Nou tot grote verrassing kwam mijn vrouw onverwachts met een tuitbeker thuis. Wist het nog niet eens en ik had haar net via de mail vertelt over dit topic dus zij vreesde al hahaha maar ze heeft wel meteen een goede meegenomen vond ik dan he van Nuby wel met een zachte tuit en we hebben afgesproken dat we zodra ze9 maanden is de tuit gaan vervangen voor rietjes beker. Lijkt mij ook heel handig zoals Cell al in haar verhaal aangaf hoe zij het doet met de kinderen.
Beide kinderen kregen hem rond de 9 a 10 maand en hadden binnen no-time door hoe het werkte.
Grote voordeel vonden wij dat ze dan ook meteen uit een pakje kunnen drinken, erg handig onderweg, zeker met de pakjeshouders ook van nuby.
Maar, ik zie die beker niet als speelgoed, we hebben vaste drinkmomenten en als ze weer gaan spelen ruimde ik hem op.
Rond de 10 maanden zijn we ook al wel gaan trainen met een gewone beker, de rietjesbeker was dan meer voor even vlug, als we visite hadden en ik dus minder tijd voor begeleiden enz
Vind het een goede tip Cell zoals je het doet echte drinkmomenten en niet als speelgoed zien anders vliegt de beker door de kamer :shock:
nieuwe vraag zit eerste posting :oops: zat al te zoeken… k kon em niet weer vinden, maar als je iets wijzigd blijft de topic dus op de oude plek staan :oops:
Ik heb voor Djenno een simpele tuitbeker van de Kruidvat. Antilekventiel heb ik er gelijk uitgehaald want ik wil graag dat hij leert dat hij niet ineens die beker achterover moet gooien maar rustig met kleine beetjes drinken zodat hij straks over kan stappen naar een gewone beker.
Dan heeft hij tenminste al door dat hij slokjes moet nemen ( dat is mijn theorie dan he? of het werkt zullen we volgende maand zien hihi)
Ik heb ook allerlei bekers geprobeerd, zelfs de Nuby rietjesbeker begon op een gegeven moment te lekken (niet langs het rietje). Voor het schoonmaken van het rietje had ik een schoonmaaksetje gekocht van Nuby, daar zit een mini borsteltje bij waarmee je in het rietje en het tuitje kunt.
Precies wat Pumba zegt Konijn, je kunt schoonmaaksetjes kopen van Nuby, maarrrrrr, als je gewoon bij de supermarkt of drogist een breed formaat ragertjes koopt (voor je tanden) dan werkt dat ook prima, dat is namelijk exact hetzelfde en goedkoper
Hier hebben wij trouwens wel de rietjesbekers de hele dag gevuld met water op tafel staan, Valentijn is altijd een slechte drinker geweest en water vind ik niet erg hoor als ie dat de hele dag tot zijn beschikking heeft, maar er gaat verder ook niets anders in die bekers Jonathan was bijna 9 maanden toen hij de rietjesbeker van zijn broer pakte en er spontaan uit begon te lebberen :lol: Ging dus in een keer goed :thumbup:
Vaste drinkmomenten met melk of andere dranken vinden plaats uit een beker aan tafel en dat moet gewoon binnen 15 minuten op zijn en anders gaat het weg.