TV kijken voor kinderen

@rhode wrote:

@Marite wrote:
Omdat het ook de moeders zijn van biologisch eten, wolletjes en geen suiker :wink: .



En voor de rest heb ik zelf eigelijk geen idee waarom een niet tv kijker verantwoorder zou zijn dan een wel kijker.




Hier geen biologisch eten, en gewoon snoepjes voor mijn kids, maar inderdaad bijna geen tv.

Ik denk niet dat de ene moeder verantwoordelijke is als de ander, maar het is volgens mij meer een vorm van opvoeden.

Iedereen doet het zoals hij denkt dat het goed is voor het kind (en de moeder!) en dan ben ju dus verantwoord bezig in mijn ogen.

Dus wat dat met tv te maken heeft weet ik ook niet

:think:




Het was meer een algemene vraag hoor. Geen verwijt.



Ik kijk ook amper tv (hij staat overigens (alleen) in de avond wel aan). Ik kijk wel films of een bepaalde serie die ik dan perse wil zien, maar vind het aanbod crap. Ik kijk zeker om te ontspannen…



Maar voor de kinderen vind ik de tv gewoon wel leuk en leerzaam.

Zij mogen van mij bijvoorbeeld NIET naar Jetix kijken. Wel naar Zappelin en nick junior.



Hier zijn de kinderen om 6 uur al op en zij mogen dan echt tot ze naar school gaan kijken.

In de middag vaak een filmpje of nog een uurtje tv. Dus zij komen zeker wel aan 3 uur per dag hoor.

Tja is dat veel??



ze spelen 1,5-2 uur per dag buiten, knutselen, lezen, spelen met de duplo etc etc. Dat is ongeveer de andere 11 uur op de dag.

Hier mogen ze ook kijken, maar dan met goedkeuring over wanneer en hoe.

Teletubbies,zandkasteel,sprookjesboom,hbb,koekeloere…allemaal programma’s waar ze wat van opsteken én leuk vinden tegelijk. Daarbij kan je zelf even een bakje koffie drinken en zo een rustmoment inbouwen in de toch al zo drukke dag.

In de middag mogen ze ook best evn kijken, maar de crap die op tv is vind ik gewoon niet leuk voor onze kids. Daarom dan een dvdtje, of een herhaling op de laptop.



Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in al die krantenartikelen waarin het één weer tegen het ander uitgespeeld wordt. Het ene moment moet je dit, en dan weer dat…en jaren later blijkt dan toch een foutje gemaakt of iets over het hoofd gezien.



Ik blijf kiezen voor het gezonde verstand.

Mijn kinderen kijken geen tv…

Ik vind het niet nodig, ze vermaken zich prima zonder. Het is een bewuste keuze geweest om ze er niet voor te zetten…



Ik vind het nog niet zinvol om ze dit aan te leren… Komt wel, later als ze groot zijn :angel: