Uit een potje of vers???

fruit, vers en potje door elkaar (stukjes vind ze :sick: )

groente, om te wennen nu nog potjes met 1 smaakje tegelijk



Binnenkort gaat deze mama kokkerellen en pureren in een aftands apparaat uit de jaren 70 van mijn mamsie :mrgreen:

Mea eet liever potjes dan vers, maar ze krijgt toch meer vers… alhoewel ze dus minder eet dan :roll:

Potjes met stukjes is :drool: , vers met stukjes is :sick:



Tijdens de zs at/eet ik er zelf wel eens eentje tussendoor :oops: , denk dat het dan beter is dan vettige friet :wink:

Zo slecht is het niet, al proeft het wel allemaal hetzelfde… :eh:

Fruit altijd vers.



Groente ben ik begonnen te geven mbv de rapley methode (ging goed). Af en toe gaf ik gepureerd. Later alleen nog geprakt, Ymke weigerde toen rapley… Sinds ze 1 jaar is weigert ze al het warm eten. Aangezien zij niet later dan 17.00 uur moet eten (anders is ze echt niet te genieten) krijgt ze vaak een potje… Dit vooral omdat ik anders mijn best doe om het warm eten voor haar om 17.00 uur op tafel heb (hub moet tot 17.00 uur werken) en ze dan al weigert voordat ze het geproefd heeft… Samen eten werkt ook niet. 2x in de week weigert ze met de pot mee (in het weekend eten we samen)… De rest van de week krijgt ze een potje. Meestal weigert ze dat of eet ze 3 happen… Tenzij het boerenkool of bruine bonen is…



Dussss… Fruit altijd vers, groente meestal een potje…



Ik zou het liefste gewoon voor haar koken en dat we met z’n allen eten, maar wat niet gaat, dat gaat niet…

@Krystle wrote:

Ik zou het liefste gewoon voor haar koken en dat we met z’n allen eten, maar wat niet gaat, dat gaat niet…


Kan ik me voorstellen :hug: en dan zoek je dus een andere weg :-*



Ach je kiest gewoon een manier die voor jou en je gezin werkt. Natuurlijk wil je graag alles vers geven, maar als dat niet haalbaar is, dan is een potje een prima alternatief! Alleen vind ik het zo grappig dat veel ouders klagen dat hun kind (later) niks lust en dan hoor je dat ze vroeger alleen potjes aten, in het restaurant altijd het kindermenu krijgen(standaard kroket/kip met patat) en papa en mama eigenlijk ook best lastige eters zijn :roll: :wink: :mrgreen:

Hier in het begin potjes, aangezien ze vers niet wou eten. Langzaam aan vers eten gewent en nu eet ze alles met de pot meer. Alhoewel bij dingen die ze echt niet lekker vind nog rustig zegt: doe maar een potje :smiley:

Na 3 maanden worstelen met het avondeten a la Rapley, ben ik van pure ellende maar op potjes overgestapt. Dit was het enige wat ze wilde. Ik vind het eigenlijk niet echt wat. Het smaakt allemaal hetzelfde en de lucht :sick: Maar ja, Nikkie is al zo’n kleintje, er moet toch ook wat in!



Maarrrrrr…sinds deze week eet ze ook mijn eigengemaakte brouwsels, gepureerd en wel. :dance: Dus nu staan er voor nood nog 2 potjes in de kast, maar wat mij betreft was dit de afdeling potjes.

Wat is de achterliggende gedachte achter de Rapley methode??

Wat een kook dames allemaal hihi

Hier krijgt hij fruit vers en groente uit een potje aangezien wij nu nooit aardappelen eten en hij nog maar 1 eet of zo krijgt hij gewoon een potje en kan niet zeggen dat hij het niet lekker vind , hij eet al een potje geheel op.

Fruit doe ik dus wel vers maken , maar denk dat er tegenwoordig kwa versheid niet veel verschil inzit …

En als hij straks echt mee kan eten ( dus met kruiden en zout) dan krijgt hij ook dat vers .



groetjes

heb gisteren voor het eerst zelf gekookt…kip/aardappel/peultjes :drool:



smaakte veeeeel beter dan de potjes (die vind ik allemaal hetzelfde :shock: )

Meer potjes dan vers…

Fruit kreeg ze heel lang uit potjes zeker een jaar. Omdat ze zich in echt fruit verslikte het niet moest enz. En die potjes heerlijk. En dan vanaf 6maand. Die van 8maand moest ze ook niet de veel stukjes erin ofzo.



Vast eten.

Zelfde verhaal met verslikken etc. Dus ik gaf haar een potje om 5uur. En als wij gingen eten gaf ik haar wat wij ook aten op dr bordje en wat mij part speelde ze er mee likte ze er alleen maar aan of at het soms toch nog. Ze deed maar. Ik dacht ze krijgt vanzelf wel intresse.



(heb wel pogingen gedaan maar dan ging t alleen nog lastiger, trouwens ook flessen drinken was dramatisch)



Tot ze 1jaar was we waren in turkije. Kleine meid eet sinds dien alles met de pot mee van de 1 op andere dag. Ze drinkt prima alles is goed. We waren allemaal denk ik lekker ontspannen haha weet hetook niet. Nu eet ze nog steeds prima. Ja wel is een fase van een week drammen maar dat is uittesten niet omdat ze iets niet lust. Dus vanaf 1jaar heeft ze volledig met de pot meegegeten, alles ook fruit.

Jayden kreeg meer potjes dan vers eigenlijk. Vers at hij niet en ik wilde toch dat hij iets binnen kreeg. Na een jaar ben ik meer vers gaan geven en dat ging steeds beter. Hij eet nu alweer ruim 1,5 jaar gewoon met de pot mee en dat gaat prima.

Veelal vers, met af en toe een potje (maar dat is meer zodat ik straks voorraadpotjes heb :oops:

Maar ik stoei graag met de babycook dus als ik genoeg voorraadpotjes heb dan is het alleen nog maar vers!

Hij vindt het tot nu toe beide :drool: