Trouwen

Hallo,



Een tijd terug heeft mijn mannetje mij ten huwelijk gevraagd. Mijn antwoord was (en is) JA!

Ondertussen is ons meisje erbij gekomen en zijn die trouwplannen op de achtergrond geraakt.

Helaas horen wij niet bij de groep mensen die maandelijk ik weet niet wat kunnen sparen, dus een super bruiloft zit er voor ons niet in.

Echt uitgebreid hoeft het ook niet.

We hebben zelf een mooie auto waarin we zouden willen trouwen.

Na het gemeente huis ergens een kopje koffie met gebak, dan natuurlijk het diner en dan het avond feest.

Zou je low budget toch een leuke bruiloft kunnen hebben?

:think: :think:



Weet je ik dacht dat ik vast niet de enige in deze situatie was, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen!!!



:-*

Wij zijn ook low-budget getrouwd.

Op een dinsdagmorgen vroeg (= gratis hier) met alleen onze ouders en zussen.



Daarna koffie met gebak bij ons thuis.



Wij zijn daarna foto’s wezen maken die onze zwager genomen heeft en 's avond’s zijn we met 15 man (alleen familie) uit eten geweest.



Tuin hadden we feest klaar gemaakt en we hebben 's avond’s voor vrienden en familie (zo’n 40 man) een tuinfeest gegeven met hapjes van de cateraar.



Alles bij elkaar waren we zo’n 1200 euro kwijt en die hebben we ook terug gekregen, wat ik overigens niet verwacht had hoor.

We hebben dus quitte gespeeld.



Fijne dag!

Op de woensdagochtend getrouwd, was gratis :mrgreen:



Trouwjurk voor 180 euro 2de hands gekocht.

Smoking ook gehuurd voor 75 euro.



Koffie en cake in de tuin bij een vriendin. Hadden een groot koffieapparaat gehuurd voor 80 kopjes koffie. Cake mochten de mensen zelf afsnijden en de koffie zelf inschenken.



's Avonds een klein zaaltje gehuurd voor zo rond de 100 euro op een doordeweekse avond. Schoonmoeder en haar vriend hebben de salades en ander eten verzorgd, drinken kon iedereen zelf pakken. Muziekinstallatie was daar al aanwezig, cdtjes zelf meegenomen.



Bij mekaar voor zo’n max 1000 euro getrouwd.



Veel plezier met trouwen! :inlove:

He super :dance: alvast gefeliciteerd.



tips;

  • trouwen op een dag dat het gratis is (gemeentehuis)
  • zelf kaarten maken
  • ev kleding via mp oid
  • dag van te voren zelf boodschappen (gebak, eten bijv BBQ, hapjes) halen en maken (of door fam, kennissen, vrienden laten doen)
  • ipv gebak, simpel cake versierd door jullie meid?
  • foto`s video door bekenden laten maken
  • tuinfeest in eigen tuin (moet lukken toch?)
  • Alle benodigdheden voor het feest ev bij 1 bedrijf organisren of via via
  • auto heb je inderdaad al
  • ipv band, zelf de muziek regelen
  • wil je geen tuinfeest, dan zijn er zat verenigingen met een zaal voor weinig geld.
  • bloemen en corsage door de vrouwenvereniging laten maken van de goekoopste bloemen?
  • vergeet ik nog nog wat?

Fotograve wel ingehuurd, was voor haar portfolio, ze was net begonnen. Was bij elkaar 100 euro.



Kaarten zijn gemaakt door mijn oma.



Auto werd geleend door een vriend van ons.

Toen wij ons trouwen al hadden gepland, werd ruud ineens ontslagen, wegbezuinigd.

Daar zaten we dan.

Zijn oprotpremie wilden we er niet voor gebruiken want we wisten dat als het lang zou duren we dat geld nog hard nodig zouden hebben om van te leven.



