Trofast, wie heeft hem en hoe heb je hem ingdeeld?

Om voor eens en altijd een einde te maken aan de ongeorganiseerde rommel hier in huis had ik bedacht om net als de rest van Nederland de Trofast kast van de Ikea te kopen.

De bedoeling is dat het speeldgoed dan verdeeld word in categorieen ( :eh: ).

Dus Auto’s, blokken, puzzels, knutsel, keukenspulletjes, muziek…enz.

Hoe hebben jullie de trofast kast ingedeeld?

Gebruiken jullie vooral de grote of de kleine bakken?

@marloes vip wrote:

Hoi,

wij hebben de trofastkast ook. Het trapmodel. In elk deel zitten twee laden. In het laagste deel twee kleine laden waarvan er in een puzzeltjes zaten en de andere boekjes. In het middelste deel twee wat grotere laden waarvan een voor keukenspulletjes en een voor auto’s. De grootste twee laden in het hoogste deel, in een daarvan zaten de megablocks en de andere knuffels. Maar na een week of wat ben ik gestopt met alles steeds netjes houden. Kan het zes keer per dag opnieuw opruimen. Dus nu schuif ik alles in de eerste de beste la waar het in past en als ik poetskriebels heb dan zoek ik alles uit. Vier mannen in huis daar kan ik niet tegenaan ruimen.

Herkenbaar :mrgreen: iwij hebben geen trofast kast, maar een room divider met negen vakken waar gekleurde mandjes in staan. Heel leuk… de eerste week alles gesorteerd, maar dat kan je inderdaad blijven doen… dus nu proppen wij ook alle vakjes vol, en zo af en toe zoek ik alles uit en sorteer alles (en na tien minuten is het vervolgens weer een zooitje)

Wij hebben ook het trapmodel en hier alles inmiddels ook doorelkaar. Zo nu en dan sorteer ik het weer even.

Het enige wat hier apart staat zijn de boekjes, knutselspullen en puzzels…maar dat zit dat ook in andere bakken en in een andere kast.

:lol:

Heel herkenbaar hoe dat kan gaan.

Het is met de tijd de bedoeling dat de kast naar boven gaat en dat ze dan kiezen welke bak naar beneden komt.

Nu zit alles in grote bakken door elkaar en ik merk dat ze gewoon niet weten waar ze mee moeten spelen.

Wil de oudste met zijn auto’s spelen, dan moet ie al alles doorspitten om zijn autootjes, wil ie met de blokken, dan moet alles soorgezocht worden naar wat blokken.

Als gevolg dat de bakken maar wat overhoop gegooid worden, dan weten ze niet meer wat ze willen doen, dan gaan ze zich vervelen en dan gaan ze klieren.

( ik wil dus niet alleen orde in de kamer, maar ook in mijn hoofd :mrgreen: )

@joseetje wrote:

:lol:

Heel herkenbaar hoe dat kan gaan.

Het is met de tijd de bedoeling dat de kast naar boven gaat en dat ze dan kiezen welke bak naar beneden komt.

Nu zit alles in grote bakken door elkaar en ik merk dat ze gewoon niet weten waar ze mee moeten spelen.

Wil de oudste met zijn auto’s spelen, dan moet ie al alles doorspitten om zijn autootjes, wil ie met de blokken, dan moet alles soorgezocht worden naar wat blokken.

Als gevolg dat de bakken maar wat overhoop gegooid worden, dan weten ze niet meer wat ze willen doen, dan gaan ze zich vervelen en dan gaan ze klieren.
En dan zit jij in de troep :lol: ook heel herkenbaar :mrgreen:

Precies :mrgreen:

Hier hebben de kids allebei een trofastkast (de trap variant) op hun slaapkamer (in het vorige huis stonden ze beneden maar deze huiskamer is iets kleiner).

Er is in elk geval een bak duplo, houten blokken, houten treinspoor, 2 bakken playmobiel, dokterspullen, keukenspullen, auto’s, verkleedspullen.

Als ze ergens beneden mee willen spelen dan halen we een trofastbak naar beneden. Nu staat de bak van het treinspoor en die van de dokterspullen beneden.

Wat een luxe Marite, 2 van die kasten :smiley:

Eigenlijk zou Ikea er nog zo’n trap bovenop moeten zetten, dat je ruimte hebt voor 9 bakken.

Die had bij ons wel in de woonkamer gepast

Wij hebben geen trofast kast.

Maar aangezien wij 's avonds gewoon 3 kwartier aan het opruimen waren, moest er wel wat gebeuren. :wink:

Ik heb bij de Kwantum van die grote doorzichtige stapelkratten gekocht.

Om de zoveel tijd mogen ze 2 kratten uitzoeken en dan gaan de andere 2 (compleet) weer naar boven. Zo hou je de rommel beperkt en hebben ze steeds weer wat “nieuws” om mee te spelen. En boven is het ook netjes omdat de kratten op een keurige stapel in een gedeelte van de zolder staan.

wij hebben in de hoogste drie grote bakken, de middelste 4 kleine bakken en in de onderste 1 grote

omdat niet alle bakken dezelfde kleur hadden hebben we voor deze opstellin gekozen. We hebben een iwtte kast en dan de drie grote zijn rood, de vier kleine wit en weer een grote die rood is.

nu hebben we nog 1 grote leeg en nog drie kleine, maar die kleine komen ook nog wel vol, omdat we nu vooral groot speelgoed hebben, nog weinig knutseldingen enzo en diek unnen mooi in die kleine bakjes

wij hebben een ba k met duplo, een bak met treinen een bak met kook en keukenzooi

en de kleine zit in eentje boekjes en de ander kleurdingen.

daarbovenop staan ook nog weer boekjes en nog een magnetronnetje en een kassa, maar die laatst gaat naar boven, zeheeft zooi genoeg beneden

Ik heb de 2e kast met bakken en al voor 20euro bij de kringloop gekocht :thumbup: !

wij hebben beneden een smalle rechte kast met 2 van de kleinste bakken en 2 van de middelste bakken.

Die grote 2 zitten vol met Duplo, de ene kleinste met auto’s en de andere met potloden etc.

Dat blijft ook zo. Afentoe is er weleens met opruimen een auto terecht gekomen in de duplo bak, maar dan roepen ze zelf vaak al dat het niet klopt als ze het de volgende keer tegenkomen en stoppen het in de goede bak.

Heb in de gewone kast nog een mand staan en daar zit wel van alles door elkaar in hoor. De losse dino’s etc etc.

Op de slaapkamer heeft de oudste zo’n platte kast, daar zitten 3 middel grote bakken 1 en 3 kleine/lage. Daar zit oa kleine lego in, ook daar nog een bak met auto’s, 1 bak met poppenkastpoppen enzo…

Afentoe wisselen we wat bakken om, maar de kleine lego moet hier altijd in de avond weer naar boven doordeweeks, want ik wil niet dat ik de volgende ochtend ineens een klein mannetje iets achter uit de keel moet vorken :oops:

De oudste 2 gaan straks samen op 1 kamer en weet nog niet precies hoe we het dan gaan doen, maar de middelste heeft sinds zijn verjaardag playmobil en dat moet ook een plekje/bak natuurlijk :thumbup:

Heb zelf wel zitten denken aan die trap voor beneden in de kamer… vind hem altijd wel erg leuk en aangezien onze kids het ook gesorteerd houden over het algemeen voorzie ik met meer bakken in de woonkamer ook geen problemen.

Bij mij spelen de kinderen het beste met weinig speelgoed.

Hier staat dus bijna alles op zolder en 1 bak beneden. Meestal zijn dat auto’s :smiley: Nu staat er ook lego. Maar dat combineren ze. Als er hier te veel speelgoed staat. bijvoorbeeld zo’s trofast kast vol met verschillende dingen dan is het geheid ruzie. En gaat alles stuk. heb ik huilende en ruziemakende jongens in huis en word ik ook zeker niet vrolijker :evil:

Ze kunnen dus overal mee spelen wat ze willen. Op de zolder kunnen ze overal bij maar niet alles staat op hun speelplek.

Ook voor kinderen geld een opgeruimd huis is een opgeruimd hooft. En dat speelt gewoon het beste.

Wij hebben een recht model van Trofast.

Al het speelgoed zit gesorteerd in bakken.

Dus duplo, Little People, My little Pony enz enz enz.

Er staan dus ook bakken op zolder :thumbup:

Hier speelt Sophie met één ding tegelijkertijd, wilt ze iets anders, dan ruimen wij eerst op en dan mag ze een ander bak :thumbup:

Zó doen ze het op de PSZ ook, anders wordt het een zooitje.

Dus wilt ze met de duplo en staat die toevallig op zolder, dan gaat er één bak uit de trofast naar zolder en komt de duplo bak naar beneden.

Zo wissel je af met speelgoed, en lijkt je huiskamer niet op een speelgoedwinkel :dance: :mrgreen:

Dus bij jullie zijn er zeg maar 3 bakken beneden en de rest staat opgeborgen?

wij hebben in de berging verschillende trofast kasten staan…

1 trap, met middelhoge bakken voor vanalles en nog wat.

2 lange, met grote bakken voor duplo en little people.

En in de woonkamer hebben we nu 3 expedit kasten naast mekaar gezet, ook met bakken en kastdeurtjes. De bakken zijn voor speelgoed.

Alles zit gesorteerd en blijft ook gesorteerd, gaat al ruim een maand goed hier… Ze pakken meestal ook maar 1 bak tegelijk om te spelen. 1 bak is bijvoorbeeld knutselspul, een andere zit vol met vanalles om te kleien, 1 bak zit vol met Jayden zijn auto’s etc…

@victoria wrote:

Hier speelt Sophie met één ding tegelijkertijd, wilt ze iets anders, dan ruimen wij eerst op en dan mag ze een ander bak :thumbup:

Dit geldt hier ook, alleen geldt dit voor alledrie de kids :roll:
Toen ze iets kleiner waren, moesten ze dan gewoon maar samen met hetzelfde spelen, maar de oudste 2 willen toch ook echt afentoe alleen spelen en tja de jongste kan zeker nog niet met hun speelgoed (lego/playmobil).

Dus op een 'foute' dag kan hier de duplo, de treinbaan en een bak auto's over de grond liggen :lol: (overigens spelen ze soms ook met 2 dingen tegelijk echt... dan bouwen ze met duplo een groot fort en dan worden de playmobil poppetjes erbij gehaald en die wonen daar dan in enzo).

@mamaMarije wrote:

@victoria wrote:

Dit geldt hier ook, alleen geldt dit voor alledrie de kids :roll:
Toen ze iets kleiner waren, moesten ze dan gewoon maar samen met hetzelfde spelen, maar de oudste 2 willen toch ook echt afentoe alleen spelen en tja de jongste kan zeker nog niet met hun speelgoed (lego/playmobil).

Hier ook maar dan met 2 kinderen :wink: .
En het is ook wel erg leuk om bij de houten treinbaan gebouwen te bouwen met de blokken. Nu speelt Th met zijn auto's EN met zijn schleich dieren, tijd dus om de bak met ziekenhuis spullen weer naar boven te brengen.

Verder werkt het hier nog niet zo goed maar dat komt omdat mijn huis nog niet op de optimale manier is ingericht.
Ach en verder ben ik in de minderheid, dus de kinderen hebben stiekem wel het meeste "recht" op ruimte! :wink:

Oow en SL smeert zich nu in met Weleda zalf :shifty: .
Dat is dan weer niet echt het ideale speelgoed...

MamaMarije, ben wel benieuwd in welk deel van de stad A. jullie wonen.

Jullie huis lijkt namelijk een beetje op het huis van een vriendje van Th 8) .

Straks zijn het jullie buren hahaha.

En uuh… dat valt nog best wel mee die “rommel” :stuck_out_tongue: :angel: .