De vraag zegt het al…
Omdat we weinig bergruimte hebben, vraag ik me af of we aan een TummyTub genoeg hebben en of dat prettig is. Dat scheelt weer zo’n onhandig bad met standaard. We hebben ook een ligbad.
In ons vorig huis ook weinig ruimte.
Maar je kunt ook een bad kopen zonder standaard, dan zet je het badje op de keukentafel tijdelijk ofzo.
Als je kindje zelfstandig kan zitten, zet je het badje gewoon onder de douche.
En het badje stond bij ons altijd op de kledingkast.
Je kunt het natuurlijk ook ophangen ofzo ergens.
ik heb een (droog)rekje boven mijn douche, daar staat badje altijd op. Helemaal geen last van.
Heb toen n klein was beide gehad en gebruikt. Hij gebruikt nu nog steeds het babybadje, dus qua duurzaamheid zou ik voor badje gaan.
mag alledrie ook :oops: …
grts patricia
Wij hebben het badje standaard eerst in Riley’s kamer gehad, daarna in de douche opgehangen. of op het droogrekje staan.
net als Fiep, voor duurzaam heid, ga ik voor het badje,
Wij hadden allebei maar ik had altijd voorkeur voor het badje.
Tummytub is wel lekker voor kindje maar ik vond het heel onhandig mijn kinderen goed te kunnen ondersteunen.
Je hebt ook van die andere ‘zitjes’ voor in een groot bad, zodat het kindje daar in kan leggen. Of is dat niet geschikt al vanaf de geboorte en is dat pas na zoveel maanden??
Je hebt trouwens ook badjes die je in elkaar kunt vouwen, weet alleen ff niet meer hoe het heet :think:
zelf zou ik voor een badje gaan.
Wij hadden een geleende tummytub, maar weinig gebruik van gemaakt. Het hand me toch net niet en met grote kids hou je weinig ruimte over om ze lekker te ondersteunen (ik zie weleens foto’s met babietjes die bijna kunnen zwemmen in een tub, nou onze jongste zat bijna direct klem :lol: ).
Wij hadden het badje altijd op de babykamer staan en toen we niet meer in de babykamer badderden (lees het wel een heeeeel groot waterballet werd ) zette ik hem gewoon in het grote bad… niemand die er last van had.
Als we het grote bed gebruikten zette ik het babybadje er even uit.
Oh ja en verder gingen de kids hier ook regelmatig mee onder de douche of in het grote bad hoor, heerlijk :inlove:
tummytub heeft de jongste 1x ingezeten… had de kraamhulp bij. ze vond het wel fijn, maar ik vind het eng dat je ze alleen maar bij de nek vast hebt.
bad bij de oudste veel gebruikt, de jongste bijna nooit. ging in het liggende badzitje (wij hebben wel een verstelbare zodat ie meegroeit)
en tja bad is al beantwoord.
ik heb op alleen bad gestemd, maar kunt ook een badje kopen en in het grote bad zetten… persoonlijk zou ik alleen zo;n badzitje kopen…
Wij hadden een emmer. :mrgreen:
T vond het gewone badje helemaal niks en toen pakte de KV een emmer. Dat vond hij helemaal super.
Nu wordt hij toch wel erg groot en hebben we hem de laatste twee keer in een babybadje gedaan. Hadden we maar een echt bad, dat lijkt me zó leuk!
Hier tummie tub.
Geen badje ooit gehad bij de kinders.
Gaan nu heerlijk mee onder de douche en in het grote bad
bij de eerste 2 echt bijna het eerste half jaar in de tummy, ik heb die van de H.ema! die is ietsje groter.
hier ook alleen de tummy (anna vond het badje niets, dus snel weggedaan), toendertijd alleen een douche er bij.
nu wel een ligbad, maar als extra de tummy
Ik heb beide in huis maar de tummytub staat hier haast ongebruikt te verstoffen :wall: 'We hebben 'm 2x gebruikt, 1x voor Mats en 1x voor Aukje en hebben toen maar de conclusie getrokken dat we het badje veel fijner vinden. Ik moet er wel bij zeggen dat we 'm nooit gebruikt hebben toen Mats kon zitten. Aukje kan nu uiteraard ook nog niet zelf zitten. Misschien is ie dan wel handig.
Qua ruimte zijn er altijd wel oplossingen te vinden denk ik.
Wij hebben beide maar onze meiden vinden de Tummy niks :?
Hij wordt nu gebruikt al wasmand :mrgreen:
En als emmer om het badje te vullen :mrgreen: :mrgreen:
Wij hebben het altijd prima met alleen de tummy gered. Ze hebben er hier tot een maand of 9 in gebadderd. Een badje hebben we nooit aangeschaft en geen moment gemist.
Ik zeg trouwens wel tummy, maar ik heb het dan over een Shantalabad. Ook een ‘emmerachtige’ dus :mrgreen:, maar volgens mij iets ruimer.
hier een gewoon babybadje elke dag tot ze ongeveer 5 maanden was, en ook regelmatig mee onder de douche of af en toe in het grote bad.
Ik vond de tummytub helemaal niets :oops:
ohja, een gewoon babybadje kan je ook in de zomer heerlijk buiten zetten en ze daarin laten spelen met een laagje water (onder toezicht uiteraard )
@Sennapen wrote:
Je hebt ook van die andere ‘zitjes’ voor in een groot bad, zodat het kindje daar in kan leggen. Of is dat niet geschikt al vanaf de geboorte en is dat pas na zoveel maanden??
Dat vond ik dus echt heel onhandig in het begin! Je moet het bad echt flink laten vollopen wil je kindje een beetje lekker in het water liggen Bovendien sta je er zelf dan behoorlijk ongemakkelijk bij. Bij L heeft het ding dan ook stof liggen happen. Pas toen B een aantal maanden was zijn we 'm weer gaan gebruiken zodat ze samen met L in het grote bad kon.
Voor in de zomer buiten hebben we trouwens een speciekuip (6,95 bij Karwei 8))