Tupperware

Volgens mij is deze vraag al eerder geweest maar kan het topic in de zoekmachine niet vinden.



“Wat is je fijnste item van Tupperware?”



Ik heb vrijdag een papieren party en wil eigenlijk wel wat handige hulpjes voor de kids, keuken en auto.

Mijn favoriete item van Tupperware is de shakebeker.

er zijn nog wel meer fijne dingen van tupperware (appeltjes voor het schoolfruit, brooddoos, diepvriesbakjes), maar de shakebeker is echt ideaal.

Je kunt er slagroom in kloppen, omelet in maken, hoeveelheden mee afmeten. Mayonaise maken, echt ideaal.

Je hebt ze ook van andere merken, maar de mijne is van Tupperware; zo’n ‘matje’ (of lapje, hoe moet ik het noemen? :think: ) om potten en flessen open te draaien. Maar ik gebruik 'm ook om onder de dvd-speler te leggen tegen het wegschuiven in het vliegtuig :lol:

Ik vind die rubberen lapjes inderdaad erg handig, maar ook die sinaasappelschiller. Die krijg je vaak gratis als gast op een party.

Toevallig heb ik van de week hier thuis een party gehad en ik heb een rvd-doek, raamdoek en schuurdoekje gekocht. Schijnt ook erg handig te zijn, dus ben benieuwd.

Shakebeker heb ik ook en is fijn. Beslagkom is ook fijn ivm extra opzetrand. Sinaasappelmesje is ook handig. Jeetje, geen idee wat ik het allerfijnste vind :think:

Ik vind die mini hand fijnsnijder erg prettig. Om bv uitjes fijn te snijden. Die gaat standaard mee op vakantie!

Ik vind de was emmer helemaal top handig voor hand wasjes en voor op de camping maar ook om je spullen droog te houden op het strand of boot oid



ook de blikopener ben ik gek op omdat hij opent zonder scherpe randjes



als je wilt koken in de magnetron is de micro plus serie super



en de ovenschalen gebruikt ik 2 tot 3 x per week (wel duur in aanschaf maar het zeker waard)



bidons en de broodtrommels zijn de kids gek op voor school en heb er 1 in de luier tas met koekjes



kaasdoos om je kaas langer te bewaren



en de groente/fruit dozen om je fruit (denk aan die mooie aardbeien van het zomer) te bewaren en langer goed



enzo heb ik nog wel een groter lijstje toppertjes



allemaal uit eigen ervaring en niet omdat we moeten verkopen



(ik ben ook demo maar als hobby om zelf ook gratis kados te verdienen omdat ik het zulk mooi spul vind)

de blikopener is erg fijn, en mijn sla-kom wordt mega veel gebruikt…

en de koektrommel werkt prima, koekjes blijven heel lang vers, de afwerking is helaas wel een beetje ruw.



maar eigenlijk vind ik het veel te duur, het is maar plastic…, en de hema, blokker en ikea doen niet onder wbt kwaliteit.

de ‘‘levenslange’’ garantie valt vies tegen, ik ben al aan mijn derde ijslepel/schep toe, en kreeg een ander product niet vergoed ondanks normaal gebruik.

ook vond ik het erg jammer dat de serie bewaardozen die ik spaarde opeens stopte…



gr L

De shakebeker en de raspmolen, die gebruik ik meermaals per week voor het raspen van kaas, lekker vers geraspte kaas! Hup ding uit elkaar en in de vaatwasser.

Kleine plastiek schaaltjes, gebruiken we voor vanalles, op fruit in te doen, koekjes uit te eten, restjes in bewaren…

Ik gebruik de koekjestrommel, cakedoos en verschillende soorten bakjes erg vaak. Kleine ronde bakjes voor een halve ui, open smeerworstdingetje of gehaktballetjes in de vriezer.



die doekjes vond ik 10 keer niets, want ik hou niet van doekjes die aan je (ruwe) handen blijven plakken, brrrr :lol:



Ook gebruik ik de quick chef geregeld en een maatbeker met een deksel erop. De deksel bestaat uit twee delen waardoor ik iets in kan mixen zonder te spatten. De beslagkom gebruik ik ook wekelijks. Helaas hebben ze die tijdelijk niet in het assortiment :wall:



Dat ruwe doekje gebruik ik ook vaak om potten mee te openen, maar ook de eischijder/scheider, sinaasappelschiller en de kiwiding. Of hoe ze ook allemaal heten :oops: :lol:

Ik doe trouwens alleen twee bakjes die ooit bij een stunt waren in de vaatwasser. De rest van het tupperware was ik af zodat de kwaliteit behouden word.

hier staat op de producten dat ze vaatwasbestendig zijn! dus ik doe ze gewoon in de vaatwasser.



SInds een paar weken heb ik een rijstkoker voor in de magnetron. Deze is al veelvuldig gebruikt. Ik maak hier ook gewoon de macaroni in klaar, de elleboogjes dan maar, en de pasta. Gaat prima, terwijl de demonstratrice aangaf dat het echt niet kon en ik voor de pasta een vierkante bak moest nemen.



en die grote hakmachine, alleen moet ik daarvoor nog wel mijn spierballen trainen… dat ding gaat best zwaar…

@konijn wrote:





en die grote hakmachine, alleen moet ik daarvoor nog wel mijn spierballen trainen… dat ding gaat best zwaar…






(een tipje niet te veel te gelijk in doen dan gaat het wel beter)

@Elka wrote:

Ik vind die mini hand fijnsnijder erg prettig. Om bv uitjes fijn te snijden. Die gaat standaard mee op vakantie!




hier gebruiken we die ook heel veel

He, wat fijn dit. Ik ga binnenkort naar een party en lees hier goede tips. Die ga ik onthouden.

Ik ken dat sinaasappelsnijding van vroeger nog wel en hoop dat je die ook gewoon kan kopen en dat het niet alleen als kado wordt weggegeven. Dat was nou echt eens een handig ding inderdaad!

Dorus, daar hebben ze vaak genoeg van hoor en anders doen ze er gewoon eentje bij je bestelling in :wink:

@Mutsie86 wrote:

Dat ruwe doekje gebruik ik ook vaak om potten mee te openen, maar ook de eischijder/scheider, sinaasappelschiller en de kiwiding. Of hoe ze ook allemaal heten :oops: :lol:




Nou inderdaad zeg, ik word niet goed van alle namen en benamingen/soorten whatever die ik op de site van tupperware vind!

Ik zie door de bomen het bos niet meer. :



Micro-zus en micro-zo, smart dit en smart dat, ergologics, eleganzia, mini’s en maxi’s, ruimtebespaarders in allerlei namen en soorten/maten, trendy, ultrapro, :shock: :shock:

En oh, alle tips zijn wel erg fijn, dank :thumbup:

Over ruimtespaarders gesproken, daar heb ik er een aantal van: 1 met theezakjes, 1 met suiker, 1 met rijst, 1 met vermicelli, 1 met macaroni, 1 met botercrememix (voor mijn taartenhobby) en een hele grote waar ik 4,3 kg. biscuitmix in kan doen en de 2e is onderweg voor mijn suikerbakkerspoeder :smiley: Oja en ik heb ook de spaghettibus.

Elka schreef:
Ik vind die mini hand fijnsnijder erg prettig. Om bv uitjes fijn te snijden. Die gaat standaard mee op vakantie!


Ja de mini quickchef die heb ik ook ideaal voor de knoflook en de uitjes...