twijfel over soort voeding

hoi meiden ik zit ergens mee wat betreft de voeding straks



ik heb altijd gezegd dat ik bv ging geven gewoon puur omdat mij dit zo normaal leek maar ik twijfel heel erg, ik ben niet iemand die overal maar borstvoeding ga zitten geven of als er andere bij zijn daar zou ik me echt niet prettig bij voelen. en angezien ik altijd veel weg ben lekker op visite en zo zie ik het ook neit zitten om elke keer te moeten kolven en daar rekening mee te houden dat ik wel genoeg heb. mijn vriend maakt het niet uit die zegt juist dat ik moet doen waar ik me prettig bij voel.



wat zouden jullie hiermee doen?

Ik zou het van het moment af laten hangen.

Gewoon proberen na de bevalling, voel je je er niet goed bij, kun je alsnog kv gaan geven.

Zo heb ik het in ieder geval wel gedaan. 'k Heb geprobeerd bv te geven, maar vond het echt vreselijk. Toen snel overgegaan op fv, kind blij en mama bij :smiley:

Deze keer probeer ik het weer, maar de fv haal ik toch ook alvast in huis :wink:



Groetjes,

Heleen

heleen daar zat ik ook aan te denken. hmm moeilijk als je het aan de vk vraagt zegt ze toch dat ik voor bv moet gaan, ik heb zelf ook op de kraamafdeling gewerkt en zei ook altijd gewoon proberen aar dat is nu wel anders nu ik zelf zwanger ben gek he.

Meid ik zou ook gewoon lekker een poging wagen tot bv…

Dan weet je iig hoe het is en kan je naar eer en geweten zeggen dat als het niets voor je is je iig het hebt geprobeerd :wink:

Gewoon proberen.

Je kan ieder moment weer stoppen, maar dan weet je in ieder geval of het echt niet bij je past.

Ik zou het toch eerst bv proberen. Ik heb zelf bv gegeven, en ik vond het net gemakkelijk als ik ergens naartoe ging: geen gesleur met flesjes etc. Meestal kun je je wel even afzonderen, of in een stil hoekje gaan zitten. En met een beetje oefening kun je heel discreet voeden, zodat niemand het doorheeft wat je aan het doen bent.

Maar als het idee van bv je echt tegenstaat, dan is het misschien toch beter om er niet mee te beginnen. 't Lijkt me sowieso geen goed idee om zoiets tegen je zin te doen.

Maar wat je ook doet, ik wens jullie alleszins heel veel geluk met jullie kindje!

@renzosmam wrote:

Meid ik zou ook gewoon lekker een poging wagen tot bv…

Dan weet je iig hoe het is en kan je naar eer en geweten zeggen dat als het niets voor je is je iig het hebt geprobeerd :wink:


Helemaal mee eens. Ik heb het niet geprobeerd en spijt gekregen… :shifty:

@Sisil wrote:

@renzosmam wrote:
Meid ik zou ook gewoon lekker een poging wagen tot bv…

Dan weet je iig hoe het is en kan je naar eer en geweten zeggen dat als het niets voor je is je iig het hebt geprobeerd :wink:


Helemaal mee eens. Ik heb het niet geprobeerd en spijt gekregen… :shifty:
:hug:

Misschien ooit bij een volgend beebje?? :angel:

Je kan ook kiezen om borstvoeding te geven en als je weggaat kunstvoeding mee te nemen. Nadeel daarvan is dat je dan wel misschien last kan krijgen van stuwing. Je kan ook als borst- en kunstvoeding geve. Kunstvoeding geef je dan op de tijden dat je meestal weggaat, zodat je als je met de baby weggaat je ook geen zorgen hoeft te maken over lekkages.

@renzosmam wrote:

@Sisil wrote:
@renzosmam wrote:
Meid ik zou ook gewoon lekker een poging wagen tot bv…

Dan weet je iig hoe het is en kan je naar eer en geweten zeggen dat als het niets voor je is je iig het hebt geprobeerd :wink:


Helemaal mee eens. Ik heb het niet geprobeerd en spijt gekregen… :shifty:
:hug:

Misschien ooit bij een volgend beebje?? :angel:


Vooralsnog ljkt het er niet op dat er een 2e gaat komen…

Thanks voor de :hug: anyway :-*

Je noemt nadelen van bv op, maar er zijn ook veel nadelen aan kv.



Misschien moet je dat eens op een rijtje zetten…

En dan ook de voordelen van bv en kv, want die zijn er ook.



Al met al zou ik in eerste instantie beginnen met bv.



Bij mijn eerste is het falikant mislukt. Ik vond dat gefrot aan mijn tepels helemaal niets…Ik heb het ook niet de tijd gegeven om het te laten slagen.



Ik had heel veel spijt en verdriet toen het niet gelukt wat.



Bij mijn 2e wilde ik het dus gelijk proberen. Ik had met mijzelf afgesproken dat ik door de eerste 6 weken moest.

Dat is gelukt. Plus nog 6 maanden extra :smiley:



Kv is zo gekocht…

@Lydia_h wrote:

heleen daar zat ik ook aan te denken. hmm moeilijk als je het aan de vk vraagt zegt ze toch dat ik voor bv moet gaan, ik heb zelf ook op de kraamafdeling gewerkt en zei ook altijd gewoon proberen aar dat is nu wel anders nu ik zelf zwanger ben gek he.




Nee hoor is niet gek :wink:

Het is altijd heel anders als het om jezelf gaat. Gewoon je gevoel volgen, dan komt het altijd goed.

(ik weet dat dat makkelijk klinkt dan dat het in werkelijkheid is… :wink: )

Wat ik zou doen?


  1. je goed inlezen, zodat je weet wat je verwachten kunt en wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld: heel veel vrouwen geven BV, en hoe vaak zie je er eentje in het openbaar voeden? Blijkbaar kan het zonder :wink: . En dat gesodemieter met flesjes vond ik ook drie keer niks hoor. Dus misschien dat soort dingen eens vragen aan ervaringsdeskundigen, bijv. op het BV-forum hier. Dan kun je je een beeld vormen.


  2. gewoon eraan beginnen. Stoppen kan altijd nog. Al doe je het maar een week, dan nog heeft je kind er profijt van. Als je eenmaal bezig bent, weet je hoe het bevalt en als het niks is, dan stop je. Niet geprobeerd is altijd mis en dat zou toch zonde zijn.

Je geeft als hoofdreden aan dat je het niet ziet zitten om bij visite te moeten voeden.



De eerste paar weken zal je nog niet zo snel op visite gaan bij anderen dus bv kan je dan nog lekker in de veiliheid van je eigen huis doen,

En natuurlijk kan je thuis ook gewoon prive voeden.

Gewoon ff lekker op je bed gaan liggen of zitten met je kleintje en laat die visite maar wachten beneden hoor.

Tegen de tijd dat je wel op visite wil gaan bij anderen en je het ook vol houdt om daar een aantal uren te moeten zitten en dus zal moeten voeden dan ben je misschien al zo gewend aan het voeden dat het je helemaal niet uitmaakt.

Natuurlijk kan je daar ook altijd aangeven dat je graag even prive wilt zitten.



Bij Luca heb ik heel vaak ff op de slaapkamer van andere gezeten omdat hij anders afgeleid raakte tijdens het voeden door omgevingsgeluiden.

Ik zou me er dus niet te druk over maken en een oplossing is zo gevonden en om deze reden helemaal niet te beginnen vind ik echt doodzonde.

na een gesprek met mijn vriend hebben we samen besloten om voor fv te gaan. ik voel me er gewoon niet fijn bij zie het echt niet zitten. ik weet zelf heel veel over borstvoeding heb ook voorlichtingen gegeven dus daar ligt het niet aan het past gewoon niet bij mij. ik zat er erg mee omdat ik dacht dat mijn vriend wilde dat ik bv zou geven maar hij zei ook je moet doen waar je je goed bij voelt. ik voel me nu echt opgelucht. zat er wel heel erg mee. ik snap dat niet iedereen het met me eens zal zijn maar ik sta 100% achter mijn beslissing. en dat is het belangrijkste toch.

Je hebt gelijk Lydia, je moet doen waar jij je goed bij voelt.





Maar begrijpen doe ik het niet.Sorry. :oops:

Je moet zeker doen waar je je goed bij voelt :thumbup:



Kan het ook niet laten om tóch te zeggen :shifty: Je wéét gewoon niet hoe bv voelt dus ik vind dat je zo een besluit dan nog niet ‘‘goed’’ kan nemen :silenced:



:angel:

Ik denk dat je zo’n besluit ook niet kunt begrijpen als je niet weet hoe dat gevoel dat Lydia heeft is. Ik heb het precies zo en dat is een gevoel dat je van binnen hebt dat je niet uit kunt vlakken. Ook ik ga weer geen bv geven, heb het bij Jim ook niet gedaan. Als je er niet achter staat vind ik het ook niet eerlijk naar het kindje om het te proberen omdat je ook altijd over kan stappen naar kv, dat lijkt me voor een kind alleen maar verwarrend, dan weer bv dan weer kv omdat het mama even beter uitkomt. Het is voor mij het één of het ander en niet van allebei een beetje. Ik ben een beetje preuts opgevoed dat zal misschien bij mij ook wel meespelen maar ik weet dat ze in mijn (schoon)familie dan gewoon de kamer binnen komen of roepen dat dat ook best kan waar een ander bij is, alleen bij dat idee al voel ik me heel ongemakkelijk ik kan het niet anders uitleggen…

hmmm ik wou nog even reageren met allemaal handige tips (als je er echt zo tegenop ziet om in het openbaar te voeden, kun je dan altijd een flesje gekolfde melk meenemen, of desnoods alleen dan kv geven) maar ik zie dat ik al te laat ben…

Jammer, het is natuurlijk fijn dat je er uit bent, maar ik kan eerlijk gezegd ook niet goed volgen dat je niet voor het gezondste van je kindje kiest om dingen/redenen die best makkelijk te voorkomen of verhelpen zijn…

@Tante Soesa wrote:

Ik denk dat je zo’n besluit ook niet kunt begrijpen als je niet weet hoe dat gevoel dat Lydia heeft is. Ik heb het precies zo en dat is een gevoel dat je van binnen hebt dat je niet uit kunt vlakken. Ook ik ga weer geen bv geven, heb het bij Jim ook niet gedaan. Als je er niet achter staat vind ik het ook niet eerlijk naar het kindje om het te proberen omdat je ook altijd over kan stappen naar kv, dat lijkt me voor een kind alleen maar verwarrend, dan weer bv dan weer kv omdat het mama even beter uitkomt. Het is voor mij het één of het ander en niet van allebei een beetje. Ik ben een beetje preuts opgevoed dat zal misschien bij mij ook wel meespelen maar ik weet dat ze in mijn (schoon)familie dan gewoon de kamer binnen komen of roepen dat dat ook best kan waar een ander bij is, alleen bij dat idee al voel ik me heel ongemakkelijk ik kan het niet anders uitleggen…


Ook dit kán een discussie worden…wat we niet zullen gaan doen want dat blijft eeuwig met bv/kv op het forum geloof ik :mrgreen:

Maar kv en bv kan je prima combineren enuh je hoeft niet te kiezen…ieder beetje bv is mooi meegenomen al doe je het een week :angel: