trap bekleding vraag.

Iemand bekend met de Micostep Anti slip trapmatten?

zo ja, hoe bevallen ze? en zijn ze echt zo makkelijk aan te brengen als op de site staat?

Hoezo trapmatten? Ik meen dat de meeste DHZ winkels tegenwoordig zelfs een speciale anti slip verf hebben. Het is min of meer bedoeld voor langs zwembaden, op garagevloeren ed maar zover ik weet op kleur te mengen en houdt pak um beet (afhankelijk ook van hoe vaak je er op loopt) een jaar of 5-8 en kan eenvoudig schoongehouden worden.

Mijn eigen ervaring met trapmatten is toch dat je er nog wel eens naast stapt en matten kunnen ook behoorlijk slijten. Meestal vooral op de rand van de treden. Hier mag ik tzt de trap naar zolder gaan doen en ik hoop dat ik dan die verf kan vinden zodat ik de hele traptrede ermee kan doen. :pray:

Knipoogje, ik heb daar ook regelmatig gekeken op hun site, als wij de trap gaan doen willen we die ook!

Rhiannon, het nadeel van antislipverf is dat het een korrelige structuur heeft, dat vind ik dan niet fijn om overheen te lopen

@kaya wrote:

Rhiannon, het nadeel van antislipverf is dat het een korrelige structuur heeft, dat vind ik dan niet fijn om overheen te lopen

Dat vind ik nog niet het ergste… Al het vuil en stof blijft er ook aan hangen :thumbdown:

@Mex wrote:

@kaya wrote:

Dat vind ik nog niet het ergste… Al het vuil en stof blijft er ook aan hangen :thumbdown:

inderdaad, dat is ook mijn ding.

En daarnaast: wij wonen hier nu 5 jaar, en hadden de trap geverft maar die zag er al snel niet meer uit. Of er loopt weer eens een werkman met zijn schoenen aan naar boven, er zit een steentje onder zijn schoenen en hup daar heb je weer een putje in je verf…

kaya: ze zijn wel mooi he? ik denk ook wel dat die er heer gaat komen, ook al blijken hier geen ervarigen te zijn…

hoi Ellen,

Ik heb trapmatten in tapijt liggen. voor nu nog steeds tevreden over - liggen hier een 4 tal jaar en nog geen enkel probleem mee.

Maar ik heb ff gegoogled op wat jij bedoelt. Als hier ooit andere moeten komen, twijfel ik geen seconde !

lijkt me zeer handig, gemakkelijk in onderhoud én mooi strak.

ik zou niet twijfelen als ik jou was.

xxx

Gerda

Ik heb ervaring met Micostep. Ik had het in mijn vorige woning.

Het is inderdaad makkelijk aan te brengen en goed te reinigen. En het lijkt mooi strak. En de levering was supersnel. :thumbup:

We hebben nu in onze trappen een randje gefreest en daar zo’n rubberen antislip-strip ingedrukt. Dat bevalt ook erg goed, moet ik zeggen.

hoewel vast wel ideaal blijf ik het gewoon lelijk vinden van die maantjes op trappen :oops: .

Hier nu nog vloerbedekking op de trap en dat wil ik er echt heel graag af en dan wordt het gewoon een geverfde trap (mits de lijm van de vloerbedekking er goed af wil dan).

Vroeger zelf ook thuis altijd gehad en nooit eraf gevallen… onze kids moeten ook maar gewoon rustig de trap af blijven lopen, net als nu :angel: .

Wij hebben op de 1e trap van BG naar 1 van die tapijttredes/halve manen, maar dan wel die mooi gefestonneerde. Ze liggen nu 3 jaar en houden prima. Zien er nog mooi uit ook.

De zoldertrap hebben we onlangs gedaan en die hebben we geschuurd, geschilderd met normale zijdeglans verf en een timmerman heeft er voor ons sleuven ingefreesd aan de voorzijde van elke trede en daarin zit een speciale rubber traptede antislip rand gedrukt. Dan heb je dus alleen een rubber randje aan de voorzijde van je traptrede. Het ziet er prima uit en voordeel is dat die randjes er zo uit kunnen als we over 4 jaar de trap nog eens een verfje moeten geven. :thumbup:

mamamarije: het gaat me ook niet eens zo zeer om het anti slip, want dat hebben we nu ook niet.

Maar puur voor het minder snel slijten van de trap eigenlijk.

gerda: ziet er mooi uit he? ik twijfel eigenlijk ook niet meer, want vind ze gewoon erg mooi. Nu nog bedenken welke kleur we uiteindelijk willen en de trap een nieuw likje verf geven voor we ze erop kunnen doen.

miro: ah dus het was jou wel goed bevallen :slight_smile: dat is altijd fijn om te horen!

maar hoe hard slijt een trap nou helemaal? :shifty:

Mijn ouders hebben nog nooit iets op de trap gehad en lopen nog op de originele trap van het huis hoor. Oké eens in de 5/6/7 jaar moet de boel even opnieuw gelakt worden, dat wel.

nou ja, hier slijt de trap om de een of andere reden dus best wel…

zoals ik al zei wonen wij er nu 5 jaar, lopen zelf over het algemeen alleen op sokken/sloffen, maar onze trap ziet er echt niet netjes meer uit.

Heb je al eens gedacht aan parketlak? Of jachtlak tegenwoordig ook gewoon te krijgen bij de DHZ. Knetterhard en superslijtvast. :thumbup:

Goed te weten dat die korrelige verf snel smeer aantrekt. Zolders blijven toch stofnesten dus dan gaat er hier tzt alleen parketlak overheen. En verder ben ik zelf altijd heel tevreden met mijn anti slipsokken. :lol:

@knipoogje1983 wrote:

Iemand bekend met de Micostep Anti slip trapmatten?

zo ja, hoe bevallen ze? en zijn ze echt zo makkelijk aan te brengen als op de site staat?

Wij hebben ze en zijn er zeer tevreden over. En ja ze zijn echt makkelijk te plaatsen het meeste werk was de plakkertjes bevestigen. Voor onze andere trap willen wij ze ook.

Ik kan de trap ieder jaar wel verven hoor en heb bij 1 trap zelfs dure trappenlakspul eroverheen gedaan, maar die ziet er ook niet super meer uit ofzo, na 5 jaar… ik zou geen seconde twijfelen als ik geld genoeg zou hebben om vandaag nog mn trap volledig te laten bekleden! Hij ziet er namelijk niet meer uit, dus van die trapmaantjes helpen niet. Maar dat is een ander probleem, niet van het heen/weer lopen alleen.

Maargoed, ik loop ook wel eens met mn schoenen aan naar boven en hub draagt pantoffels die een behoorlijk stevige zool hebben, misschien slijt het daarom harder :think:

ik heb de stootborden van mijn trap behangen,heel gaaf, maar dat vroeg je niet he?!

suzanne

Wij hebben die microstep dingen, ziet er mooi uit (wij hebben de bruin/gebroken wit variant) en ze doen hun werk prima :smiley: . We hebben er al veel positieve opmerkingen over gehad. Ze liggen nu zes jaar en zien er nog als nieuw uit :thumbup:

owww suuus, een bericht zoals ik het graag hoor! mag ik vragen welke kleur je de trap geverfd hebt?

Wij hebben een metalen trap en tot nu nog niet versleten :wink:

ik ga eens googlen op dat van jou, knipoogje

Halve maantjes van vloerbedekking vind ik niet zo mooi, maar dit ziet er wel strak uit :thumbup:

We hebben zelf een traprenovatie gedaan van upstairs, dus alles met hout laten bekleden. Trap is niet glad want het hout is een beetje stroef. Ondanks een putje hier en daar :roll: ben ik erg nog steeds erg blij mee :thumbup: