Tussen-de-middag

Kind ophalen, die niet wil lopen, maar alleen maar achterop de fiets wil. Die je niet bij je hebt, natuurlijk.

Kind wil door het bos lopen, Mamma wil gewoon over straat omdat dat korter is.

We zijn thuis, alles uit de jassen, sjaals, mutsen en wanten pellen. Strijd, want peuterpuberzusje wil alles zelf doen en kleutermeis wil dat Mamma alles doet en dat vertikt Mamma weer :mrgreen:

Snel aan tafel (die al gedekt staat, jaja) en dan even tijd om te praten over school. Maar dan begint het al: ‘‘Eet je broodje op, drink je melk op. Op je billen zitten. Niet in je neus peuteren. Opschieten, want het is al kwart voor 1.’’

‘‘Ik moet plassuhhhh’’ (vaste prik tijdens het eten) ‘‘Loop je even mee, Mamma?’’

“Iedereen klaar? Eet nog even snel dat korstje op. Nee, je krijgt niet nog een broodje, daar hebben we geen tijd voor” (Wil zo’n kind eindelijk eens eten…mag ze niet :wink: )

Alle kataantrekkelijke dingen van de tafel in (koel)kast smijten, rest komt zo wel.

Iedereen weer in de jas, sjaal, wanten hijsen. Strijd, want zusje wil alles zelf aan doen, die liep laatst gewoon met de rits op haar rug met me mee. Ik ben er wel klaar mee :slight_smile: Nog een beetje strijd, want kleuter laat zich slecht haasten.

Hup, spul in de fietskar, dan zijn we sneller dan lopend.

Hollend de school in, jas uit, kind in de kring gooien, juf een verontschuldigende blik toewerpen dat je alweer zo op het nippertje bent.

Kus, tot straks!

Weer terug naar huis, zusje blijft in jas rondlopen, want weigert zich te laten helpen.

Mamma zakt op de bank neer. Pfffffffff.

En dan nog die tafel opruimen!

Samenvattend: hoe doen jullie dat? Hoe hou je het nog een beetje leuk?

hier de mazzel dat we alleen de ochtend naar school moeten :mrgreen:

( volgend jaar beide dagdelen…maar vermoed dat ik hetzelfde op ga schrijven als jou :mrgreen: )

c :dance: o :dance: n :dance: t :dance: i :dance: n :dance: :dance: u :dance: e :dance: :dance: r :dance: o :dance: o :dance: s :dance: t :dance: e :dance: r :dance:

Op de school van lasse is het de cultuur dat bijna alle kinderen overblijven en het is goed geregeld met overblijfouders ed.

Dus hier geen gestress tussen de middag - bovendien moeten wij meestal ook werken dus kan het sowieso niet.

:shifty: als ik dit zo lees, raak ik er meer en meer van overtuigd dat ik het overblijven op ma di en do maar meteen in ga voeren een maand of 3…

( :silenced: school is nog geen 5 minuten lopen hier vandaan, maar toch…)

heb denk de mazzel dat Odin nog een baby is en dus wel mee moet werken en nog niet echt tegen kan werken hahahaha

Luna zit meestal al ver voor tijd alweer klaar om te vertrekken

straks eens kijken hoe het gaat op de nieuwe school die zit iets of veel verder

Ik vind het juist heerlijk, maar nu is Anne wat gewilliger en rustiger zoals ik dit lees. Daarnaast heb ik maar 1 kind. Maar goed ik ken zat ouders bij Anne op school met meer kinderen (1tje heeft de 6e op komst) en die eten ook thuis. Hier geen probleem dus, en ze heeft niks te willen met lopen of fietsen of bosje of niet, het gebeurd zoals ik het zeg en daarom is er geen ‘strijd’ omdat ze weet dat het zo gaat als ik het zeg.

Veel sterkte

Ha ha ha, herkenbaar :mrgreen:

En daarom laat ik ze overblijven…

Ze vinden het helemaal geweldig en het scheelt een hoop stress inderdaad.

Het kost me 30 euro per maand voor 3 dagdelen en 2 kinderen en dat heb ik er graag voor over.

En dat is dus ook de reden waarom ik Kaylee laat overblijven… Omdat ik daar geen zin in heb, in dat gehaast en gezeur tegen haar en Jayden. Overblijven leek me een stuk rustiger voor haar en ze vindt het nog leuk ook (op woensdag en vrijdag baalt ze dat ze niet mag overblijven :lol: ).

Bovendien slaapt Jayden nog een uur of drie tussen de middag. Als ik Kaylee om 12.45 op school moet krijgen en dan om 14.45 weer ophalen, kan hij maar slapen van 13 tot 14.20 ongeveer. Dat redt het kereltje nooit, halverwege de week is hij al oververmoeid.

