TV kijken voor kinderen

Er staat op detelegraaf.nl een stuk over dat je kinderen geen tv moet laten kijken.



Joey kijkt 's ochtends alleen een half uurtje teletubbies omdat hij dat helemaal geweldig vind. Maar ben wel benieuwd hoe andere mensen daar over denken.



Hier is trouwens de link van het stuk.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/5050518/Laat_peuters_geen_tv_kijken.html?p=11,1[/img]

Mijn dochtertje kijkt in de ochtend ook de teletubbies en daarna het zandkasteel, maar dit berichtje laat me toch wel twijfelen of ik dit nog moet doen.

Ik weet niet wat ik er van vinden moet, Riley zet ik nu niet zo gauw voor de tv, hij zal hem ongetwijfeld gezien hebben, hij draaide zijn koppie er al te graag naar toe.



Maar van bepaalde progamma’s leren ze toch juist?

Ik ben ervan overtuigd dat ze van sommige programma’s echt wel wat kunnen leren.



En het lijkt mij dat als een kind een half uurtje of uurtje per dag tv kijkt, dat dat echt niet schadelijk is hoor. Volgens mij hebben wij zelf ook zat tv gekeken toen we klein waren.

ik zet esmee elke ochtend voor de tv in de kinderstoel dan eet ze een broodje en kijkt dan naar sesamstraat… zie niet in waarom dat verkeerd moet zijn? :think: is ontspannend zo te zien aan haar ze vindt het heel erg leuk… en leerzaam!

Poeh, als ik dat bericht moet geloven, dan moet mijn oudste dochter inmiddels al een hersenbeschadiging hebben opgelopen van al dat tv kijken. :roll:

ach dit wordt zo vaak gezegt hier wordt alleen gekeken na de programmas die ik geschikt vindt voor de leeftij hier dus geen jetix en zo.

verder heeft de oudste veel leren praten van baby einstein en de jongste kijkt ook wel tv het is wel met mate niet van smorgens tot s avonds aan toe en na mijn idee leerzame programmas

Waar zou ik zijn (of liever gezegt waar zou mijn huishouden zijn) zonder de “electronic nanny”??



Hier staat de tv zo’n beetje de hele dag aan, tenzij we buiten zijn of weg gaan. Ik maak me er niet druk om. Ze mogen hier allerlei kinder programmas kijken, maar ook National Geographic of Blue Planet.



Ik heb (nog…?) geen negatieve effecten gezien in zowel Ava als Noah. :wink:

Ik ze mijn kidneren rustig voor de tv hoor, maar wel verantwoord :wink: Mik vraagt soms om een dvd, maar dat is zelden omdat hij liever buiten speelt.



Tes wil ik voor het avondeten als ze moe en dus vervelend word vaak voor de dvd Bumba zetten, dit vind zij geweldig en ik kan rustig koken, probleem opgelost dan dus en waarom zou ik het dan niet doen?

Tja…

Ik vind dat de de tv niet continue als oppas gebruikt mag worden, maar soms doe ik dat wel (idd er valt prima te dweilen als mijn peuter helemaal op gaat in de teletubbies of een ander leuk kinderprogramma). En soms staat hij een hele ochtend aan ( gisteren en eergisteren zelfs 2 ochtenden achter elkaar). Peuter is hangerig en ik vond het zelf ook leuke filmpjes. En ik ben helemaal volgens de krant verkeerd bezig, aangezien ik weet dat sm die vandaag oppast hun megatv ook aan heeft staan voor peuter. Ik vermoed dat zij hem gebruikt als adempauze, want mijn peuter is zeer ondernemend :mrgreen: .

Dus als ik straks een topic open over gedragsproblemen, dan kunnen jullie naar dit topic terugverwijzen :wink: .



Ik vind het nogal overdreven, er spelen meer factoren mee, zoals de opvoedvaardigheid van een ouder. En ik kan me voorstellen dat als een ouder de tv alleen maar gebruikt zodat hij zelf niet met zijn kind bezig hoeft te zijn, de gevolgen zich zullen uiten in het kind zijn gedrag. maar wat is de oorzaak, de gebrekkige opvoedvaardigheid van de ouder, of de tv-filmpjes?

Hier kijken ze ook gewoon tv hoor, wij zijn er zelf ook niet slechter van geworden toch ?



