ik zit er aan te denken om een EHBO curses te gaan doen…nu kan je uit twee mogelijkheden kiezen online EHBO volgen en gewoon in het eggie zeg maar…wat zouden jullie doen? :think:
vraag twee :
ships zwangerschapsdementie steekt weer de kop op…ben spontaan vraag twee vergeten. :think: :doh: kom ik nog even weer op terug sorry…
oja ik weet hem weer :mrgreen: :lol:
ik kreeg gisteren het blad voor zwangeren in huis met de vraag of ik lid wou worden voor de jong gezinnenpas…
heb je hier nu echt wat aan of is het weggegooit geld? het kost een 10tje per jaar.het is niet echt veel natuurlijk ,maar als je het nergens voor nodig hebt vind ik het weg gegooit geld.
jullie mening graag :lol:
in het eggie…
Heb zelf al jaren mijn EHBO en dat moet je gewoon ‘doen’.
Antwoord op vraag 2: Ik heb de pas en heb er nog NOOIT iets mee gedaan :doh:
absoluut in het echt! het op de juiste manier aanleggen van verband, stabiele zijligging, grepen bij verstikking, beademing enz enz. juist die belangrijke dingen leer je niet van papier vind ik maar alleen door te oefenen (en je cursus daarna regelmatig te updaten!)
ik hoor de leidsters op ons kdv al ‘klagen’ dat er ze in de praktijk die dingen nooit kunnen oefenen (gelukkig!) en het daardoor verleren.
bovendien heb je risico dat je dingen net verkeerd doet als je het uit een boek geleerd heb en dan kun je ook schade toebrengen.
in het echt doen hoor…!
En elk jaar op herhaling gaan anders raakt je info in je hoofd verouderd!
Ik heb ook ehbo en binnenkort ga ik EHBO bij kids volgen…
EHBO zou ik in het echt doen en de die pas heb ik ook 2 jaar gehad en nooit gebruikt.
heb 21 jaar geleden EHBO gedaan (en nadien heel actief geweest binnen het Rode Kruis hier in België) en nadien regelmatig bijscholing gevolgd.
Kan me niet voorstellen om dit uit een boekje te leren.
EHBO is doén, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Lijkt me vergelijkbaar met leren fietsen of autorijden. Dat moet je ook kunnen oefenen vooraleer je het kent.
2de vraag: aangezien we dat hier in België niet kennen, kan ik je niet helpen meis.
liefs
gerda
vraag 2:
ik heb die pas ook en ook nog nooit wat meegedaan :oops:
Ik zou de EHBO in het echt doen
En de pas zou ik NIET nemen.
ehbo lijkt me dat je dat beter in het echie kan doen, en die pas… net als mijn voorgangsters nooit wat mee gedaan.
Niet doen dus hahaha
Eigenlijk hetzelfde als wat iedereen zegt, EHBO zou ik zeker in het echt gaan doen, en die pas die heb ik ook, ergens…
@alyt wrote:
Eigenlijk hetzelfde als wat iedereen zegt, EHBO zou ik zeker in het echt gaan doen, en die pas die heb ik ook, ergens…
+1
Ken je die radiospot over reanimeren? Says it all.
Die pas heb ik niet, kan ik dus niet over oordelen.
@Sis wrote:
Ken je die radiospot over reanimeren? Says it all.
Precies, EHBO moet je DOEN voordat je het letterlijk in je vingers hebt.
ehbo online welke ppiiieeeppp heeft dat bedacht? ehbo kun je alleen maar in het echtg leren. Hoe dingen voelen hoe je een slachtoffer moet benaderen enz
en het is ook leuk om dat met een groepje te doen en te lachen
groetjes
marlies
oke beide antwoorden zijn superduidelijk…
EHBO niet online doen maar echt doen !!
de pas vooral niet aanvragen…weggesmeten geld
dank je wel dames
Inderdaad, de pas niet doen, ook hier heb ik er 10 Euro voor betaald en nooit iets meegedaan…
Groetjes,
Viratine
Ik heb die pas ook (nou nog niet die is onderweg.) maar weet niet wat ik er mee ga doen, kreeg hem gratis! :mrgreen:
Die EHBO cursus online daar hoort toch ook een praktijkdag bij? Ik heb toevallig gisteren zitten kijken naar een online EHBO cursus omdat ik een certificaat kinder EHBO moet behalen voor mijn werk als gastouder (ik heb hem al wel behaald, maar de herhaling niet meer gedaan :doh: )
Het leek me, juist omdat ik hem al eens gedaan heb, wel fijn om het thuis te kunnen doen en dan een praktijkdag erachter aan te gooien.