Tussen Tilburg en Eindhoven

Wie woont er tussen Tilburg en Eindhoven?

We willen weer terug naar Brabant, het liefste tussen die 2 steden in. Maar we willen ook graag weten hoe het daar is.

Zijn er veel kinderen, scholen en winkels? Is het er leuk wonen?

Of word je net zoals in de straat waar we nu wonen uitgekotst en gekoeieneerd omdat je niet heel streng gelovig ( hetzelfde als hun) bent?

Dus wie kunnen dit beter beoordelen dan de kokkers die er wonen? :smiley:

Den Bosch :mrgreen:

Kei leuk :mrgreen:

Wij hebben veel scholen :thumbup: winkels en een super gave stad :inlove:

mmm niet tussen tilbburg en eindhoven, maar wel net onder eindhoven en het is hier erg gezellig! veel scholen, veel verschillen in geloven zonder dat daar moeilijk over gedaan wordt, veel clubjes en activiteiten te doen. Kortom een gezellig dorp waar ik vandaag kom!

Ik woon tussen Tilburg en Eindhoven nl in Best.

Ben hier geboren en getogen dus enigzins bevooroordeeld.

Er zijn een aantal nieuwere wijken waar veel ‘import’ woont: Heivelden en Heuveleind (liggen aan elkaar vast).

Daar wonen wij ook, heeeeeel kindvriendelijk met drie scholen, twee kinderdagverblijven, een peuterspeelzaal en een winkelcentrum(metje) in het midden met een grote supermarkt, Da drogist en een boekwinkel.

De wijk is levendig want veel kids, als het mooi weer is is er altijd wel wat te doen in een van de vele speeltuintjes (iedere hoek vd straat zo ongeveer)

Dichtbij zowel de A2 als de A58

Nadeel: relatief duur in verhouding tot bv Eindhoven (hebben we ook gewoond) maar ja, dat ligt aan je budget dus.

Als je na 8.15 uur naar je werk vertrekt met de auto sta je in de file om de wijk uit te komen :smiley: .

Als je meer wil weten mag je me ook PB-en hoor!

(op Funda kan je trouwens ook kijken op de wijknamen die ik hierboven noemde)

groeten

Muts

Ja Best lijkt me inderdaad wel heel leuk, vrienden van ons wonen vlakbij de afslag Best West en daar is het heel mooi.

Dus Best staat zeker op ons verlanglijstje.

Mijn man vindt Tilburg en Eindhoven te groot, vandaar valt dus helaas Tilburg al af. Daar had ik graag heen gewild, maar Tussen Breda en Eindhoven daar kan ik ook wel mee leven. :smiley:

We wonen nu ruim een uur bij mijn familie vandaan en ik zie ze gewoon bijna niet. We moeten dan echt een hele dag plannen, anders is het gewoon geen doen.

Ik woon zelf nu 6 jaar in Eindhoven en vind het een hele leuke stad maar dat kan ik ook zeggen van de dorpen om Eindhoven heen; Veldhoven, Geldrop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet in een dorp zou willen wonen maar dat komt omdat ik juist alleen maar in steden heb gewoont.

Geldrop en Heeze ligt weer te ver van Tilburg af. We hebben in Heeze op de camping gestaan en als we dan naar Tilburg reden, was het nog een kleine 3 kwartier rijden.

Dus het liefste uiterlijk een half uurtje van Tilburg af. Waalwijk en Den Bosch ligt dan weer niet tussen Tilburg en Eindhoven, maar dat is ook binnen een straal van een half uur. Dat zou dan ook nog kunnen.

Ik woon in Berkel Enschot, tja ik vind het hier geweldig. Het is wel een echt dorp hier, veel kinderen, sportclubs etc we hebben hier 3 scholen (en zo groot is het hier niet…). Ik kom zelf oorspronkelijk uit Oisterwijk, is ook geweldig om te wonen.

Oirschot is erg mooi, veel horeca en gezellige terassen maar qua winkels niet veel soeps!

Oisterwijk is mooi qua natuur en heel toeristisch.

Best vind ik wel weer leuk qua winkelen, en je kan makkelijk alle kanten op A2 Eindhoven-DenBosch / A58 Tilburg

Boxtel ruim keus aan winkels, alle soorten middelbare scholen (VMBO/Havo/VWO) 2 MBO scholen (Sint Lucas en Helicon)

En ikzelf woon in Liempde, een mooi klein dorp, maar verwacht dat het voor buitenstaanders niks is, het is echt ons kent ons. Huizenprijzen zijn absurd hoog!

Hoi,

Ik wil Niet meer terug naar braband :shifty:

Ik ja hoe moet ik het zeggen, heb altijd al geroepen dat ik daar niet bleef, nu woon ik in zuid holland en mijn hele familie woont in braband en hier van mijn man zijn fam is misschien hooguit 1o mensen en dan is het veel hoor :wink: maar ik wil hier gewoon niet weg, ik vindt braband saai :oops:

Mensen hier zijn vindt ik direkter :thumbup:

Ik heb zelf gezien dat je er als buiten staander niet altijd tussen komt , Dat is dan wat ik ervaren heb .

de bossen etc de rust is wel heerlijk, maar voor mij zou dat geen reden zijn om weer terug te gaan :wink:

Weet niet of je er wat aan hebt :think: zal wel niet, maar misschien ook wel , Succes met het maken van je keuze :thumbup:

Gr melanie,

Bedankt voor alle tips, hier kunnen we zeker iets mee. Meerdere tips zijn welkom hoor. :smiley:

@ Melanie: het is BrabanT trouwens. En verder: zie spoiler, dan blijft dit topic voor tips in Brabant, rondom Tilburg naar Eindhoven.

Nee Melanie ik wil hier juist net vandaan. Nog liever gisteren dan vandaag. :? De mensen zijn directer? Ja tegen elkaar, achter je rug om. En in je gezicht doen ze poeslief en maken je achter je rug om uit voor al wat vuil is.

Of ze schelden je “de tering” zoals dat hier zo aardig gezegd wordt. Maar een normaal gesprek bij de supermarkt is er hier niet bij omdat wij niet van de zwarte kousen zijn. Dan wordt je buiten gesloten, gepest, ze gaan op je kind zitten rijden met hun kruis omdat ze het fatsoen niet hebben om te vragen of ze er langs mogen!

Moet ik nog even doorgaan?

De ambulance stond hier voor de deur, helaas voor onze dochter.

Gelukkig is het meegevallen en hoefden we niet mee. In de hele straat zag ik overal de stiekemme gordijntjes open gaan, ook kwamen mensen naar buiten om te kijken.

Maar NIEMAND is komen vragen hoe het ging! Alleen na een dag of 3 kwam de buurman van een paar deuren verderop vragen of alles goed was. Verder helemaal niemand! Maar we l stiekum vanachter de gordijntjes of de luxafles loeren!

Mensen komen op onze plaats en gaan voor ons keukenraam staan om TEGEN ELKAAR te zeuren dat er een paardebloem in de poort staat, en dat terwijl wij 2 weken elke dag bezig zijn geweest om onze tuin super netjes te krijgen!

Ik sta in de keuken lklaar om naar buiten te gaan met emmer, spons en zeem in mijn handen, mijn winterjas aan. Komen die zeurzeikerds voor ons raam staan, kijken naar binnen en gaan dan zeuren dat de ramen weleens gezeemd mogen worden! En gaan dan heel minderwaardig naar ons toe nee staan schudden.

Ons putje zit verstopt. Elke keer als die ene heks langs komt, gaat ze stil staan bij dat putje, alsof ze aan het rouwen is :roll: :roll: , en kijkt dan weer heel afkeurend naar binnen. Ziet ze dat wij haar zien staan, dan gaat ze tegen de buurvrouw roepen dat het toch schandaaaaaalig is dat zoiets kan!

Als ze denkt dat wij haar niet zien, loopt ze gewoon door.

Ik gleed een keer uit met onze dochter op mijn arm. Wat gebeurde er? Ik werd vierkantig in mn bek uitgelachen door alle omstanders! Er was er geen één die vroeg of mn kindje gewond was! Dat ze niet naar mij vragen oke, maar mn meissie huilde vreselijk!

Nee, hoe eerder ik hier weg ben uit dit pokkegat ( Heb er nog wel meer scheldwoorden voor maar dan wordt ik gebanned), hoe liever dat ik het heb! Nee in zo’n A-sociale omgeving wil ik onze dochter echt niet op laten groeien.

@Bagheera wrote:

Bedankt voor alle tips, hier kunnen we zeker iets mee. Meerdere tips zijn welkom hoor. :smiley:

@ Melanie:

Nee Melanie ik wil hier juist net vandaan. Nog liever gisteren dan vandaag. :? De mensen zijn directer? Ja tegen elkaar, achter je rug om. En in je gezicht doen ze poeslief en maken je achter je rug om uit voor al wat vuil is.

Of ze schelden je “de tering” zoals dat hier zo aardig gezegd wordt. Maar een normaal gesprek bij de supermarkt is er hier niet bij omdat wij niet van de zwarte kousen zijn. Dan wordt je buiten gesloten, gepest, ze gaan op je kind zitten rijden met hun kruis omdat ze het fatsoen niet hebben om te vragen of ze er langs mogen!

Moet ik nog even doorgaan?

De ambulance stond hier voor de deur, helaas voor onze dochter.

Gelukkig is het meegevallen en hoefden we niet mee. In de hele straat zag ik overal de stiekumme gordijntjes open gaan, ook kwamen mensen naar buiten om te kijken.

Maar NIEMAND is komen vragen hoe het ging! Alleen na een dag of 3 kwam de buurman van een paar deuren verderop vragen of alles goed was. Verder helemaal niemand! Maar we l stiekum vanachter de gordijntjes of de luxafles loeren!

Mensen komen op onze plaats en gaan voor ons keukenraam staan om TEGEN ELKAAR te zeuren dat er een paardebloem in de poort staat, en dat terwijl wij 2 weken elke dag bezig zijn geweest om onze tuin super netjes te krijgen!

Ik sta met emmer, spons en zeem in mijn handen, mijn winterjas aan. Komen die zeurkousen weer voor ons raam staan zeuren dat de ramen weleens gezeemd mogen worden. En gaan dan heel minderwaardig naar ons toe nee staan schudden.

Ons putje zit verstopt. Elke keer als die ene heks langs komt, gaat ze stil staan bij dat putje, alsof ze aan het rouwen is, en kijkt dan weer heel afkeurend naar binnen. Ziet ze dat wij haar zien staan, dan gaat ze tegen de buurvrouw roepen dat het toch schandaaaaaalig is dat zoiets kan!

Als ze denkt dat wij haar niet zien, loopt ze gewoon door.

Ik gleed een keer uit met onze dochter op mijn arm. Wat gebeurde er? Ik werd vierkantig in mn bek uitgelachen door alle omstanders! Er was er geen één die vroeg of mn kindje gewond was! Dat ze niet naar mij vragen oke, maar mn meissie huilde vreselijk!

Nee, hoe eerder ik hier weg ben uit dit pokkegat, hoe liever dat ik het heb!

Hoi,

Meis echt :shock: en dat is van de kerk :shock:

hier groeten we elkaar, echt

dat geroddel dat vindt ik weer van braband :think: misschien ligt het eraan welk plaatsje of zo ?

wat dat betreft hoop ik dat je er snel weg kan , Harteloos vindt ik het hoe ze jullie behandelen , k, heb er geen woorden voor een :hug: voor jullie.

gr melanie.

Dank je. Het is inderdaad een dorp waar we wonen en ik wil toch graag richting mijn familie. Ik mis ze verschrikkelijk en kan hier niet echt wennen. En dat soort dingen helpt mij niet echt over mijn heimwee heen. :wink:

@Bagheera wrote:

Het is inderdaad een dorp waar we wonen en ik wil toch graag richting mijn familie. Ik mis ze verschrikkelijk en kan hier niet echt wennen. En dat soort dingen helpt mij niet echt over mijn heimwee heen. :wink:

Nee heel begrijpelijk, Ik hoop dan dat je snel wat zult vinden, ook voor de kinderen, hoe kan iemand zo hard en gemeen zijn he :think:

Gr Melanie .