En het ligt er ook aan of ze een uurtje kijken of heel de dag aan een stuk denk ik :wink:

Luna kijkt al heel lang tv praat goed, kan tellen, letters, kleuren enz

heeft sociale contacten op de peuterspeelzaal :wink:

en spelen doet ze ook gewoon

buitenspelen doet ze na schooltijd met haar vriendje :lol: en hier hoeft buitenspelen van mij niet zo de buurkindjes hier zijn allemaal veel ouder dan Luna dus daar heeft ze ook niets aan (vorig jaar speelde ze nog wel met ze maar je ziet nu echt dat ze gewoon te oud zijn voor haar)



dus hier mogen ze gewoon tv blijven kijken :wink: 8)

ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.

@monique wrote:

ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.




Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want doen wat voor je kinderen het beste is, is niet doen wat je kinderen willen.



Als ik mijn oudste de keuze geef om TV te kijken of buiten spelen, dan kiest ze voor de TV. Terwijl ik van mening ben dat het toch veel gezonder voor kinderen is om lekker buiten te spelen.





Als ik mijn kinderen iedere dag de keuze geef in wat ze mogen eten, dan kiezen ze iedere dag pannenkoeken of patat…maar dat is echt niet het beste (even als voorbeeld).



Mijn kinderen kijken TV als ik kook. Dat is standaard en dat hoort bij hun schema. Daarnaast kijken ze een enkele keer op andere tijdstippen, maar dat is dan inderdaad net even hoe het uit komt. Zoals ik eerder las, dweilen gaat echt perfect als de TV even aan staat. Zitten de meiden lekker op de bank en kan ik even mijn gang gaan. Maar zodra het dan weer droog is, gaat hij weer uit hoor!



Ik weet dat als ik zelf lang achter de TV zit dat ik hoofdpijn krijg, moe en suf word en nergens meer zin in heb.

Paulus de Boskabouter, Sesamstraat, Vrouwtje Theelepel, Fabeltjeskrant, Smurfen, Telekids…



Ik geloof niet dat ík er een hersenbeschadiging aan overgehouden heb!



TV kijken hoort ook bij deze tijd. Het is een communicatiemiddel. Zolang het geen hulpstuk wordt om je kind hele dagen rustig te houden kan het m.i. echt geen kwaad!

Voor kinderen in de leeftijd van drie tot en met vijf jaar oud is een uur per dag een maximum als het gaat om televisie of elektronische media```

Een uurtje per dag is dus max, het is niet zo dat ze het helemaal afraden.

Onze dochter mag soms 's morgens even TV kijken en om 17.30uur Sesamstraat (als we er aan denken). Ik zie het wel als hinderlijk als de TV de hele dag aan staat en ze zichzelf niet meer op een andere manier kan vermaken, maar gelukkig is ze daar nog te klein voor :wink: ```

Ben het eens met Joepie!



Tv kan even een bezig heid zijn zodat het huishouden gedaan kan worden of gedweild, maar dag in dag uit, neee, dat komt er niet in!

@monique wrote:

ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.




Voordat er mensen masaal over gaan vallen. Er zijn wat gezondheidsproblemen met ethan heb ik begrepen. Dus een iets ander verhaal hier.

Ik ben bepaald geen voorstander van tv, ook niet voor mezelf. Sinds zo’n anderhalf jaar hebben we er wel weer een, maar wil tv kijken toch zoveel mogelijk inperken.

Dus onze kleine komt voorlopig niet voor de tv te zitten, er is toch genoeg anders wat zo’n kleintje kan doen zowel buiten als binnen.

TV op de slaapkamer is hier ook not done, hebben en willen we zelf niet, dus ook niet voor kinderen :naughty:

@mereltje85 wrote:

Ik ben bepaald geen voorstander van tv, ook niet voor mezelf. Sinds zo’n anderhalf jaar hebben we er wel weer een, maar wil tv kijken toch zoveel mogelijk inperken.

Dus onze kleine komt voorlopig niet voor de tv te zitten, er is toch genoeg anders wat zo’n kleintje kan doen zowel buiten als binnen.

TV op de slaapkamer is hier ook not done, hebben en willen we zelf niet, dus ook niet voor kinderen :naughty:




En toch vind ik het heerlijk als Noah om 8uur naar boven gaat en lekker tv kijkt tot 8.30 (ook al mag hij tot 9pm opblijven)

En in het weekend hoeven we niet om 6uur op te staan, want hij kan tv kijken tot 8uur en dan staan we allemaal op.



Dus ipv :naughty: zeg ik :thumbup: