuis niet gehaald, want toen ik het idee had dat ik echt ging bevallen, waren ze er zo… Ben héél blij dat ik dus al koos voor thuis, anders was ik in de auto bevallen…

De eerste keer heb ik anderhalf uur geperst, net toen de verloskundige zei dat als hij deze wee niet ging komen we naar het ziekenhuis gingen en ze een knip zette kwam hij gelukkig! Ik was de 2e keer dan ook wat huiverig voor wéér zo lang persen maar de verloskundige stelde me gelijk gerust dat dat niet zou gebeuren en hij was er met 3 persweeen!

mijn 2e bevalling was een heel stuk makkelijker dat was een keizersnede :wink: dus geen vergelijking (maar snel was het wel :silenced: )

@romata wrote:

Voor de dames die een 2de kindje hebben of meer.



Ben eens benieuwd of de uitdrijving, het persen minder lang duurde dan bij het 1ste kindje.En deed het persen minder pijn ?

En ging de bevalling van een 2de makkelijker ?


Eerste: 8 uur weeënstorm (maar dat wijt ik aan het kunstmatig breken van de vliezen) - kwartier persen.

Tweede: 2,5 uur bijna fluitend - 10 minuten persen (2 persweeën). Het persen ging bij de 2e heel natuurlijk, mijn lijf deed het werk. Zal niet zeggen dat het persen geen pijn deed, maar het was maar heel kort, na de 2e perswee was ze er al!

Bij de eerste heb ik bijna 1,5 uur geperst en uiteindelijk met een knip geboren.



Bij de 2de kreeg ik 5.07 uur de eerste wee en die werd om 5.56 uur geboren met twee persween. De 3de werd geboren binnen 5 minuten, vanaf het breken van de vliezen :mrgreen: om 6.01 uur.

Deze bevalling zou ik met liefde weer overdoen 8)

Kijk, dit zijn nou fijne berichten om te lezen :lol:



Alhoel ik bij de eerste ook niet te klagen had hoor. Bevalling van ongeveer 6 uur met 39 minuten persen. Ook ik vond de persweeen veel minder heftig dan de ontsluitingsweeen.

Hier ook hoor. Eerste duurde 35 minuten, tweede twintig minuten en derde negen minuten. Heel de bevalling ging vlugger. Eerste duurde 5.5 uur (ingeleid), tweede thuis duurde 12 uur en derde een uur en negen minuten. Mocht er een vierde komen dan wordt die gelanceerd vrees ik.

Ow dat persen is heerlijk. Zoals iemand die ik ken ooit zei: eindelijk krabben na negen maanden jeuk :mrgreen: