Transseksuele man is zwanger

Transseksuele man is zwanger

Uitgegeven: 26 maart 2008 13:33

AMSTERDAM - Een transseksuele Amerikaan, die zich van vrouw naar man liet ombouwen, is nu zwanger van zijn eerste kind. Dat meldt The Advocate magazine, een blad voor homo- en transseksuelen in de Verenigde Staten.

De foto in het magazine laat Thomas Beatie zien met een zwangere buik van vijf maanden, daarboven een platte borstpartij en een ongeschoren gezicht.

Beatie werd ooit geboren als vrouw, maar gaat als man door het leven. Hij is tien jaar gelukkig getrouwd met zijn vrouw Nancy, en het stel wilde dolgraag een kind.

Aangezien Nancy niet in staat is zwanger te worden, zat er niets anders op: Thomas zou het kind moeten dragen en baren.

Verbouwing

Wonder boven wonder heeft Thomas de verbouwing van zijn vrouwelijke lichaam nooit helemaal afgemaakt. Hij liet alleen zijn borsten verwijderen en onderging een testosteron-therapie die zijn voortplantingsorganen niet aantastte.

Toen de transseksueel zwanger wilde worden, stopte hij tijdelijk met zijn hormoonbehandeling. En een jaar later was het opvallende verschijnsel een feit: De ‘man’ was in verwachting van een dochter.

hahaha wat grappig

ik schrok even toen ik de titel van het topic las, ik dacht oh neee he er is toch geen man zwanger!

dat zou ik echt heel erg vinden, ik vind dat je neit op die manier voor god mag spelen zeg maar.

Maar dit vind ik wel humor

ik heb ff gegoogeld voor de foto;’

apart gezicht zo

maar ik vind het wel ontzettend gaaf voor het stel dat het gelukt is

Ik zie de foto niet.

Heb echt 2 keer moeten lezen voor ik het begreep.

apart verhaal zeg.

Dat zal wel een apart gezicht zijn, man en vrouw, waarvan de man zwanger is.

Mijn gedachte was dan ook, waarom niet de vrouw zwanger, tot ik dus verder las.

Tja, wat kun je er van zeggen…

Het is wel een vreemd gezicht, in ieder geval.

Ik denk dat mensen gewoon een bierbuik zien… Wel leuk voor ze…

Maar ze/hij heeft dus geen piemel?

Wauw. Maar ik neem aan dat ze de zaadcellen ergens anders vandaan hebben gehaald. Donor?

vindt het eerlijk gezegt geen gezicht :?

Ik vraag me af of er geen extra risico’s voor het kindje zijn (nu of op langere termijn) omdat de hormoonhuishouding toch niet helemaal normaal lijkt in mijn ogen :think:

ik vind het echt helemaal niks :naughty:

Ik heb het stukje opgezocht in dat advocate’s magazine…

Kind is indd van een anonieme donor, via spermabank en zelfinseminatie.

De vader is gestopt met de hormonen en na 4 maanden kwam de menstruatie weer op gang. Eerste poging is afgebroken, meende een drieling en veel complicaties.

Tweede poging weer raak en hij is nu dus 5 maanden zwanger van een gezond baby meisje.

De pil heeft ook hormonen en dat geeft ook geen schade.

Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk… En straks als he tkindje er eenmaal is dan is het allemaal toch weer gewoon normaal. Vader, moeder, kind…

Ik vemoedt dat het om een 1 April grap gaat, ik kan me nl niet voorstellen dat zo’n hoeveelheid mannelijke hormonen niet permanent schadelijk is voor je voortplantingsmogelijkheden :think:

Vraag me ook af of het geen 1 april grap is … maar aan de andere kant, het is toch een buitenlands bericht of niet en 1 april daar doen we toch alleen in Nederland aan?

De pil heeft toch wel een heel andere samenstelling van hormonen dan deze man altijd geslikt heeft hoor.

Snap niet dat gelijk gedacht word dat het een 1 april grap is…

Tis toch nog geen 1 april??? :think:

Nou ja, tegenwoordig werken ze een week van te voren als naar een 1 Aprilgrap toe dus ik sta nergens meer van te kijken…behalve dan dat hij/zij zwanger is/mag worden :wink:

En voor ik iemand over mee heen krijg…met “mag worden” doel ik dus op de medische kant van dit verhaal, of het ethisch verantwoord is daar maak ik me niet druk om want ze zullen vast hele goede ouders zijn als dit echt blijkt te zijn.

Nog een foto (even kijken of het gelukt is, eerste keer dat ik een foto probeer te plaatsen)

:shock:

:lol:

Ik vind het wel humor… :shifty:

Waarom ook niet, zou ik zeggen… :think: Zéker als zij heel graag een gezin willen en het lukte zijn vrouw niet… Nee hoor, ik zie hier geen drama o.i.d. in… :lol:

Nou ik zal wel niet ruimdenkend genoeg zijn.