trouwboek kwijt.

Heb niet alles gelezen maar naar de Burgelijke Stand van je Gemeente gaan en daar kan je een duplicaat ophalen, kost wel wat denk ik :think:

he, wat ontzettend balen :?



wat ik altijd doe als ik iets niet kan vinden: dan vraag ik het aan mn vriend: heilige antonius :mrgreen: die ken je toch wel? en als je het hebt gevonden, wel even bedanken :wink:

Bijschrijven in trouwboekje… hebben wij nooit gedaan…wist niet eens dat dat kon… :think:



Wel beide kids in beide paspoorten.



Petri

@maria74 wrote:

he, wat ontzettend balen :?



wat ik altijd doe als ik iets niet kan vinden: dan vraag ik het aan mn vriend: heilige antonius :mrgreen: die ken je toch wel? en als je het hebt gevonden, wel even bedanken :wink:


Hier zeggen ze dat dus ook. Bidden tot de heilige Antonius. Is zo’n ouderwets gebruik hier. Maar het heeft mij al vaak geholpen. Want ik ben dus vaak belangrijke dingen kwijt.

Nadat je overal gezocht hebt, nog een keer zoeken…



Degene die het boekje waarschijnlijk zo goed heeft opgeborgen bellen en vragen of hij of zij misschien nog weet waar het gebleven is.



Kijken bij de spullen die gebruikt zijn in ‘die’ tijd… Zijn er daarna nog spullen naar bijvoorbeeld de zolder gebracht…



succes met zoeken, hopelijk vind je het snel weer…

@Suuus wrote:

Huh? Een trouwboekje is toch ook ‘verplicht’ :think: ? Ik heb het al een aantal keren moeten meenemen als ik iets officieels wilde regelen.




Nee hoor is niet verplicht, het is echter wel gebruikelijk…

Ik denk ook tussen de spulletjes rondom de geboorte.

Uuh kaarten die je hebt gekregen na de geboorte,bij de hielprikpapieren,in het kraamboek van de thuiszorg.



ik werk met bejaarden en die hoor ik nogal eens roepen

“Heilige Antonius kun je me vertellen waar mijn bus sleutels is”



Ze vinden ze…dus ff roepen in je huis,komt het opeens in het hoofd van je man op .



Ik hoop dat je hem vind

@Rhiannon wrote:



Ik ga hem ook zeker klaarleggen voor manlief in het vluchtkoffertje!




Maar het trouwboekje hoeft toch niet mee naar het ziekenhuis?? Die heb je toch pas nodig bij de aangifte?

Ik zou juist bang zijn dat het kwijtraakt in het ziekenhuis.

@Danielle_M wrote:

@Rhiannon wrote:


Ik ga hem ook zeker klaarleggen voor manlief in het vluchtkoffertje!




Maar het trouwboekje hoeft toch niet mee naar het ziekenhuis?? Die heb je toch pas nodig bij de aangifte?

Ik zou juist bang zijn dat het kwijtraakt in het ziekenhuis.


Als je dezelfde dag nog kan aangeven of als je langer dan een dag blijft, dan kan het handig zijn. Mijn ziekenhuis staat in elk geval in een andere gemeente en daar moet je kind ook aangegeven worden.

Tja, en mannen denken er natuurlijk niet zo aan, zoals wij vrouwen daaraan zouden denken :angel:



Wat betreft het zoeken. IK bewaar het trouwboekje ook zelf (laat ik niet aan mijn man over :mrgreen: ), na de aangifte van Tejo lag hij dan ook netjes bij alle andere papieren van/voor/over Tejo, wat IK allemaal netjes heb opgeborgen.



Heel logisch dus, dat het trouwboekje idd tussen de papieren zitten wat te maken heeft met de geboorte van Mirthe.



Opnieuw aanvragen? Geen idee of het kan, laat staan hoe het moet en hoe het met de handtekeningen en het bijschrijven zit. Wie weet scheelt het ook nog wel per gemeente. Ofterwijl, het beste kun je dat toch bij je eigen gemeente navragen.



Succes, ik hoop dat je hem vind :thumbup: :thumbup:



:-* liefs, evelien :vlinder:

Wij hebben een kluisje waar we dingen zoals trouwboekjes en paspoorten bewaren. Het is geen superkluis maar het is meer dat je een vast plekje hebt voor dit soort papieren. Is wel handig zijn want hiervoor hadden we er een speciaal laatje voor en daar stopte ik dan ook andere dingen bij en dan werd het ook wat rommelig en was ik ook wel eens bang dat ik iets kwijt raakte.



Ik hoop dat je het boekje terugvindt!!

Een trouwboekje is NIET verplicht!



Wij hebben er geeneens één… wij vonden het te duur voor een vodje papier :oops:

@Sabrina wrote:

Een trouwboekje is NIET verplicht!



Wij hebben er geeneens één… wij vonden het te duur voor een vodje papier :oops:




Oeps bovenstaande was dus al bekend, sorry… :mrgreen:

Nou vodje… het is toch een mooi gebonden boekje met een kaftje… ik vind het wel wat hebben omdat we daar de kinderen dat in konden zetten enzo.

Ik vind 15 euro wel meevallen voor het boekje als je bedenkt wat een hele trouwerij vaak kost.

oh dat is balen joseetje! Ik hoop dat je m weervindt! Trouwens, dat opnieuw aanschaffen en dan weervinden gaat hier niet op hoor. Heb al eens een nieuw rijbewijs en een nieuw paspoort aangevraagd maar nooit de oude weergevonden. Zelfs niet na de verhuizing…

@Danielle_M wrote:

Nou vodje… het is toch een mooi gebonden boekje met een kaftje… ik vind het wel wat hebben omdat we daar de kinderen dat in konden zetten enzo.

Ik vind 15 euro wel meevallen voor het boekje als je bedenkt wat een hele trouwerij vaak kost.




Precies. Ik vind ons boekje zo leuk. We hebben zelfs extra betaald voor mooie hoofdletters :smiley:



Ik hoop dat je je trouwboekje nog vind!!

Het zit beslist ergens tussen andere papieren in, en heb je die al een keer in je handen gehad en toen weer teruggezet. Gewoon goed zoeken en zeker nog geen nieuwe aanvragen want als je dat doet komt ie ineens tevoorschijn.

Ook hier hebben wij een trouwboekje vond ik gewoon erbij horen heeft puur met mijn gevoelens te maken ook al is het voor sommige nietszeggend, voor mij heeft het emo waarde.

waar is ie na het gemeente huis en de aangifte van de geboorte nog naartoe gegaan?



mijn man had toen ons trouwboekje in de doos gestopt waar de geboortekaartjes van de drukkerij inzaten…moesten we ook even flink zoeken…

hij was toen na het gemeente huis direct doorgereden naar de drukker om de kaarten op te halen/of te laten drukken weet ik niet meer…

we hadden het boekje weer nodig bij het dopen namelijk, dat laten wij er ook bij in schrijven…

Ik ben mijn paspoort en rijbewijs eens kwijt geweest. Het laatste wat ik me ervan herinnerde was dat ze in mn tas zaten. Conclusie: die moeten eruit gejat zijn!

Aangifte gedaan, nieuwe aangevraagd, kostte erg duur vond ik.

Toen ik mijn auto verkocht en hem leeg haalde, vond ik ze allebei onder de bestuurdersstoel…



Owja, ik wilde ze toen niet mee door de stad sjouwen, dus had ze daar even verstopt. :oops: :roll: :mrgreen:



Mijn man was zijn pinpas kwijt, nieuwe aangevraagd, vond hij m later ook terug tussen de deur en de bestuurdersstoel. Wassie uit zijn broekzak gevallen.



Dus de eerste plek waar wij hier meestal zoeken is in de auto. Onder het matje heb ik ook al es het 1 en ander terug gevonden. :mrgreen: :mrgreen:



succes!

:shifty: Jose, al gevonden meis?? :hug:



Wij hebben het niet gedaan, maar heb er soms spijt van omdat we nu onze kinderen er niet bij in kunnen schrijven :shifty:

Toen helemaal niet over nagedacht en vond de prijzen ook achterlijk duur :hand: dusja besloten niet te doen :roll:




:-*

Ah kijk Eef dus toch voordelen aan zwanger trouwen :mrgreen:

Wij hebben gelijk gekozen voor het duurste trouwboekje (mooi met gemeentewapen erop enzo) en ook onze eigen gegevens erin laten kalligraferen. Een prachtige herinnering aan een hele mooie dag.

Zou ws weer heel erg balen als ik hem kwijt zou zijn :oops:



gaat hem deze week gelijk weer klaarleggen voor in het vluchtkoffertje