TV plasma led of lcd

Wij gaan een tv kopen.

Hebben jullie tips? Waar op te letten enz? Merk?

Wij twijfelen erg tussen plasma en led

Wij hebben een samsung Led tv en zijn er erg over te spreken, super helder beeld en je kan het beelscherm gewoon met een allesreiniger afnemen als er vette vingers op zitten dat is bij een LCD niet echt aan te raden :wink:

Wij hebben een 42" plasma en hebben net gekeken naar een nieuwe tv, een 52 inch. We hebben even LCD overwogen maar als je eenmaal plasma gewend bent, wil je niet meer terug.

LED hebben wij ook naar gekeken en de leds die wij gezien hebben vonden wij veel te fel, te scherp en te dynamisch.

Wij gaan weer voor Panasonic, FULL HD, 52 inch.

Mijn ouders gaan ook voor de Led.

Wij zelf hebben een plasma.

Led schijnt nog iets beter te zijn van beeld, mooier, duidelijker en scherper.

Wij hebben een LCD en wij vonden het beeld bij een plasma tv erg verschillend. In de negatieve zin. Wij hebben de 2 tv’s naast elkaar bekeken en kwamen echt uit op een LCD. Die hebben wij nu. 102 cm, elke avond weer een soort van bios in ons kleine woonkamer haha.

Wij hebben een Sony Bravia LCD 82 cm en hij voldoet ons prima! Prachtig beeldkwaliteit. Maar goed deze is 2 jaar oud dus ze zullen inmiddels wel weer vele betere en mooiere hebben.

http://pan.fotovista.com/dev/6/1/00040516/f_00040516_001.jpg

Ik zat eerst heel erg aan een led te denken omdat die zo energie zuinig schijnt te zijn, maar ik las ergens dat die over een paar jaar blauwig beeld kan krijgen. Dus ik krijg twijfels erover.

Nadeel van een plasma las ik dat die bij snelle bewegingen kan waaieren.

Wat ik me nu afvroeg.

Wij hebben nu een ouderwetse tv, met dikke kont.

Verbruikt die nu meer of minder dan een plasma of lcd?

ik zweer nog steeds met heel mijn hart bij de ouderwetse beeldbuis :inlove: :inlove: Ik vind het beeld echt veeeel prettiger, hou zelf gewoon echt niet van dat uberscherpe beeld.

Ik zie nu al op tegen de dag dat mijn beeldbuis kapot gaat, en er geen beeldbuizen te koop meer zijn…

Wij hebben een LCD van LG

@fiep klophout wrote:

ik zweer nog steeds met heel mijn hart bij de ouderwetse beeldbuis :inlove: :inlove: Ik vind het beeld echt veeeel prettiger, hou zelf gewoon echt niet van dat uberscherpe beeld.

Ik zie nu al op tegen de dag dat mijn beeldbuis kapot gaat, en er geen beeldbuizen te koop meer zijn…

en datzelfde hebben wij dus ook.

Nu nog een 55 cm beeldbuis staan en zijn daar helemaal tevreden over, kan ook niet omgetrokken worden door dreumessen :lol:

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:

Nu nog een 55 cm beeldbuis staan en zijn daar helemaal tevreden over, kan ook niet omgetrokken worden door dreumessen :lol:

ik geloof zelfs dat er een soort complot is van alle mensen die veel geld hebben uitgegeven aan plasma/lcd/led, dat ze allemaal zéggen dat ze het mooier beeld vinden. Terwijl ieder weldenkend mens natuurlijk gewoon zíét dat het er veel minder mooi uitziet dan mijn retrobeeldbuis :angel:

Ik persoonlijk zou voor de LED gaan LED is de toekomst, over een aantal jaar vind je alleen maar LED’s in de winkel omdat Plasma en LCD achterhaald zijn (naja over 10jaar zal LED ook wel weer achterhaald zijn).

Alleen moet je oppassen LED komt alleen tot z’n recht als je digitale televisie heb

Led is de toekomst, maar omdat led nog zo nieuw is, zal er ook nog veel aan verbeterd moeten worden. En alles wat nieuw is zakt al heel snel met de prijs omdat er nog verbeteringen gaan komen.

Ben nog steeds bezig met info zoeken en vergelijken op kieskeurig.

Ik stop er zo ook maar mee, want ik ga steeds meer dingen tegenkomen waar op te letten. Het begint me te duizelen al die info.

Ik heb een muurtje waar ie zo mooi aan zou kunnen hangen. :slight_smile:

Het zou nog mooier zijn dat als je de tv uitzet dat het beeld dan een schilderij is, in plaats van een zwart vlak.

dan moet led wel voor iedereen te betalen zijn

wij gaan voor een lcd scherm. Omdat wij een aantal eisen hebben die in LED nog behoorlijk aan de prijs zijn

Wat zijn die eisen?

En waarom hebben jullie gekozen voor lcd en niet voor plasma?

LCD beeld is na ons idee mooier met digitale tv en is zuiniger.

WIj willen zoiezo meer dan 1 scartaansluitingen, en hdmi ingangen. We zijn heel erg aan het kijken op kieskeurig en vergelijk

nou t is wel erg, maar ik weet niet wat wij hebben :o :oops: Ik denk zelf dat het LCD is. We hebben een philips ambilight. Ik zou ook geen ander willen. om het scherm zit licht, dat kijkt erg ontspannen. Het licht kleurt mee met het licht van de uitzending op tv.

wij hebben een plasma en willen niets anders de kleuren zijn mooi helder, de kijkhoek is super wat je bij vele lcd niet hebt als je daar aan de zijkant bij gaat staan heb je bijna tot helamaal geen beeld.

kwa inbranden dat is een fabel net als bij lcd kan dat ook dan moet je wel minimaal 7 x 24 op het zelfde beeld hebben bv testbeeld.

het voordeel van plasma is de glasplaat mocht perongeluk een kindje beetje hard aan scherm komen ( mogen ze niet maar een kind is onvoorspelbaar) kan er niets gebeuren bij lcd kunnen de pixels knappen.

kwa stroom gebruik is de plasma zuiniger dan onze beeldbuis die we hadden.

we kijk nu hd en we hebben super scherpbeeld van der week film gekeken en wauw die kleuren super mooi en nog steeds na 3 jaar helemaal tevreden met onze plasma.

op de slaapkamers van ons en de oudste staan lcd’s dat is kwa kijken toch even wennen.

en las net iemand over panasonic plasma zag van der week 1 bij prijstopper staan 107 full hd voor nog geen 600 euro.

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:
@fiep klophout wrote:

ik geloof zelfs dat er een soort complot is van alle mensen die veel geld hebben uitgegeven aan plasma/lcd/led, dat ze allemaal zéggen dat ze het mooier beeld vinden. Terwijl ieder weldenkend mens natuurlijk gewoon zíét dat het er veel minder mooi uitziet dan mijn retrobeeldbuis :angel:

ooooh is dat het :mrgreen:

En ik wil ook geen 80-107 cm tv in de kamer hebben… wij hebben nu dus 55 cm en dat bevalt prima, kan het echt allemaal goed zien vanaf de bank. Wil ook geen gaten in de muur om de tv op te kunnen hangen (je zult een keertje willen veranderen).

Kan maar 1 reden verzinnen waarom IK een heeeel groot scherm (meer dan een meter) zou willen… en dat is dat je dan kan Mario Karten op de WII met z’n viertjes en dan nog steeds goed zicht hebt allemaal, want DAT is dus geen doen op 55 cm :lol: