TV kijken voor kinderen

Volgens mij hebben de meeste hier als kind ook wel tv gekeken, ik ben er iig niet slechter van geworden. :mrgreen:

Fenna kijkt al veel mee op de laptop als ze op schoot zit. Nu al verslaafd. :shock: Probeer em dan wel dicht te doen, want ze wordt gewoon boos als ik haar wegdraai van de laptop. (laptop staat op de rand van bank meestal open overdag)

Ze mag straks ook lekker tv kijken van mij hoor.

Sarah kijkt ook best vaak naar de televisie. Vooral 's ochtends en in de namiddag. Overdag staat de tv soms aan, maar meestal uit.

Dat wist ik al lang :angel: :wink:



Nee…zonder gekheid nu…

Ik ben absoluut geen voorstander om de tv als oppas te gebruiken!

Rhodé heeft haar eerste 2 levensjaren dan ook echt nooit tv gekeken met uitzondering van af en toe een dvd’tje van muis (maar dus geen tv programma’s).

Amélie krijgt het (jammer genoeg) meer mee doordat Rhodé vanaf 16.00uur een dvd mag kijken (dus ook geen tv programma’s), en die vind het ook veel leuker en boeiender dan Rhodé op die leeftijd.



Dat ze achter kunnen gaan lopen in hun ontwikkeling vind ik persoonlijk een beetje ver gaan, maar ik merk zeker wel dat ze dingen oppikken van tv programma’s. Zowel de positieve dingen als de negatieve dingen, en ik persoonlijk wil ze die positieve dingen zelf aanleren (bijvoorbeeld dmv boekjes oid) en die negatieve dingen helemaal niet in mijn huis(kamer) hebben!



Hmmm…klinkt een beetje warrig misschien, maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het eens ben met het onderzoek (niet langer dan een half uur, en voor de leeftijd van 3 geen tv) maar ik ben het niet eens met de uitslagen of de consequenties die hun neerzetten…

@Joepie! wrote:

@monique wrote:
ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.




Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want doen wat voor je kinderen het beste is, is niet doen wat je kinderen willen.



Als ik mijn oudste de keuze geef om TV te kijken of buiten spelen, dan kiest ze voor de TV. Terwijl ik van mening ben dat het toch veel gezonder voor kinderen is om lekker buiten te spelen.





Als ik mijn kinderen iedere dag de keuze geef in wat ze mogen eten, dan kiezen ze iedere dag pannenkoeken of patat…maar dat is echt niet het beste (even als voorbeeld).



.




ik snap je volkomen maar in mijn geval zit het toch even anders als bij jouw kinderen.

mijn oudste zoon is verstandelijk gehandicapt en houd zich vast aan gewoonte. hij is daardoor ook erg geopsedeerd en zomaar even er vanaf houden is niet mogelijk.

buiten spelen kan hij niet alleen en als hij in zijn hoofd heeft om tv te kijken nou zie dat er maar eens uit te krijgen.

ik vind het voor hem het beste omdat dat hem rust geeft. een doorgedraaid kind is ook niet alles of wel???

iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat is de beste keuze die je voor e.than kan maken. en dat vind ik dus ook.



maar dat andere dat niet doen lijkt me ook logische want dat zijn gelukkig geen kindjes zoals e.than :wink:



en het gaat alleen om de tv en natuurlijk niet om eten!

@samara wrote:

@monique wrote:
ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.




Voordat er mensen masaal over gaan vallen. Er zijn wat gezondheidsproblemen met ethan heb ik begrepen. Dus een iets ander verhaal hier.




:thumbup:



daarom moet je nooit vooroordelen hebben over hoe een ander moeder

iets doet. en dan gaat het niet alleen om mij.

soms zeg ik het er juist niet bij omdat ik vind dat niemand het recht heeft om een andere moeder op iets aan te vallen.

maar vragen waarom iemand iets zo doet is natuurlijk veel vriendelijker en niet vooroordelend!



ik zal niet zo gauw een toppic openen over mijn problemen met mijn kids maar ik wil ook gewoon mee schrijven en hoe ik het doe zeggen en ja dat is anders en het wijkt ook nog vaak af. maar ja ook ik heb 2 kids waar ik wat over kwijt wil net zo als iedereen hier.

Misschien is deze link dan ook wel interessant!



http://taalschrift.org/reportage/004442.html



Mijn zoontje van 3 jaar kijkt regelmatig naar Dora en Diego en kent gewoon diersoorten die ik nog niet eens ken :lol:

Hier kijken de kinderen gewoon tv.



Die onderzoeken doen mij verder niet zo heel veel eigenlijk.

Wij kijken nauwlijks tv, wel dvd’s (op het moment is Linus weer helemaal in… ik ben dus alvast in kerstsfeer :shifty: :wink: ) en dan eigelijk alleen 's ochtends vroeg en 's avonds voor we naar boven gaan. Vergeleken bij de meeste van Th zijn klasgenoten kijken we relatief veel “tv” aangezien veel kinderen daar geen tv hebben of het nooit mogen zien.



Mijn vroegere oppaskindje is geboren in de tijd dat de Teletubbies net nieuw waren en dat was zo goed voor de ontwikkeling zeiden ze, dus die zette ik met een paar maandjes op aanraden van moeders voor de tv :roll: :lol: . Dat heb ik met die van mij nooit gedaan.

SL is wel vroeger gaan kijken dan Th maar ja zij is de jongste en kijkt dus vaak gewoon mee. En ze is een spons, er komen soms hele lappen tekst van Linus en Pluk v.d. Petteflet naar buiten, hahaha sta ik daar tussen al die verantwoorde moeders met kindjes die nooit tv kijken :lol: 8) .



Er is hier wel een periode geweest dat er veel tv gekeken werd.

In de tijd dat we (noodgedwongen) bij mn moeder woonde kon Th alleen maar in slaap vallen als hij eerst een stuk of 3x “Als de 1e sneeuw valt” gezien had… en toen ik na de bevalling van SL een lange tijd nog al van de wereld was, was de tv ook wel een goede oppas :oops: .

Als de tv aanstaat kijken kinderen ook wel erg snel erg veel vind ik, want het ene programma is nog niet afgelopen of het volgende begint al.

:wall: dubbel

:roll: oeps… fijn zo’n trage pc :shifty:

Ik vraag mij af waarom moeders die hun kinderen geen of weinig tv laten kijken meer verantwoorde moeders zijn dan moeder die hun kiinderen wel laten kijken…

Omdat het ook de moeders zijn van biologisch eten, wolletjes en geen suiker :wink: .



En voor de rest heb ik zelf eigelijk geen idee waarom een niet tv kijker verantwoorder zou zijn dan een wel kijker.



Maar het was meer hoe het op zo’n moment overkomt.

@monique wrote:

@Joepie! wrote:
@monique wrote:
ethan heeft van zijn 2jr tot zijn 5,5jr dag in dag uit tv gekeken teletubies en zandkasteel soms wel uren en uren lang. hij vond zijn rust er in als hij niet mocht kijken draaide hij door, hij had zelfs een tv op zijn kamer.

op een dag zo in ene was het over en nu wil hij hellemaal geen tv meer kijken.

ik doe voor mijn kinderen wat het beste is en als dat tv kijken is is dat voor mij prima.




Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want doen wat voor je kinderen het beste is, is niet doen wat je kinderen willen.



Als ik mijn oudste de keuze geef om TV te kijken of buiten spelen, dan kiest ze voor de TV. Terwijl ik van mening ben dat het toch veel gezonder voor kinderen is om lekker buiten te spelen.





Als ik mijn kinderen iedere dag de keuze geef in wat ze mogen eten, dan kiezen ze iedere dag pannenkoeken of patat…maar dat is echt niet het beste (even als voorbeeld).



.




ik snap je volkomen maar in mijn geval zit het toch even anders als bij jouw kinderen.

mijn oudste zoon is verstandelijk gehandicapt en houd zich vast aan gewoonte. hij is daardoor ook erg geopsedeerd en zomaar even er vanaf houden is niet mogelijk.

buiten spelen kan hij niet alleen en als hij in zijn hoofd heeft om tv te kijken nou zie dat er maar eens uit te krijgen.

ik vind het voor hem het beste omdat dat hem rust geeft. een doorgedraaid kind is ook niet alles of wel???

iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat is de beste keuze die je voor e.than kan maken. en dat vind ik dus ook.



maar dat andere dat niet doen lijkt me ook logische want dat zijn gelukkig geen kindjes zoals e.than :wink:



en het gaat alleen om de tv en natuurlijk niet om eten!




hier het zelfde geval, een verstandelijk gehandicapte zoon.

Hij wordt vaak alleen maar rustig van de tv.

die staat hier dus iedere dag aan.

Ook hij houdt vast aan structuur en iedere dag hetzelfde ritueel.

Dan ben ik een hele slechte moeder :shifty:

Noah en Ava kijken allebei tv zonder tijds beperking. Noah heeft een tv op zijn slaapkamer, en hij heeft een 3rde hands DS waar hij overal op mag spelen, zonder echte tijds beperking, en we eten niet biologisch, soms meer ‘pre-fab’ dan vers gekookt, en onze kousen zijn een goedkope nylon/dralon/katoen mix.

:think:

Tigo kijkt ook iedere dag tv, zonder tijdslimiet.

Van mij hoeft het ook echt niet leerzaam te zijn maar puur vermaak.Dus nickelodeon en nick toons zijn hier de zenders, of een dvdtje…

Als hij het “zat” is gaat hij vanzelf spelen met iets anders.

Soms is dat met de lego, nu veel met de gogo’s of hij gaat gamen



Ik ben dan ook een slechte moeder denk ik Nefarious, want ook wij eten niet biologisch, komen meer niet dan wel aan de schijf van 5 enz enz :wink:

:lol: wat een grappige wending krijgt dit topic zo. Wij vinden onszelf geen superouders maar we doen het vast goed. Maar as is tv junk en lev wat minder. De tv is geen oppas hier maar soms wel een beetje. Zolang ze daarnaast ook lekker spelen, sporten en of creatief zijn zie ik geen probleem. Ik hou zelf niet van tv en ik zou hem niet missen als hij weg was maar ik tolereer hem gewoon :angel:

ooohh!! Ik <3 mijn tv. :inlove:

Hier staat heel vaak een dvdtje op van diego, dora, ice-age of pluk. In het begin kijkt ze wel maar na een tijdje gaat ze lekker spelen en dient het als achtergrondruis.

hoe kan een tv nou een oppas zijn? je gaat toch niet weg en laat je kind alleen thuis voor de tv…

maar het is meer dat je denkt denk ik of de tv vermaakt mijn kind of ik?

nou ik denk dat als kind je aandacht wil dan komt het echt wel hoor…

@Marite wrote:

Omdat het ook de moeders zijn van biologisch eten, wolletjes en geen suiker :wink: .



En voor de rest heb ik zelf eigelijk geen idee waarom een niet tv kijker verantwoorder zou zijn dan een wel kijker.




Hier geen biologisch eten, en gewoon snoepjes voor mijn kids, maar inderdaad bijna geen tv.

Ik denk niet dat de ene moeder verantwoordelijke is als de ander, maar het is volgens mij meer een vorm van opvoeden.

Iedereen doet het zoals hij denkt dat het goed is voor het kind (en de moeder!) en dan ben ju dus verantwoord bezig in mijn ogen.

Dus wat dat met tv te maken heeft weet ik ook niet

:think: