Uitdrijving

Bij de eerste heeft het hoofdje nooit gestaan omdat hij er met grof geweld uitgerukt werd.

Bij de tweede was het dus een eerste ervaring maar het viel me mee.

De vk adviseerde me om het staan van het hoofdje rustig te accepteren en vertelde dat als je dat gedeelte rustig ondergaat dat de kans op uitscheuren klein in omdat je de huid langzaam op laat rekken.

Ik had 1 klein hechtinkje nodig.

Mijn benieuwen hoe het bij mij gaat dan, zonder de aanloop van 10 weken weeën + opname, heb ik er vanaf half 4 tot half 11 over gedaan met weeën en vanaf half 11/kwart voor 11 geperst tot half 1, tot slot met vacuuum geboren… dus mij benieuwen…

(ook leuk, een vrouw die op je buik doet, en ik nog roep ‘Je doet me (&@(& Pijn!! Houd nou is op!’ …)

hier ging de eerste supermakkelijk…en de tweede viel hier zo tegen…ging allemaal veel moeizamer duurde langer en vond ik pijnlijker…maarrrrrrrrr dat kan ook komen omdat ik bijd e erste niet wist wat ik kon verwachten…het 1000% meeviel mij daar ook op ingesteld had weer want iedereen zegt dat het de 2e keer makkelijk gaat en dat het daarom dus zo tegen viel…

Bij mijn eerste heb ik niet geperst want ik bleef op 3cm ontsluiting hangen en kreeg uiteindelijk een keizersnede.

Bij mijn tweede heb ik anderhalf uur geperst en hij is uiteindelijk geboren dmv een vacuumverlossing.

Bij mijn derde heb ik 13 minuten geperst en toen werd zijn hoofd al geboren.

1e 40 minuten met knip en vacuum…(na 30 uur weeen)



2e slechts 8 minuten :thumbup: (na krap 3 uur weeen)

3 uren :?

en toen maar ingeknipt en vacuumverlossing geworden.



Ik hoop dat een mogelijk volgende keer dus ook wat minder lang duurt :eh:

Ik vond de 2e wel makkelijker gaan als de eerste…ik hoefde bij de tweede maar 2x te persen en toen was hij er al…de pijn was toen ook niet zo heftig als bij de eerste…

De eerste was er binnen 4,5 uur en de tweede was er binnen 3 uur…

Eerste 40 minuten en een knip…

Tweede 5 minuten en een klein scheurtje…

de eerste hier was een zware bevalling , geen persweeen wel uitgeput door langzame ontsluiting , en uiteindelijk een vacuum nodig



tweede ingeleidt, na acht uur persweeen en volledige ontsluiting en persen ging veel makkelijk ik denk zes minuten geperst ofzo

Geen idee…



Bij de eerste was het een vacuum, wat ik dus een slachtpartij noem…maar toch was de 2e pijnlijker…met vacuum is het kort en heftig pijnlijk,maar dan is het kind er ook uit, bij de 2e (natuurlijke bevalling) gaat het kind stukje voor stukje…

Ik herinner me de 1e als traumatischer,maar de 2e als pijnlijker (wel meer veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer voldoening toen hij er eenmaal was).

Totale persfase en uitdrijving…om en nabij de 10 minuten…

(voordeel van de pijn is de vastberadendheid om door te persen).

Bij de 1e een uur en een kwartier geperst. Na een verdoving en een knip is ze geboren.



Bij de 2e een kwartier geperst, maar het moment dat het hoofdje eruit kwam was veel pijnlijker, omdat ik nu niet verdoofd was :wink:

Hiervan krijgt de mens weer moed :mrgreen:



Bij Isa duurde de uitdrijving 4 1/2 uur :evil: , dus het kan alleen maar sneller gaan lijkt me :angel:



(werd een KS uiteindelijk, kruinligging, lang moeten wachten op gyn/ok/anesthesie…zonder pijnbestrijding of iets :snooty: )

Wat fijn om te lezen zeg, dat eigenlijk wel bij de meeste de 2de bevalling een stuk sneller ging.

:thumbup:

Hier was bij de 2e alleen de uitdrijving korter hoor! De hele bevalling duurde langer dan bij de 1e.

bij lucas heb ik haast geen persween gehad die is met 9 cm gehaald met de vacuum en tang



thomas zat vast met zijn schoudertje dus hebben ze me geduwd op de buik, maar met 3x persen en werd hij geboren



iris heeft ook maar anderhalve minuut geduurt



dus al met al zijn alle kids binnen de 5 minuten geboren

Bij de eerste 55 minuten geperst, toen helaas alsnog de vacuumpomp :cry:





Bij de tweede 30 minuten geperst en toen weer die *** vacuumpomp :cry:









Dus het persen ging wel sneller (of ze grepen ditmaal sneller in, dat kan natuurlijk ook)



Verder waren beide bevalling qua tijd etc nagenoeg hetzelfde.

Mijn jongens lagen ook allebei in een bepaalde ligging met het hoofdje (???), zodat ik ze zelf niet zover kreeg.





Het persen vond ik verschrikkelijk, dikke ellende. Dat is gewoon niet mijn ding. Als vrouwen zeggen dat ze BLIJ waren toen ze mochten persen, dat het een opluchting was of dat het heerlijk was…die verklaar ik voor gek… :angel: (mijn mening dan he!!)

Hier ging het beslist makkelijker. Mik 43 uur weeën, persen heeft 1.5 uur gesuurd. Tes 9 uur weeën, persen heeft 9 minuten geduurd.

@minniemouse wrote:







Het persen vond ik verschrikkelijk, dikke ellende. Dat is gewoon niet mijn ding. Als vrouwen zeggen dat ze BLIJ waren toen ze mochten persen, dat het een opluchting was of dat het heerlijk was…die verklaar ik voor gek… :angel: (mijn mening dan he!!)


Persen vind ik ook verschrikkelijk, vond het ook geen opluchting (ja wel dat het einde van de bevalling in zicht was, maar het deed veel meer pijn dan de weeen die ik had en die waren al heftig).

Ik snap ook niet dat mensen kunnen zeggen ohh heerlijk toen ik kon persen.



Ik vond het vreselijk, het ergste van heel de bevalling leek wel of alles scheurde en brak van binnen en het persen toch niet kon tegen houden ( wat ik in het begin probeerde ).



De weeen zou ik liever 30 uur doen dan bijv een uur persen, met de weeen heb ik totaal geen moeite gehad.

@romata wrote:

Ik snap ook niet dat mensen kunnen zeggen ohh heerlijk toen ik kon persen.



Ik vond het vreselijk, het ergste van heel de bevalling leek wel of alles scheurde en brak van binnen en het persen toch niet kon tegen houden ( wat ik in het begin probeerde ).



De weeen zou ik liever 30 uur doen dan bijv een uur persen, met de weeen heb ik totaal geen moeite gehad.




Nou, ik heb dus die 30 uur weeen gehad (geteld vanaf dat ze om de 3 min kwamen) En geloof mij, die wil je ook niet hoor. Bij Eline duurde de persween bijna een uur, ze was een sterrenkijkertje.