Dus werd het low- budget… jurk was 400 euro, pak van hem 300, de ringen waren het duurst 1300 euro samen en we hebben een tuinfeest gegeven en daarvoor partytenten, statafels, warmhoudbakken, bestek, glaswerk en servies gehuurd. Een biertap gehuurd en veel sap en frisdrank ingeslagen. Iedereen maakte wat om te eten en nam dat mee en zo hadden we een superfeest.

Helemaal compleet waren we ongeveer 3200 euro kwijt, maar dan dus wel met jurk en pak en bloemen en ringen enzo.



Wel compleet, niet achterlijk duur…



Mijn beide schoonzusjes zijn 2 jaar na hun trouwen nog hun bruiloft aan het betalen geweest met 15000 euro voor hun trouwerijen… :shifty:

oja ringen! :think:

Ik was ook Low Buget getrouwd

Trouwjurk kreeg ik gelukkig van mijn ouders…

We hadden een hele oude bus afgehuurd, toevallig was het bevrijdingsdag hier, en zo heel eindhoven en belgie doorgereden…

Was een hobbel de bobbel bus…



Nog een leuke tip, geef iedereen een wegwerp camera, zo krijg je de leukste foto’s.



Wij hadden geen feest, gewoon lekker gegeten met de familie.

Hier ook low-budget!



Wij zijn getrouwd en hebben daarna koffie gedronken met gebak.



Daarna hebben we met z’n allen gecourmet (wel in een restaurant)



Mijn ouders hebben de foto’s gemaakt. We konden een leuke auto lenen en mijn moeder heeft mijn trouwjurk gemaakt.



We hadden alleen de ouders, opa’s en oma’s en de broers en zussen mee.



Gewoon de mensen die we er graag bij wouden hebben.

ook de ringen hoeven niet duur te zijn wij hebben ze bij een goudsmit laten maken uniek voor 400,- we hadden wel zelf goud ervoor dus dat hoefde we niet te betalen en kregen het overige gewoon terug, ik heb geen steentjes erin, die kun je alleen maar kwijtraken dacht ik :roll:



gr mel

Wij zijn getrouwd op een donderdagmorgen (idd gratis!) Mijn broer haalde ons op in de auto van mijn oom (een mercedes huppeldepup) waarop mijn moeder mooie voile linten had gestrikt.



Ik droeg een jurk van 100 euro en hij is erg mooi! A droeg 1 van zijn werkpakken, daarbij hebben we een nieuw overhemd en een das gekocht.



Na het gemeentehuis gingen we naar de kerk. Daar stonden vlaaien en koffie klaar en zo dronken we koffie in het zaaltje van de kerk.



Na de kerkdienst ( :inlove: :inlove: :inlove: ) zijn we naar het huis van mijn ouders gegaan alwaar we een heel uitgebreid lunchbuffet hadden van een cateraar.



NA het eten gingen wij met mijn nichtje en haar man naar een dorp verderop alwaar we hele mooie foto’s hebben gemaakt.



Eenmaal terug bij mijn ouders waren de gasten naar huis gegaan (ze kregen allemaal een mini fotolijstje mee (voor een pasfoto) met een kaartje er aan waarop ik: “Bedankt, het was een dag om in te lijsten” had geschreven).



We namen de enveloppen mee en liepen naar huis (wij woonden drie straten verder) het was toen een uur of 4.



Thuis was ons huis versierd met rozenblaadjes en alle ontvangen bloemen hadden mijn moeder en nichtje al op vaas gezet. Boven op ons bed lag een fles champagne en een hart van waxinelichtjes.



Toen lekker onze trouwkleding uit,enveloppen tellen ( :mrgreen: :mrgreen: ). Om half 7 hadden we een tafel gereserveerd bij een gezellig restaurant en daar hebben we samen gegeten. Van de eigenaar (die ken ik goed) kregen we een glas champagne en een verrassingsdessert.



Om 22:00 lagen wij steenkapot in bed! :thumbup:



Onze trouwdag heeft, incl (nieuwe) jurk en ons etentje, 600 euro gekost! Onze ringen hebben we destijds voor 60 euro bij de kijkshop gekocht. Een jaar later hebben we nieuwe trouwringen gekocht! Ow en het lunchbuffet was het kado van mijn ouders (de jurk overigens ook). En de bloemen hebben we wel zelf betaald, maar dat heeft A geregeld en ik weet nog steeds niet wat het kostte. 2 tafelstukken van witte rozen (die hebben we de dag erna op het graf van mijn opa en het graf van A’s biologische vader gezet) en een trouwboeket van witte rozen.





Fijne dag!!!

Wij zijn van plan om in juni te gaan trouwen. Maar ook voor niet al teveel geld hoor!

Ik vind het zonde.

Jurk hoeft voor mij niet, ringen kun je zo duur maken als jezelf wilt, auto heb je al enz.

Mijn schoonzus is vorige week getrouwd en die hadden een kroeg afgehuurd voor eind middag koffie en daarna andere drankjes van 5-7 uur voor iedereen. En daarna gingen wij daar met de familie en goede vrienden eten (lopend buffet) tot 22.00 uur.

Zoiets wil ik ook…

In de tuin vind in Nederland een beetje riskant.



Veel plezier!

Wij zijn ook super low-budget getrouwd,omdat we bijde geen behoefte hadden aan een gigatrouwfeest(met al die poespas er om heen).

De ringen hadden we al van onze verloving,daar hebben we alleen de trouwdata er bij laten zetten!

Wij zijn ook gratis getrouwd,met alleen familie en wat vrienden.

Ik had een mooie kleurige blouse gekocht,met een zwarte pantalon er onder en mn man een mooie overhemd met lichte pantalon.

Ons dochtertje had een lief jurkje aan,van de markt! :wink:

Verder hadden we achter af een kleine receptie hier in de tuin.(met koffie,taart en hapjes)

We hebben geen feest geven omdat iedereen daarna weer moest werken

(we zijn op een dinsdag getrouwd)

Een goede vriend van ons was de hof fotograaf! :mrgreen: dus dat kostte ons alleen de foto afdrukken!

Ben ik nog iets vergeten? :think:

Oja,we reden met onze zwager mee,dus dat was ook lekker goedkoop!

We hadden een superdag gehad,ook omdat het heerlijk warm was!(30 graden in augustus)

De buren kwamen ook even feliciteren en we hadden het zwembad op gezet,dus we hadden een klein poolfeestje achteraf! :mrgreen:

Ow hier ook mega lowbudget getrouwd! Was ook eig vooral om geen rompslomp met erkennen etc te krijgen en trouwen wilden we ooit toch. Het moest wel feestelijk worden want overdoen kun je het niet meer.

Jurk moest positie worden en gevonden voor onder de 200 euro. Manlief een prachtig nieuw pak voor 125 euro, 20 euro overhemd dus ook toppie. 70 euro voor trouwschoenen.

Trouwen zelf was redelijk prijzig omdat het een gewone doordeweekse dag was. Eind van de middag getrouwd. Als kado heb ik de make-up en mijn haar gekregen :inlove: dat maakte het feestelijke gevoel ook groter! De trouwringen was ook een huwelijkskado. Uitgenodigt waren alleen familie en naaste vrienden. Al met al ong 30 personen. Geen receptie (vind dat vaak toch zo’n kadootjesafgeefmoment :oops: ) en het tijdstip leende zich er ook niet voor. Om 3 uur geloof ik getrouwd, toen gelijk door naar het restaurant. Was een BBQ restaurant dus konden we vooraf de prijs al afspreken. Geen bruidstaart scheelde ook al een boel. Begonnen daar met een Kir Royal zodat we konden borrelen tot iedereen er was. Lekker soep vooraf en desert na maar niets raars of extreems. Al heeft het restaurant er iets superfeestelijks van gemaakt met wat ‘vuurwerk’ tijdens het toetje :mrgreen:

Wij zijn ook in onze eigen auto getrouwd en een vriend heeft ons gereden! :thumbup:

Uiteindelijk is het enige wat ons geld heeft gekost het trouwen zelf geweest :thumbup: en het was toch echt een prachtige dag. Het weer heeft ook meegeholpen natuurlijk want we hebben tot in de nacht lekker buiten kunnen zitten. :dance: (septemberbruiloft dus dat had alle kanten op kunnen gaan :angel: )

Hier niet low budget. Wij hadden een groot feest met bandje en een super zaal in het sprookjeshof in zuidlaren. alles er op en er aan. behoorlijk prijs geweest maar ja het was het ook waard

Wij hebben wel een grote bruiloft gehad, maar die had véél duurder kunnen uitpakken… er zijn idd zóveel dingen die je zelf in de hand kunt houden! Wij hebben bv. ringen, die we van een duur merk hadden gezien, laten namaken door een edelsmid! Scheelde bijna de helft! Overigens hebben we wel een aanpassing laten maken, de ringen waren oorspronkelijk afgeplat, maar wij vonden ze rond mooier. Maar dat scheelde echt enorm!



Maar er zijn ook andere dingen waarop je zou kunnen besparen. Ken je iemand die goed naait? Die wil ms wel een bruidsjurk voor je maken! Ken je iemand die bloemschikken kan? Die wil ms wel een boeket en de corsages maken! Ken je iemand die goed bakt? Die wil ms wel een taart maken… En zo kun je bij alles kijken of er ms iemand is die iets voor jullie kan betekenen hierin!



Succes en alvast veel voorpret gewenst!

:think: euh hier ook lowbudget getrouwd.



Jurk 200,- uitverkoop galajurk van P&C :thumbup:

Auto van een vriend en hij reed, gemeente huis en daarna een receptie in een clubgebouw.

Vrienden hapjes en drankjes gedaan. Alleen de drankjes en inkoop betaald, hun later bedankt met presentje :wink:

Vrienden hebben de dag ervoor geholpen met ons het gebouw aan te kleden :wink:



Trouwde om 15u receptie van 16u tot 19u en darna zijn we gaan eten, alleen met familie :thumbup:

(wel mazzel gehad, schoonouders hebben pak en etentje betaald, stiefpapa van mij is de fotograaf geweest, hapjes waren 180,- drnakjes 700,-, boeket cadeau van vriendin, maareh na alles geteld te hebben wat we gekregen hebben aan envelopjes konden we mooi quite spelen en hielden zelfs nog over)

Dus lowbudget kan zeker even goed om je heen kijken, misschien kun je de receptie thuis houden? Scheelt je huur, zelf hapjes maken, kan al wat vooraf gedaan en wellicht willen zus/broers/vrienden wel helpen op de dag zelf met rondbrengen?



Veel plezier met plannen in ieder geval, het is ons TOP bevallen zo klein, heerlijk genoten. :inlove:

wij wilden ook low-budget trouwen, maar kwamen er achter dat wij daarvoor te veel dingen niet wilde schrappen.

We wilden gewoon geen compromissen sluiten (en stonden hier gelukkig beiden achter).

Nu gaan we dit voorjaar trouwen, en gaat het geheel echt onze vorm krijgen, en hebben we niet naar geld gekeken (onze spaarpot is ook tot de bodem toe leeg dan, en zelfs ons vakantiegeld van a.s. mei is dan meegerekend, maar goed dat hebben we er voor over)



Ik zit zelf voor de bruiloft op een trouw-forum (voor de rest niet hoor) en haal daar veel tips uit, zeker ook om te besparen!

Gefeliciteerd :inlove:



Zag iets over ringen, misschien als je al ringen hebt ??

Er een nieuwe datum in laten graveren ??



Voor de rest niet echt tips :roll:




Ons trouwen kost (12 September 2008) ruim 10.000 … :naughty: :roll:

jaaaa hiero! wij zijn voor 1500 GULDEN getrouwd ! dit was incl. het gezemel bij de burgelijke stand , mijn jurk , manlief zijn kleren , feest , zaal en taart!



en echt het was super! :thumbup: