Mijn kleine poppetje heeft de TV ondekt, ze vind het helemaal fantastisch. Ze heeft als hij aanstaat alleen maar oog voor de TV. Mama en pappa zijndan niet meer interessant :shock: . Dus heb ik maar de babybright dvd voor haar gekocht (is van 3 mnd tot 3 jaar) schijnen ze intelligent van te worden (althands dat staat op de dvd :think: ), en een dvd van Nijntje ook superleuk. Alhoewel vraag ik me toch wel af of dat al goed is TV kijken met 4 maanden. Hoe doen jullie dat kijken jullie kleintjes ook wel eens TV?
Groetjes,
ja hoor,
superuitvinding!
hij kijkt tv en ik maak ondertussen een fles.
ideaal!
ook ben ik erg blij met nickelodeon hehehe
soms gaat ie ook ff tv kijken als ie wat druk is,
hij zit een stuk rustiger voor de tv als dat ik hem in zijn box of gewoon in zijn wipper leg…
en gelukkig doet ie ook nog andere dingen,
dus hij is niet helemaal tv ziek.
Wel lekker als ze daar rustiger van worden… maar dat doe je toch niet de hele dag? Die van mijn schoonzusje (half september geboren) zit de hele dag in zijn wipper voor de tv omdat hij niet zou willen slapen… lijkt me toch ook niet echt gezond voor een beebje…
Baby’s kunnen de beelden van de tv helemaal nog niet verwerken dus vaak zijn ze op het moment zelf heel rustig maar daarna worden ze weer druk om dat ze al die indrukken niet kunnen verwerken.Wil je ze dan toch voor de tv zetten zet dan de teletubbies op of tik tak dat is iets meer voor kleintjes en dus voor al geen nickolodeon,ik wordt daar zelfs helemaal gek van dus laat staan die kleintjes.
Ik denk dus dat die dvd niet zo slecht zijn want die zijn voor die leeftijd maar ik zou ze er idd niet lang achter zetten.
matthijs heeft ook de tv ontdekt…maakt niet uit hoe je zit, zijn koppie draait ie toch naar de tv…
Nu “kijkt” hij 'smiddags de tweenies en teletubbies…en dan gaan we samen meezingen enzo hahaha (nou ja ik probeer te zingen en hij kijkt alleen maar hoe debiel zijn mama doet haha)
Hij is trouwens na het tv kijken helemaal niet druk ofzo hoor!!!
gr. patricia
Mika huilde eigenlijk altijd als wij wilden eten. Sinds een paar dagen zetten we hem in zijn wipper voor de tv en dat vind hij geweldig en wij kunnen rustig eten. Hij zit er dan zo’n half uurtje in en dan is hij het ook zat, maar dat vind ik ook lang genoeg.
nah ‘vooral geen nickelodeon’,
tygo vindt het juist leuk
en als er eentje gevoelig is voor prikkels is hij het wel…
hij vind die bewegende beelden juist leuk (en er zijn ook programma;'s die rustiger zijn)
het maakt hem toch nog helemaal niet uit wat er op staat,
hij begrijpt het toch niet,
maar is wel helemaal gefascineerd door bewegende beelden.
en hij wordt er echt niet drukker van hoor,
ook niet daarna.
en nee,
hij zit niet de hele dag voor de tv :? ,
alleen als ie ff rustig moet zitten om zijn eten te laten zakken, of als ik zijn flesje klaar maak.
daarna gaat ie lekker spelen.
en trouwens,
we kijken ook samen tv,
gezellig, hij op schoot, lekker samen naar een simpel programma kijken.
vooral 's avonds na zijn fles.
Hier geen Nickelodeon…ik vind er zelf ook niets aan!
Wij kijken naar Ned.3 of naar Ketnet en soms naar de BBC, verder hebben we aardig wat DVD’s want dan kunnen we min of meer in de hand houden wat er gekeken wordt.
En savonds na het eten kijken we samen even naar Animal Planet…naar de funniest animals…even relaxen…groetjes,Monique.
Joost vindt het ook geweldig! Toch staat het me een beetje tegen om hem nu al voor de tv te zetten. Ik heb liever dat ie zich met ons of in de box vermaakt. Toch zet ik hem als wij aan het eten zijn en hij is aan het huilen voor de tv. Dat is het enige wat hem kan troosten rond een uurtje of 6 smiddags. Hij ligt echt heel geinteresseerd te kijken… :mrgreen:
Isa vind het ook leuk om tv te kijken. Als wij eten kijkt zei in d’r wippertje mee naar het nieuws en rtl boulevard :mrgreen: Gaat ze meebrabbelen :inlove: En daarna merk ik niks aan haar hoor, is ze niet druk of van slag. Verschilt denk ik heel erg per kindje.
hihihi heb net ook met Rick voor de buis gezeten voor teletubbies en tweenies.
Om teletubbies moest hij erg lachen en ook tweenies vond hij leuk
Ik heb het van de week geprobeert om de tv 10 min als oppas te gebruiken. Ben er eigenlijk op tegen maar de hele tijd koud eten was ik ook zat. Dus ik haar recht voor de tv gezet in de wipper. Nou ze heeft 10 min zo’n beetje achterstevoren in dat ding gezeten om te kijken hoe ik at. :mrgreen: Was veel leuker. :inlove:
Ik heb haar toevallig vanavond voor de tv gezet (een of ander programma waarin ze anderen voor de grap bang maken) en ze vond het erg leuk, want ze was erg zoet.
Gisteren kwam ik toevallig erachter dat ze tot 3x toe begon te jammeren als ik de tv op teletekst zette, maar verder kijkt ze eigenlijk nooit.
Maar misschien ga ik, na de positieve ervaring van vanavond, haar wat vaker ervoor zetten.
Om nog even terug te komen op Nickelodeon. Tot 12.00 uur zijn er speciale peuter programma’s op Nickelodeon. Zoals Noddy, Dora, Boeba, Pieter Post, Blues Clues en zo heb je er nog meer van.
Na 12 uur vind ik Nickelodeon ook niet meer zo leuk en dan zijn we toch meestal de hort op, en 's-ochtens is het inderdaad wel even handig als hij zichzelf vermaakt voor de tv. Kan ik tenminste ook lekker wat in huis doen.
Ik laat Bram niet bewust tv kijken maar als wij kijken kijkt hij ook ooit mee en dan vooral de reclame… :roll:
Sterre huilt bijna altijd vanaf een uur of half zes tot de volgende fles. (7uur) Drie dagen geleden begon ze dus weer aan haar huiluurtje. Ik pakte haar even bij me en de tv stond aan. Ze zag de tv en was gelijk stil. Als ik draaide dan draaide zij richting de tv. En als ik zorgde dat ze de tv niet kon zien dan begon ze weer te huilen.
Dus sindsdien als ik eten ga koken of ga eten gaat zij in de wipstoel voor de tv.
Ja zeker wel … Myriam kijkt 2 soms 3 keer tv op een dag. Smorgens smiddags en sesamstraat voor de avond…
Ze vind het geweldig om nick jr of kidsplay of nederland 3 te kijken met teletubiies of de tweenies… Als het maar vrolijk is met muziek
Liefs Marian
Dora is helemaal favoriet bij Wessel…
da’s trouwens ook de enige die ik wel eens aanzet… (als ik er aan denk)…
dora gaat heeeeeeeeeeeeeel traag en rustig (gaaaaaap)… is niet schreeuwerig of zo…
cas kijkt ook wel eens nickelodeon, ideaal voor de kleintjes. vooral als hij een beetje vervelend is. Maar ik laat hem niet zo heel lang tv kijken!! Er zijn ook wel dagen bij dat hij helemaal geen tv ziet…
Zijn leukste programma is toch wel Dora en daarna Backyardigans en Blues Clues haha…