Typisch Eindhoven......nu met het resultaat!

Ik wil graag weten wat typische Eindhovense stadsgezichten zijn?



Kan iemand mij hieraan helpen?



Ik ben een beetje bekend in Eindhoven, en kom op deze plekken uit



Piazza

Bijenkorf gebouw

PSV-Stadion

Station

De Effenaar

Stratums Eind



Van Abbe museum

meneer in rolstoel

bowlingballen Kennedylaan







Weet iemand nog andere typisch Eindhovense plekjes?

Ruud tipte mij nog via PB over het Evoluon, is inderdaad typisch Eindhoven maar ik wilde eerst eens de locaties in de binnenstad gaan vastleggen.



Dus het liefste de plekken die op loopafstand zijn vanaf het station.



Misschien dat ik daar morgen even naartoe rijd (Evoluon) ben daar morgenavond in de buurt.

Typisch Eindhoven… die meneer in rolstoel die ‘een cola met Jesus heeft gedronken’ :angel:



Weet je wie ik bedoel?..



Maar dat is vast niet wat je bedoeld met: typische Eindhovense stadsgezichten…



Moest wel meteen aan hem denken…

de bowlingballen aan het begin van de Kennedylaan? Of bedoel je echt gebouwen die Eindhoven typeren?



(Kennedylaan is nu omgetoverd in Park Hilaria…erg leuk voor de kids trouwens, zo’n megakermis!)



Het van Abbe museum?

Bedankt…



Park Hilaria is maar t/m morgen dat red ik niet denk ik.



Fai…Ja die man. weet alleen niet of ik die durf te portreteren?

Moet ik wel even vragen dan aan hem :shifty: :shifty: :shifty:

Typisch Eindhoven… Anne-marie dan mag deze niet ontbreken vind ik. Zonder deze was Eindhoven nooit zo bekend geworden… en volgens mij behoorlijk in het centrum.



De oude Philips fabriek

@Anne-marie wrote:

Bedankt…



Park Hilaria is maar t/m morgen dat red ik niet denk ik.



Fai…Ja die man. weet alleen niet of ik die durf te portreteren?

Moet ik wel even vragen dan aan hem :shifty: :shifty: :shifty:




Hij ‘lijkt’ me een man die wel ‘vastgelegd’ wilt worden op camera… aangezien hij wel gretig is qua aandacht, om zo zijn boodschap over te brengen… maarja, je weet het niet he… :shifty: :shifty: :shifty:



Veel plezier iig… in Eindhovuhhhhh… 8)

even de vvv site van eindhoven checken daar staan alle bezienswaardigeheden en mooie plekjes op…

mm k woon zelf behoorlijk dicht bij eindhoven in de buurt, maar denk dat je al een hele hoop genoemd hebt…



wat betreft “jezus” (zo noemen ze hier overal die man) vraag ik me af of hij er nog wel is, maar anders weet ik zeker dat je hem wel mag pertretteren…



ik denk nog even mee na, en als ik nog ergens op kom hoor je het!



de carpendocnkse plassen zijn ook wel redelijk bekend… al weet ik niet of dat goed vast te leggen is… en eindhoven is lichtstad, maar de lichtjesroute is pas in het najaar meen ik… dus daar heb je nu weinig aan

Steentjeskerk, station (of is dat al genoemd?) heuvelgallerie, Philips Nederland (aan de Boschdijk), Catharinakerk, de admirant en de regent, Philipsfabriek met het lampenmaakstertje, Petruskerk, Kennedytoren, Vestedatoren, Schouwburg, TUe, ehmmmm… even denken…



Daf/OBAM-gebouw aan de Rondweg, Paterskerk, Koetshuis bij Heuvelgallerie, klokkentoren van Philipsgebouw Strijp, Holyday Inn hotel, Stadhuis(plein).



Piazza!



Sorry als er al dingen genoemd zijn, ik ratel maar even wat op! :smiley:

http://www.theoldhometown.com/eindhoven

Van alles over Eindhoven oo deze site.

@faizaa wrote:

Typisch Eindhoven… die meneer in rolstoel die ‘een cola met Jesus heeft gedronken’ :angel:



Weet je wie ik bedoel?..



Maar dat is vast niet wat je bedoeld met: typische Eindhovense stadsgezichten…



Moest wel meteen aan hem denken…




Toevallig waren wij een paar maanden geleden een dagje in eindhoven, zaten op het terras en toen kwam er een ouwe man in een rolstoel langs die elke 5 meter bleef staan en maar preken…



Vast dezelfde, toevallig dat we die dan hebben gezien daar.

De witte dame.



Is toch rond het centrum?

@Goudvis wrote:

@faizaa wrote:
Typisch Eindhoven… die meneer in rolstoel die ‘een cola met Jesus heeft gedronken’ :angel:



Weet je wie ik bedoel?..



Maar dat is vast niet wat je bedoeld met: typische Eindhovense stadsgezichten…



Moest wel meteen aan hem denken…




Toevallig waren wij een paar maanden geleden een dagje in eindhoven, zaten op het terras en toen kwam er een ouwe man in een rolstoel langs die elke 5 meter bleef staan en maar preken…



Vast dezelfde, toevallig dat we die dan hebben gezien daar.




Dat zal em vast zijn… ik zag hem altijd als ik in E’hoven was…

…dat is Arnol! Laat je vooral eens zegenen :wink:



Nee, hij heeft heel lang geleden een ernstig ongeluk gehad waarbij hij bijna is overleden. Toen is hij ‘tot het licht’ gekomen, en ziedaar het resultaat…



Is de High Tech Campus al genoemd?



En het station? Dat is namelijk een radio!

en vergeet de witte dame niet natuurlijk.

En ik geloof dat Arnol wel wil poseren hoor, je loopt dan wel het risico dat je gezegend wordt :wink:

Hahahaha. Daar zit ik niet echt op te wachten hoor!

De lichttoren,(witte gebouw tegenover de mediamarkt) Is als het goed is weer helemaal opnieuwe verlicht met led licht.

De witte dame zou ik zeggen en de Effenaar misschien (ook wel een apart gebouw om te zien). De Regent (naast de witte dame). Die bowlingkegels staan er altijd, die hebben niks met de kermis te maken.



Resultaat wel showen hier hoor!

Ben vandaag op pad geweest. Was een hele klus…

Was met de trein gekomen en had een fiets gehuurd.



Ben ze nog aan het uitzoeken, maar zal er wel een paar plaatsen tzt…