Tussen Tilburg en Eindhoven

Esther, nu ben ik heel nieuwsgierig hoor wie die vrienden dan zijn :wink: :wink:

Ik woon tegen tilburg aan, ten zuiden van de snelweg hihi… Ik woon er pas sinds een klein jaar. Daarvoor heb ik in Tilburg gewoond, in die mega grote ā€˜nieuwbouwwijk’.

Ik ben hier niet van het dorp, maar mijn man wel. Ik vind het een genot hier. Kinderen kunnen lekker buiten spelen hier in de wijk. Veel kinderen in de buurt, echt een goede school. (het verschil van vorig jaar de school en nu is dag en nacht).

Als je vragen aan me hebt, stuur me maar een pb. Ik wil ivm herkenbaarheid niet te veel zo in details treden. Maar via pb wil ik je graag antwoorden geven hoor!

Ik vind Brabant heerlijk wonen hoor hihi. En ik had redelijk snel contact hier in de straat. Zelfs oppas voor nood voor mijn zoon. In mijn vorige buurt echt niet!

Ik woon zelf in Boxtel en kom uit Veldhoven.

Boxtel heeft als voordeel dat het alle scholen heeft en een station, het is niet zo duur als Best.

Valkenswaard vind ik ook erg leuk, heb ik alskind gewoond. Veeeel winkels, veel te doen, leuk theater.

Veel familie woont in Bergeijk, ook een erg leuk dorp maar erg klein. Ik heb daar 5 jaar gewerkt, maar ook een behoorlijk ons-kent-ons cultuur.

Jij hebt wel erg vervelende ervaringen daar zeg :shock:

Het kan natuurlijk ook erg prettig zijn in een klein dorp waar iedereen elkaar kent. Het is maar net wat je als prettig ervaart.

hey dena, 5 jaar gewerkt in bergeijk??

ik vind bergeijk een super dorp :smiley:

en inderdaad wel een ons-kent- ons cultuur, maar als nieuwkomer kom je er ook wel weer heel makkelijk tussen… helemaal met kinderen.

@knipoogje1983 wrote:

hey dena, 5 jaar gewerkt in bergeijk??

ik vind bergeijk een super dorp :smiley:

en inderdaad wel een ons-kent- ons cultuur, maar als nieuwkomer kom je er ook wel weer heel makkelijk tussen… helemaal met kinderen.

Yep, zie pb :angel:

Bagheera: wil je eigenlijk een groot dorp? een klein dorp? een stad?

Liever een groot dorp of kleine stad, Goirle daar zitten we ook aan te denken.

Een dorp mag ook, maar als het daar dan maar niet zo erg is als hier. En ik zou het wel prettig vinden als onze dochter groter is, dat ze dan niet eerst nog ruim een half uur moet fietsen over donkere landweggetjes voor ze op school is.

Ik sluit me aan bij Victoria Den Bosch is :thumbup:

En zeker als je in Orthen komt wonen, dat is net een dorp :mrgreen:

5 min van de school, 5 min van winkels, 10 min van de stad maar heerlijk rustig.

Er staat hier in de straat een leuk huis te koop en ik probeer een leuk gezin met jonge kinderen te vinden :mrgreen:

als je een groot dorp wil, is valkenswaard ook zeer zeker de moeite waard om te kijken! echt een enorm gezellig dorp!

@Bagheera wrote:

Liever een groot dorp of kleine stad, Goirle daar zitten we ook aan te denken.

Een dorp mag ook, maar als het daar dan maar niet zo erg is als hier. En ik zou het wel prettig vinden als onze dochter groter is, dat ze dan niet eerst nog ruim een half uur moet fietsen over donkere landweggetjes voor ze op school is.

Jaaa Orthen is leukk!! (ga even op funda kijken :wink: )

Of Engelen… ook mooi!

Orthen?? Ik woon vlakbij den Bosch , Boxtel, maar heb daar nog noooit van gehoord. :think:

Ik zou zeggen kom naar Boxtel :thumbup: Den Bosch is om de hoek en Boxtel heeft ook alles wat je zoekt , is een groot dorp.

En Valkenswaard is inderdaad ook erg leuk. Alleen grote nadeel daarvan is dat het geen station heeft en dat de uitvalswegen ( snelwegen) op een 20 minuten rijden liggen…

Orthen is een wijk in Den Bosch :wink:

Het was vroeger een dorp maar is lang geleden door Den Bosch ingesloten.

Geen hele grote huizen maar lekker rustig en toch bijna alles van de stad op loopafstand.

Boxtel is ook :thumbup: heerlijk dorp.

@muts99 wrote:

Ik woon tussen Tilburg en Eindhoven nl in Best.

Ben hier geboren en getogen dus enigzins bevooroordeeld.

Er zijn een aantal nieuwere wijken waar veel ā€˜import’ woont: Heivelden en Heuveleind (liggen aan elkaar vast).

Daar wonen wij ook, heeeeeel kindvriendelijk met drie scholen, twee kinderdagverblijven, een peuterspeelzaal en een winkelcentrum(metje) in het midden met een grote supermarkt, Da drogist en een boekwinkel.

De wijk is levendig want veel kids, als het mooi weer is is er altijd wel wat te doen in een van de vele speeltuintjes (iedere hoek vd straat zo ongeveer)

Dichtbij zowel de A2 als de A58

Nadeel: relatief duur in verhouding tot bv Eindhoven (hebben we ook gewoond) maar ja, dat ligt aan je budget dus.

Als je na 8.15 uur naar je werk vertrekt met de auto sta je in de file om de wijk uit te komen :smiley: .

Als je meer wil weten mag je me ook PB-en hoor!

(op Funda kan je trouwens ook kijken op de wijknamen die ik hierboven noemde)

groeten

Muts

:o Ben jij m’n buuf of zo?! :smiley: (naar welke school gaat jouw meisje? Wij zijn nog zoekende en kunnen tips gebruiken :wink: )

Wij wonen hier nu 2 jaar en ik vind het heerlijk! (kom uit Eindhoven en had nooit gedacht dat ik daar weg zou gaan!) Kan alles te voet doen, als ik wil. Een groot voordeel van Best vind ik dat er ook een station is. Dat heeft Son bijv. weer niet. VErder sluit ik me helemaal aan bij wat ā€˜mijn buuf’ :mrgreen: hierboven al geschreven heeft. Anders kom je maar eens kijken hier in de wijk en de mag je hier een bakkie komen doen :smiley:

Zaltbommel is inderdaad een heel leuk dorp (is het wel een dorp?? :oops: )

Vrienden van ons wonen daar, het heeft nog echt een ouderwets karakter.

Wij wonen in Helmond, ik ben 9 jaar geleden vanuit Nijmegen hier komen wonen. Het was een flinke omslag, maar het bevalt me prima in Brabant!!

Krijg je ook de kriebels als je Guus Meeuwis hoort? :inlove:

Hier dus geen rasechte Brabo, maar ik hoor hier helemaal thuis :dance: dus ik snap je helemaal :stuck_out_tongue:

@Anne-marie wrote:

Esther, nu ben ik heel nieuwsgierig hoor wie die vrienden dan zijn :wink: :wink:

je hebt pb :wink:

joh een heel topic over brabant :think:

Kom toch gezellig in de kop van noord-holland wonen :mrgreen: :mrgreen:

noh bagheera, vage mensen hoor, de zwarte kousen. Ik ben ook in zo’n dorpje opgegroeid en vond het vreselijk. Ze zijn zoooo stiekum. In kampen zit een scholengemeenschap Pieterzand en wij wonen op de route. Gingen ze bij ons op 't erf snel broeken aan doen. Of snel een make upje etc. Is zelfs al een keer gebeurt dat er shag verstopt lag tussen onze struiken. Ze zijn zo stiekum. Er gebeuren daar ook wel erg veel ā€˜moetjes’. Als je begrijpt wat ik bedoel :wink:.

Wij werden raar aangekeken omdat ik alleen een broer heb ipv 7 broers en 5 zussen bij wijze van. Ook liep ik in mijn puberjaren met een gele skaterbroek en doodskop tshirt op zondag de hond uit te laten. Mijn moeder kreeg het de dag erna te horen hoor! Is toch vreselijk. Ik had geen rok aan, nou als het aan de buren lag kon ik meteen door lopen naar de poort van de duivel :naughty:. Nee het is niet mijn slag mensen

@Mutsie86 wrote:

joh een heel topic over brabant :think:

Kom toch gezellig in de kop van noord-holland wonen :mrgreen: :mrgreen:

noh bagheera, vage mensen hoor, de zwarte kousen. Ik ben ook in zo’n dorpje opgegroeid en vond het vreselijk. Ze zijn zoooo stiekum. In kampen zit een scholengemeenschap Pieterzand en wij wonen op de route. Gingen ze bij ons op 't erf snel broeken aan doen. Of snel een make upje etc. Is zelfs al een keer gebeurt dat er shag verstopt lag tussen onze struiken. Ze zijn zo stiekum. Er gebeuren daar ook wel erg veel ā€˜moetjes’. Als je begrijpt wat ik bedoel :wink:.

Wij werden raar aangekeken omdat ik alleen een broer heb ipv 7 broers en 5 zussen bij wijze van. Ook liep ik in mijn puberjaren met een gele skaterbroek en doodskop tshirt op zondag de hond uit te laten. Mijn moeder kreeg het de dag erna te horen hoor! Is toch vreselijk. Ik had geen rok aan, nou als het aan de buren lag kon ik meteen door lopen naar de poort van de duivel :naughty:. Nee het is niet mijn slag mensen

Ja, zo zijn ze hier dus ook.

In hele ouderwetse klederdracht ( van 100 jaar geleden schat ik) met grote hoeden met enorme bloemen waar de koningin nog jaloers op zou zijn lopen ze hier door de straat te paraderen, allemaal in de pas. Op zondag onderweg naar de kerk. Toen ik dat de eerste keer zag, dacht ik dat er een optocht was en riep dat ook enthousiast naar mijn man terwijl ik stond te behangen en hij stond de woonkamer te schilderen… op zondag.

Dus ik denk dat het daar aan ligt, wij hadden nergens erg in en waren aan het werken aan ons huis op zondag en met de gordijnen open.

@Nicje wrote:
Zaltbommel is inderdaad een heel leuk dorp (is het wel een dorp?? :oops: )

Vrienden van ons wonen daar, het heeft nog echt een ouderwets karakter.

Wij wonen in Helmond, ik ben 9 jaar geleden vanuit Nijmegen hier komen wonen. Het was een flinke omslag, maar het bevalt me prima in Brabant!!

Krijg je ook de kriebels als je Guus Meeuwis hoort? :inlove:

Hier dus geen rasechte Brabo, maar ik hoor hier helemaal thuis :dance: dus ik snap je helemaal :stuck_out_tongue:

Ow ja… Dat liedje Brabant… helemaal mijn nummer hoor. :cry: Moet elke keer huilen als ik dat hoor. Zooo herkenbaar…

Hier is alles ook heel vroeg gesloten, koopavond is alles rond half 8 a 8 uur al dicht :?

Een enkele kroeg die hier zit, daar zie je bijna nooit mensen binnen en vooral:

GEEN CARNAVAL!

Tjeez Bagheera het lijkt me echt een ramp om daar te wonen :shock:

Kom maar heel snel naar ons gezellige Brabant hoor :hug:

Ja, kom maar gauw, het is hier kai-gezellich :lol:

(Ge hèt in elluk guval al een paor deurskes waor ge un bekske leut kent komme vatte. :mrgreen: Je hebt iig al een paar meiden waar je op de koffie kunt. 8) )

Haha, die vertaling is toch niet nodig :wink:

Je bent welkom hoor!! :mrgreen: