Turkse meisjesnaam?

@sjoukje wrote:

We hebben momenteel Esra voor onze 2e dochter in het hoofd (eindelijk iets wat niet afgekraakt word) Maar Yara is inderdaad ook heel mooi…

Nog een week of 10 bedenktijd, tenzij de baby eerder komt.



Elif word haar 2e naam, zo heet oma.



Gelukkig is het geen jongen voor ons want daar waren we nooit uitgekomen. Alles wat ik mooi vind is afgekraakt en hij komt alleen met Rasit (of hoe je het ook mag schrijven)




Esra vind ik persoonlijk echt een geweldige naam. Alleen wel jammer dat ie veel voorkomt bij Turkse meisjes. Maar goed.



Alya en Afra vind ik ook wel mooie namen. Ze zijn ook niet populair, dus ben je lekker uniek met die namen:D

Nou Ayla komt hier veel vrij veel voor hoor! Het schijnt ook een hele ouderwetse naam te zijn… maar best wel mooi inderdaad.

Ayla hoor ik hier idd ook veel in de buurt. Ook bij geheel nederlandse kinderen trouwens! Net zoals Esra, dat hoor je hier ook in verschillende culturen. Een Nilay ken ik er maar 1 van, daarvoor gha dik nog nooit van die naam gehoord.

Ayla komt inderdaad wel vaker voor, maar ik had het eigenlijk over Alya, haha :smiley:

Ayla betekent maanlicht

Alya betekent hoge plek.

De naam Ayla is bekend geworden door de boeken van Jean Auel, de Aardkinderen-reeks. (Bekendste deel is “De Stam van de Holebeer”. De hoofdpersoon uit deze reeks heette Ayla. Of het echt een ouderwetse naam is weet ik niet, maar de boeken spelen zich in ieder geval wel af in de prehistorie).



Ik heb de naam Ayla uit deze boekenreeks. Ik las deze boeken toen ik hoogzwanger was van mijn oudste. Ik had toen pré-eclampsie en bracht mijn dagen door op bed, al lezend. Ik wist dat mijn kindje een jongetje zou zijn. Maar tijdens het lezen had ik me al voorgenomen, dat als ik ooit een meisje zou krijgen, zij Ayla zou heten.



Ik denk dat die naam ook een beetje streekgebonden is of iets dergelijks. Ã?ls ik de naam al hoor, is het niet eens zozeer bij Turkse kinderen, maar juist bij Nederlandse inderdaad. Toen ik bevallen was van Ayla, kreeg ik juist van een heleboel mensen te horen dat ze de naam nog nooit gehoord hadden. Tenzij ze de boeken van Jean Auel kenden :smiley:

Dano is trouwens ook een mooie en aparte naam! :thumbup:

patricia26, tussen welke namen twijfel je eigenlijk?

Nou, ik (we) twijfel het meest tussen: Aylin, Nesrin, Nilay en Dilay… :roll:

nilay vind ik wel het leukst uit jullie lijstje. :smiley:

Ik vind Aylin het leukste uit dat rijtje :slight_smile:

@Mama_jeanet wrote:

Ik vind Aylin het leukste uit dat rijtje :slight_smile:




Sluit ik me helemaal bij aan! :thumbup:

top 10 meest gebruikte turkse meisjesnamen (alfabetische volgorde)


  • Ay?e
  • Bü?ra
  • Elif
  • Emine
  • Esra
  • Fatma/Fatima
  • Hatice
  • Kübra
  • Merve
  • Zeynep



    Misschien handig voor mensen die ook een Turkse naam zoeken :slight_smile:

Nou, onze namen staan in ieder geval niet in de top 10 :mrgreen:



Weten jullie, Aylin vinden wij ook het mooiste. Deze naam hadden we al vrij in het begin van mijn zwangerschap…Maar een vriend van mijn man heeft in maart een dochter gekregen, en ja hoor, die meid hebben ze Aylin genoemd!. Vandaar dat ik het nu eigenlijk niet meer wil, maar ik blijf toch ook wel bij die naam steken… :roll:

@patricia26 wrote:

Nou, onze namen staan in ieder geval niet in de top 10 :mrgreen:




Ach, een beetje originaliteit kan geen kwaad. Het is ook niet leuk om altijd dezelfde namen te horen, toch.



En als jullie Aylin echt een leuke naam vinden, moeten jullie het gewoon doen hoor! Al blijf ik erbij dat ik Nilay iets leuker vind :smiley:

Groetjes

@ Sneeze:

Heb het even opgezocht (heb toch niks beters te doen en ik vind het altijd leuk om namen te bedenken en op te zoeken enzo :smiley: )



Nesrin: Turkse vorm van Nesrine: wilde roos

Nesrin vind ik mooi!

Haha, toch grappig dat mensen hier wel enthousiast over de naam Nesrin zijn :mrgreen: In mijn omgeving namelijk niet zo…



Nesrin of Aylin… Aylin of Nesrin… Nesrin of Aylin… Aylin of Nesrin… :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :mrgreen:



Tsja, Aylin is schattiger, Nesrin is wat stoerder (past wel meer bij mij)

Nou we hebben de knoop doorgehakt, ons meisje zal Nesrin heten :angel:

prachtige naam voor een ongetwijfeld nog mooier meisje :inlove: