Trofast, wie heeft hem en hoe heb je hem ingdeeld?

wij hebben ook het rechte model, de smalle waar 1 bak per breedte in kan. We hebben er 3 naast elkaar staan en in iedere kast zit 1 grote kist, 1 middel en 1 kleine. En wat zit erin…1 grote zit duplo in, 1 grote de little people, 1 grote van alles en nog wat.

1 kleine, de houten trein, 1 kleine de kleine auto’s en in de andere een spel. in de middelste: 1 met grotere auto’s en de andere ook nog van alles zoals een vormenstoof, eh veger en blik e.d.

Op de kast hebben we nog wat little people staan: het piratenschip, de ark van Noah en het kasteel.

Ik ben erg blij met de kast!

@Marite wrote:

Ach en verder ben ik in de minderheid, dus de kinderen hebben stiekem wel het meeste “recht” op ruimte! :wink:

Om die reden staan wij onze slaapkamer af aan de oudste 2… en hebben dan een lege zolderkamer over, maar dat terzijde :roll:

Zij willen graag samen op 1 kamer en tja… zij doen meer met het grondoppervlak dan wij, dus gekozen voor de meest praktische oplossing qua ruimte (niet qua werk helaas).

@Marite wrote:

En uuh… dat valt nog best wel mee die “rommel” :stuck_out_tongue: :angel: .

Voordeel van speelgoed… het is ‘droge rommel’. Kwestie van weer in de juiste bakken en het is klaar. Het wordt een groter ‘probleem’ als er dan een beker roosvicee over de vloer is gegaan of om een duistere reden een cracker geplet tussen de duplo blijkt te zitten :shock:

@joseetje wrote:

Dus bij jullie zijn er zeg maar 3 bakken beneden en de rest staat opgeborgen?

Nee niet 3 bakken, want ik heb verschillende formaten.

De groene, roze, rode en blauwe :mrgreen:

Dus de kast is gevuld de rest is dan opgeborgen … zat speelgoed :inlove:

Wij hebben een trapmodel, 2e handse gekocht via MP en zelf geen keuze gehad in het formaat van de bakken, vooral gekeken welke in de buurt was.

We hebben links van boven naar beneden een lage bak, een middelmaat bak en een hoge bak. In het midden hebben we bovenaan een lage bak en onderaan een hoge bak. En rechts een middelmaat bak.

Links hebben we bovenaan in die lage bak allerlei kleine dingetjes, zoals kleine auto’s en kleurpotloden en in die middelmaat Duplo, waar Luc en Stan liever nog niet mee mogen spelen. Onderaan in die grote bak zitten allerlei ballen en stoffen kegels.

In het midden hebben we bovenaan in die lage bak puzzels, waar Luc en Stan (nog) niet bij kunnen. Onderaan in die grote bak zitten allerlei knuffels en box-speelgoed, maar daar komt binnenkort MegaBloks in.

Rechts hebben we in die middelmaat bak allerlei Primo.

We hebben dan ook een speelgoedbankje, waarin alle grotere auto’s gestopt zijn.

@mamaMarije wrote:

Dus op een ‘foute’ dag kan hier de duplo, de treinbaan en een bak auto’s over de grond liggen :lol: (overigens spelen ze soms ook met 2 dingen tegelijk echt… dan bouwen ze met duplo een groot fort en dan worden de playmobil poppetjes erbij gehaald en die wonen daar dan in enzo).

Ziet er gezellig uit :inlove:

Hier speelt Sophie weinig op de grond.

Ze speelt bijna altijd op onze salontafel of op haar trofast kast :mrgreen:

Ze kan hele verhalen verzinnen met haar Pony’s :inlove:

Wij hebben er vier; 2 rechte modellen en 2 trapmodellen.

1 recht model staat in de woonkamer met speelgoed waar ze veel samen mee spelen en met niet al te kleine onderdelen ivm kleine kinderen van vrienden/familie die regelmatig over de vloer komen. Daarnaast staat er een ladekastje met allerlei tekenspul/stickers/(gekleurd) papier e.d.

1 trapmodel staat in de trapkast. Hierin zitten knutselspullen; klei met vormpjes e.d., schilderspullen, plak en knutselspullen, strijkkralen, ministeck etc.

Femke heeft een trapkast in haar kamer vnl gevuld met playmobil op thema gesorteerd

Aniek heeft een recht model met keukenspullen, prinsessenspullen, little people, prinsessenplaymobil en verkleedspullen.

