Ik ga nooit met het openbaar vervoer en sinds de invoering van de chipkaart is die motivatie om het wel te doen nog verder gedaald.
Nu had ik het er laatst met mijn schoonzusje over dat we er eigenlijk niet veel van snapten ( hoe moet dat dan met toeristen)
Als ik nu voor het eerst met mijn kinderen met de trein wil reizen, dan moet ik dus 3 chipkaarten aanschaffen van 7,50. Daarnaast moet er minimaal 20 euro op je kaart staan, anders kan je ook niet reizen, dus dat zou dan neekomen op een totaal van 82,50. En meer, want we moeten ook nog terug.
Klopt die berekening of zijn er nog andere manieren, behalve dan het voorlopig nog verkrijgbare papieren kaartje. Ik las net dat ze daar ook zo snel mogelijk van af willen.
Ik denk dat de treinkaartjes wel blijven.
Je kunt in de bussen vaak euro kaartjes kopen
De railrunner zal vast ook blijven
De papieren kaartjes verdwijnen nog láng niet bij de NS weet ik uit betrouwbare bron
Toeristen redden het prima overigens, losse kaartjes zullen altijd te koop blijven in het openbaar vervoer en voor mensen die incidenteel met het ov reizen.
Ben je van plan vaak met de trein te gaan? Een voordeelkaart van de ns is namelijk ook een chipkaart dus daar kan je ns reisprodukt op en ook op te laden voor bus, tram en metro.
DEN HAAG - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat er nog steeds van uit dat het papieren treinkaartje eind 2012 kan worden afgeschaft.
Aldus Nu.nl
Stel dat ik dan na de afschaffing van de papierenkaartjes incidenteel een keer met mijn kids met de trein wil. Klopt die absurde berekening van mij dan?
Ik ben echt geen openbaar vervoer fan, dus een voordeeluren kaart zal voor mij niet zijn weggelegd.
Voordat ik op een treinstation ben is al een heel gedoe.
vind het eigenlijk gewoon al te zot voor woorden dat je dan uberhaupt eerst 7,50 moet betalen voor een (anonieme) pas.
Dat is al zo’n beetje een enkele reis op het enige traject wat ik uberhaupt ooit reis :eh:
Op de site van de NS lees ik dat er geen aparte toeristenkaart komt, zij moeten dan ook maar 7,50 euro dokken voor die korte periode dat ze in NL zijn.
Echt, met de tarieven en dit soort geintjes, slechte busverbindingen met bijna iedereen in onze vrienden en familiekring zorgt er voor dat wij op dit moment gewoon nog altijd goedkoper auto kunnen rijden dan het OV in gaan.
kan trouwens zie ik net bijna 1e klas reizen voor die 7,50 (voor het enige traject wat wij nog weleens doen).
En ben idd ook wel benieuwd hoe het zit met de railnunner ed… gok dat dat ook wel zal verdwijnen dan?
En dan nog te bedenken dat er mensen met een beperking zijn die de hele brut nog mindergoed snappen. En wel afhankelijk zijn van het openbare vervoer omdat een rijbewijs niet kan.
Ik zit er momenteel erg mee, snap er niks van heb een beperking en daarmee "durf"ik dus mindergoed te reizen.
Qua brekeningen kan ik je dus niet helpen. Zelf zit ik er ook mee dat ik soms reis met mijn nichtje van 9, normaal met een buskaart. Hoe dat nu moet geen idee. Ik denk ook de euro kaartjes ofz.
Blijft lastig zo’n overgang. Als het eenmaal goed loopt gaat het vast makkelijk. :thumbup: Dat is vaak zo met nieuwe ( betaal) systemen.
Succes met het reizen :thumbup:
De eurokaartjes gaan er ook uit. ALLE papieren vervoerbewijzen worden afgeschaft!!! Per 1 november gaan als het goed is alle laatste busregio’s definitief over op de ovchipkaart. Vanaf eind 2012 verdwijnen ook alle papieren vervoerbewijzen bij de spoorwegen.
Ik ben er fel op tegen. Het is belachelijk duur, en het wordt je simpelweg opgedrongen, als je geen auto of rijbewijs bezit! :evil:
dan komen wij denk ik niet op heel veel plekken meer… ik weiger voor 6 personen eerst al 7,50 euro neer te moeten leggen en nog geen meter vervoert te zijn :thumbdown: .
En de overheid maar volhouden dat ze mensen uit de auto en in het OV willen? Echt niet, die auto’s leveren hun veels te veel op :oops: .
Ik heb persoonlijke ovchipkaart besteld en na paar dagen had ik hem in de bus liggen maar het ergste vind ik ook wel dat je minimaal 15euro op heb moeten staan wil je met de trein gaan reizen. Ik had het dus gister dat ik nog €14,80 euro erop had staan en hij zegt; saldo laag. Ik weer opladen maar man man man… Wat een gezeik! Hoe krijg ik ooit die 14 euro op dan als ik niet meer dan 15min met de trein ga of 1 halte verder moet? Dan zou ik met de bus moeten… :roll:
@mamaMarije wrote:
dan komen wij denk ik niet op heel veel plekken meer… ik weiger voor 6 personen eerst al 7,50 euro neer te moeten leggen en nog geen meter vervoert te zijn :thumbdown: .
En de overheid maar volhouden dat ze mensen uit de auto en in het OV willen? Echt niet, die auto’s leveren hun veels te veel op :oops: .
Moeten ze vooral tarieven gaan verhogen met zoveel %… Laat de overheid zelf maar met de OV gaan ipv met de duren privevervoer… Dat kost geen geld :silenced: :naughty: :sick: Om te kotsen! :twisted:
Hier een artikel op nu over treinkaartjes…
http://www.nu.nl/binnenland/2650728/papieren-treinkaartje-niet-later-afgeschaft.html
Volgens mij bieden ze overal met de invoering van de ovchipkaart enmet het afschaffen van de strippejkaart kaarten aan voor 1 euro, of 5euro met meteen 5e tegoed erop.
Moet je dan wel gebruik van maken natuurlijk ik reis regelmatig met de trein en heb toen dus meteen voor alle kinderen een chipkaart besteld. Daar 1x een tientje op gezet voor bus/tram, maar voor de trein moet je nog apart railrunners kopen.
In Bloemendaal rijdt binnenkort helemaal geen bus meer. Ook geen belbus of ouderen vervoer. Er zijn twee bejaardentehuizen in dat dorp. Die mensen moeten nu alles met de taxi doen en geloof me, ondanks de woonplaats zullen ze echt niet meer te besteden hebben dan de gemiddelde oudere.
Mijn broer woont daar en gaat dagelijks met de bus naar zijn werk :wall:
weet niet of ik het hier mag plaatsen maar op . reizigersprotest punt nl staat een petitie voor een gewoon treinkaartje…
hier staat inderdaad ook duidelijk dat het eind volgend jaar gedaan is het losse kaartje…
ik zal dus volgend jaar m’n laatste treinrit maken denk ik.
€7.50 pffffff en dan ook nog minstens €20 er op zetten als een soort borg… en dat voor die 2x per jaar dat ik met de trein ga… no way.
@Lune wrote:
Volgens mij bieden ze overal met de invoering van de ovchipkaart enmet het afschaffen van de strippejkaart kaarten aan voor 1 euro, of 5euro met meteen 5e tegoed erop.
Moet je dan wel gebruik van maken natuurlijkik reis regelmatig met de trein en heb toen dus meteen voor alle kinderen een chipkaart besteld. Daar 1x een tientje op gezet voor bus/tram, maar voor de trein moet je nog apart railrunners kopen.
Hier nog niet voorbij zien komen… maar hier in de regio rijden ze dan ook nog wel met eurokaartjes ed in de bussen.
Maar het is vooral voor die mensen die wel eens een keertje met de bus/trein gaan onhandig vind ik… want idd… waarom voor die enkele 20 euro erop ed?
Nu is het gewoon: ik koop het kaartje wat ik nodig heb en klaar ben ik.
@Elka wrote:
DEN HAAG - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat er nog steeds van uit dat het papieren treinkaartje eind 2012 kan worden afgeschaft.
Aldus Nu.nl
Stel dat ik dan na de afschaffing van de papierenkaartjes incidenteel een keer met mijn kids met de trein wil. Klopt die absurde berekening van mij dan?
Ik ben echt geen openbaar vervoer fan, dus een voordeeluren kaart zal voor mij niet zijn weggelegd.
De minister kan daar vanuit gaan maar als het technisch nog niet mogelijk is heeft ze niets te willen.
Ze moeten oa het losse reisjes verhaal oplossen en ook in en uitchecken tussen de verschillende treinvervoerders dus ze zijn er echt nog lang niet.
@HanB den haag, rotterdam en amsterdam zijn al volledig chip en hier koop je losse chipkaartjes in de tram zelf, kosten geen euro inderdaad maar je hoeft dus geen kaart van 7,50 aan te schaffen als je die niet nodig hebt

ik heb gewoon een actie online opgezocht en voor mij en d een persoonlijke voor 1 cent gekocht en voor manlief een anonieme die ik van iemand kreeg die over ging naar persoonlijk en voor m zien we wel weer tegen die tijd
@~Melanie~ wrote:
@Elka wrote:DEN HAAG - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat er nog steeds van uit dat het papieren treinkaartje eind 2012 kan worden afgeschaft.
Aldus Nu.nl
De minister kan daar vanuit gaan maar als het technisch nog niet mogelijk is heeft ze niets te willen.
Ze moeten oa het losse reisjes verhaal oplossen en ook in en uitchecken
tussen de verschillende treinvervoerders dus ze zijn er echt nog lang niet.
@HanB den haag, rotterdam en amsterdam zijn al volledig chip en hier koop je losse chipkaartjes in de tram zelf, kosten geen euro inderdaad maar je hoeft dus geen kaart van 7,50 aan te schaffen als je die niet nodig hebt![]()
Nee maar die zijnwel achterlijk duur… Dat heb ik dus een keer gedaan voor de kids hun eigen kaartje hadden. Ze betalennu iets van 0,78ct voor ritje met de tram, tov .2,60 als je zo’n los kaartje koopt. En dat keer drie, en dan moesten we ook weer terug. Dat is toch achterlijk, daarvan neem je een taxi.
Ik vergeet mn chipkaart ook weleens en 9vd 10x doet die kaartjesautomaat het niet, maar ze zetten er wel doodleuk op dat als ie het niet doet je toch een vervoersbewijs moet hebben. God mag weten waar je die vandaan haalt… :roll:
Mijn broer heeft nog een raar incident mee gemaakt met de bus. Die ging kapot en er kwam een vervangende bus, waar men wederom moest inchecken. Er was echter een reiziger die na het inchecken in de originele bus, minder dan de verplichte 4 euro op zijn chip had en vervolgens gewoonweg niet meer meemocht :shock:
Ik ga mijn heilige koe toch steeds meer koesteren, geloof ik :think: