Uit een potje of vers???

Ik merk om mij heen dat er bijna geen eten meer zelf wordt gemaakt voor babies, vandaar deze vraag!

Hier geef ik vanaf het begin á la rapley, maar heel af en toe krijgt (kreeg) Tyrone een potje. Maar das meer omdat een broodje shoama bijvoorbeeld niet zo heel erg makkelijk wegkauwt.

Hier altijd vers. Niet omdat ik per sé geen potjes wil ofzo, maar eigenlijk puur omdat ik daar tijd voor heb sinds ik lekker thuis ben. En ik vind het zelf veel beter smaken, dat zal voor kids niet anders zijn dan toch?

meestal potjes, maar ze eet nu steeds vaker met de pot mee :mrgreen:

Bij de eerste vers en soms een potje op een drukke dag…

Bij de tweede rapley gecombineerd met soms een potje…



Gelukkig nu beiden met de pot mee… :thumbup:

Anna Sofie heeft ongeveer 3 jaar lang potjes gegeten :shock: :oops:



Met Lev had ik in mijn hoofd dat ik dat niet wilde.

Dus die kreeg vers en eet nu gewoon met de pot mee. Behalve als wij iets heel scherps eten, lamb vindaloo ofzo dan krijgt hij wel een potje.

Maar verder geef ik hem wat wij ook eten, een combi van Rapley en voeren.

Jasper eet ook a la Rapley en weigert om potjes of ander gepureerd eten te eten, dus hij eet gewoon lekker met ons mee(ok, ik pas mijn kookstijl een beetje aan en voeg sausjes etc. pas toe nadat ik zijn portie er al uitgehaald heb). Wat mij betreft zou hij best af een toe een potje mogen hebben, maar ja dat spuugt hij uit(als ik het al in zijn mond krijg :roll: )

Tyrone krijgt veel dingen in de hand, maar er zijn ook dingen die ik ook met een lepel heb gegeven. Een aardappel in de hand, en de spinazie op een lepel :mrgreen: . Tegenwoordig pakt hij de vork trouwens af om het zelf te doen…

nano kreeg vers, rapley afgewisseld met geprakt danwel gepureerd. potjes enkel voor noodgevallen.



Ik vond het altijd weinig extra tijd kosten eigenlijk; haalde altijd een paar basisingredienten uit mijn eten en gaf dat aan nano, al dan niet vermurmeld. en dat was dat.

tot nu toe eigenlijk vooral potjes gegeven om te wennen en nu ga ik lekker verse dingetjes maken in de hoop dat ze die ook lust… Tessa wilde van fruit nooit vers en van warm eten uberhaupt bijna niks maar vooral geen potjes.



Maar volgens mij wordt er idd steeds meer naar de potjes uitgeweken.

Nou zijn de potjes natuurlijk niet minder dan vers tegenwoordig.

@mama tina wrote:



Nou zijn de potjes natuurlijk niet minder dan vers tegenwoordig.




en dat geloof ik dus niet :shifty:



Als je ziet wat er toch allemaal in gestopt wordt, dat geef ík een kind van net een half jaar dus echt liever niet.

en daarbij smaakt het altijd precies hetzelfde. Ik geloof toch echt wel in de kracht van gevarieerd, puur en vers eten…

mischa kreeg zoveel mogelijk vers.



Leren ze ook de structuren kennen, die potjes zijn zo eenzijdig.

Ieder weekend staan de potten en pannen weer klaar en heb ik het boek “Opperdepop” klaarliggen om weer wat nieuws uit te proberen. Altijd vers dus. En lekker dat ze het vind. 10 Via potjes gelijk de vriezer in en ik ben weer voor een tijdje voorzien.

@fiep klophout wrote:

@mama tina wrote:


Nou zijn de potjes natuurlijk niet minder dan vers tegenwoordig.




en dat geloof ik dus niet :shifty:



Als je ziet wat er toch allemaal in gestopt wordt, dat geef ík een kind van net een half jaar dus echt liever niet.

ook al zou je daar wel in geloven dan hoef je alleen maar een potje proeven om te weten waarom je kleintje dat niet lust, die potjes zijn zo :sick: :sick: :sick: hoe kun je ooit verwachten dat een kindje van gewoon eten houdt als hij/zij het eerste jaar alleen maar smakeloze/kleurloze smurrie voorgeschoteld krijgt???

Begrijp me niet verkeerd: niks mis met af en toe een potje, maar goed voor de smaakontwikkeling is het in mijn ogen niet :think: :shifty:

Sebastiaan kreeg altijd vers. Ik vind die potjes zo :sick: …

Daar komt bij dat hij allergisch reageerde op rijstebloem en dat zit in (bijna) alle potjes.

En vers is leuk, makkelijk en goedkoop :thumbup:

@eisblume wrote:

@fiep klophout wrote:
@mama tina wrote:


Nou zijn de potjes natuurlijk niet minder dan vers tegenwoordig.




en dat geloof ik dus niet :shifty:



Als je ziet wat er toch allemaal in gestopt wordt, dat geef ík een kind van net een half jaar dus echt liever niet.

ook al zou je daar wel in geloven dan hoef je alleen maar een potje proeven om te weten waarom je kleintje dat niet lust, die potjes zijn zo :sick: :sick: :sick: hoe kun je ooit verwachten dat een kindje van gewoon eten houdt als hij/zij het eerste jaar alleen maar smakeloze/kleurloze smurrie voorgeschoteld krijgt???

Begrijp me niet verkeerd: niks mis met af en toe een potje, maar goed voor de smaakontwikkeling is het in mijn ogen niet :think: :shifty:


Nou precies..
Neem zelf maar eens een hap!!
Onze leerlingen moeten leren hoe ze gezonde voeding kunnen bereiden en een onderdeel daarvan is ook babyvoeding. Dan laten we ze fruit en groente maken met dezelfde ingrediënten die ook in een potje zitten. En dan mogen ze zelf vertellen wat ze het lekkerst vinden :mrgreen:
Vers wint altijd ;-)

Die fruit uit potjes vind ik best lekker :stuck_out_tongue: , maar van groente heb ik alleen spagethie, macaronie en die rundvlees gehaald, die laatste vond ik niet lekker, die eerste twee heb ik in huis voor het geval dat… (maar dan gooi ik er nog wat italiaanse kruiden en kaas doorheen 8) )

hey maar lydia, hoe is dat bij A.S. dan gelopen dat je drie jaar potjes hebt gegeven? Ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen, dat nano nu nog potjes zou eten (of een jaar geleden ook al niet eigenlijk).





en kom je nog een ritje op mijn motor maken?

Vers!!! Alleen die lucht al uit potjes… :sick:

@fiep klophout wrote:

hey maar lydia, hoe is dat bij A.S. dan gelopen dat je drie jaar potjes hebt gegeven? Ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen, dat nano nu nog potjes zou eten (of een jaar geleden ook al niet eigenlijk).





en kom je nog een ritje op mijn motor maken?




geen idee hoe het precies ging. Maar zij was gek op spinazie (riep ze in de super steeds om nazi nazi!) en lasagne en wij vonden het wel best.

Maar die kreeg haar nutrilon ook uit van die pakken kant en klare melk en niet gemaakt van poeder :oops:

Maar zij eet nu wel alles hoor. Olijven, garnalen, blauwschimmelkaasjes, ze vindt het allemaal heerlijk. Dus ze is niks te kort gekomen denk ik.