Ze mogen spelen met wat ze willen, als er maar opgeruimd word als wij dat vragen. En alles mag gerust door elkaar want dat prikkelt de fantasie en zo bouwen ze hele werelden met allerlei verschillende dingen.

Het zijn 2 expeditkasten met elk 4 vakken geworden.

We waren in het magazijn op weg naar de trofast en zagen toen deze staan.

Dit vonden we zelf eigenlijk mooier dan de trofast en makkelijker omdat het er 2 zijn.

passende bakken erin en klaar.

Het is dat stukje expedit wat je ook op de foto’s van Vicky ziet.

Hier een trofast trapmodel kast beneden met daarin drie grote bakken onderin, 4 kleine bakken en 2 plankjes. Moet zeggen dat het speelgoed wel geordend blijft, maar ja ze ruimt het ook zelf op als ze met iets anders begint (heeft ze niet van haar vader, maar van mij :inlove:)

Sinds dit weekend zijn er zelf een paar bakken leeg, want ze heeft nu twee kubus expedit kastjes op haar kamer staan met daarin 4 bakken en 4 plankjes. Kan ze ook op haar kamer spelen en eens wisselen. De kast beneden zal snel genoeg gevuld zijn als straks kindje nummer 2 zich aandoet en al het babyspeelgoed weer naar beneden gaat.

@MB1976 wrote:

De kast beneden zal snel genoeg gevuld zijn als straks kindje nummer 2 zich aandoet en al het babyspeelgoed weer naar beneden gaat.

Ja dat gaat heeeeel snel :mrgreen:

sinds van de week ook een kast voor beneden gehaald. Eigenlijk vond ik ze niet passen bij onze kleuren in huis, maar zer zijn toch wel erg overzichtelijk :wink:

@Emma wrote:

sinds van de week ook een kast voor beneden gehaald. Eigenlijk vond ik ze niet passen bij onze kleuren in huis, maar zer zijn toch wel erg overzichtelijk :wink:

Denk dat dat voor best veel mensen geldt :lol:

alles in mijn leven en in mijn huis is een chaos, mijn huis is een puinhoop, máár mijn ikea-speelgoed-bakken-kasten zijn de grote uitzondering. Hier blijft elk speelgoed dus gewoon in de bak waar het in hoort (knutselbak, verkleedklerenbak, muziekinstrumentjes, trein, knikkerbaan, constructie (amai, wat heeft een mens toch veel speelgoed he…), poppenkastpoppen, enz). Ik heb twee kasten waar drie grote bakken in passen in de woonkamer staan, en net als vic, buiten het zicht de ‘reserve’ bakken, die zo nu en dan worden afgewisseld.

Ow en naast dat ik blijkbaar een uitzondering ben waarbij al het speelgoed gewoon in de juiste bakken blijft, ben ik dus ook een uitzondering waarbij de kasten + bakken helemaal niet vloeken bij mijn woonkamer :mrgreen:

Hoi,

wij hebben de trofastkast ook. Het trapmodel. In elk deel zitten twee laden. In het laagste deel twee kleine laden waarvan er in een puzzeltjes zaten en de andere boekjes. In het middelste deel twee wat grotere laden waarvan een voor keukenspulletjes en een voor auto’s. De grootste twee laden in het hoogste deel, in een daarvan zaten de megablocks en de andere knuffels. Maar na een week of wat ben ik gestopt met alles steeds netjes houden. Kan het zes keer per dag opnieuw opruimen. Dus nu schuif ik alles in de eerste de beste la waar het in past en als ik poetskriebels heb dan zoek ik alles uit. Vier mannen in huis daar kan ik niet tegenaan ruimen.

Mamamarije heeft de gave om alles gewoon geordend te kunnen houden, plus dat haar jongens niet het rommel-dna hebben gekregen wat die van mij mee gekregen hebben van hun vader. Dan kan ik heel de slaapkamer schoon maken, incl. kasten leeg, alles afsoppen, opnieuw vouwen enz en hij presteert het om het middelste shirt nodig te hebben (van een stapel witte t-shirts :? ) en ipv de stapel op te tillen sjort hij met een hand het shirt er tussenuit terwijl hij met zijn andere hand de stapel tegen houdt. En als er dan wat uit valt ja dan sluit de kast niet goed meer…

Verder hou ik ontiegelijk veel van hem hoor maar hij is echt chaoot in het kwadraat, had het niet bestaan, geheid dat hij het uitgevonden had. En de jongens zijn al niet veel beter, kan constant er bij gaan staan.