Hier dus overblijven :thumbup:

Soms laat ik sas overblijven…soms idd gestress. Geliukkig vinden de juffen het geen onoverkomelijke ramp als we iets later zijn. En Sas beloon ik om "zelf"te doen. Cayla doe ik en zet ik in de wandelwagen. Malou in de draagdoek…Nu scheelt het dat de school 2 min. lopen iss en de pauze 1 uur en een kwartier duurt…

Ik ben gastouder op maandag, dinsdag en donderdag. Indy komt tussen de middag zelf naar huis sinds ze 6 is en Kes blijft over tot hij ook 6 is en zelf naar huis mag. Geen gestress hier dus tussen de middag.

Maar het gehaast ken ik op vrijdag maar wel al te goed. Dat is mijn vrije dag en dan haal en breng ik Indy ook tussen de middag. Ik dek idd altijd alvast de tafel maar blijft is altijd haasten (gelukkig is Kes al zo groot, bijna 5, dat hij om 13:00 even alleen thuis mag blijven. Dan fiets ik in 10 minuten heen en weer met Indy).

IK weet natuurlijk niet hoelang jullie hebben tussen de middag maar bij ons komen ze om 12 uur uit en moeten dan om 13:20 pas weer op school zijn. De oudste al om 13:05 (gaat de deur open) maar die loopt zelf. Eigenlijk nooit stress. toen alleen de oudste nog naar school ging en de jongste nog moest slapen dan bracht ik als de jongste sliep de oudste heel snel op de fiets heen en weer.

Bij ons middagpauze van 12-13.00 en we hebben ongeveer een half uur nodig om hen en weer te gaan. (incl jassen aan enz.)

Hier om 12 uur uit, maar vaak is 1 van beide jongens wel later… (er passen nou eenmaal geen 5 kleuterklassen door dezelfde deur op hetzelfde moment) en om 13.15 uur weer in de klas zitten.

Het lopen kost me tussendemiddag minimaal een half uur en dat is als ze dus doorlopen! Gelukkig is dat inmiddels zo, maar halfjaar terug liep de middelste echt nog niet zo hard… heb nooit de baby laten liggen op bed, dus die is ook altijd mee geweest en nu nog natuurlijk.

Overblijven is geen optie, aangezien de middelste alleen de ochtenden gaat… beetje onzin om daar aan het eind van de ochtend te gaan staan voor de jongste en de oudste dan te laten zitten… vind ik dan :lol:

Maar denk ook niet dat ik ze laat overblijven als de middelste wel de middagen gaat… zou ons namelijk 60 euro in de maand gaan kosten, vind ik veels te veel.

Vind het nu al een stuk relaxter als toen de middelste nog op de psz zat en die tijden kwamen niet overeen, dus voor nu voelt het al erg ontspannen, maar ik zou geen bezwaar hebben tegen continurooster :slight_smile:

Hier gaat het altijd goed tussen de middag. Tommy heeft zelf nog ff de tijd om te spelen voor hij weer naar school toe moet.

Ook hier een uurtje over de middag. Rond 12u10-12u15 zijn we meestal thuis. De eerste boterham heb ik voordien al gesmeerd dus ze kunnen direct beginnen eten. Het zijn hier geen grote eters dus met twee boterhammen hebben ze al genoeg.

De ene keer hebben ze nog tijd over om wat te spelen en de andere ker niet. Ten laatste 12u45 vertrekken we weer naar school.

Sam die blijft wel vaak over maar gewoon omdat hij het leuk vindt om dan nog wat met zijn vriendjes te kunnen spelen.

Ik laat hem kiezen.

Poeh… dan heb ik het eigenlijk best gemakkelijk!

Hier weet ik het zelfs met vriendjes of vriendinnetjes die mee zijn best op m’n gemakje te doen…

Laatst had Isabel met een vriendinnetje in haar kamer gespeeld. Er was een hoop geschuif en gerommel te horen, maar ik liet ze maar lekker even hun gang gaan. Na een half uur geroepen dat het tijd was om te gaan, de dames weer gebracht en toen ik terugkwam wilde ik voorzichtig de deur open doen om te polsen wat de schade was, maar tot m’n grote verbazing zag haar kamer er keurig opgeruimd uit! Dat hadden ze dus voor ze naar beneden kwamen nog samen even netjes gedaan!! :shock: :inlove:

Ik heb het makkelijk, maandag blijft hij over omdat we beide werken, dinsdag blijft hij over omdat ik dan overblijfmoeder ben en donderdag doet papa het hahaha.

Ik zou er ook gestressed van raken, dat gehaast en gevlieg.

Het verbaasd me trouwens dat er zoveel de kids laten overblijven om het gehaast tussen de middag te voorkomen!!! Hier op school is dat absoluut niet de bedoeling. Je “mag” je kind alleen laten overblijven als beide ouders tussen de middag niet thuis zijn. (met een uitzondering daargelaten natuurlijk)

Het lijkt, nu ik het me bedenk, dat ik ze alleen uit gemak laat overblijven, maar dat is niet zo :oops:

OP dinsdag en donderdag werk ik en alleen op maandag is voor het gemak. Overigens ben ik dan aan het eind van de lunchpauze op school omdat ik dan spelletjesmama ben bij mijn dochter in groep 1/2