Traphekje(s).

Ik heb even een vraagje. Wanneer hebben jullie traphekjes geplaatst? (voor degene die traphekjes hebben).

Onze zoon begint zich al aardig voort te bewegen. Gelukkig ligt hij nog op z’n rug en kun je hem nog rustig zo laten liggen en dan speelt hij.

Maar er komt een tijd waarin hij echt gaat kruipen.

Omdat ik hem vrij regelmatig mee neem naar boven zit ik me dus af te vragen wanneer het verstandig is om de traphekjes te plaatsen.

Nu doen? of kunnen we nog wel even wachten?

Je kunt traphekjes niet te vroeg plaatsen…enkel te laat en dat wil je niet. :wink: Kun je er zelf ook nog even aan wennen en ik vind en vond het een heel rustgevend idee. Wanneer je ze er ‘meteen’ voor wilt hebben zul je zien dat je er net niet aantoe komt ed dan komt het net even niet uit etc.

Waarom zou je ze nog niet plaatsen? Hier tijdens het einde van de zwangerschap gedaan. :slight_smile:

Hej kwakje, gister toevallig eentje besteld voor beneden ,ook zodat de hond niet naar boven kan.

M’n schoonvader is bezig met hekjes te maken die bij de gang/trap passen want vind de meeste echt lelijk, maar denk dat ze er dus ook wel binnenkort zijn!

Hier pas 2 weken geleden gedaan, omdat mr nu zelf deuren kan open.

Ervoor niet gedaan omdat ik hem altijd erg goed in de gaten hield.

@D. wrote:

Waarom zou je ze nog niet plaatsen? Hier tijdens het einde van de zwangerschap gedaan. :slight_smile:

Omdat ik ook nog een partner heb…en wij nogal verschillend denken over bepaalde zaken. Niet dat hij het tegen zou houden hoor. Maar ik ben gewoon benieuwd naar wanneer/hoe jullie dat gedaan hebben.

En waarom we ze nog niet zouden plaatsen? Omdat we vol lop aan het verbouwen/klussen zijn.

Hier met negen maanden geplaatst. onlangs is hier ook verbouwd en ze vonden het erg lastig, wisten er niet mee om te gaan en een veiligheids handvat is toen ook stuk gegaan.

Ik zou ze gewoon plaatsen, kun je inderdaad niet te vroeg mee zijn.

Wij hebben ze geplaatst toen we een huis met trappen hadden (we woonden eerst in een appartement en zijn verhuisd toen Jinthe net 2 was). :wink:

Wij hebben ze geplaatst toen onze dochter ruim 14 maanden was en trap begon te klimmen. Daarvoor hielden we haar goed in de gaten en de deur dicht. We hebben ze nu nog steeds, maar ze staan altijd open. Ze kunnen allebei goed traplopen en als de jongste naar beneden wil laat hij zich door een traphekje niet tegenhouden en kimt hij er overheen en dat vind ik gevaarlijker. We kunnen ze eigenlijk best wel weghalen, maar daar ben ik nog niet aan toe.

@Kwakje wrote:

@D. wrote:

Omdat ik ook nog een partner heb…en wij nogal verschillend denken over bepaalde zaken. Niet dat hij het tegen zou houden hoor. Maar ik ben gewoon benieuwd naar wanneer/hoe jullie dat gedaan hebben.

En waarom we ze nog niet zouden plaatsen? Omdat we vol lop aan het verbouwen/klussen zijn.

In je OP vraag je letterlijk ‘Nu doen?’, dat begrijp ik niet goed als nu geen optie is ivm de verbouwing. Hoe dan ook, dan zou ik het doen zodra het kan voor jullie. :slight_smile:

Boven hadden we hem zodra Steven kon rollen heel vroeg dus. Bij Dennis hadden we ze al, maar die rolde op topsnelheid de kamers door, grappig gezicht, maar wel eng als er geen traphekje zou zijn.

En beneden iets later, zodra hij kon kruipen, want hij kon toen ook meteen de trap op kruipen (6 maanden) en de trap had een heel grote aantrekkingskracht dus op elk onbewaakt ogenblik zat hij onderaan het hekje te frummelen.

Dus toen Steven 3maanden was hadden we het hekje boven

hier gedaan toen het kruipen er aan zat te komen. en ik was blij dat ik het dus een klein beetje op voorhand heb gedaan. toen ze eenmaal kroop, was het hek van de dam. Ze is pijlsnel, en de trap roept ook nog de hele tijd ahar naam, dus ik ben blij dat ik toen niet opeens op stel en sprong die hekjes moest gaan aanschaffen/plaatsen. (ben met dat plaatsen best nog wel even bezig geweest, dus even snel tussen de bedrijven door doen, was het hier niet)

Ik heb ze nog steeds niet :oops:

Nu wij een gastouder aan huis krijgen moet ik ze wel plaatsen aangezien mijn huis nu ook moet voldoen aan de GGD eisen. Eigenlijk wel net zo lekker. Als onze GO boven eens een wasje opvouwt kunnen Rijn en beeb gewoon ook hun gangetje gaan…

wij hebben beneden een hekje geplaatst beneden nadat manoël de trap steeds op klom… boven hebben we niet een omdat ik dat gevaarlijk vind ivm milan en matteo… straks gaan ze er overheen hangen ofzo. Manoël loopt gewoon nooit alleen boven

Ik zou zeggen: zo vroeg als het kan!

Ik wilde er zelf ook op tijd mee vertrouwd geraken, kwestie van steeds achter je toe te doen en zo…

Wij waren op een gegeven moment net te laat, toen stond ze op de derde tree ineens :shifty:

Hadden we ook al met het bedje naar beneden zetten, dat moest ook ineens om 2 uur 's nachts omdat mevrouw ineens in bed stond :oops: :oops: :oops:

Het gaat echt snel en inderdaad om ze netjes op te hangen, kun je beter even de tijd nemen. En als ze echt nog niet nodig zijn, kun je ze ook open zetten! [/u]

@klavertje4 wrote:

wij hebben beneden een hekje geplaatst beneden nadat manoël de trap steeds op klom… boven hebben we niet een omdat ik dat gevaarlijk vind ivm milan en matteo… straks gaan ze er overheen hangen ofzo. Manoël loopt gewoon nooit alleen boven

Ik had er juist boven ook graag een, zodat hij niet de trap af zou vallen (met name 's nachts, als hij zelf uit bed kwam).

hier hadden we ze ook al lekker op tijd.

Deur zelf openen was er niet bij, want de klink staat omhoog voor de katten :lol: .

Maar een deur is snel vergeten dicht te doen… en zo’n trap is toch interessant.

Wij hebben beneden 1, boven aan de trap en boven op zolder ook eentje boven aan de trap.

Die is alleen dicht als ik daar bezig ben met de was en de jongste mee is naar boven. Speelt hij lekker op de kamer van de oudste en ik ben bezig met de was en hoef me niet druk te maken om snoekduiken van een trap af.

Verder staat die altijd gewoon helemaal open. Voor de oudste is die niet meer nodig :wink: .

oh ja… en ik zou zeggen… als je toch aan het klussen bent, dan kunnen die paar gaatjes voor dat traphek net zo goed nu gemaakt worden :angel: .

Wij gaan 't hekje ophangen als we het idee krijgen dat ie daadwerkelijk vooruit komt :slight_smile:

Hij zal echt niet ineens ongezien de trap op kunnen klauteren als ie net kan kruipen.