heb inmiddels dus de nubby rietjesbeker. hoe kan ik die het beste schoonmaken en houden? Ze krijgt namelijk en roosvicee en pap in die beker. Het ene is vet en het andere laat giga uitslag achter in de rietjes en in het bovenstuk. Ik krijgt het niet goed schoon.
en op het papiertje stond dat ik em niet mocht uitkoken. Iemand wel eens geprobeerd? en ging dat goed?? Dan zijn in elk geval alle bacterieen dood…
Ik vond die van Avent juist weer super
Die van Mepal zijn ook wel goed, lekken in ieder geval niet bij ons.
Succes!
Ik heb een hele fijne van nuby. Met handgrepen, lekt niet en fijn materiaal!
Ik had ook allerlei soorten en maten gezien, maar deze was vrij compact en klein en er zit een deksel bij dat wilde ik graag.
ik word gek van die rotbekers, heb ze geloof ik allemaal in huis
Avent, is geen anti-lek maar een lek-beker…echt niet normaal. Maar het is ook de enige waar ze uit wil drinken
Nuby, is een fantastisch ding…lekt niet…handig met deksel…maar mevrouwtje weigert uit dat rietjesding te drinken :roll:
jasper vindt het antilekgebeuren veel te langzaam gaan…
hier gewoon de goedkoopste van ikea!!!
ik heb alles van Nuby :thumbup:
lekt niet… lekker materiaal…alles is bij te bestellen…
bij dave had ik het al en nu voor deze beeb een nieuwe lading besteld…
gewoon op de site :thumbup:
link verwijderd
als de link weg is …dan wil ik hem wel pben :mrgreen:
oké… dan kan ik hier wel verder mee!! pfff… wta een hopeloze dingen die tuitbekers… :wall: die van avent vind ik dus ook een giga lekbeker en ze krijgt er nog niksuit ook :shock:
k zal eens kijken naar nubby…
colle dank voor de link! k ga ze ff bekijken in de winkel :lol: alst wat is en dan online bestellen!! :dance:
Geen tuitbeker hier.
Amélie is nu aan het oefenen met de rietjesbeker van Nuby. Ze vind het reuze interessant en echt ‘bij-drinken’ hoeft ze nog niet, dus ik laat haar lekker aan modderen. Gisteren had ze het opeens door en heeft ze behoorlijk wat slokken gedronken :inlove:
Ik vind een tuitbeker trouwens heel raar :shifty: Je leert je kind een beker helemaal achterover te gooien en dan ook nog je hoofd achterover…lijkt me dan zo lastig voor ze om dan uit een echte beker te leren drinken
Wij hebben ze speciaal uit Canada laten komen en die zijn echt helemaal super. Ze zijn echt helemaal top maar helaas niet verkrijgbaar in NL.
Is van Playtex.
Mocht je dus mensen kennen die binnenkort naar CA, USA of AustraliË gaan: zeker vragen om die tuitbekers voor je mee te nemen!!!
:mrgreen:
@rhode wrote:
Ik vind een tuitbeker trouwens heel raar :shifty: Je leert je kind een beker helemaal achterover te gooien en dan ook nog je hoofd achterover…lijkt me dan zo lastig voor ze om dan uit een echte beker te leren drinken
Ach ze houden er alleen wat natte shirtjes en verschrikte gezichtjes de eerste keren aan over maar dat hebben ze snel door hoor :mrgreen:
Ik heb hier trouwens allerlei tuitbekers gehad maar volgens mij lekken ze allemaal (of zou dat toch door het gooien en smijten komen :think: )
Hier ook zeer tevreden met de tuit van Nuby. Volgens mij hebben wij dezelfde als Wienix (dus niet het rietjesmodel) - 2 stevige handgrepen, fijn materiaal en een deksel. Beeb is er dol mee en hij lekt absoluut niet.
Van de Avent moest beeb niks hebben. Vind hem zelf ook erg vies met dat anti-lek plastic schuifje onder de tuit dat je er niet af kan halen. Wat daar allemaal onder komt, brrrrr
@Yessie wrote:
Van de Avent moest beeb niks hebben. Vind hem zelf ook erg vies met dat anti-lek plastic schuifje onder de tuit dat je er niet af kan halen. Wat daar allemaal onder komt, brrrrr
:think:
Als je dat doorzichtige plastic dingetje bedoeld…die kan er wel af hoor :shifty:
@mayo28 wrote:
@Yessie wrote:Van de Avent moest beeb niks hebben. Vind hem zelf ook erg vies met dat anti-lek plastic schuifje onder de tuit dat je er niet af kan halen. Wat daar allemaal onder komt, brrrrr
:think:
Als je dat doorzichtige plastic dingetje bedoeld…die kan er wel af hoor :shifty:
jah… daarom had ik em eigenlijk ook genomen, omdat tie zo goed schoon gemaakt kon worden! hij kan echt helemaal uit elkaar!
Hier ook echt 30 soorten in de kast…
Avant pff die lekt t ergste van allemaal. Nubby ook een lekker hier. Dan heb ik nog van die goedkopere waar aan de randen het drinken uitkomt.
MAAARRRR ik heb er nu een :thumbup: MAM heet ie die lekt echt niet ! Zelfs niet als hij door de kamer vliegt. Deze heeft wel een harde tuit.
Dus de MAM zeker een aanrader
hoiii
onze dochter heeft nooit een tuit beker gewild en is direct overgegaan op de rietjes bekers van nuby en moet zeggen vind ze erg fijn
na lang zoeken en drie tuitbekers rijker drinkt ze eindelijk uit een rietjesbeker van nuby… :dance: of gewoon uit een glas, maar dat is altijd moeilijk als je onderweg bent oid.
nubby lekt overigens wel, teminste, als er water in zit, en hij ligt in de box, heb ik wel plaatselijk een nat boxkleed!
@miranda433 wrote:
hoiii
onze dochter heeft nooit een tuit beker gewild en is direct overgegaan op de rietjes bekers van nuby en moet zeggen vind ze erg fijn
Even nieuwsgierig hoor zat even dit topic te lezen aangezien wij hier ook op het punt staan op een tuitbeker aan te schaffen maar door de ervaring(en) die er in staan heb ik er een hard hoofd in. Ik vond de opmerking van iemand ook wel redelijk waarom een tuitbeker zo onlogisch het kind moet zijn hoofd naar achteren brengen om er vloeistof uit te krijgen.
Nou vond ik jou ervaring ook wel super maar hoe jong was je dochtertje voordat je haar een rietjes beker gaf?
@L word fan wrote:
hoe jong was je dochtertje voordat je haar een rietjes beker gaf?
Amélie was 9 maanden toen ik hem aan haar heb gegeven. Eerder vond ik het niet nodig om haar extra te laten drinken naast de borstvoeding.
Nu drinkt ze ontzettend goed uit de rietjes beker, en tijdens de maaltijden drinkt ze uit een gewoon bekertje :inlove:
@rhode wrote:
@L word fan wrote:hoe jong was je dochtertje voordat je haar een rietjes beker gaf?
Amélie was 9 maanden toen ik hem aan haar heb gegeven. Eerder vond ik het niet nodig om haar extra te laten drinken naast de borstvoeding.
Nu drinkt ze ontzettend goed uit de rietjes beker, en tijdens de maaltijden drinkt ze uit een gewoon bekertje :inlove:
Bedankt Rhode Wat knap al van Amélie
Zit wel een beetje te dubben want Shane is 7 maanden en 8 dagen maar voor een rietjes beker is het nog wel erg vroeg denk ik en van het weekend hebben we een hard tuitje aan der mond gezet met wat diksap erg lekker vond ze het maar wel heel raar om uit zo’n ding te drinken. Deed ook niet echt de hoofd naar achteren meestal gooit ze hem opzij doet ze met de fles ook :mrgreen:. Shane krijgt hier alleen kunstvoeding weet eigelijk niet of ze al extra ander vocht nodig heeft eigenlijk. We hebben het alleen even geprobeerd met de diksap.
Hier ook beide keren een rietjesbeker van Nuby gegeven.
Hier lekt hij alleen als er een restje vocht bovenin het rietje blijft zitten.
Maar t valt reuze mee.
Beide kinderen kregen hem rond de 9 a 10 maand en hadden binnen no-time door hoe het werkte.
Grote voordeel vonden wij dat ze dan ook meteen uit een pakje kunnen drinken, erg handig onderweg, zeker met de pakjeshouders ook van nuby.
Maar, ik zie die beker niet als speelgoed, we hebben vaste drinkmomenten en als ze weer gaan spelen ruimde ik hem op.
Rond de 10 maanden zijn we ook al wel gaan trainen met een gewone beker, de rietjesbeker was dan meer voor even vlug, als we visite hadden en ik dus minder tijd voor begeleiden enz.
Beide kinderen dronken goed uit een gewone beker rond de 18 maanden.
Ik geef de kinderen niet heel erg lang een tuit of rietjesbeker.
Alleen peter heeft nu nog een tuitbekertje voor de nacht, omdat hij in zijn slaap niet goed om kan gaan met een gewone beker en alles steeds over de vloer gaat.
Aniek gewoon een normale beker, beide met water.