Twijfel. (verschoont of niet...) upd pag 4.

Wij hebben sinds vandaag kruidvat luiers (4 maxi), we hebben normaal Europrofit, omdat Riley hier niet op reageert, hij reageerde heel heftig op andere merken.

Anyway, Europrofit heeft het kdv in zijn bezit. (hier moet je luiers meegeven).



Nu heb ik vanmorgen dus Kruidvat luier aangegeven voor hij wegging,

en hij komt met dezelfde luier terug (zelfde merk + zelfde maat), natuurlijk kan het zijn dat ook het kdv dit merk gebruikt, maar naar mij weten hebben hun pampers. (Weet ik dus niet zeker).

Riley is wel vaker thuis gekomen met een ander merk dan ik mee gaf.

Maar dit was dan een luier met een groene kleur (?) (Riley is 13kg dus luiergroep daaruit?)



Maar hij had dus dezelfde merk + maat aan, die nogal vol was. (Wat hij dus heeft na veel plassen 's nachts).

Het verbaasd me toen ik vroeg hoe het met zijn billen ging (hij krijgt tandjes), zei 1 iemand ‘Ik heb hem niet verschoont’, ze vroeg het aan de andere, en die moest nadenken… en kwam een beetje twijfelend ‘Was beter’…



Thuis aangekomen twijfel ik dus, ik beschuldig niet, want ik weet het niet.

Maar Riley heeft nooit 's middags zo een volle luier als je hem gewoon verschoont. ('s middags plast hij minder, pas einde van de dag echt veel en 's ochtends).



Hoe moet ik dit nou aanpakken?

zou de volgende keer nog even aankijken… als het dan weer zo’n mega luier is… dan zou ik er echt wat van zeggen.



Als je het echt zeker wilt weten misschien de luier ‘merken’? :oops: (onder de plakstrip een kruisje met een stift zetten ofzo)

ik zou volgende keer gewoon zeggen goh vorige keer was zijn luier erg vol bij thuiskomst, willen jullie hierom denken en tussendoor nog even verschonen? Zo breng je het subtiel maar zet hun wel aan het denken…

Ik dacht aan een combi van de 2 bovenstaande reacties…luier merken (om voor jezelf zekerheid te hebben),maar het alsnog (los van of hij verschoont is) toch even aangeven…misschien zijn de verschoonmomenten niet goed…dan kunnen ze daar alsnog iets mee…

@Cariska wrote:

ik zou volgende keer gewoon zeggen goh vorige keer was zijn luier erg vol bij thuiskomst, willen jullie hierom denken en tussendoor nog even verschonen? Zo breng je het subtiel maar zet hun wel aan het denken…




Same here.



Gewoon aangeven dat de luier te vol was.



Vind het toch raar, op een kdv heb je minstens 3 vaste luierverschoningen en met poep nog er tussendoor…



Toen ik nog op een kdv werkte hebben wij het andersom gehad. Moeder zat in de bijstand en moest regelmatig solliciteren. Kdv werd voor haar vergoed. Zij bracht haar kind om 7 uur en haalde hem om 7 uur weer op.



De luiers waren als hij kwam drijf en drijf nat, megavol en het stonk vreselijk. Kind werd gewoon verwaarloosd. Heb een keer een kruisje op de luier gezet om te kijken of mijn vermoeden waar was en het was zo. Heel zielig want je kan er zooo weing aan doen :doh:



Maar goed jij kan er wel wat aan doen :slight_smile: , gewoon aangeven. Ze MOETEN verschonen. Het is heeeeeeel erg raar dat meerdere dames dus niet weten op hij wel of niet verschoond is op een dag.

Gewoon zeggen hoor, hoe krijgen kindjes een kapot kontje,zo dus !

inderdaad net madre zegt kruisje erop zetten met stift :thumbup:



vorige keer zei ik op de psz dus ook , of ze wel afdoen met billendoekjes, ze zeiden dus dat ze dat daar zelf hebben, ok kan maar meestal deden ze dat niet dat afpoetsen, alleen als ze gepoept hadden.



en I, lona zag er altijd goed gevet uit :mrgreen: (dat zei de juf)

doe altijd standaard beetje sudo op. nooit kopot konttje en altijd regelmatig verschonen :thumbup:

luiers waren als hij kwam drijf en drijf nat, megavol en het stonk vreselijk. Kind werd gewoon verwaarloosd. Heb een keer een kruisje op de luier gezet om te kijken of mijn vermoeden waar was en het was zo

De tranen schieten me gewoon in de ogen :cry:

Wij hadden dat idee bij ons vorige KDV ook wel. Toen is Rudie heel resoluut gaan voelen; was de luier te vol of zat er poep in, dan verschoonde hij daar ter plekke op hun wisselplek de luier. Daarna was het heel vlug zo dat ze wel luiers aanhad die niet overvol waren als ze opgehaald werd…

het is idd wel raar dat ze niet weten of Riley verschoont is of niet

Ik zou dat gewoon zeggen: laatst kwam ik Riley halen en niemand wist of hij verschoont was of niet, en toen ik later thuis keek leek het alsof hij de zelfde luier aan had die hij van mij aan gekregen heeft.

en zeker omdat je heb aan gegeven dat hij uitslag heeft, ik check dan meestal even hoe erg het is. sommige ouders zeggen dan oo zo erg tot bloedens toe en dan valt het opzich wel mee. als het echt heel erg is dan weet je van te voren dat het kind dus gewoon vaker verschoond moet worden



het is wel vreemd dat hij ook vaak niet de luiers aan heeft die jij mee geeft. dat zou ik ook even aan geven.



Wat wij soms doen op het kdv als er kinderen zijn die hun luiers op zijn leen ik van een ander kind, dat schrijf ik dan op en zodra dat het kind weer luiers mee heeft dan geef ik de geleende weer terug

dus dat zou ook nog kunnen dat ie andere keer wat anders heeft



als het vaker voorkomt kan je toch aan geven dat je graag wilt dat hij luiers van zichzelf aan heeft. omdat hij vaak uitslag heeft.







beetje door elkaar maar hoop dat je er wat mee kan :slight_smile:

Ik zou vragen of ze er nu kruidvat luiers hebben. Nee? Hoe kan het dan dat…?

Ja? dan zeggen dat de luier wel érg vol zat en vragen of ze er beter op willen letten!

Ok, we gaan dus gewoon merken, en wel even ‘in de groep gooien’,

dat ik toch hoop dat ze hem wat vaker zullen gaan verschonen.

Of willen opletten dat hij soms gewoon meer plast en zijn billen gevoelig zijn.



Mindy, het was me bekend dat ze soms ‘lenen’, in de zin van mandje is leeg, en achter ligt nog wel , maar die kunnen ze niet pakken (omdat Riley daar dan dus al ligt.).

idd, gewoon even in de groep gooien, een volle luier bij weggaan hoort gewoon niet. Wij hebben hetzelfde met kaya ook wel eens gehad dat haar luier echt mega vol zat en heb er direct wat van gezegd, daarna waren ze extra allert dat alle kindjes in de verschoonronde ook daadwerkelijk een schone luier krijgen!

@Roos wrote:

luiers waren als hij kwam drijf en drijf nat, megavol en het stonk vreselijk. Kind werd gewoon verwaarloosd. Heb een keer een kruisje op de luier gezet om te kijken of mijn vermoeden waar was en het was zo


De tranen schieten me gewoon in de ogen :cry:




Absoluut! zoiets vind ik echt een reden om de situatie eens voor te leggen aan het AMK :think:

hier heb ik hetzelfde gedacht. Nu moet ik eerlijk zeggen dat sinds hij op de peutergroep zit, ik sowieso twijfels heb bij de leiding, dus dan denk ik al sneller: zie je wel, ze verschonen ook nog eens niet.

Nu vind ik dat geen probleem als ik hem om 1 uur breng en mijn man haalt hem om 6 uur op, maar als hij er de hele dag is…

Op de babygroep hebben ze namelijk Aldi luiers, en wij hebben kruidvat. Maar opeens had hij een kruidvat luier aan toen ik hem een keer ophaalde 's middags. Niet dat ie overdreven vol zat, maar echt schoon wastie ook niet meer (maar dat kan natuurlijk). Tot ik vorige week weer zag dat hij dezelfde kleur/merk luier aan had als ik hem die ochtend had aangedaan. Ik baalde al flink, legde hem op zijn aankleedkussen, half scheldend. Bleek de luier nog totaal droog. Toen heb ik me even geschaamd. Ze hebben dus dezelfde luiers bij de peutergroep als wij hebben :wink:

maar als je twijfelt, gewoon even vragen! Hoe vaak ze gewend zijn hem te verschonen! Zeker als hij nu snel kapotte billetjes heeft, want da’s zielig!

wordt het niet genoteerd in het schrifjte? Hier wordt het bijgehouden hoeveel plas en poepluiers ze hebben gehad, vooral als ze jonger zijn is het wel handig om te weten of ze nou wel of niet al een poepluier hebben ehad.



Ik vind juist dat ze te veel verschonen. Onze uk gebruikt 4 luiers per dag… op dagverlbijf is dat wel vijf of zes.



vragen anders o fze voor j bvij willen houden hoeveel hij gepoept of geplast heft

Bij ons hebben ze standaard 3 rondjes verschonen op een dag en dan natuurlijk nog extra als de luier vol zit of er gepoept is. Ze moeten het ook heel duidelijk in hun overdrachtsformulier zetten of en hoe vaak er geplast/ gepoept is.



Ik vind het dus heel raar dat niemand je kon vertellen of hij wel of niet verschoond was :think: Ik weet natuurlijk niet hoe groot de groep is, maar ik vind zelf dat elke leidster daar wel antwoord op zou moeten kunnen geven(of ze de luier zelf verschoont heeft of niet).



Als ik jou was zou ik dus niet eens gaan ‘merken’(want als ze het zien voel je je ook knap lullig…), maar ik zou mijn twijfels aangeven bij de leidster die voor de groep van Riley verantwoordelijk is. En dan rustig zeggen dat je het niet zeker weet, maar dat je het heel vervelend vind dat niemand je met zekerheid kon zeggen of hij wel of niet verschoont was. En of ze er in toekomst gewoon goed erop willen letten hem bij tijds een schone luier aan te trekken. Punt. Zonder verwijten maar wel duidelijke taal :wink:

Ik heb het aangegeven…toen we hem ophaalden.

R. (die bracht hem weg) heeft gezien dat er luiers in ZIJN mandje zit (de europr)

Wij halen hem op, en hij heeft gewoon weer een kruidvat luier aan. (de 4 maxi die wij nu ook tijdelijk thuis hebben).

Ik heb nog gevraagd hoe het zit, en zij vertelden dus dat ze wel eens lenen van een ander kindje als het mandje leeg is. (Riley’s mandje staat boven de verschoontafel, net als alle andere) Zoals Mindy had uitgelegd.

En dat hij vandaag zijn eigen luiers gewoon kon gebruiken. Dus hoe dit kan…

Ik merk het… ik weet nu ook hoe (ik knip achter een heeeeeeel klein beetje in). En kaart het woensdag nog eens aan.

en, hoe is het woensdag gegaan?

jaaa les hoe is het gegaan ???

Ik heb wéér aangegeven dat ik hem errug! vol vind.

En vandaag kreeg ik een SCHONE!! Riley mee!! :dance: