Turkse meisjesnaam?

Mijn collega heeft zijn dochter Elif genoemd, een hele mooie naam vind ik :thumbup:

@TaMa wrote:

Ayla…



Zo heet een vriendin van me, ik heb het altijd een prachtige naam gevonden :inlove:




Dank je wel… mijn dochter heet zo :inlove:

Het betekent maanlicht, overigens.

Aïsha

Ayla is inderdaad ook erg mooi, maar wat denken jullie van Dilay??

Ik geef les op het VMBO met veel allochtone, vooral turkse meiden:



Yildiz

Esra

Gokben ( o met puntjes erop)

Guldan

Fatma

Ayse

Elif

Yara

Halima

Bodil

Gokce ( o met puntjes C met kringeltje eronder)

Leyla





is wat me zo even te binnen schiet

Dilay vind ik meer als jongensnaam over komen :oops: Maar dat komt misschien omdat Milay 1 van de namen op ons lijstje is.



Esra hoor je best vaak vind ik.



Semra vind ik ook wel mooi al vind ik Samira weer mooier. Maar dat zal niet turks zijn haha



Ik zou persoonlijk wel kiezen voor een naam die door iedereen goed uit te spreken is. En dan beodel ik dat als jhe het leest dat je weet hoe je het moet uitspreken.

Hoi hoi,



ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn man is ook Turks en ik Nls, enw e hebben een dochtertje Lara en ons 2e dochtertje is ook op komst. We willen dit keer ook weer een internationale naam wat zowle in het Nederlands als turks leuk klinkt (en beetje past bij Lara).

Ik vind zelf Ayla een hele leuke naam maar dat vindt hij weer niks, Ayfer zo heet zijn nicht, en zijn vridnen hebben een dochtertje dat Aylin heet vond ik ook heel leuk.

Ik wil geen naam wat rijmt op Lara bv Tara, Zara, Sara.

Nog 3 maandjes maar we hebebn dus nog steeds geen naam :frowning:

@patricia26 wrote:

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Op 1 naam na heb ik alleen niets nieuws gezien…

Dus, meer ideeen zijn welkom! :mrgreen: :wink:




Wat vindt je van de naam Reyhan?? (Je spreekt het uit als Reehan).



Mijn turkse nichtje heet zo. Reyhan is de naam van een plantje (met bloemen) in Turkije. Dus het is net zo’n soort naam als in Nederland Madelief of Roos gerbuikt wordt als naam.



Oh ja en er zit een Y in!!

Bedankt weer allemaal voor de suggesties! Reyhan is wel leuk inderdaad, maar een tante van mijn man heet zo…



Melissa, leuk dat jij ook een tr man hebt! Ik ga eens nadenken over een naam die bij Lara past voor jou…



Hey meiden, wat vinden jullie van de naam Nesrin?? :roll:

Nil is ook leuk maar dat vindt mijn man weer niks…hij kwam laatst met Amber kon ook in het Turks zei die…ik vind dat weer niks…Lara en Amber vind ik niet ehct leuk gaan samen.



Nesrin is een leuke naam maar Esin vind ik leuker!



Ik vind Helin een leuke naam en die vond mijn man ook wel leuk maar ben nog wel een beetje aan het twijfelen…

Wat vind je van de naam Nisa? komt helaas veel voor bij ons inde vriendenrking anders was dat ook een optie geweest voor ons!

Nisa ken ik niet, Nisan wel en dat vind ik mooi.



In eerste instantie wilden wij voor Aylin gaan, maar dat komt bij ons in de vriendenkring veel voor.



Nilay is ook mooi…



Maar onze gedachten blijven toch een beetje steken bij Nesrin de laatste paar dagen :mrgreen: Ook omdat je er niks geks van kunt maken en het is niet verkeerd uit te spreken door nederlanders…



Andere opties: Eleyna, Yara (maar niet zo handig bij Lara), Damla, Gulay, Aliye, Kayra…



Tsja, ben nou eenmaal gek op de Y :mrgreen:

@patricia26 wrote:

Hey meiden, wat vinden jullie van de naam Nesrin?? :roll:




mwa ne eniet echt mijn naam geloof ik! Maar je bent gek op de Y toch?? Dan maak je er Nesryn van! Optie misschien??

Hmmmz… :roll:

ik zal nog eens weer weat namen opscharrelen voor jullie!

Aliye

Aylin

Dylara

Nayla

Tülay

Ylke

Ja Nilay vind ik de mooiste die ertussen staat!

Tsja, ik twijfel nu ook weer erg tussen Nesrin, Nilay en Dilay… :roll:



Schoen rommelt het al een beetje bij jou of nog geen bevalling in zicht?? Zie je er tegenop?

rommelen doet het elke dag maar verders komen we niet!

jA IK ZIE ER WEL TEGENOP OM EERLIJK TE ZIJN!

Ik vond het bevallen van Yara namelijk erg zwaar en langdurig!

Maar goed misschien gaat dit keer wel alles anders.

Maar ja aan andere kant denk ik ook laat maar komen hoor!

Vanmorgen weer op comtrole geweest maar alles oke en volgende week gewoon weer komen!



Moeilijk he een naam kiezen???