tweede auto

We denken er aan om een tweede auto aan te schaffen (occasion).



Onze eisen:


  • een kleintje (maar wij zijn beiden wel lang, dus benen moeten passen)
  • Er moeten twee kinderzitjes achterin kunnen voor onze kids.



    Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer…zoveel merken. Wie helpt me? Dan kan ik wat gerichter zoeken bij de dealers.



    Dank!

wij ehbben een fiat seicento… echt als boodschappenauto. Staan tot nu toe erg weinig kilometers op en rijd gewoon prima, handig omte parkeren! kost niet veel ook niet inv erbruik en wegenbelasting

Geen héél kleintje, maar ik heb een fiat grande punto, 3jr oud, ik ben zelf 1.84, mijn man 2 meter en zelfs die zit er prima in. Kinderen zitten prima op de achterbank en buggy gaat makkelijk achterin. Succes met zoeken, valt niet mee!

ow…beide lange benen, stoel op de achterste stand. Onze ukkies mogen als ze groter worden geen giga dikke benen krijgen, dat gaat danniet passen. Het is mar voro kleine stukjes…

Ik heb een Renault Clio. De meiden en ik passen er prima in (Sas voorin) A zit wel enigszins dubbel gevouwen, maar hij rijdt bijna nooit in mijn auto.

ik heb een hyundai i10 en vind het een heerlijke auto.

Ik heb gisteren mijn 3e Seat Ibiza gekocht. Nu eentje van 2009.

(Ik reed hiervoor 3 jaar in een Passat Station ivm een lease auto maar dat was als 2e auto wel te groot :D)



Maar ik ben heel blij met de Ibiza. Duitse kwaliteit en degelijkheid (Seat=VW). Als je een deur dichtgooit, gooi je ook echt een deur dicht! Niet zo plastic. Wegenbelasting en verzekering rond 60 euro per maand.

Rijdt 1 op 14-15, dat is voor een kleine auto heel redelijk.



Ik heb wel een 5 deurs uiteraard. En de Seat is ook redelijk waardevast. Ook niet onbelangrijk.

Ik heb ook naar een Polo gekeken. Ook fijn.

ik heb een vw polo, super dingetje, lekker zuinig , rijd super, als er wat aan is , dan zijn de onderdelen goedkoop, en het is een auto wat niet snel panne krijgt m, deze auto’s kunnen zo veel aan dat ze bijna niet kapot te krijgen zijn,

(aldus mijn man hij is automonteur, en kiest alleen het beste )



de polo is ook onze 2de auto , ik ben er erg tevreden mee

Skoda Fabia? Niet duur, wel veel waarde voor je geld enne…het is een volkswagen onder de motorkap :wink:

Ik rijd nu zelf een fiat punto, echt mn boodschappenwagentje… De duowagen past er achterin, 2 kinderzitjes op de achterbank en hub past er ook in.



Hiervoor had ik een seat ibiza, die was wel wat zuiniger met de benzine…

Je hebt niet zo heel veel gekke eisen, dus dat maakt het zoeken er niet makkelijker op. Misschien moet je je eisenlijstje iets verlengen: wat wil je maximaal uitgeven aan aanschaf, wat wil je maximaal kwijt zijn aan vaste lasten per maand, wat voor een verbruik zoek je naar, macimale leeftijd van de auto, drie of vijfdeurs? etc etc Dan vallen er vast al een aantal types af.



Op http://www.gaspedaal.nl kun je het gehele aanbod op internet bij dealers bekijken, zonder dat je alle afzonderlijke sites af moet speuren. Dat zoekt misschien al wat makkelijker.



Wij hebben trouwens twee weekjes geleden als 2e auto een Ford Fiesta aangeschaft. Manlief is bijna 2 meter en past er prima in. Hij gaat er net zoveel mee rijden als ik, dus daar hebben we ook zeker opgelet. De meiden hebben prima plek achterin.

rij hier naar volle tevredenheid in mijn 20 jaar oude toyota starlet rond :thumbup: .

10 jaar terug wel echt als woon/werk autootje gekocht en dat ging prima.

Pas er met mijn 1.80 ook makkelijk zat in. De buurman van 2 meter misschien iets minder :lol: .



Nu met 4 kids is het wat eh krap, maar met 2 kinderen kon ik er nog een buggy en kinderwagen bij kwijt hoor :thumbup: (en met 3 ook nog steeds buugy of wandelwagen).



Rijdt ondanks zijn leeftijd en alleen stads/in de buurt ritjes nog steeds 1 op 15/16 en weegt ‘geen drol’ dus wegenbelasting is ook laag (als ik hem voor langere afstanden gebruik haalt hij nog met gemak 1 op 18 ).



Als ik het geld had voor een nieuwere zou ik waarschijnlijk voor een yaris oid gaan.

Japanners rijden (bijna) altijd en ik hou wel van een ‘starten rijden’ autootje die ook niet duur zijn in onderhoud ed.



Oh ja… en dan zou ik er achterdeuren in willen hebben zitten.

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben natuurlijk wel wat eisen ten aanzien van kosten, hoeveel deuren etc. Maar welk merk…dat maakt dus niet zoveel uit.

En qua kosten wegenbelasting/verzekering etc. daar heb ik dus helemaal geen verstand van, dus Karin2, bedankt voor jouw overzichtje. We gaan er mee aan de slag.

Handig die link, en volg dit topic ook ff. Wij willen onze auto weg doen omdat ie te duur is, en dan een goedkopere aanschaffen… We hebben nu een Citroën Xsara (station) en zijn 40 pm belasting kwijt, en 62 verzekering, maar die wordt fors duurder…

@Marlous79 wrote:

Skoda Fabia? Niet duur, wel veel waarde voor je geld enne…het is een volkswagen onder de motorkap :wink:




Mag ik me hier bij aansluiten? Heb er hele goede ervaring mee. Echt een heleboel auto voor je geld; ontzettend compleet, degelijk en niet te duur in onderhoud en wegenbelasting. Het is dat manlief 'm total loss heeft gereden :doh:, anders had ik er vast nog steeds heel blij mee geweest!

Onze 2e is een Nissan Micra. :thumbup:

Ik zeg een alfa romeo 147 …



Of een seat ibiza… (Wij hebben ze beide :P)

Vanwege uiterlijk zou ik dan een 147 doen maar vanwege het rijden niet, ik hebe cht vaak sh!t met die alfa :think: :mrgreen: (even tussen ons hoor :wink:)

@Mex wrote:

@Marlous79 wrote:
Skoda Fabia? Niet duur, wel veel waarde voor je geld enne…het is een volkswagen onder de motorkap :wink:




Mag ik me hier bij aansluiten? Heb er hele goede ervaring mee. Echt een heleboel auto voor je geld; ontzettend compleet, degelijk en niet te duur in onderhoud en wegenbelasting. Het is dat manlief 'm total loss heeft gereden :doh:, anders had ik er vast nog steeds heel blij mee geweest!




Klopt, alleen vind ik dat de Fabia een suf imago/uiterlijk heeft.

De Ibiza vind ik sportiever en heeft hetzelfde onder de kap :wink: (wel minimaal 1.6 voor een sportiever berijder)

Een peug 307 :thumbup: Gewoon 3 deurs trouwens