Trekken, draaien, wringen.....

Liam heeft reflux, ik heb de eerste weken van z’n leventje overstimulatie gehad, 'n perfecte combinatie… niet dus.

Hij heeft daarom ook altijd voldoende gehad aan zo’n minuut of 10 aan één borst. Maar zo nu en dan begint hij na 'n minuut of 7 te trekken, draaien, duwen, wringen. Niet altijd, maar met enige onregelmatigheid, zal ik maar zeggen. Ik heb gecheckt of ik wel voldoende melk had, of die kant niet inmiddels toch zich zodanig heeft aangepast dat hij 'm echt leeg gaat drinken en niet meer genoeg heeft aan één kant.

maar ik kan er zelf met gemak nog wat uitkrijgen. Soms spuit 't er zelfs gewoon uit. Ik kan dus niet echt verklaren waarom hij zo duwt en trekt. Ik heb wel es geprobeerd om 'm aan de andere kant aan te leggen. Soms werkt dat goed, soms gaat ie daar ook wringen. Ik vraag me af of ik hiermee geen problemen ga veroorzaken zoals borstontsteking, doordat de eerste borst niet goed leeggedronken wordt?

En, ik ben gewoon nieuwsgierig: waarom trekt, draait, wringt hij zo? Ik kan ook niet zeggen dat er dan 'n boer of zo in de weg zit :think:

Kaatjes, ik was eerst ook aan het denken aan een boer.

Ik heb ook last van overproductie. Sanne gaat ook zitten miepen op het moment dat er een boer dwarszit (of wel 3…)

Soms denk ik ook weleens dat Sanne wat lui wordt doordat het in het begin zo makkelijk gaat en dat het haar dan niet naar de zin is dat het moeilijker gaat. Beetje gefrustreerd dus.

Misschien kun je proberen om als hij moeilijk gaat doen een boer te laten doen. Dan verschonen dat hij even rustig kan worden en dan weer doordrinken aan dezelfde borst. Werkt hier in ieder geval wel.

(nb. ik geef maar een borst per keer)

Karine, het is geen boer. Hij boert niet eens altijd na 'n voeding :think: Zojuist continue onrust, heb gewoon pijn aan m’n armen van 't vasthouden. Als ik 'm niet tegenhoud, dan trekt ie m’n halve borst eraf, lijkt wel. Voelt gewoon niet fijn…

Of hij tevreden is na deze voeding?! We zullen 't vannacht wel merken.

Soms denk ik wel es dat ie moet leren dat dit niet mag/kan, ik haal 'm dan van de borst en laat 'm even liggen. Soms is ie dan 'n beetje boos, soms maakt 't 'm niet uit. Soms helpt 't, meestal niet en is hij daarna weer zo onrustig.

Ik geef -meestal- ook maar één borst per keer. Ik kan nog steeds zelf heel makkelijk melk uit m’n borst krijgen als hij zo onrustig is. Dus dan moet 't hem zeker lukken.

mijn meisje trekt ook de laatste tijd aan de borst :?

Ze drinkt eerst goed en tegen het eind zeg maar begint ze te trekken. Als ik de andere borst dan aabbied drinkt ze snel weer verder, wordt ook boos als ik haar afkoppel om te wisselen… ik denk dat het bij mij dus is dat ze nog honger heeft maar daar heb jij misschien niet zo veel aan…

sterkte in ieder geval!

Zit er geen spruw te rommelen??

ik lees ook even mee…vera is ook zo bezig :? Ze heeft mn rechtertepel zelfs al beschadigd waardoor het ff niet zo lekker voeden is aan die kant.

Vermoed zelf ook eigenlijk wel honger, weer echt zo’n sprongetje in voeding volgens mij… maar als iemand andere ervaringen heeft dan hoor ik het graag.

Hier wordt Luuk ook onrustig na een paar minuten drinken. Dan komt er gewoon minder melk uit bij mij en dat vindt hij niet leuk. Als ik dan mn borst ondersteun of compressie toepas drinkt hij weer rustig (want gaat het weer sneller lopen). Hier dus gewoon een lui mannetje :wink: .

Succes!

Ik doe idd tegenwoordig ook mijn borst ondersteunen.

Dan ligt ze idd rustiger te drinken.

De jongste deed hetzelfde tijdens de bv, hij bleek uiteindelijk verborgen reflux te hebben en het trekken enzo deed hij volgens de ka omdat, bij reflux de slokdarm wordt beschadigd door het maagzuur en er een ontsteking op komt waardoor drinken pijnlijk wordt.

Drie x bij de osteopaat geweest uiteindelijk en ik had een totaal ander, refluxvrij kind.

Anijs, Liam heeft reflux en krijgt er medicijnen voor. Kan niet echt zeggen dat hij dan pijn heeft, maar lijkt meer ongeduld :think:

Ik heb nu de hele dag 2 borsten aangeboden, eens kijken hoe dat gaat.

Maar eigenlijk is mijn belangrijkste vraag nog niet beantwoord: kan ik hierdoor geen borstontsteking creëren?? :think: Want volgens mij is borst 1 dan nog lang niet leeg, maar voelt wel slap aan. Ik krijg er dan vaak zelf nog melk uit.

Je moet er wel voor uitkijken denk ik.

Als er echt nog ‘veel’ melk zit dan kan je wel borstonsteking krijgen, denk ik.

Krijg je er veel melk uit? Straaltjes?

Ik deed ook weleens. Even de andere kant en als ze dan een beetje verzadigd was weer terug naar de 1e borst. Zodat die wel goed leeg gedronken werd.

kan je soms nog wat info vinden op borstv…com?

ja, straaltjes, dat is 't em juist… :think:

Denk dat ik es even via 't BV-forum informeer

Zojuist gekolfd om te kijken of er meer dan één straaltje uit zou komen, maar helaas… mag blij zijn met 20 druppels :? :cry:

Ik denk dat 't met 't sprongetje te maken heeft, maar dan moet hij zelf de BV opnieuw gaan regelen, lijkt me. Maar doet ie dat?

Vanmorgen ging 't overigens wel beter. Tot 'n uur of 4 vanmiddag had ik 't idee volle(re) borsten te hebben; daarna werd hij steeds meer onrustig. Hopelijk herstelt ie 't zelf…

Ik ga maar es m’n probleem bij m’n nichtje voorleggen. Zij is BV-informatrice/deskundige en weet er dus wel het een en ander van. Ik hoop maar dat 't 'n sprongetje is. Was niet van plan om na 2,5 maand -nu ik toch nog thuis ben- te moeten stoppen met BV omdat hij er niet genoeg aan zou hebben…

Weten jullie wat wij de komende dagen veel gaan doen: NIKS :wink: Veel rusten en overal aan toegeven. Ik ben zelf altijd diegene die dat anderen adviseert, en nu moet ik dat zelf ook maar es doen!! :wink:

Dus lekker thuis rustig aan doen, en me door niemand laten storen! Lijkt me iig al 'n goed begin om 't weer meer op pijl te krijgen.

To be continued…

Dat je weinig kolft, of geen straaltjes kolft, zegt niets over het livevoeden :wink:

Wilde je even een hart onder de riem steken.

Bij L.R. heb ik 4 maanden om de 2 uur gevoed. Mijn ventje had gewoon honger (en volgens bv-forum is het normaal om om de 2 uur te voeden) en hij was benauwd dus hij kon niet veel en lang achter elkaar drinken. Dan begon hij ook te trekken en te duwen, en als ik dan afkoppelde werd hij boos want hij had honger. Koppelde ik hem dan weer aan, was het weer hetzelfde. Na 6 weken bleek dat hij verborgen reflux had.

Heb je al geprobeerd hem rechtopzittend te voeden ipv liggend? Doet hij dan nog hetzelfde?

Ik ben gaan klungelen met jbpm, slokje bv (live) dan lepeltje jbpm enz… Was een gestuntel, maar ik wilde gewoon doorgaan met bv omdat hij al last had van luchtwegproblemen en richting de astmakant neigde.

:hug: :hug: :hug: :hug:

liam krijgt dagelijks nexium, maagzuurremmers. Dat werkt super tegen reflux :wink:

Al die 'huis’middeltjes tegen reflux hebben we tot zo’n 6 weken terug al geprobeerd. Hij krijgt al ruim 6 weken nexium!

Ben even 'n beetje op. Liam is even ontroostbaar en hub zit heerlijk te giechelen bij guido. heb hoofdpijn en ben gewoon bang dat dit 't einde zal zijn. Ben blij dat je zegt dat weinig kolven niets hoeft te betekenen…

Kom er ook achter dat ik vandaag te weinig gedronken heb (paar kopjes koffie, kopjes thee en 'n glas cola en ranja). Ga zo even 'n liter ranje achterover kloeken :wink:

Toen L.R. 6 weken was, kreeg ik Losec voor hem. Bolletjes die hij net na de bv moest hebben. Bij een 6 weken oude baby!! Dus maar gegeven aan het begin van de bv. Tja, moest wel… daarnaast jpbm… Ik heb wel veel geluk gehad dat ik de bv niet om zeep heb geholpen met al dat gestuntel aan medicatie. L.R. was ook een huilbaby. Fijne combi hoor, benauwd, reflux, huilbaby! Maar we zijn er doorheen gekomen. Helaas wilde L.R. na 6 maanden geen borst meer en zijn we overgestapt naar kv. Na 1 week normaal zijn we maar overgegaan naar kv voor hongerige kindjes. Dat werkte super. Maar L.R. weigerde gewoon de borst.

Luister, dit zal echt niet het einde van de bv zijn, schat!

En gek he dat je er even doorheen zit. Jullie lopen blijkbaar al zo’n tijd te klooien (niet slecht bedoeld!) met de bv. En dat breekt op! Heel normaal!

Je gaat gewoon in het nieuwe jaar iemand erbij halen die je tips kan geven. Wij kunnen dat wel gaan doen via het internet, maar wij kunnen het niet zien. Alleen afgaan op hetgeen jij ons verteld.

Wat je ook kan doen is naar de huisarts of kinderarts gaan om even de lichamelijke problemen uit te sluiten bij je zoontje. Wat ik al zei, L.R. had het toen heel benauwd en kon daardoor slecht drinken. Kan ook bij jouw zoontje zijn.

Thanx :-*

Hub heeft 't eventjes overgenomen, dat scheelt. Lekker op de bank m’n vochtgehalte op peil werken. En Liam is ook weer gekalmeerd.

Bedenk me nu pas hoe groot ik mezelf wil houden voor m’n gezinnetje, niet goed eigenlijk.

Ik heb m’n nichtje gemaild, hopelijk kan ze wat wijze tips geven. Anders ga ik 'n CB-bezoekje aanvragen voor deze week. Al is 't maar om even m’n verhaal kwijt te zijn en vervolgens met 'n leeg hoofd en nieuwe start thuis verder te gaan.

hier ook zon onrustig meiske aan de borst, die de helft van de tijd ook nog eens weigert.

heb dus helaas geen tips voor je. maar ze zijn even oud, dus misschien een sprongetje.

wb de borstontsteking, daar had ik nog niet eens over nagedacht. maar ik durf dus niet leeg te kolven, omdat juul na het weigeren nog wel honger heeft, maar dus niet wil (ook niet uit fles) dus ik loop constant met te volle borsten en dat al bijna 2 weken.

@knollie1 wrote:

wb de borstontsteking, daar had ik nog niet eens over nagedacht. maar ik durf dus niet leeg te kolven, omdat juul na het weigeren nog wel honger heeft, maar dus niet wil (ook niet uit fles) dus ik loop constant met te volle borsten en dat al bijna 2 weken.

Maar als ze wel honger heeft, maar ze drinkt je borsten niet leeg en dat ook niet wil en dus ook niet uit een flesje… dan kan je rustig kolven toch?

Want als ze niet de borst wil, dan is er geen man over boord als je alles afkolft. Of zie ik dat nu verkeerd?

als ik haar dan te slapen leg, kan het zijn dat ze na een half uur wel wil, en als ik dan kolf