Roddels heb je overal, dat is gewoon zo. Maar Kimberly haar bikini is van de zomer van de waslijn gejat. Later lag die ineens in de mand met wasknijpers, terwijl ik echt niet zoveel wasknijpers in dat mandje heb zitten dat die bikini helemaal bedolven zou kunnen zijn…

En zo zijn er gewoon nog veeeel meer dingen, ik kan er een boek over schrijven wat er hier in de straat gebeurt.

Waarschijnlijk dat het 1 wijk verderop ook minder is hoor, het is vooral “ons” stuk. Maar ik wil gewoon terug naar mn familie en dat gaat dus ook gebeuren, we weten alleen nog niet waar. :wink:

Ik wil nooit meer weg uit Brabant, ik vind het heerlijk!

Ik woon nu ongeveer 8 jaar in Eindhoven, en ook wij hebben plannen om binnen nu en 3 jaar naar een dorp tussen Tilburg en Eindhoven te verhuizen.

Ik werk in Eindhoven, hubbie in Tilburg, en mijn familie woont in de buurt van Den bosch.

Weet je wat ook een heel leuk stadje is? (is niet tussen Eindhoven en Tilburg, maar volgens mij wel ongeveer een halfuurtje van Tilburg af) Zaltbommel! Leuk winkelcentrum, mooie binnenstad, aan de waal dus lekker wandelen/fietsen/joggen over de dijken, Genoeg basisscholen en voortgezet onderwijs. Zowel nieuwbouw als pitoreske stadspandjes. (ik lijk wel een verkoopmakelaar, maar ik ben gewoon fan van zaltbommel)

Verder lijkt Best me heel leuk, Boxtel spreekt me dan weer helemaal niet aan. Daar heb ik een paar jaar gewerkt, en zou er nooit willen wonen, geen gegronde reden voor, gewoon een gevoel.

Veldhoven is ook leuk! Lekker dichtbij Eindhoven, maar toch alle voorzieningen bij de hand.

Bij mij in de wijk is het ook echt heel erg leuk wonen!!! Ik vind het echt het dorpsgevoel maar dan in de grote stad (Y) Woon hier echt met heel veel plezier!

Zoo… hopelijk heb je er wat aan!

Linda, Jaaaah Zaltbommel is helemaal geweldig, ik heb er een aantal jaren gewoond.

Nadeel is wel dat de huizen daar heel erg duur zijn in verhouding met de rest van de omgeving.

ik heb er ook gewoond ( ok, in een dorpje ernaast)

Maar het is inderdaad helaaaasch erg duur (ligt natuurlijk ook heel centraal aan de a2 tussen den bosch en utrecht, dat scheelt echt in prijs). Maar stiekum kijk ik regelmatig even op funda om te kijken of ik iets vind…

Waar heb je gewoond in z’bommel?

Ik woon ook vlakbij Eindhoven :mrgreen: zou nooooit weg willen uit brabant.

Leuke plaatsen, veldhoven, Valkenswaard, Waalre, Best, Goirle moet leuk zijn, (ken ik zelf niet ligt vlakbij Tilburg).

Denbosch is een superleuke stad maar dat is weer meer uit de richting dan lijkt me

Ik woon zelf in Tilburg, niet geboren, wel vanaf 3 jaar oud getogen.

Mooie plaatsen hier in de buurt zijn:

Goirle (handig bij de afslag v.d. snelweg enzo), Hilvarenbeek (idem), Oisterwijk, Berkel Enschot, Oirschot, Liempde (al is dat een klein plaatsje, vrienden van ons wonen er en het is daar toch echt gezellig, met nog echte buurtverenigingen) Haaren, Reusel, Bladel, Eersel, Moergestel.

Echt zo veel leuke karakteristieke dorpjes, met een goed voorzieningenniveau, goede infra, openbaar vervoer.

einde verkooppraatje